Keresés

Részletes keresés

phoenix Creative Commons License 2007.06.05 0 0 1100
phoenix Creative Commons License 2007.06.05 0 0 1099
Gratu! Az elmeny ismeros.
Előzmény: ogyp (1097)
BZoltan Creative Commons License 2007.06.05 0 0 1098
az igen! gratulálok... mikor mész legközelebb? Hol nyomtad, milyen gépből?

z
Előzmény: ogyp (1097)
ogyp Creative Commons License 2007.06.05 0 0 1097
Szombaton vegrehajtottam eletem elso ugrasat (1000m, bekotott korkupolas).
Kicsit faj meg a bokam, de nem bantam meg. :)

Udv.: ogyp
parajesus Creative Commons License 2007.05.29 0 0 1096
Hát van benne kék ég, meg Jézus Birdman ruhában. Nem elég? :)
Előzmény: BZoltan (1095)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.26 0 0 1095
és mond, ennek mi a franc köze van az ejtőernyőzéshez???
Előzmény: gacsat (1094)
gacsat Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1094
http://www.youtube.com/?v=Hcp9WsH5TBg
Előzmény: parajesus (1093)
parajesus Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1093
Ancsa
Előzmény: parajesus (1092)
parajesus Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1092
Ancsa.
Előzmény: rolsky (1091)
rolsky Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1091

45 perc alatt 3000-re egy ancsával..... eléggé gyenge a gép akkor:D

Nálunk földtől-földig ancsával 3000-re 24-25 perc! :) De magasabbra menni tényleg nem éri meg vele.

pitu Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1090

Nem kell mindent rogton magunkra venni! "Latta a parod mar kozelebbrol, belulrol? Mert akkor mar lehet, hogy az L-410-et valasztotta volna. :)" erre tettem fel!

 

Aze azt gondoltam, hogy Te lattal mar L-410-et(kivulrol, belulrol):)

Előzmény: phoenix (1089)
phoenix Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1089
Szerinted nem lattam meg L-410et? Vicces vagy. Mutassak Ancsat vagy keresel magadnak? :)
Előzmény: pitu (1088)
pitu Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1088

Ket kep az L-410-rol

 

 

.Ez is L-410

L-410
Előzmény: phoenix (1087)
phoenix Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1087
Latta a parod mar kozelebbrol, belulrol? Mert akkor mar lehet, hogy az L-410-et valasztotta volna. :)
Előzmény: pitu (1084)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1086
Jaja.. csak erre írtam, hogy a tandem az 4km-ről megy és 1500 méteren nyit... az 50 sec. Kár is arról gondolkozni, hogy dehátha párszáz méterrel magasabbról és alacsonyabban...

A saját ugrás az más.. mondjuk én ott is 900-on nyitok rendesen.
z
Előzmény: pitu (1085)
pitu Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1085

Termeszetesen nem is szabad feszegetni a hatarokat! Itt nem arrol van szo, hogy elesek es megkarcolom magam! Egyeni ugrasnal a sajat mig tandem ugrasnal az utas eleteert is felel az ember!

 

 

 

Előzmény: BZoltan (1083)
pitu Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1084
Hat erre termeszetesen nem lehet mit mondani:) Nyert az Ancsa! :)
Előzmény: gacsat (1082)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1083
A zuhant idő elsősorban az ugrási magasságtól, másodsorban a nyitási magasságtól és nem elhanyagolandó módon a ruházattól és a zuhanási pozíciótól függ.

Nyilván, ha magasabbról ugratnak mint 4000 méter akkor 50 méterenként plusz egy másodperc játszik be ahogy ha alacsonyabban nyit az oktató akkor ugyanígy növelhető a zuhant idő.

Ezzel együtt érdemes tudni, hogy nem ok nélkül 4000 méter a szabványos ugratási magasság... 4200-on még hidegebb van és még kevesebb az oxigén... nem mondom, hogy radikálisan, de megváltoztatja azért a matekot. Én ha négyezret mondok az utasnak akkor négyezerről akarok vele ugrani. Ráadásul ahol én ugrom ott a szabály szerint a négyezer méter fölötti ugrásnál oxigénpalacknak kell lenni a gépben... Ez persze kukacoskodásnak hangzik, de ha 4200-ről ugrunk és a leszálláskor eltörik az utas lába akkor ha a hatóság nagyon akarja akkor belémköthet amiatt, hogy 200 méterről magassabról ugrottam a tandemet és ez befolyásolhatta azt, hogy mennyire bírja felemelni az utas a lábát....csak hog ymondjak egy szélsőségesen kisarkított példát.

