Keresés

Részletes keresés

9:3-at tippeltem Creative Commons License 1 napja 0 0 182821

ja, és bringás csősál, az nagyon fontos (1000 ft)

Előzmény: 9:3-at tippeltem (182819)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 1 napja 0 0 182820

suunto ambit3 vertical. Ha jól emlékszem, valakinek van ilyenje a topikból is. 

Előzmény: Spenót (182805)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 1 napja 0 0 182819

hidegeben futás pont a legutóbbi tél alkalmával volt téma. Decathlonból olcsón megúszható. A leghidegebb mínusz 14 volt, amikor futottam, a következő felszerelésben:

 

két téli futógatya (összesen 8000 Ft), egy legolcsóbb sí aláöltözet (1500), egy olcsó futópóló (1500), egy hosszúujjú futófelső (4000), sapka-kesztyű (3000 együtt)

 

Elég volt bőven, max egy símaszk j9tt volna jól sapka helyett

Előzmény: TinmanHU (182806)
Pinyo Creative Commons License 1 napja 0 0 182818

Én bringás GPS-el futok (Garmin 810), akár egy Piros 85-ön is végig kézben tartva. Megszokható.

 

Ami a zsákokat illeti:

 

Decathlon 2 literes, relatíve olcsó volt, talán 4-5 éve vettem. A belső ivótasak minősége kritikán aluli volt, néhány használat után szivárgott a tasak és a kivezető cső ráhegesztett illesztésénél. Cseretasak egy darabig kapható volt, aztán nem. Ezért egy 1,5 literes Salomon (?) ivózsák lett az utódja, kompatibilis volt az alapzsákkal, ezzel nincs bajom.

 

Ami a hátadra támaszkodik, az nem fog szellőzni, szerintem ezzel a kérdéssel együtt lehet élni, kivéve ha tényleg valami extrém módon ölel körbe a zsák.

 

Most éppen valami kínai hangzású zsák az aktuális sztár (Aojinie)

 

Előzmény: TinmanHU (182810)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 182817

Húúúúú, basszus! Ez nekem a combomat nyújtja, de azt nagyon. Rosszul csinálom?

Előzmény: Csempa (182809)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 182816

Az az érdekes, hogy minden újrakezdésnél ez az izmom fájt állandóan (meg a soleus). Miután abbahagyta a fájást, nem törődtem vele.

Ezt a gyakorlatot kipróbálom, köszi!

Előzmény: Csempa (182809)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 182815

Van Karrimor zsákom is, de ez a kínai sokkal jobban a testemre szabható. Decathlonos is van, annak túl kicsi a zsebe.

Ez a kínai pont jó nekem és a cicimet sem kell leragasztanom, ha rajtam van, mert az sem dörzsölődik ki. Persze, ez a többi zsákra is igaz lehet.

Szóval, nekem ez nagyon bejött, de másnak meg más az esete...

Előzmény: Ermak (182811)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 182814
Előzmény: TinmanHU (182808)
budai10 Creative Commons License 1 napja 0 0 182813

Milyen méretű hátizsákban gondolkodol 5-10-15l?

Az,hogy ne melegedjen meg szellőzzöm is igazán az ivótasak az nem megy.Szoktak az ivótasaknak csinálni egy alumínium fóliás tokot amibe belerakva nem melegiti fel az ember háta vizet.

Előzmény: TinmanHU (182807)
Ermak Creative Commons License 1 napja 0 0 182812

Lötyögés: én túlteszem magam rajta, de lásd Spenót 182801 hozzászólását.

Előzmény: TinmanHU (182807)
Ermak Creative Commons License 1 napja 0 0 182811

Ivózsák: Egyénfüggő, melyik passzol rád.

Nekem Camelbak Ultra 10 van, 65 km-en nem dörzsölt ki, tök jó. Az sem tűnt fel, hogy brutálisan izzadnék alatta.

De rögtön jönnek majd az óccókínai Aoiakármi márkát használó kollégák, hogy az övéké is jó.

 

Előzmény: TinmanHU (182807)
TinmanHU Creative Commons License 1 napja 0 0 182810

Ez a Garmin óra annyira pontosan méri a GPS koordinátákat, hogy az valami egészen elképesztő. U.a. az úton visszafutva, NAGYON bele kell nagyítanom a térképbe, hogy lássam, hogy az 2 nyomvonal és nem egy. Telóval ilyen nem volt, teló feljetős volt ezen a téren.

