Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cz Feri Creative Commons License 2014.05.03 0 0 63566

Üdv skodások! Egy kis segitség kellene nekem! favorit/formanba-ba épitenék be felicia műszerfalat! Annyi gondom lenne hogy a vezetékelés ugye bár nem egyezik,és nem találok semerre se leírást hogy melyik vezetékhez melyik kell.... Tudna valaki leírást adni? 

 

Skoda Sanyi Creative Commons License 2014.04.29 0 0 63565

Szia!

Korrekt, egzakt és tökéletesen helytálló az írásod!

A férj hazatelefonál, a felesége veszi fel a kagylót. Szívem, elment már a postás - kérdezi apa. Nem - feleli a nő - de már nagyon liheg....

Üdv: Sanyi

 

Előzmény: daVeFR (63564)
daVeFR Creative Commons License 2014.04.28 0 0 63564

Avagy édes anyanyelvünk mottóval vajon elmentem Debrecenbe, vagy elmentem Debrecenben? ;)

Előzmény: Skoda Sanyi (63563)
Skoda Sanyi Creative Commons License 2014.04.28 0 0 63563

"Nem adhatok mást, mint mi lényegem", tehát kötözködök:

Debrecenben kéne tudnia valakinek hogy van-e felnis akárhol/valahol?

Debrecenben kéne tudni, hogy Debrecenben van-e felnis?

Akárhol/valahol kéne tudni, hogy Debrecenben van-e felnis?

Üdv: Sanyi

Előzmény: Törölt nick (63562)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.10 0 0 63562

Debrecenbe tud valaki olyan embert, aki toldott felnit készít?

Bali774 Creative Commons License 2014.03.08 0 0 63561

Megint tanultam valamit a saját bőrömön.Vettem egy Feli végáttételt és itthon jöttem rá ,hogy nem beépíthető a Favi helyett :(

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.05 0 0 63560

Szia!

Favoritba kellene. Köszönöm 

Előzmény: Bali774 (63558)
bano1 Creative Commons License 2014.03.04 0 0 63559

Én DDSR karbihoz csináltattam (volna) fedéltömítést vele, de nagyon körülményesen álltak hozzá, így inkább a Jókai téren készíttettem.

 

Amúgy ez az elérhetősége:

Kovács Zoltán

Cím: 2146 Mogyoród, Templom u 25
Telefon: +36-20-934-6659

 

A Jókaitéren két tömítéses is van:

Mindenféle tömítés:

1061 Bp. VI. Jókai tér 3.
Tel.: 20/9615074

 

1061 Bp. VI. Jókai tér 6.
Tel.: 269-2986

Előzmény: SkodaKlub (63556)
Bali774 Creative Commons License 2014.03.04 0 0 63558

Üdv!Te milyen Skodához szeretnél fogaskerekeket csináltatni?Ha Favorit, vagy Felicia akkor a bazárban Gyuszi hirdet egy A-s váltót ajánlom figyelmedbe!Régebben faroshoz is volt fent eladó áttételsora a bazárban.

Előzmény: Törölt nick (63511)
Bali774 Creative Commons License 2014.03.03 0 0 63557

Köszönöm az infót!

Előzmény: SkodaKlub (63556)
SkodaKlub Creative Commons License 2014.03.03 0 0 63556

Kovács Zoltán gyártja Mogyoródon - talán 11 000 Ft-ot fizettem utoljára, nemsokára megyek hozzá ismét :-)

Telefonszámot nem tudok, telefon csere miatt - sajnos nem írtam át a számát, de neten biztosan megvan, valamelyik zsigulis oldalon szoktam megtalálni.

 

Előzmény: Bali774 (63555)
Bali774 Creative Commons License 2014.03.02 0 0 63555

Szia!Hol és mennyiért lehet hozzájutni az általad is használt teli fém hengerfejtömítéshez?

