Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LyPapa Creative Commons License 2020.05.08 0 0 37421
LyPapa Creative Commons License 2020.05.08 0 0 37420

Egy börtönbüntetését töltő autótolvajjal volt riport, a youtube-on elérhető, most nem kersek rá. Ő elmondta, hogy a rendőrség emberei adott esetben lezárták az utcát, hogy nyugodtan dolgozhasson. Mennyi ebből az igazság, erre nem vagyok hivatott, hogy eldöntsem, de nemzörög a haraszt ... Ezek után nem mindegy, hogy trélerrel vagy trágyahordó talicskával, netán saját lábon viszik az autót ?

 

Üdv:LyPapa

Előzmény: Papoka22 (37419)
Papoka22 Creative Commons License 2020.05.08 -1 0 37419

Akkor maradj meg ebben a hitedben és hidd ezt.

 

De ha elolvastad volna ...  30 autót foglaltak le ott. Biztos csak most az egyszer mentek trélerrel. És vajon mennyit adtak már tovább? És ez csak 1 banda volt. 

 

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (37418)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2020.05.08 0 0 37418

Ki az a barom mostanság (elmúlt 8-10 évben), aki trélerrel megy autót lopni? Utána meg szépen végigmegy n+1 kamera alatt. Egy trélert azonosítani még hamis rendszámmal is könnyű.

Persze nem gyakori, hogy rámozdulnak elkényelmesedett rendőreink, de akkor is benne van a kockázat.

Ez egy amatőr, aki nagyon okosnak gondolta magát. Lásd "büntetlen előéletű", azt hitte feltalálta a spanyolviaszt. Az igazi gyakorlott autótolvaj ilyen hülyeségen nem bukik be.

De így van ez rendjén belebukott, megérdemli.

 

Honnan tudom hoyg ez ma már nem menő módszer? Két helyről.

Egy: logikusan végig lehet gondolni.

Kettő: rendőröktől. 10 éven belül a tréleres lopások zöme tipikusan a biztosítási csalások módszere volt, amikor a tulaj vitette el az autót. Eladta alkatrésznek, donornak, aztán felszedte a biztosítási pénzt is. Devizahitelesek rulez.

 

Előzmény: Jahno (37417)
Jahno Creative Commons License 2020.05.08 0 0 37417

És honnan tudod, hogy csak Ő próbálta ki és eddig nem volt menő módszer?

Előzmény: The Dark Side of the Moon (37416)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2020.05.08 0 0 37416

https://index.hu/belfold/2020/05/08/teljes_bandahoz_vezettek_el_az_elfogott_autotolvajok/

 

Hányszor írtam már itt, hogy a tréleres lopások kora lejárt. Lám volt olyan birka, aki még kipróbálta. Megérdemli, a lakat rohadjon el a zárkáján!

A hiba csak az, hogy ennyi ideig tartott, míg "a rend őrei" vették a fáradtságot a kamerafelvételek nézegetésére.

Balikaa Creative Commons License 2020.04.07 0 0 37415

Ha ellopják az autómat, pont ugyanakkora kár ér, mintha másik 9 autót is elloptak volna az enyémmel egyidőben.

Előzmény: Dúrmoller2 (37412)
Garfield007 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 37414

Ez az átbaszós Casco, csak hozzáértőknek :-)

Előre odaadod a pénzed, ők használják, majd bemész érte és visszakapod a felét. 

Előzmény: kormos* (37406)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 37413

Meg az a fajta, aki simán beír 10 ezer karaktert egy fórumba.

 

Ha tízezer karaktert nem is, de a mai hoz képest tényleg hosszabban szoktam írni, nem kedvelem a mai, mindent szimplifikáló, rövid, bináris állításokkal dobálódzó érveléseket.
Nem azért mondom, de neked sem kell a szomszédba menni, ha fórumozásról van szó, mert Neked 12323 hozzászólásod van, nekem csak 785. Úgy, hogy ezentúl az állandó jelzőm lesz a "hallgatag". :-)

Előzmény: stevie-13 (37410)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 37412

Azért örülnék, ha érvelnél. Végül is ez egy autólopás fórum. Ha kevesebb az autólopás, akkor - szerintem - kevesebbet kell költeni a védelemre. minél kisebb valószínűségű egy esemény, annál kisebb a kár várható értéke. És - ha igaza van a cikknek - 10 év alatt, amióta itt vagyok, tizedére csökkent a valószínűsége, hogy ellopják az autómat, a lopáskár várható értéke a tizede.

Te nem így látod?

