Keresés

Részletes keresés

Spenót Creative Commons License 5 napja 0 0 192795

Megoldom. :) Olyan GoogleSheets táblát csináltam, hogy mindent kiszámolok vele. 

Előzmény: Mr Long (192794)
Mr Long Creative Commons License 5 napja -13 0 192794

Az felborítja az elosztásodat :)

Előzmény: Spenót (192791)
rrroka Creative Commons License 5 napja 0 0 192793

nekem egyébként fedi a múltkor megosztott google táblázatos pulzuszóna kalkulációt, 0-3 ütés eltérés van a határokban. A "perform" zóna utolsó 5 ütése az, ahol a beszédtesztes terv szerint a "fekete lyuk" található, és ahol nem érdemes edzeni aszerint az elmélet szerint.

Előzmény: Szajrés (192788)
rrroka Creative Commons License 5 napja 0 0 192792

Kb így, de átírhatod a maxot is és a zónákat is. Nálam így 180-t számolt, ami nekem elég alacsony lenne... :)

 

"First, we estimate your maximum heart rate using HRmax = 208 - (0.7 * age) (from the study by Tanaka, Monahan & Seals). Then we determine your initial zone boundaries as follows. (from the study by Fox & Haskell)

Sprint: 90% - 100% max heart rate
Speed: 80% - 90% max heart rate
Endure: 70% - 80% max heart rate
Fat burn: 60% - 70% max heart rate
Easy: 40% - 60% max heart rate"

 

http://uk.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/18518/~/how-heart-rate-zones-are-determined

Előzmény: Szajrés (192788)
Spenót Creative Commons License 5 napja 0 0 192791

Sokat kekeckedsz, én is hazafutok és neked annyi. :) 

Előzmény: Mr Long (192790)
Mr Long Creative Commons License 5 napja -13 0 192790

Jah, elvileg jövő héttől vissza lesz vezetve a munkába és haza futás. Na majd akkor lesznek ám kihívások!

Előzmény: Spenót (192787)
Mr Long Creative Commons License 5 napja -13 0 192789

Ahhh, pedig biztam benne, hogy a lábad :) Nem ám, fair versenyt akarok!

Előzmény: Spenót (192787)
Szajrés Creative Commons License 5 napja 0 0 192788

Nekem elég hektikusan alakulnak a pulzus futásaim. Múlt pénteken 6:11-es átlaggal totyogtam végig a 12 kilit, és így is csak 143-as átlagpulzust sikerült elérnem, tegnap a hűvös, esős időben aszfalton 5:26-os átlaggal ment ugyanez a táv 139-es átlagpulzussal. A többi nap meg a kettő között szór.

Abban tud valaki segíteni, hogy a Tomtom mi alapján kalkulál nekem zónákat (Easy, fat burn, cardio, perform, peak)?

Spenót Creative Commons License 5 napja 0 0 192787

Basszus, meghúzódtam.

Ma 50 perc sietés volt a tervben 2km bemelegítés és 1 km levezetés a végén.

A futás rendben is ment (az 50 perc 5:25-ös ezrekkel, ami nálam tök jó), de a nyújtásnál hibáztam.

Föltettem a lábam egy padra és elkaptam a lábujjaimat.

Nem kellett volna. A jobb kezemen a gyűrűs ujjam nagyon meghúzódott. Kicsit még a gyűrű is rádagadt. :) 

Long! A kihívás folytatódik, de kötélhúzást most nem vállalok! :) 

Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 192786

Fogyogatok, de itt van még tartalék...

Ez is biztos bejátszott az érték növekedésébe.

Előzmény: Mr Long (192784)
O/O Creative Commons License 6 napja 0 0 192785

3 éve 55 bpm-ről indultam.

Előzmény: Ati_66 (192783)
Mr Long Creative Commons License 6 napja -13 0 192784

Tudod, hogy az sulyfuggo is, szoval fogyassal extran tudod feljebb tolni!

Előzmény: Spenót (192775)
Ati_66 Creative Commons License 6 napja 0 0 192783

A 43 Bpm már elég jó :-)

Nekem tavaly az IM előtt volt 50 alatt az ébredési pulzusom.