 

Bár, futótársam Samsung Galaxy S mini 4-e majdnem olyan pontos, mint ez az óra, igaz ő kézben hordja, amit máig nem tudok feldolgozni. Képes akár 15km-en keresztül is markolászni a telót a kezében.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (182803)
Csempa Creative Commons License 1 napja 0 0 182809

Azzal az izommal nekem is volt gondom. Aztán ezt a gyakorlatot is beépítettem a futás utáni nyújtási sorba:

 

 

Eleinte ilyenkor gyakran begörcsölt a talpam(!), és nem tudtam így hátra dőlni, de pár hét alatt ezek a kellemetlenségek megszűntek.

Előzmény: Spenót (182796)
TinmanHU Creative Commons License 1 napja 0 0 182808

Anno megtanultam futás közben inni, tényleg gyakorolnom kellett. Ami nem megy az a tudatos, rendszeres frissítés. Többek között azért sem, mert nincs nálam megfelelő mennyiség semmiből.

 

A közkutakból folyó sárgás, rozsdaízű valami nekem nem annyira jön be. Tudom finnyás vagyok, de inkább akkor tücskök levét szürcsölném :-)

 

Tőled is tisztelettel kérdezem: Milyen futózsákot tudsz javasolni? Szellőzőn jól, nem dörzsölje a hátam/oldalam, ne lötyögjön benne a víz.

 

Kis túlzással élve az ár nem számít, mert 10+ évre venném, mindegy, hogy 10 vagy 30 ezer, csak jó legyen, sokat tudjam használni úgy, hogy antimon mérgezést se kapjak tőle.

Előzmény: Pinyo (182800)
TinmanHU Creative Commons License 1 napja 0 0 182807

Elfogadom igen, mert az én módszerem nem működik... működik, csak a vége rosszullét, meg eltúlzottan, aránytalanul izmos lábak, amik kb. csak hátrány egy hosszútávra ácsingózónak.

 

Ivózsák: Egy nálam sokkal gyorsabb tempókat dobáló ismerősöm vett egyet. Nem gagyit. 2x használta félredobta. Azt mondja, hogy az a baja vele, hogy nyáron rettenetesen melegíti a hátát, nem tud szellőzni, a másik meg, hogy itt-ott kidörzsöli.

 

Felteszem a nagy kérdést: Milyen minőségi ivózsákot ajánlotok, ami nem eszi meg a hátam/oldalam reggelire, nem lötyög benne a víz és szellőzik is rendesen?

 

Totálisan tudatlan vagyok a kérdésben. A fenti példán, meg Simonyi Balázs véres testén kívül semmi egyebet nem tudok.

Előzmény: Spenót (182794)
TinmanHU Creative Commons License 1 napja 0 0 182806

Valójában 4 éve erre készülök, csak megjártam a lépcsőfokokat. Eleinte még a normális 5k se ment, utána túl korán kezdtem neki a 10k-nak, rosszul is lettem utána. Aztán 15k, az könnyen ment nagyon és meglepő, de az első félmaraton is jól ment, 2 óra 5 perccel. Közben összeszedtem túlterhelés miatt egy csonthártyagyulladást, az visszavetett majdnem 6 hétre, akkor megint 10k-kkal próbálkoztam. Aztán bejött a tél, olyankor nincs célom én is csak km-t gyűjtök. Meg nem tudom ti hogy vagytok vele, de -6 fok alatt én már nem megyek ki. Prózai oka van: Nincs miben. Így is nagy teher a családi kasszának a úri hóbortom, szóval nekem is engednem kell néha, hát ilyenekben kénytelen vagyok.

 

Végül is full nulláról, lihegős sétáról, 4 év kellett ahhoz, hogy most már ott tartok, hogy nem tudom idén hány FM-t vagy picit nagyobb távot futottam, mert már kis túlzással: rutin. Az idők nem jók, de ugye harc a pulzussal küzdelem van.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (182793)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 182805

Milyen óra van terben?