Előzmény: stevie-13 (37409)
stevie-13 Creative Commons License 2020.04.07 0 1 37411
stevie-13 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 37410

Én az a fajta ember vagyok, aki inkább szerel egy vasárnap délután, mint hogy telefonáljon egyet. Ilyen ember vagyok.

 

 

Meg az a fajta, aki simán beír 10 ezer karaktert egy fórumba.

Előzmény: Dúrmoller2 (37398)
stevie-13 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 37409

Amit írtam, az nem ellenetek irányul, hanem a trendek ellen.

 

 

Százmillió évek óta fórumozok, van rá pár tanúm. Ahogy arra is, hogy az érvelő, magyarázó stílus híve vagyok, és nem szoktam sem csúnya szavakat használni, sem személyeskedni.

 

Éppen ezért most sem írom le, mit gondolok a bejegyzésedről. Ezt most mindenki képzelje oda. (Sok csúnya szó, sok személyeskedés.)

Előzmény: Dúrmoller2 (37398)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 37408

https://hvg.hu/cegauto/20200407_Tiz_ev_alatt_tizedere_csokkent_az_autolopasok_szama

https://www.vezess.hu/magazin/2020/04/07/lopott-autok-motorok-toplistai-2019/

 

Mint lentebb írtam, ma már nem annyira rossz a helyzet.

Volt idő, amikor azt ajánlották, hogy az autó árának huszadát-tizedét költsük védelemre. Ma már nem érdemes ennyit költeni.

 

Dúrmoller2 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 37407

A biztosítótól. Jó magaviseletért. :-) 

Ostobaság, hogy nem a díjat csökkentik, de még csaknem is utalják, hanem a postára kell menni érte.)

 

Előzmény: kormos* (37406)
kormos* Creative Commons License 2020.03.27 0 0 37406

"A BMW i3-ra pl. 140e/év, de a felét visszatérítik, így 70e/év."

 

Hogyan kapod vissza a felét?

Előzmény: Dúrmoller2 (37405)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2020.03.07 0 0 37405

"Amiket írtál, azt mutatja, nem idegen pálya az autó elektronikai részéhez való módosítások beépítése :) Ellenben nem túl szerencsés ilyenkor bárki máshoz fordulni, mert az is látszik,hogy úgy gondolod, a Te elgondolásodat  'robotként' valósítsa meg valaki, majd a felelősséget is vállalja, hiszen ő végezte a munkát ... Úgy gondolom, ha ennyire otthon vagy a rendszerben, mint a hozzászólásaiból következtetni lehet erre -  akkor a legjobb megoldás az, ha szépen nekifogsz, és elvégzed az általad megfelelőnek tartott minőségi és megfelelőségi szinten az előirányzott módosításokat."

Igen, de régen más volt. Több energiám, de kevesebb pénzem volt. Az autók egyszerűbbek, szerelhetőbbek voltak.

 

Minitben pont az a szimpatikus, hogy az egyedi igényeket is kielégíti. (Pl. az általam vitt krómozott gégecsövet használta.:-) Meghallgatta, megértette mit kértem, megmutatta, hogy mi az ami nem megy, mi az, ami megy, javasolt dolgokat, megbeszéltük. Profin dolgozott.
Nem is ezzel volt a bajom.
Hanem azzal, hogy nem tisztáztam előre, hogy nem fogja a dokumentációt (rajzokat, szerelés közben készült képeket) odaadni. Ő ezt magától értetődőnek vette, hogy nem, én meg magától értetődőnek, hogy igen. Nem haragszom én rá, ez generációs probléma. Én ahhoz a generációhoz tartozom, aki természetesnek veszi, hogy a televízióhoz kapcsolási rajz jár (oszcillogramokkal!), a szoftverhez adják a forrást is.

A topik címe: Autólopás.

Én arra az álláspontra helyezkedtem, hogy:

* CASCO-t kötök az autóra. A BMW i3-ra pl. 140e/év, de a felét visszatérítik, így 70e/év. Lopáson kívül ebben benne van a töréskár is. Az új autó ellopása/totálkárja esetén (állítólag...) nincs önrész, hanem teljes árat beszámolják, ha újra BMW-t veszek. (Tudom, a biztosítók mindig jogászkodnak, ki fognak találni mindent, csak, hogy ne, vagy kevesebbet kelljen fizetniük.)

* A gyári lopásvédelem is fejlődik.

* A lopási statisztikák javulnak.
* Ha nagyon védeni kell az autót, mert gyanús helyen kell hagyni, akkor egy kormányfedő, egy kerékbilincs, zártakarás(hi), stb. nyújt valamennyi védelmet.
* Ha még jobban kell, akkor valami ad hoc indításgátlást csinálok. (Pl. kiveszem az akkut vagy csak meglazítom a saruját, széthúzok pár csatlakozót, kiveszek pár biztosítékot.)