Előzmény: SkodaKlub (63545)
Szkotti1 Creative Commons License 2014.03.02 0 0 63554

Aha, így már tiszta. Köszi

Előzmény: SkodaKlub (63551)
Skoda Sanyi Creative Commons License 2014.02.28 0 0 63553

Ja igen! Én a  módosított váltókart egyik részben éppen a gyorsabb váltások miatt alkottam. Azt nem írtam le és csak a képeken látszik, hogy a váltókar konzolja nem az eredeti helyén van, hanem kb 20 cm-rel előbb. Így aztán a hajlított ( hátra és a vezető fel is ) váltókar pont kézre áll - különösen az én óriási ( 170 cm ) termetem okán.....

Sanyi

Előzmény: SkodaKlub (63550)
Skoda Sanyi Creative Commons License 2014.02.28 0 0 63552

Én ezzel úgy vagyok, hogy akkor és azt a gangot kapcsolom, amelyiket éppen akarom! Ha pedig ehhez mindenféle trükkre van szükség, akkor legyen trükk!

Én fiatal koromban még olyan gépeket (is) hajtottam, amelyekben nem volt szinkronváltó. Tehát fel - dupla kuplung, vissza gázfröccs.

Aztán olyat is, amiben volt ugyan szinkron, de a kezed szakadt le tőle és bele lehetett dögleni.

Így aztán belém rögződött és nagyon élvezem. Szerintem az autózás pont ettől az ami. A mai járművek nagy része már csak egy eszköz, amivel kényelmesen el lehet jutni A-ból B-be, de már egyre kevésbé van köze az autóhoz.

Mindig meg akarnak gyilkolni, amikor azt mondom, hogy az automata váltótól a villamos már csak egy lépés, mert azon már kormány sincs!

Tátrás klubtársunk nyilván megerősíti az állításomat!

A váltás gyorsasága tehát csak félig váltókarfüggő, mert a másik fél tényező a vezető keze-lába.

Üdv: Sanyi

Előzmény: SkodaKlub (63550)
SkodaKlub Creative Commons License 2014.02.28 0 0 63551

Favorit motort kompletten 10 000 Ft-ért szoktam venni, ami jó állapotú, működőképes. A Felicia motorok drágábbak, de gyakorlatilag megegyeznek a Favorittal felépítésben, viszont nagy csaposak - nehezebb hozzá használt olcsó vez. tengelyt kapni, illetve mindenképpen elektromos AC-t igényelnek. A Felicia hengerfejet szoktam használni a kisebb szelepszár és jobb minőség miatt.

 

A Fabiánál össze kell hozni a gyújtáskihajtást (Felicia vez tengellyel) cserélni kell a dekliket stb..., ami még drágább. Drágább maga a komplett blokk is, Fabia főtengelyt már olcsón lehet kapni, ahhoz meg lehet variálni hajtókarokkal, dugókkal, ki milyen ccm-t, vagy minőséget akar. Amúgy biztosan stabilabb a Fabia blokk, de nem nagyon halottam még hibrideknél sem főtengely csapágy gondról.

 

Én elsősorban költséghatékonyságból használom a Favorit blokk - Fabia főtengely kombinációt (komplett Favi blokkom van kb. 5 db. félretéve), illetve, mert kis csapos vezérmű tengelyekből 260-tól 320-ig mindenféléből van a polcon. 

Előzmény: Szkotti1 (63546)
SkodaKlub Creative Commons License 2014.02.28 0 0 63550

Versenyen én is mindig gázfröccsel váltok, nekem főleg a kapcsolási idő számít a pályán - ezért érdeklődöm :-)

 

Előzmény: Skoda Sanyi (63549)
Skoda Sanyi Creative Commons License 2014.02.28 0 0 63549

Szia!

Erre talán én tudnék a teljesen átalakított váltómechanizmus és ebbéli tapasztalataim alapján a legkorrektebben válaszolni, de mégsem teszem, mert én külön kategória vagyok.

Azért nem nyilatkozom szívesen a váltási időkről - főleg a visszaváltásokról - mert én az esetek 99,99%-ában gázfröccsel váltok ( vissza ). 