 

Nekem a Polar magától szinkronizél a Stravara. Szeretem, mert a Stravan nindig gyorsabb vagyok. A SyncMyTracs által átvitt adatok viszont állati hülyeségeket tartalmaznak a Stravan.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (182803)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 1 napja 0 0 182804

rossz volt a technikám, gyakorolni kell még a szívást :)

Előzmény: Spenót (182801)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 1 napja 0 0 182803

a helyzet az, hogy vittem telefont, de a tököm tele van a stravával. Az endomondo ugyanezen a telefonon viszonylag jól méri a távolságot, 10-12 km-en 2-400 m eltéréssel.

 

Ezzel szemben a strava: 

 

ha más alkalmazásban készült gpx-fájlt töltök fel rá, lazán lecsippent a távból 1-3 km-t.

ha a stravával mérem, akkor meg szemérmetlenül többet mér. Így a kimért 12,5 km-es erdei köröm 13,7-13,8 lett, a tegnapi 26,2 km pedig strava méréssel 32 km.

 

Amikor megláttam, töröltem, és beírtam kézzel. 

 

Óra lesz, már ki is néztem egy nekem tetszőt. 

Amint beköltöztünk, és kifizettük a házat :)

Előzmény: Spenót (182799)
Ermak Creative Commons License 1 napja 0 0 182802

Ott a pont.

 

A vízveszteség még hűvösebb időben is simán eléri a 0,5 l-t óránként, melegben 1 l vagy akár annál is több.

A vízfelszívás kevés embernél haladja meg a 0,75 l/órát.

 

Egy kétórás edzést "illik" kibírni ivás nélkül - hiszen ha hosszabb távok szerepelnek a terveidben, akkor bizonyos fokú dehidratáció elkerülhetetlen, de nyilván egyéntől függően is változik valamenyire, mennyire bírod a vízhiányt, letve mikorra szokod meg.

 

Ha emellé még a vércukrod is leesik 25 km körül, akkor meg pláne nem csoda, hogy onnantól minden bajod van.

Előzmény: Pinyo (182800)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 182801

Lényeg 1:35-nél. Röfögés opcionális.

https://youtu.be/rDpPcXrPWoc

Előzmény: 9:3-at tippeltem (182798)
Pinyo Creative Commons License 1 napja 0 0 182800

Akkor mielőtt nekilátnál hosszabb távoknak, tanulj meg inni.

 

Szerintem evidens, hogy kb. 2 óránál hosszabb edzésre visszük az innivalót. Vagy útbaejtjük a kék kutakat, vagy hosszabb körpályán futunk.

Nem fakírságra edzünk, hanem állóképességre, tápanyag felhasználásra. Meg az egésznek van valami fizikája is, nem fogsz felszívatni majd fél-háromnegyed óránként egy zselét vagy ekvivalens tápanyagot, ha nincs mellé folyadék.

 

Most, ahogy a hétvégi maratonon próbáltam, a 20-25 fokban elég volt másfél liter víz 3ó15 percre. Versenytempóban nem biztos, hogy elég lett volna. 30 fok felett pedig biztosan nem. Már csak azért sem, mert versenyen csak zseléztem volna, ahhoz meg kell a kísérő folyadék. (A futás alatt három Cerbona és két powergel zselé fogyott).

 

Ha nincs futó/ivózsákod, akkor ajánlom, jó dolog. Még ha a víztartályt nem is használjuk mindig, hosszabb futásokra kényelmesen belefér minden kellék, wc papír, telefon, kaja, még valami meleg ruha is.

 

Van egyébként olyan ultra verseny, ahol a versenyzőket mérlegelik valamelyik késői ponton, és ha túl nagy a súlyveszteség (gondolom főleg a dehidratáció miatt), akkor az illető nem lehet tovább.

 

Előzmény: TinmanHU (182792)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 182799

Én rendesen pánikba estem múltkor a Bakonyban, amikor elfogyott a vizem.

Láttam Straván a futást, de a szokásosnál is kevesebb adat volt. Tudom, hogy most másra szórod el a pénzed, de ha nyerek a lottón azonnal veszek neked egy órát, ami a pulzusodat is rögzíti.