* Ha lesz időm, energiám, akkor (miután beletettem másik hangváltót, erősítőt, hangszórókat!!) teszek bele valami saját ötletű védelmet, ami vagy annyira automatikus, hogy a napi használatban nem kell foglalkozni vele (pl. az OBD csatlakozó gyújtás ráadásig meg van szakítva) Vagy annyira kényelmetlen, hogy eszébe nem jutna senkinek, pl. a küszöb burkolat alatt valami rövidrezárása(!), stb.
* Nekem az a megnyugtató, ha mindent tudok az autómról. Különösen azt, ami nem "gyári", akár az út szélén vissza tudom állítani a gyári állapotot, tiszta lelkiismerettel hívhatom a portugál márkaszervizt.


Ezután már nekem nem annyira élet-halál kérdése a lopásgátlás.

Nem vitatom, hogy más, más következtetésre jut és költ lopásgátlásra. YMMV, ahogy korszerűen mondják. Nekik saját tapasztalat alapján ajánlom Minitet, jó szakember.

 

 

 

Előzmény: LyPapa (37404)
LyPapa Creative Commons License 2020.03.04 0 3 37404

Amiket írtál, azt mutatja, nem idegen pálya az autó elektronikai részéhez való módosítások beépítése :) Ellenben nem túl szerencsés ilyenkor bárki máshoz fordulni, mert az is látszik,hogy úgy gondolod, a Te elgondolásodat  'robotként' valósítsa meg valaki, majd a felelősséget is vállalja, hiszen ő végezte a munkát ... Úgy gondolom, ha ennyire otthon vagy a rendszerben, mint a hozzászólásaiból következtetni lehet erre -  akkor a legjobb megoldás az, ha szépen nekifogsz, és elvégzed az általad megfelelőnek tartott minőségi és megfelelőségi szinten az előirányzott módosításokat.

Én is sok dolgot inkább megcsinálok az autóimon saját magam, vagy épp befejezem a szerelő által összecsapott munkát. Minit esetében még nem kellett soha módosítanom vagy egy elkötést a helyére tennem.

 

Üdv:LyPapa

Előzmény: Dúrmoller2 (37399)
sogormail Creative Commons License 2020.02.27 0 0 37403

VW Polo 2010-es, kezivaltos autoban mi lenne ajanlot vedelem idos embernek(!). Nem tud es fog hasznalni, rejtett gombokat, belogatni ide oda kutyuket es hasonlo.

Vmi fapad egyszeru cucc kellene. Valtozarnak van ertelme vagy ennel az autonal hackelheto.

Nem (!) maximalizmus a cel, van auton casco is.

Dúrmoller2 Creative Commons License 2020.02.12 0 0 37402

Most mi bajod a krómozott gégecsővel? :-) Egyrészt szép, másrészt tán valamelyes védelmet nyújt az EMC-ben.
Igen, régimódi mérnökember vagyok. Egy régimódi mérnökembernek miért ne tetszene a krómozott gégecső? Legalább a kinézete nem műanyag.

A relével meg mi bajod van? Egy tízévente egyszer működő relénél, ami pár A jelet szakít meg, miért ne lehetne használni egy 20A megszakítására képes relét? Ha annyira félnék, például az induktív terhelés miatti ívtől, akkor beteszek egy ívoltó RC tagpt vagy visszafutó diódát. De ez ráadásul pwm.

Azonkívül, hogy sopánkodsz, van valami mérnök szemmel értékelhető érved is?

Előzmény: Garfield007 (37400)
Garfield007 Creative Commons License 2020.02.09 0 1 37401

Előzmény: Dúrmoller2 (37399)
Garfield007 Creative Commons License 2020.02.09 0 1 37400

Másrészt én régimódi ember vagyok

 

Krómozott gégecsövet akartál használni. Régimódi mérnökemberként. Atyaisten. 

Megint elolvastalak, de a relénél éreztem, hogy be kellene fejeznem.

Előzmény: Dúrmoller2 (37398)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2020.02.09 0 0 37399

"és egy matricával a záron hogy az zárdugó kinézettel rendelkezzen..."