Innentől szabadon levezethető a dolog. Tehát pl. negyedikben 90 km/h körül haladva, gázfröccsel azonnal megvan a harmadik gang, míg ugyanez gázfröccs nélkül eléggé necces ( lehet!!).  Mielőtt valaki megkérdezné mit akarok 90-nél a harmadik gangtól: kb 130 a vége 7000-es fordulatnál!!!! És ugye 1,5-szörös a nyomaték a negyedikhez képest....

Felváltáskor egyértelműen rövidebbek az idők, pedig nem gyilkolom a szinkrongyűrűket. Ám a kis váltókar-út nagyon direkt érzést ad. Éppen számol(gat)om az elfordulási pont feletti-alatti rész hosszainak áttételét és ez kisebb mint 2:1. Tehát amíg lent a tolórúdnál 3. és 4. gang között kb. 4 cm az út, addig ez a váltógombnál kb 6-7( talán 8 ) cm. ENNYI! És nem több. Nem is véletlen hogy rajtam kívül nemigen tudja vezetni senki, annyira "egy kézhez szoktatott" vadállatról van szó.

Amit leírtam az nem dicsekvés, mindössze egy megalkotott, működőképes változat Skoda ( farmotoros ) váltókar témára.

Üdv: Sanyi

Előzmény: SkodaKlub (63544)
KKrisz75_1 Creative Commons License 2014.02.28 0 0 63548

Lemaradt a vége.. :D

Már csak azért is kell cserélnem, mert az új, már a digi órához is alkalmazkodik a fokozat jelző lévén. Ide lesznek elhelyezve a kis hall jeladók amik jelzik a fokozatokat.

De még nem jöttem rá, hogy rögzítek egy kis neodium mágnest a pöcök aljára. :D

(Lusta vagyok bele nyúlni a váltóba és befúrkálni a tolató kapcsolók helyeit, és ki flexelni a toló rudakból a fokozatok helyeit jelző mélyedést - mint a tolató lámpa kapcsoló pöckének mélyedése) Hiba esetén azért egy kulisszát kivenni, könyebb mint a váltót szétszedni.

Előzmény: KKrisz75_1 (63547)
KKrisz75_1 Creative Commons License 2014.02.28 0 0 63547

Nekem még a prototípus van fent, azon a vissza váltások gyorsak a felváltásnál kellett szokni.

Mivel vssza váltáskor magad felé húzod, mikor a 3as vezetőből kiugrik üres részbe egyből neki ugrik a 2. fokozat vezető szélének és becsúszik lazán.

Viszont fel váltáskor a prototípusnál néha bele akadok a 3. vezetőjébe.


Az újabb verziót ez alapján módosítottam. De még nem vett rá a -10 fok hideg télen, hogy lecseréljem a fűtetlen garázsba, meg lusta is voltam.

A vezetők végei kúpos lekerekítésüek lettek, a szimpla kör alakú kerekítés helyett. És 2-2mm el rövidebbek. Így magmarad a megvezetés de fel váltáskor nem akad meg, tartható a megszokott mozdulat.

Ez mellett mivel csak a gyári 5ös váltó keret állt rendelkezésre és abban csak a hátramanat kapott vezetőt, az alapján saccolgattam meg a helyeket(ahhoz képet hibátlan lett), de az újnál el kellett tolni a kiosztást 1mmel oldalra.  Így pontosan a fokozatoknál vanak a kivágások.
 (Proto típuson a 3.-4. fokozat vezetője pont éri az alsó pöcköt az alsó golyóházon. - az újnál nem ér hozzá)

De majd teszek fel rendes terítéki képet mind a két verzióról ha ki van vágva. Azon jól látható az eltérés.

Előzmény: SkodaKlub (63544)
Szkotti1 Creative Commons License 2014.02.28 0 0 63546

Azt össze tudnád foglalni nekem röviden, hogy mi az előnye-hátránya a különböző blokkoknak?