Az is érdekes, hogy mostanában reggel 52 körüli ébredési pulzust mérek de délelőtt 11 óra környékén mértem már 45 is.

Előzmény: O/O (192780)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 192782

Nem panaszkodom, nem is variálok. Soha nem fejlődtem még így. Szerintem vége is lesz hamarosan... :)  bár ezek a kihívások nagyon hatékonyak. :) 

Előzmény: O/O (192779)
Ati_66 Creative Commons License 6 napja 0 0 192781

Szerintem tempóra csak tökéletesen sík terepen lehet normálisan edzeni, mondjuk egy 400m-es futó körön.

Szerettem is amikor vagy két évig heti 1-2 alkalommal 400-as salakon futkároztam. Most túl sok plusz  idő lenne pályára utazni egy-egy edzés miatt.

Nekem itthon a "sík" útvonalamon 5km-en 40m lejtés van de nyilván nem egyenletes.

 Ha 1m lejtés van 100m-en már azt is érezni a tempón és a pulzuson szóval tempóra futni lehet itt is, de a lefelé futott 5 perces kili az teljesen más terhelés, mint amikor visszafelé akarok 5 perceset futni.

Ha nem tökéletesen sík útvonalon fut az ember pulzusra sokkal jobban lehet támaszkodni az edzésen a megfelelő terhelési szint tartásához. Az másodlagos, hogy a sebesség a terep hullámosságától függően akár 4:00 és 5:30 között is ingadozik a pulzus szerinti célzónában. 

 

 

Előzmény: Mr Long (192772)
O/O Creative Commons License 6 napja 0 0 192780

Egy 6 órás futás után, (amin egyéni csúcsot futottam) másnap 43 Bpm a nyugalmi pulzuson, az tők jó ugye? Most komolyan !

O/O Creative Commons License 6 napja 0 0 192779

Akkor ne panaszkodj és ne variálj! Ez tök jó! Kitartás! Nem is az edzésterv, hanem ezek a heti kihívások fejlesztenek :)

Előzmény: Spenót (192775)
SchefferJ Creative Commons License 6 napja 0 0 192778

Ma egy jó kis futásom volt 28 fokban, 12km, 6:23-as átlaggal. Melegben, gyorsan, hosszútávon - ebből nálam csak kettőt lehet választani...

O/O Creative Commons License 6 napja 0 0 192777

A fiatal atlétákat a versenyzőket élsportolókat ne hasonlítsuk már hozzánk. Idős túlsúlyos sport múltal nem rendelkező hobbi fotókhoz. Teljesen más edzés más szempontok modszerekkel leszünnepi hatékonyabbak. 

Előzmény: Mr Long (192772)
O/O Creative Commons License 6 napja 0 0 192776

Azt tudom, hogy egyszer anyósom felé futottam. Nála mindig startra kész a vérnyomásmérő, ezért rámértem gyorsan. Kicsit magasabb volt mint a nyugalmi. Kicsivel később, ahogy a pulzuson is lejjebb ment a vérnyomás is alacsonyabb lett. Ez teljesen logikusnak tűnik. 

Előzmény: rrroka (192771)
Spenót Creative Commons License 6 napja 0 0 192775

Az utóbbi 4 hétben 43-ról 47-re ment föl a VO2maxom.

Ügyesen kiszámoltam, hogy egy év múlva pont 99 lesz. :) 

Mr Long Creative Commons License 6 napja -13 0 192774

Mindig kitalálnak valami divatot :)

Előzmény: Csempa (192773)
Csempa Creative Commons License 6 napja 0 0 192773

Valaki írta itt korábban, hogy power-re érdemes...ja, az én voltam :)

Előzmény: Mr Long (192772)
Mr Long Creative Commons License 6 napja -13 0 192772

Oda nem pofázok bele, mert már minden hobbifutó és blogíró szakértő...

 

Ahogy eljutott hozzám egy beszélgetés:
-Pulzuskontrollal futsz?
-Aha.
-Az mit jelent nálad?
-Ha kezdek szédülni megállok.

Gondolom ő ilyen két zónás, futó, nem futó.

Nekem azt mondták versenyzők, hogy nem pulzusra futnak, hanem tempóra. Ezt a magyar elitből is visszajutott hozzám, szóval lehet benne valami. Valszeg valahol a kettő közt van az igazság.