Most leleplezték a titkomat! Azok az autótolvajok, akik ezt a fórumot olvassák, keresni fogják azokat az autókat, ahol a kulcsluk helyett egy szép BMW embléma (nem matrica!) van, kipiszkálják egy hegyes késsel és máris hozzáférnek a zárhoz. Kiszedik és máris üvegtörés nélkül bent vannak az autóban. Szörnyű. :-(

Amúgy azóta többször cseréltem már emblémát, mert lemerült az akku és lemerült akkunál nincs más lehetőség bejutni az autóba.
Sőt olyan is volt, hogy a lemerülés elkerülése végett leszedtem az akkusarut (a csomagtérben!) és a kulccsal bezárt autót, emblémát visszaragasztva hagytam ott a kikötő parkolójában egy hétre. Aztán amikor visszatértem, lepattintottam az emblémát, bemásztam a csomagtartóba és visszakötöttem az aksit. De olyan is volt, hogy a szervizben nem húzták meg rendesen az akkusarut és pár nappal később nem indult az autó. Akkor is a kulcs és a bemászós trükk mentett meg.
Egyszóval én biztos nem dugóznám le a zárat. Olyan kevés plusz biztonságot ad, másrészt akkora szopási lehetőséget, hogy az én mérlegem a nem. De mint kiderült szeretem a csicsákat, ezért úgy gondoltam egy BMW embléma pont az optimum ide. Majd megcsinálom világítósra! Én szeretem a szép dolgokat! A mostani autóm olyan, hogy nyitáskor BMW emblémát vetít a talajra. A jobboldali ajtóban kicseréltem, hogy a feleségem képét vetítse.

Előzmény: Garfield007 (37396)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2020.02.09 -1 0 37398

Engedtessék meg ha már meg lettem szólitva,
Engedtessék meg, hogy először is felhívjam a figyelmet, hogy mindezek mellett megmaradt a pozitív véleményem rólad, profin dolgoztok. Amit írtam, az nem ellenetek irányul, hanem a trendek ellen.

és ha jól emlékszem már többedjére lovagolsz ezen a dokumentácios témán.

Igen, mert azóta sem bírtam megemészteni. Nekem ebből az a tanulság, hogy ha bármilyen átalakításra viszem az autót, megkérdezem, a dokumentáltságot. Nekem ez volt az első eset, hogy riasztó szerelőhöz vittem autót, így én voltam a tájékozatlan.

A készüléket az üzemanyag szivattyú blokkolásával kérted beköttetni, amire én azt mondtam hogy igaz hogy 20A kapcsolására képes hivatalosan a készülék, én az üzemanyag szivattyú blokkolására mégsem ajánlanám ugyanis a vezetéke roppant vékony.Te azt mondtad hogy te mérnők ember lévén, tudod hogy jó lesz. Beleegyeztünk.Azt kérted hogy a készüléket az üzemanyag szivatyyúhoz, szereljük be, mert ott nem fogják keresni.

Pontosítsunk! Én azt mondtam, hogy jó lesz, mert soha nem vesz fel 20A-t a szivattyú, hiszen szabályzott, az átlag áramerősség olyan kicsi, hogy termikus probléma nem lehet a vezetékkel. A relé kontaktusa meg érdektelen, hiszen gyakorlatban soha nem kell kapcsolnia, csak ha lopják az autót. Mindazonáltal Te a biztonság oldalán maradtál, és zicher was zicher betettél egy relét. Működött a relével öt évig, aztán kidobtam a relét és működik öt éve relé nélkül.

Ugyan felhívtam a figyelmedet hogy ez szerintem nem lesz jó, ugyanis így egy karosszéria oly szegletébe fog a készülék kerülni, ami árnyékolhatja annak a jeleit így a adóvevő kártyáját nem biztos hogy minden esetben jól fogja érzékelni.
Akkor ez egy kommunikációs hiba lehetett, mert úgy gondoltam, hogy nem a vaslemez alá építed és mivel még sohasem használtam skybrake-t nem gondoltam, hogy ennyire rossz lesz. És tényleg marhára beszartam, amikor mentünk síelni és az autópálya alagútban elkezdett csipogni.
Amúgy egy tapasztalat: ha nincs semmi a 2,4GHz sávban tökéletesen működött. De ha az autóban több BT-s telefon működött, az egyikről még zene is ment folyamatosan, mellettünk autók húztak el mindenféle zavart sugározva, na akkor volt baj.

Hoztál magaddal mindenféle színes kötegelő és színes szigetelő szalagot, krómozott gégecsövet, hogy szép legyen a bekötés, annak ellenére hogy mondtam ennek nem szépnek kell lennie hanem jónak
Ezt külön köszönöm, kevés étterem van, ahol van diéta hülyék számára. (C Rejtő Jenő)
Amúgy színes szigetelőszalagot nem vittem, mert az csak gagyi PVC-ben van, hanem pont Te szereztél nekem fekete szövet szigetelőszalagot, mert mondtam, hogy utálom a PVC szigszalagot, de ez is azt mutatja, hogy igyekeztél kielégíteni az ügyfelek kívánságait.

