Keresés

Részletes keresés

bellone72 Creative Commons License 5 napja 0 0 179893

Szerintem teljesen szubjektív, egyénfüggő kinek mire van szüksége, esetleg mire esküszik. Parttalan ezen vitatkozni, elmélkedni, bárminek az ellenkezőjét is el fogja magyarázni valaki.

 

Ha van szárad, próbáld ki, de gyorsulni nem fogsz tőle.:)

Előzmény: Mr Long (179891)
Mr Long Creative Commons License 5 napja 0 0 179892

Most, hogy kijött a jó idő és rövidülnek a nadrágok vannak látványosságok a városban (imádom az új helyemet, jó rálátás van a járdára és lehet nézegelődni). De a másik és a beszélgetés szempontjából relevánsabb, hogy a túrázók nadrágjai is rövidülnek, így egyre többször látok 25 és fölötte távokon, általában túlsúlyos embereken szárat. Gondolom ők is a lábdagadás visszaszorítása miatt hordják.

Előzmény: Csempa (179890)
Mr Long Creative Commons License 5 napja 0 0 179891

Ezt már olvastam és kicsit parttalan elmélkedésnek tűnik az összes cikk :S

Igazából kicsit fosok a visszértől, az új helyemen egész nap ücsörgök, folyamatosan csipog a polar, hogy "it's time to move", meg hosszú edzéseken/túrákon lehet segíthetne egy kicsit a keringésnek. Nyilván nálam nem számít, hogy gyorsulok-e tőle 0,003 mp-et kilométerenként. Az fb csoportban pont ennek kapcsán kérdezett rá valaki, de ott is annyit mondtak, hogy fölösleges futáshoz.

Egy pár van csak, így nem izzadok bele, hanem inkább fürdés után abban heverészek a kanapén, az viszont nagyon baba.

Előzmény: rrroka (179889)
Csempa Creative Commons License 5 napja 0 0 179890

Egyszer kerestem erre cikkeket és közben olvastam, hogy rövidebb távokon nem érződik a hatása, közepeseken (30-40km) van, ultrákon megint csak nem számít a viselete. A regenerálódást viszont segíti. 

Szubjektív itéletekre alapozva ezt a felmérést. 

Előzmény: Mr Long (179888)
rrroka Creative Commons License 5 napja 0 0 179889

Ilyen melegben inkább szar a szár, mert kurva szoros és meleg.  Amúgy is inkább a regenerációban segít, bár Vincze Zsófi pl esküszik, hogy neki azóta nem fáj au ITje, mióta szárban fut.

 

Itt egy jó cikk a témában: http://mizuno.blog.hu/2011/11/16/kompresszios_zoknik

Előzmény: Mr Long (179888)
Mr Long Creative Commons License 5 napja 0 0 179888

Tompus!

Bejön a kompressziós szár futás közben? Egyszer volt rajtam, akkor jó szolgálatot tett, mert védett a csalántól, de hosszabb távon valóban segít a lábnak?

Vagy csak menőzés, mint megtudtam az fb csoportban, aki egy órás futásra kézi kulacsot visz csak azért teszi, mert menő futónak akar tűnni... :D

Csempa Creative Commons License 5 napja 0 0 179887

Szeretett Inov8 f-lite 195 cipőm ma elérte az 1000 km-ét. Jó egészségnek örvend az 1000-ből 150 terepen megtett km dacára.

A jövő héten megkezdjük a 2. közös 1000 km-ünket :)

Mr Long Creative Commons License 5 napja 0 0 179886

ha csak jovo evig marad, akkor is elegedett leszek :)

Előzmény: Spenót (179885)
Spenót Creative Commons License 5 napja 0 1 179885

Gratulálok! Ezt az ötperces javulást tartsd még 3-4 évig! :)  

Előzmény: Mr Long (179881)
Mr Long Creative Commons License 6 napja 0 0 179884

Hosszú táv <100m :D

Előzmény: Mr Long (179883)
Mr Long Creative Commons License 6 napja 0 0 179883

Haha, azt nem is bírnám hosszú tavon. Az a legrosszabb, amikor fejben megyek előre, de a lábam lassul, csak lassul, csak lassul....

Előzmény: pucros (179882)
pucros Creative Commons License 6 napja 0 0 179882

Osztozom az örömödben :)

 

 

A múlt heti Eötvös5-ön nálam is a félórán belüli 5km volt a PB - csak hát 174 átlagpulzussal :)

Előzmény: Mr Long (179881)
Mr Long Creative Commons License 6 napja 0 0 179881

ÖRÖM VAN ÉS BÓDOTCSÁGG!!!!!

Ma reggel sikerült bemennem 30 perc alá 5K-n. A polar szerint 29:55 alatt lett meg (hrm avg 155, részértékek 139/153/156/160/167), igaz az utolsó 60m-en elindult felfele rendesen a pulzus és tempó! Ez tavaly nyár óta azonos átlagpulzuson 5 perc fejlődést jelent, ez mondjuk nem tűnik soknak, de lesz@rom. :D Remélem menni fog hosszabb távon is ez. Jó lenne ezt a tempót tartani félmaratoni távig és nem belehalni, ha nem is a siófokira, de egy tavaszira mindenképp.