Úgy értem, hogy itt gondolom az eredeti motorszám az, ami miatt a Favorit öntvény megmarad, de milyen egyéb indokok vannak még?

- ár? (nyilván a Favorit a legkönnyebben hozzáférhető, de ritkán hallok pl. Felicia blokkot tuning esetén. Ekkora lenne a Fabia előnye a Feliciával szemben a csapágykeret miatt?)

- sok gépmunka?

 

Köszi

Előzmény: SkodaKlub (63545)
SkodaKlub Creative Commons License 2014.02.28 0 0 63545

Lassan új motor építése lesz követhető a blogomon egy 1.4-es motor ezúttal Favoritba - nekem is van egy gyári A-s (valamikor az volt) autóm.

Annyiban lesz más, mint az előző, hogy ez Fabia MPI dugókkal és hajtókarokkal készül:

Favorit 135 blokk

Fabia 1.4 főtengely + hajtókarok-dugók

Nagy szelepes B-s Favorit hengerfej

Felicia Kit-Car tengely (másolat)

40-es dellortó ikerkarbik

 

A főtengely köszörülésen, átalakításon túl vagyok, illetve eltakarítottam a hajtókar - dugó cuccokat, szétszedtem az alap Favorit motyót, megvan a hengerfej, karbik

 

Előzmény: Bali774 (63535)
SkodaKlub Creative Commons License 2014.02.28 0 0 63544

Nekem is tetszik a dolog, nem lesz lassabb a váltási idő, mondjuk egy 3-2 fokozat visszakapcsolásakor?

Előzmény: KKrisz75_1 (63541)
Malek85 Creative Commons License 2014.02.27 0 0 63543

Én is beneveznék 2 re ha 2000 alatt van az ára, ha felette akkor csak 1 kellene.

Előzmény: KKrisz75_1 (63541)
bano1 Creative Commons License 2014.02.27 0 0 63542

Kellene... Beneveznék két darabra.

Előzmény: KKrisz75_1 (63540)
KKrisz75_1 Creative Commons License 2014.02.27 0 0 63541

Amúgy nagyon meg kell szokni. Akinek eddig nem volt vezető, az furcsálni fogja egy darabig.

A fura benne, pl hogy kereszt kapcsoláskor lásd 2-3 vagy 4-5 és ezek visszafelé, nem lehet átlóban húzni a kart. Mert a kulissza alján a pöcök megvezeti, így akadósnak érzi az ember. Amikor megszokja az ember, hogy irányba teszi a kart akkor már könnyű.

Amúgy a kar útja alul fix, ha a golyó feljebb kerül akkor a felső út lesz rövidebb alul ugyan annyinak kell maradnia.

Terveztem én is egy kulisszát, de mivel nem verseny autó, és nem akarom a kormány mellé tenni sem a váltót, és utcán tök kényelmes az ami van, így nem gyártottam le.

De lényegében a gyári alsó rész, magasabban lévő golyó hellyel. Így a rudazat rész nem változik, a kar mozgási hossz felül változik.

Előzmény: KKrisz75_1 (63540)
KKrisz75_1 Creative Commons License 2014.02.27 0 0 63540

Igen tudok gyártatni, csak előbb kell pénz a legyártáshoz. :D
De ha kell fizukor gyártatok párat.

Előzmény: bano1 (63526)
Bali774 Creative Commons License 2014.02.27 0 0 63539

Köszi!

Előzmény: SkodaKlub (63538)
SkodaKlub Creative Commons License 2014.02.27 0 0 63538

Szuromi Pisti - 15 000 Ft

http://www.szuromituning.hu/

Előzmény: Bali774 (63534)
Szkotti1 Creative Commons License 2014.02.26 0 0 63537

Haha, ez is ismerős: amikor már feladom a problémát, mert nem jövök rá, mi a megoldás, akkor általában megálmodom, mi a tuti...

Előzmény: Skoda Sanyi (63536)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!