Minden esetre roppant sajnálom ha ez történt, és azt is sajnálom hogy 10év alatt egy telefon hívással sem kerestél meg és nem hívtál ha bármi problémád is volt.Én itt vagyok, a nap szinte 24 órájában megtalálsz, elérszDokumentációk...
Problémáimat igyekszem saját magam megoldani. Én az a fajta ember vagyok, aki inkább szerel egy vasárnap délután, mint hogy telefonáljon egyet. Ilyen ember vagyok.
Másrészt én régimódi ember vagyok, nem szeretem a kiszolgáltatottságot. Emiatt mérges vagyok az Intelre, Microsoftra, Apple-re, Google-ra, LG-re, stb. is. Én azt szeretem, hogy amit megveszek az az enyém és nem kell hozzá a gyártó későbbi közreműködése, nem kell, de nincs is lehetősége a gyártónak később beavatkozni.
Én még abban a korszakban szocializálódtam, amikor a tévéhez kapcsolási rajzot adtak. Sőt, pl. a gyártó átadta a szoftver forráskódját is. Nagy világcégek is! (Amikor én voltam eladó, én is!) A mai "fejlődési" irányt nem tartom jónak, elidegenednek az emberek a saját szerkezeteiktől, berendezéseiktől, nem tudják hogyan működik, frusztráltakká, megvezethetőkké válnak. Nem vagyok egyedül, nem véletlen, hogy pl. az EU 20 éve küzd azért, hogy a BMW-t bármelyik szerviz szervizelhesse, a BMW-nek kötelessége biztosítani a szükséges dokumentációt. Meg is teszi. (Volt idő, amikor órára lehetett bérelni on-line) Persze nekik nem ez érdekük, ezért próbálnak kibújni. Nekem ezt nem veszi be a gyomrom, a magam módján harcolok ellene. Nem fizetek olyan könyvért az Amazonnak, amit bármikor letörölhet az olvasómról.

Jaaa.. azt mondod hogy nem kaptál információt,  ... ezek szerint mégis csak tudtad hogyan és hol.....  :)
Amikor elromlott, megkerestem. És most én tudom, hogy ha baj van, akkor hol, melyik vezetékkel mit kell csinálni. De van, amit ma sem tudok, hogy hogyan, mit csináltál. Ha egyszer bedöglik és nem indul a motor, vagy nem nyílik a motorháztető, akkor bizony sokat kell majd gondolkoznom, keresgélnem.


És a végére egy mondat: Az nem jó védelem amit könnyen lehet hatástalanítani. Az kiskapu!

Tudom, hogy ez itt az Autolopás fórum. Itt természetesen a lopásvédelemnek abszolút prioritása van.
De nálam nem. Én  mérlegelek a használhatóság, kényelem, biztonság, karbantarthatóság és a védelmi szint között. Nekem nem egyértelmű a válasz arra a kérdésre, hogy mi fontosabb, az, hogy ne 0,1% legyen az ellopás esélye, hanem 0,09% vagy az, hogy 10 éven keresztül az autó kulcsán kívül még két bigyót kelljen magamnál hordani, minden induláskor egy PIN-t beütni és speciális mozdulatokat végezni.
Mi a veszteség várható értéke? A CASCO önrész szorozva 0,01%-kal. Ennek elkerülésért fizessek, végezzek mindenféle szertartásokat, ezért telefonáljak Spanyolországból hétvégén a riasztó szerelőhöz, legyél az Te vagy más?
Kifizetek 200eFt-ot azért, hogy ne kelljen elővennem a kulcsot a zsebemből és kifizetek 200eFt-ot azért, hogy egy indításgátló hatástalanítót elő kelljen venni? :-)
Nem akarom rontani az üzletét senkinek, de nem bántam meg, hogy a következő autómba nem szereltettem nem gyári védelmet.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: drMinit (37395)
aamen Creative Commons License 2020.02.05 0 2 37397

az előző autómon nekem is volt ilyen, Minit azt is megcsodálta
az nem matrica volt hanem egy rajzszög forma műanyag basz, bedugva a zár lukjába, kívülről csak annyi látszott hogy nagy kerek valami
pont mint egy zárdugó
hogy alányúlva egy csipesszel egy mozdulattal kivehető az meg nem látszott rajta, legalábbis messziről
kétségkívül roppant költséghatékony szerkezet mert filléres tétel
az új autóba viszont nem ilyet rendeltem hanem rendes Minites komplex cuccot, igazi zárdugóval

Előzmény: Garfield007 (37396)
Garfield007 Creative Commons License 2020.02.05 0 2 37396

és egy matricával a záron hogy az zárdugó kinézettel rendelkezzen...