Spenót Creative Commons License 2017.05.16 0 0 179880

Én is játszottam egyszer ilyen kavicskergetőset. Úgy begörcsölt a lábam, mint a fene. Nem szokta, hogy ökölbe szoruljon.  :) 

Előzmény: Csempa (179864)
Ermak Creative Commons License 2017.05.16 0 0 179879

Kicsit fölemelt, aztán leejtett. Ezek szerint túl nehéz vagyok, nem fogytam túl sokat.

Előzmény: hsada (179878)
hsada Creative Commons License 2017.05.16 0 0 179878

Nem fogytál túl sokat? :)

Előzmény: Ermak (179872)
hsada Creative Commons License 2017.05.16 0 0 179877

Nálam ugyanez van. Tavaly kezdtem futni 10km felettieket, viszonylag hamar ment a félmaraton hegyen 1.50. körül. Viszont hiába lassítottam a tempón, nagyon nehezen mentek a hosszabb távok (28km 3.30, igaz hegyen nehezen követhető, a pulzus sem tartható mindig).

Előzmény: Ati_66 (179875)
Ati_66 Creative Commons License 2017.05.16 0 0 179876

A Polar órák különböző teszteknél (fitness, optimizer ) az szív összehúzódások közötti időtartam változásait figyelik és a mért adatokat a letárolt minták alapján minősítik. A referencia adatok aktivitási csoportokba vannak sorolva.

Ezért van, hogy az "azonos adatokat" a felhasználó heti edzésóráinak beállításától függően eltérő indexre értékeli.

Ez igaz lehet az RI indexre is, bár nekem nem tűnt fel amikor közepesről (1-3 óra) Topra váltottam a beállítást.

 

Az RI érték az edzettségre utaló adat. Ha az edzés a megállapítás kritériumainak megfelel, akkor az óra kiszámolja. Én tavaly még bringán GPS-sel mértem a sebességet így volt, hogy arra is számolt RI értéket. Egy 1ó16p idejű 39km-es bringás etap 136 átlag pulzussal 78-as RI értéket kapott. Két nap múlva egy 1ó12p idejű 136 átlagpulzusú egyenletes 12 km-es futásom meg csak 56-ot. Ennyit számít a pulzushoz tartozó sebesség :-)

 

 

 

Előzmény: Mr Long (179874)
Ati_66 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 179875

Gratulálok, szép eredményeid vannak. Ahogy kivettem az írásaidból, nálam "kicsit" magasabb szinten sportoltál régen is és jól átmented a formád a senior korszakra is.

 

Ami a rövidebb de intenzívebb edzést illeti. Lehet benne valami, de nekem szükségem van a hosszú edzésekre a hosszú versenyekhez. Lehet csak mentálisan, de kellenek, a verseny idővel/távval összemérhető idejű/távú edzések. 

Jelenleg az eddigi gyakori 1,5-2 órás edzésekkel a most megvalósított egy egy hosszú edzésen olyan 3 óra a határ ami után  "megállnak" a lábaim. Ez bringán a folyamatos hajtás szakaszossá válását jelenti futásban pedig a sétákat sík vagy lejtős terepen is. Mivel a 178 cm magasságomhoz tartozó 87 kg jelenleg nem engedi még félmaratonon sem az 5 perces ezreket, így egy maratont még nem tudnék séta nélkül végig futni, akkor sem ha 6:30-as tempóval indulok neki az elejétől kezdve. 

 

Egyébként ahogy olvastam Gabi is tart bringán 4 óra feletti edzéseket, ami az Ő IM bringás verseny idejét közelíti. Igaz ezt a szénhidrát raktárak edzése érdekében is csinálja, de csak dolgoznak közben a lábai is és ez a munka is hatással van a futó teljesítményre.

 

Előzmény: emillesz (179869)
Mr Long Creative Commons License 2017.05.15 0 0 179874

Valoszinu van valami ebben az RI(mekkora heti edzesido van beallitva a flow oldalan) egyenletben. Tegnap atallitottam az oramat az eddig alkalmazott (es elfelejtett) heti 1-3 edzesorarol a kovetkezo kategoriaba es egybol felugrott az RI ertekem. Lementem gyalogolni a parkba es 2km utan belefutottam az eronleti edzesbe. Az oramat nem allitottam le, hanem rajtam volt dombon vegzett futoiskolan es kulonbozo dombra felfutasokon. 42 perc alatt igy osszehoztam 3.5km-et, ami valjuk be nem egy eszeveszett rohanas, Spenot is max 75-ig porgetne fel ezen a sebessegen a szivet ;) Valahogy nem igy kepzeltem el egy, az ora altal jonak ertekelt futas teljesitmenyet.