Tök idegesítő, hogy üres a pulzus adatod, mint egy hadi titok. :) 

 

.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (182797)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 1 napja 0 0 182798

más: próbáltam az általad említett levegőkiszívós technikát az ivótasaknál, de azon kívül, hogy elszédültem, nem jártam komoly sikerrel :)

Előzmény: Spenót (182794)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 1 napja 0 0 182797

tegnap futottam 2 óra 53 percet. Vittem negyed liter vizet és fél liter izotóbiást. Kellemes hűvös volt, azt hittem, nem fog kelleni semmi, de így is simán benyeltem mindet, az utolsó cseppig. 

Előzmény: Spenót (182794)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 182796

Húha!!!

Félve írom le, de nem fáj a talpam. Nyomkodtam lasztival is és tökre olyan, mint a másik. Semmi különbség. Tasi azt mondta, hogy alapvetően az a bajom, hogy kissé csámpás vagyok és ettől rosszul terhelem a lábam. A sípcsont mellett kívül futó izmot nyomorgatta meg rendesen és azt mondta, hogy annak a nyújtását magamnak is kell hengerrel csinálnom, mert ennek a rövidsége okozza, hogy a lábam kifelé fordítva érzi jól magát, ráadásul beszűkül a lábfejem mozgása is.

Annyira jó lenne, ha így maradna a lábam. Hónapok óta nem éreztem ilyennek. Olyan, mint amikor fájdalomcsillapító kenőccsel kentem az achillesemet. Ja, egyébként az sem fáj. Este futok egyet. Állati kíváncsi leszek, hogy utána milyen lesz.

 

A beharangozott esetleges fáradtságból nincs semmi. Inkább rohadtul futhatnékom van. :)

Be is jelentkeztem diagnosztikára. :) 

 

Előzmény: Spenót (182773)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 182795

Persze, csak nyáron, nagy melegben vagyok ilyen tartálykocsi. Ha kevesebbet izzadok, nem viszek ennyi vizet.

Előzmény: Spenót (182794)
Spenót Creative Commons License 1 napja 0 0 182794

Ez a 25-nél lekapcsolás teljesen normális. Vége a szénhidrát tartaléknak. Az alacsonyabb intenzitású edzések meghozzák, hogy a szervezeted nagyobb %-ban fog zsírból energiát nyerni és tovább lesz elég a szénhidrát.

A frissítés külön téma. Ebben (is) nyominger vagyok, de a 2dl víz semmi. Kis futáshoz felesleges, nagyobbhoz meg kevés. Én hosszú edzésekhez viszem a zsákot, amiben 2.5l víz van. A kulacsomban (5dl) meg BCAA. Most a Suhanjra tettem még be iso port is a dobozba. Ezt viszem majd hosszúkra is. A futózsákban van 1-2 zselé meg IsoStar szelet, ha szilárdabb kajára vágyom. Ezeket próbálgatom, de a sok víz nálam alap. Ja, meg a só, mióta megborultam.

Neked tök jó alap gyorsaságod van. Ha továbbra is elfogadod, hogy a lassulással gyorsulhatsz, tök jó eredményeid lesznek!

Előzmény: TinmanHU (182792)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 1 napja 0 0 182793

pulzusra, terhelés-pihenés megfelelő arányára figyelve, türelemmel és legfőképpen önmagadat sokkal kevesebbet szapulva fél év alatt simán felkészülhetsz egy maratonra.

 

nem vagyok edző, se szakember, de ebben biztos vagyok

Előzmény: TinmanHU (182792)
TinmanHU Creative Commons License 1 napja 0 0 182792

Elég elcseszett vagyok sajna.

 

Egyelőre olyan 25k-ig érzem magam biztonságban minimális frissítéssel. Utána viszont valami történik és drasztikusan romlik a helyzet. Elsavasodás, a lábam statikája nem az igazi, nem nagyon tudok tisztességesen frissíteni... itt vannak a gondok és nem nagyon tudom a megoldást. Nem cipelhetek magammal egy maratoni pakkot. A párom meg belefáradt a kinti támogatásba, futótársam is csak maratoni futásra tett ígéretet, hogy akkor kivesz egy nap szabit és végigkísér. (Első maratont nem versenyen akarom lefutni.)

 

Bár... tegnap tudtam volna még futni simán +10k-t, de nem mertem. Sötétedett, elfogyott a 2 deci víz, meg a kis csoki, meg a kis banán is, aztán ott voltam a semmi közepén 10k-ra otthontól.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (182789)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!