 

:-D

Előzmény: drMinit (37395)
drMinit Creative Commons License 2020.02.05 0 7 37395

 10 éve vettem egy drága autót, elvittem drMinithez. Nagyon értelmes, nagyon rendes ember, ajánlani tudom. Közös megegyezés alapján öt komponenst szerelt be. De későbbi autóimat még sem vittem el hozzá. Miért?
* Nem adott hozzá dokumentációt.



Engedtessék meg hamármeg lettem szólitva, és ha jól emlékszem már többedjére lovagolsz ezen a dokumentácios témán.
Ugye neked volt 2010-ben az az uj fehér BMW 325i E90, világos barna belsővel... és egy matricával a záron hogy az zárdugó kinézettel rendelkezzen...
Akkor engedtessék meg pár szó ha nem is kötekedés hanem csak a tisztán látás végett.
Ha jól emlékszem és pedig jól emlékszem, úgy érkeztél meg hozzánk, hogy előre megvásároltad az általad beépítetni kívánt eszközt, tételesen egy SkyBrake-t, amit hoztál magaddal, hogy ezt építsük be. Nem mi adtuk, nem mi tanácsoltuk, te hoztad.

Irod hogy:  Egyet úgy szerelt be, hogy időnként letiltott. Rohadtul berágtam, amikor síelni mentünk és egy osztrák autópálya alagútban elkezdett csipogni, hogy mindjárt leállítja az autót. Fogtam, szétszereltem, kiszedtem és saját koncepció alapján tettem bele egy másikat. Ami sokkal üzembiztosabb és ami a legfontosabb én tudom, hogy hol van, hol lehet könnyen hatástalanítani.

A készüléket az üzemanyag szivattyú blokkolásával kérted beköttetni, amire én azt mondtam hogy igaz hogy 20A kapcsolására képes hivatalosan a készülék, én az üzemanyag szivattyú blokkolására mégsem ajánlanám ugyanis a vezetéke roppant vékony.Te azt mondtad hogy te mérnők ember lévén, tudod hogy jó lesz. Beleegyeztünk.Azt kérted hogy a készüléket az üzemanyag szivatyyúhoz, szereljük be, mert ott nem fogják keresni.
Ugyan felhívtam a figyelmedet hogy ez szerintem nem lesz jó, ugyanis így egy karosszéria oly szegletébe fog a készülék kerülni, ami árnyékolhatja annak a jeleit így a adóvevő kártyáját nem biztos hogy minden esetben jól fogja érzékelni.
Azt mondtad hogy jó lesz az ott, mert te a táskádban fogod tartani aadóvevő kártyát amit a hátsó ülésre teszel és így az közel lesz az üzemanyag tankhoz, és kapcsolatban lesz a készülék és a kártya. Ebbe is belegyeztünk.És most mégis azt írod hogy    Egyet úgy szerelt be, hogy időnként letiltott. Rohadtul berágtam,    sajnos ez ellen nem tudok mit tenni, max annyit hogy én megmondtam, de tudom ez nem oldja meg a kellemetlen helyzetet.Hoztál magaddal mindenféle színes kötegelő és színes szigetelő szalagot, krómozott gégecsövet, hogy szép legyen a bekötés, annak ellenére hogy mondtam ennek nem szépnek kell lennie hanem jónak, egyébként is védelmi rendszer lévén, lehetőség szerint minél feltűnésmentesebb kell hogy legyen, ráadásul az ülés alatt az üzemanyag tank tetején senki sem fogja látni.
Mindegy, megcsináltuk.Ezek szerint nem volt az a készülék a teljes megelégedésedre megfelelő. Minden esetre roppant sajnálom ha ez történt, és azt is sajnálom hogy 10év alatt egy telefon hívással sem kerestél meg és nem hívtál ha bármi problémád is volt.Én itt vagyok, a nap szinte 24 órájában megtalálsz, elérszDokumentációk...
Az átadáskor minden szükséges dokumentációt megkaptál, garancia jegyet, használat utasítást elszámolást és egy két tapasztalati tanácsot is és minden egyéb szükséges dolgot ami szükséges.Ha egy tv-t vásárolsz ahhoz is max ennyit kapsz, nem csatolnak hozzá áramköri és kívitelezési leírást, és nem hiszem hogy a bmw is oda adta volna neked az autó részletes tervezési, gyártási és kereskedelmi dokumentációját, igaz, ezek bizonyos dolgok miatt, az interneten kutakodva letölthetők, és az is igaz, hogy ennek nem örülnek, és szerintem teljesen logikus az is, hogy egy tömegcikk gyártásban lévő termék, ami körül több ezer, sőőt tízezer ember mozog, "a porszem a gépezetben effektus miatt ezek az anyagok meg is találhatóak, szemben egy egyedi, egy darab számbN, kézzel készített termékről.
Te szerettél volna egy lépésenkénti leírást amire előre mondtam, hogy nem vagyok hajlandó megtenni, se idő se kapacitás sőt ilyet senki kedvéért nem teszek, de mint mindig, átadáskor mindent elmondok, megmutatok, és ez a te esetedben is így volt, ráadásul a szerelési közben lévő dokumentációkat láttad, és tudtad is hogy az nálam bármikor elérhető, de azt a kezemből szükség nélkül nem adom ki, két dolog miatt, én ebből élek, illetve addig ilyen roppant biztonságos az amit mi csinálunk, amig az nem közkézen forog az interneten.