Mellekelek egy pulzusgorbet, hogy mit porgettem magamon.

bellone72 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 179873

Ölyvről (vagy vércse?) én is tudok, hajdanán a Vértesben egy tájfutóverseny mezőnyén ment végig, de előtte és utána is (évekig) felügyelte a kis "völgyét". Aztán volt a szegedi "vérholló", ami eléggé nagy publicitást kapott. Emellett a kutya, a ló és a szamár van a kerüld el listámon, a vadállatok közül őz ugrott nekem. Vaddisznó-attakról egy konkrét esetben hallottam, szarvas, róka, borz -támadásról még egyszer sem. 

Előzmény: Ermak (179872)
Ermak Creative Commons License 2017.05.15 0 0 179872

Engem ma harmadik alkalommal támadott meg egy ölyv (vagy hasonló méretű ragadozó madár).

 

Első alkalommal, egy-két hete, még csak a fejem fölött szállt el, aztán meredeken felkanyarodott egy fára.

Tegnap láttam az ágak között, ahogy fáról-fára követ (közben levert egy korhadt ágat is, ami pont fejbevert), és aztán ismét átszállt hátulról a fejem fölött (pár méterre lehetett).

Ma kétszer szállt át fölöttem: elsőre súrolta a hajamat, másodszorra meg is rúgta a fejem.

 

Mindezt a hajnali erdőben, félhomályban (helyenként köd, pára, sejtelmesség) - tiszta Hitchcock...

Mr Long Creative Commons License 2017.05.15 0 0 179871

Külső réteget, te! :D

Alsót nem hordok futashoz, nem akarom, hogy latszodjon a bugyim vonala :D

Előzmény: rrroka (179870)
rrroka Creative Commons License 2017.05.15 0 1 179870

alsót? :D dekában van zöld meg piros. :D barna az nincs.

Előzmény: Mr Long (179865)
emillesz Creative Commons License 2017.05.15 0 0 179869

Nagyon sokat edzettem együtt Kindl Gabival fiatalabb korunkban 20 évvel ezelött egy egyesületben Veszprémben.
Hasonlóan gondolom én is, a kevesebb de intenzívebb edzés sokszor több lehet. :)

 

49 évesen Berlin maratont 2:34,54 -re futottam. a 132. helyen futottam be

 

132.    3    Grapka, Emil (HUN)  M45 SC Roth 1952 02:34:53

 

http://www.lg-schefflenztal.de/ergebnisse/listenm/berlin2002.htm

 

 

"Kindl Gábor egyik előadása volt. Ő amatőr szinten a rövidebb, de  intenzív edzések mellett van, mert azt tartja a leginkább célravezetőnek egy amatőrnél rendelkezésre álló, család és munka miatt, jelentősen korlátozott időkeretben.

 

2014-ben 45 évesen 3 órás maratont tudott futni IM versenyen, úgy hogy lehet abban valami amit mond.

(Azt mondjuk nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Ő már milyen mennyiségű és minőségű edzésmunkát végzett az elmúlt 30-35 évben és milyen eredményeket ért el aktív versenyzőként, mert azóta is gyakorlatilag folyamatosan formában tartja magát, versenyez, és csak eü gondok miatt tartott kényszerpihenőt) "

 

Előzmény: Ati_66 (179783)
Tompus999 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 179868

Igen, azaz! Köszi!

Előzmény: viktor a takarító (179867)
viktor a takarító Creative Commons License 2017.05.15 0 0 179867

Mármint a Muzsla ebben a sárban? Gratula nektek!

Előzmény: Tompus999 (179845)
Ermak Creative Commons License 2017.05.15 0 0 179866

Volt egy cipő, amiből anno egy K100-on úgy 10 km-enként ráztam ki az apró kavicsokat, hogy ne törjön föl. Következő éven úgy döntöttem, nem töltöm ezzel az időmet, és láss csodát: a kövek egy idő után eltűntek. Alighanem olyan emény legény vagyok, hogy porrá zúztam őket. :-)

 

Az utóbbi két cipőmmel nem volt ilyen gond - más útvonalakon. A K100-on meg hamarosan elválik, mi lesz.

Előzmény: Mr Long (179865)
Mr Long Creative Commons License 2017.05.15 0 0 179865

És ez a legfontosabb :D:D:D:D Szerintem futó cuccból egyetlen egy ruha olyan ami nem kapható a színskála bármelyik színében. Miért csak fekete gatyát csinálnak? Férfi színeset nem találtam, max kicsit mintázottat.

 

Akkor lehet gyorsan rendelek is, mert folyamatosan hordom bele a cipőmbe a földet, kavicsot, mivel a földön lévő bokámat az emelkedő cipőm sokszor súrolja és potyog róla a cucc.

Előzmény: rrroka (179863)
Csempa Creative Commons License 2017.05.15 0 0 179864

Nekem volt egy kő a cipőmben az utolsó km-eken, de arra nem tudtam rájöni, hogy miként került oda, mert semmi nem férhetett be a lábam mellett a cipőbe. De nem zavart, mert kitaláltam egy játékot vele: futás közben igyekeztem terelgetni a lábujjaimmal ide-oda; aztán egyszer csak nem találtam többet az utolsó nagyon meredek lejtő után (?) :)))

Előzmény: Tompus999 (179862)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!