Előzmény: rrroka (192771)
rrroka Creative Commons License 6 napja 0 0 192771

érdekes PK-s beszélgetés zajlik nemmaratonman blogján: http://nemmaratonman.blog.hu/2018/06/08/kalandok_garmin_modban_182

vérnyomás hatása a pulzusra pl. szerintetek?

O/O Creative Commons License 6 napja 0 0 192770

Nálám cipőben is a változatosság az egyik szempont. 4 féle cipőt használok vegyesen, 1 max. csillapítás 50 km+ aszfalton Hoka, 2 támasztásos félmaraton maraton aszfalton és hosszú utáni regeneráló futásokhoz használom Asics GT, Kayano 3 minimalista (ha annak számít Inov8 f Lite rövid aszfaltra x talon terepre bármilyen távon 4 sarokemelés nélküli (Altra) hosszabb aszfaltra és terepre. Jól el vagyok velük!

qwertz77 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 192769

Picit hasonlóan járok (de terepen nem mertem minimalista cipőt nézni még)

Amikor régen próbálkoztam futással, a spuriban omni-t adtak. Akkor még nem nagyon értettem hozzá, nem volt igazán jó, nem lett belőle érdemi futás.

Volt egy achiless gyulladásom, ami után ludtalp miatt egyedi talpebtétet használtam (ekkor nem futottam), végül ezzel kezdtem újra futni.

Amikor bejött a futás, lett egy könnyű 4mm droppos skechers, és a rövidebbeket ebben futottam, majd végül a fm-t is ebben futottam, mert bejött, talpbetét nélkül is, de azért a hosszabb futásokat inkább talpbetéttel neutrális cipőben futottam.

Közben lett egy szintén könnyű és 4mm Saucony Kinvara cipő, ez is jó, meg szeretem is (csak a könnyítés miatt a  talpa nagyon fogy).

De kellett valami hosszabb aszfaltoshoz.

Nyulcipőben lett akciós a Saucony új Liberty cipője, még akcióban is zúzós áron 50 helyett 35-ért.

Ez is 4mm-s, de enyhe támaszos. Tök szuper szülinapi támogatással meg is vettem, majd néztem, hogy valahogy nem az igazi a jobb oldali cipő :(  Rosszul rögzítették a felsőrészt a talphoz és befelé döl picit. Nem gyilkos, de ez egy 50e Ftos támaszos cipő lenne

 

Lehet én parázom túl, de nem tartom elfogadhatónak ebben a kategóriában. Elsőre magyarázták, hogy ez tök normális, meg belefér, de végül kicserélték egy Guide ISOra, és visszakaptam kp a különbözetet (persze 1 méret 1 db, nincs másik...). Bár ezen nem volt annyi akció, meg nem is olyan szép,  de mindegy, elég jó lesz ez is futni. Kiderül most jó leszek-e egy ilyen cipőben egyedi talpbetét nélkül, ami sajnos szintén elég gyilkos árú a cipőn felül.

Előzmény: Csempa (192768)
Csempa Creative Commons License 2018.06.12 0 0 192768

Tapasztalat cipőkkel:

 

Általában minimalista cipőben futok, vagy Saucony Guide-ban, közel fele-fele arányban. A Guide valamennyire támaszt, de nem jelentős mértékben. Tegnap viszont hosszú idő után felvettem a bő 2 éves Saucony Omni-t, ami egy erősen támaszos cipő. Ennek következtében már este is fájt a térdem, pedig ilyesmiben nem volt részem fél-egy éve, ma reggeltől meg kifejezetten bicegek a térdfájás miatt. Amúgy erősen pronálok ránézésre, de a támaszos cipők mindig is fájdalmat okoztak térd tájékon (az Asics GT2000 is ezért került nyugdíjazásra többek között).

mtb Creative Commons License 2018.06.12 0 0 192767

Tudom, és bort is iszok (meg néha sört is), de az már más lapra tartozik... :) 

Előzmény: 9:3 (192766)
9:3 Creative Commons License 2018.06.11 0 0 192766

vizet prédikálsz :)

Előzmény: mtb (192765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!