 Fogtam, szétszereltem, kiszedtem és saját koncepció alapján tettem bele egy másikat. Ami sokkal üzembiztosabb és ami a legfontosabb én tudom, hogy hol van, hol lehet könnyen hatástalanítani.  


 Jaaa.. azt mondod hogy nem kaptál információt,  ... ezek szerint mégis csak tudtad hogyan és hol.....  :)
És a végére egy mondat: Az nem jó védelem amit könnyen lehet hatástalanítani. Az kiskapu!

 

Minit

Dúrmoller2 Creative Commons License 2020.01.18 -1 2 37394

Egy kicsit hosszabb történetet szeretnék megosztani veletek. Remélem tanulságos.

44(!) éve van autóm. Mindig is féltem, hogy ellopják, Budapesten, veszélyeztetett kerületekben éltem/élek, mindenhová autóval járok, sok gyanús helyen kellett már otthagynom.

Statisztikák:

  • Kb. hatszor törték fel az autóm. Kétszer a rádiót lopták ki, egyszer az akkut, egyszer a gyújtáselosztót(!), kétszer nem vittek el semmit. (Az autót sem!)
  • Egyszer lopták el, de akkor "human engeniring"gel, azaz semmi nem védte volna meg az autót, csak a bizalmatlanságom. (Eladáskor fizetés nélkül távozott a vevő...)

 

Mivel el szoktam veszíteni dolgokat, még az autó kulcsot is, ezért mindig arra törekedtem, hogy ha nagyon kell, akkor egy szál fürdőgatyában el tudjam indítani az autómat. (Nagybátyámtól tanultam, hogy egy tartalékkulcsot bezsírozva, nejlonba csomagolva, az alváz egy üregében el kell rejteni.

 

Mivel védtem az autót?

  • 10 évig egyetlen kapcsolóval. A kapcsoló az ajtónyitó érintkezőt kötötte össze a dudagombbal, tehát ajtónyitásra felüvöltött az autó. (Mindig is tettem extra dudákat az autóba.) A kapcsoló a csomagtérben volt. Nem mindig kapcsoltam be, csak ha veszélyt éreztem, de akkor is mozdulat kinyitni az úgy is kezemben lévő kulccsal a Lada csomagtartóját, felkapcsolni a kapcsolót és lecsapni a csomagtértetőt.
    Ha nagyon gyanús helyen álltam meg, akkor még kiszereltem valami vitális elemet, pl. a gyújtáselosztót.
  • Utána vezettem be a "titkot", ami egy kilencpólusú Canon csatlakozó volt, megfelelő összekötéssel. A műszerfal alján volt az aljzat, oda kellett bedugni. Ha valaki kísérletezett, akkor rossz bekötéssel tönkretehette a gyújtás elektronikát. Volt, hogy elvesztettem és két gémkapcsot kellett betennem, de elindult az autó.
  • Később a benzinszivattyú vezetékét szakítottam meg. Általában kulcsos kapcsolóval, amit valami "jó" helyre szereltem, pl. a kesztyűtartó nem látható részére, vagy éppen a csomagtartóba.
  • Főként "optikai riasztásra" az utóbbi 30 évben volt valami kormányzáram/baltám/kormányborítom/pedálzáram.
  • Amikor elterjedt a GSM, vettem egy Ericson 10-hez kapcsolható modult, azt szereltem az autómba. Így távolról tudtam lekérdezni, zárni, sőt leállítani az autót, élesíteni a riasztót. Amikor meg nyitották az ajtót, SMS-t küldött.
  • 10 éve vettem egy drága autót, elvittem drMinithez. Nagyon értelmes, nagyon rendes ember, ajánlani tudom. Közös megegyezés alapján öt komponenst szerelt be. De későbbi autóimat még sem vittem el hozzá. Miért?
    * Nem adott hozzá dokumentációt. Lehet, hogy mást nem, de engem zavar, hogy az autóm mozgásképessége olyan dologtól függ, ami sem az autó sztenderd dokumentációjában nincs benne, se az én íróasztalfiókomban. Ezek után ha nem megy az autó, akkor a márkaszerviz jogosan pingvinezik, nekem meg keresnem kell a szerzőt. (Konkrét probléma is volt ebből: hamar lemerült az akku. A szerviz drMinithez küldött, drMinit meg megesküdött, hogy az ő kütyüje nem sokat fogyaszt. Igaza volt, de azért nem örültem neki, hogy éveken át(!) harcoltam a márkaszervizzel. Végül kiderült, hogy ők hibáztak.)
    * Az ötből három pár év alatt bedöglött. Szerencsére úgy, hogy "engedélyezés" állapotban maradt, illetve ki tudtam iktatni.
    * Egyet úgy szerelt be, hogy időnként letiltott. Rohadtul berágtam, amikor síelni mentünk és egy osztrák autópálya alagútban elkezdett csipogni, hogy mindjárt leállítja az autót. Fogtam, szétszereltem, kiszedtem és saját koncepció alapján tettem bele egy másikat. Ami sokkal üzembiztosabb és ami a legfontosabb én tudom, hogy hol van, hol lehet könnyen hatástalanítani.
  • Az azóta vett autóimba nem tetettem senkivel védelmet, nem akartam megismételni a fenti szívást, mert én bizony szívásnak ítéltem meg. Most az autóimat nyugodtan viszem márkaszervizbe, nem jajgatnak, hogy garancia nem érvényes, mert találtak egy plusz drótot. Most én tudom, mitől indul el az autó, ha akarom kiszedem, ha akarom beteszem, ha akarom elárulom a feleségemnek. Nem csináltam túl bonyolult dolgokat (betegség miatt, időhiány miatt, garancia miatt, családból többen is használják az autót, stb.) Ha "veszélyes" helyen hagyom, akkor a kockázatnak megfelelő intézkedést tudok hozni, amivel -szerintem- kellően meghosszabbítom a tolvaj munkáját.
    De még sem lopták el az autókat. Ha meg ellopnák sem kell öngyilkosnak lennem, mert van rá CASCO. A CASCO olyanok ellen is véd, ami ellen semmiféle gépjárművédelem nem véd, pl. ha meghúzzák az autót, vagy netán én vagyok a hülye és én töröm össze az autót.
  • Szerintem az új autókat nehezebb ellopni. Mert nem elég egy ECU-t cserélni és betenni a helyére egy másikat, hanem legalább három, összetanítottat kell betenni. Ráadásul nem is olyan egyszerűen szerelhetők ezek a mai autók, nem olyan, hogy szétrántom ezt a csatlakozót, beteszem a másikat és kész.

Nekem ez az autólopás-autóvédelmi történetem.
YMMV.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2020.01.18 0 0 37393

"Modern autót nehéz nehezebb ellopni"

 

 

Igaz volt ez 10+ éve, amikor autószerelő meglátott egy can bus-os autót, vagy egy közvetlenes változógeometriás turbos motort, és kezeit széttárta.

Amikor egy mart bicskakulcshoz úgy kellett megtalálni a specialistát, de még a hagyományos tollas kucsoknál sem tudta mindenki befogni a gépbe, vagy nem volt nyerskulcsa, hónapokat kellett várni amíg a vagy jó vagy nem kínai ebay-es nyerskulcs megjött...stb.

Azóta megint öregdett az új technika annyit, minden van, polcról..de szószerint midnen.

 

Ahoz az aurishoz a motorovezérlő még 22dologban van, most hétvégén tudnék venni egyet itt pest környéki bontóban. Hiába féléves meg kétéves meg sokmillió ft, ha 6-7 éves technika van a ruhája alatt, márpedig akár diesel ,akár benzin, kb ez a helyzet.

 

 

Előzmény: Jahno (37385)
bruszvilisz1001 Creative Commons License 2020.01.17 0 1 37392

Igen igen. ;-) Megadtam a nevem, kontaktom, a találkozó sajnos részedről mégis elmaradt, pedig bizonyíthattad volna hogyan is kell hatástalanítani a pajzsot. Hány bovdent téptél el azóta? :D Nyílván jobb itt név és arc nélkül osztani az észt és parttalan zagyvaságokat összehordani, mint lebőgni. Na de megértelek. Így megmarad neked az illúzió.... :)

Előzmény: Papoka22 (37391)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!