Ugyanígy a nyitási magasság sem tréfa...A szabályzat szerint 1000 méteren meg kell hozni a döntést, hogy leszállható-e az ejtőernyő avagy sem... ha 1300 méteren nyitok akkor cirka 1100 méteren lesz nyitva a főernyő ami csak 100 méterre van a döntéshozatali magasságtól. Szóval lehet feszegetni a határokat :) csak nem biztos, hogy egészséges.

z
Előzmény: pitu (1080)
gacsat Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1082
 Az asszony akar ugrani,és ő nem ejtőernyős. Az Ancsa szebb.
Előzmény: pitu (1076)
BJani Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1081
"hogy az ugratasi magassag 4000 meter meg egy kicsit! Legutobb amikor ugrottam 4200-rol ugrattak."

Gondolom azért, mert a gép FL140-re emelkedik ilyenkor. Az 1013hpa szerint 4268méter, tehát nagyon más légnyomás esetén sem tér el.
Előzmény: pitu (1080)
pitu Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1080

Azzal maximalisan egyetertek, hogy az utas nem eres kulonbseget a zuhant idok kozott!

 

Az meg, hogy most 60 vagy 50 masodpaerc a szabadeses az azert fugg egy par dologtol. Azert is irtam az L-410-es mivel ugy is irjak az uzemeltetok, hogy az ugratasi magassag 4000 meter meg egy kicsit! Legutobb amikor ugrottam 4200-rol ugrattak.

 

Es meg attol is fugg a zuhant ido, hogy egy tandempilota mikor nyitja az ernyot. Van olyan weboldal ahol 1300 metert irnak a nyitasra.

 

De tenyleg nem a zuhant idot akarom eloterbe helyezni hanem a gepet, bar tudom nagyon sok helyen az Ancsat hasznaljak mert nincs mas. De ha ki lehet probalni mast is...

Előzmény: BZoltan (1079)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1079
3000-ről 1500-ig 30 másodperc a szabadesés, négyezerről pedig 50 másodperc. Érezni azért nem érzez sokat az utas, mert nincs viszonyítási alapja...de azért van különbség és nem is elhanyagolható.

z
Előzmény: phoenix (1077)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1078
"A kulonbseg meg a 3000 es a 4000 meter kozott, 15 masodperc szabadeses."

1000 méter szabadesés cirka 20 másodpercet jelent nem pedig 15-öt.

z
Előzmény: pitu (1076)
phoenix Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1077
Na ne mondd, hogy barmelyik utas erez barmifele kulonbseget a 3000m es 4000m kozott...
Előzmény: pitu (1076)
pitu Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1076

Szia! Ha meg aktualis a tandem. Van kecskeden repter de ott tudtommal csak cessna c-182-es(kisgep) megy. Nem tudom parod mennyire ragaszkodik az Ancsahoz de ha tenyleg ugrana akkor inkabb javasolnam az L-410-et. Az Ancsa max 3000-re megy mivel nem eri meg magasabbra menni vele es 3000-re is ugy 45 perc alatt kuzdi fel magat. Az L-410 4000 meterre megy es ugy 15 perc alatt feler.

 

Magyarorszagon egy L-410 uzemel, az is Kaposujlakon.

 

A kulonbseg meg a 3000 es a 4000 meter kozott, 15 masodperc szabadeses.

 

Ha tenyleg erdekel a tandem akkor az ejtoernyozes.lap.hu nagyon jo infokakl szolgalhat de en is szivesen segitek.

 

Megmondom oszinten en az L-410-et preferalom mint ejtoernyos:)

 

P.

Előzmény: gacsat (1053)
rolsky Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1075

Kínában talán gyártanak vmi hasonlót.

Van olyan ország, ahol már állítottak le gépeket.

Persze van, ahol repülnek, de nem mindenhol azonos "jogokkal", pl.: van, ahol csak experimental kategóriában repülhet sok-sok megkötéssel. Persze lehetünk optimisták, de akkor sem egyértelmű, hogy mi lesz.

viricsi Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1074

A MN jó szokáshoz híven, csupa feltételes mód és értesüléseink szerint.

A hírértéke kb. annyi, mintha a szomszédasszony mondaná. :)

phoenix Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1073
Előzmény: BZoltan (1071)
gacsat Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1072
 Szerintem az Ancsákat még gyártják is.
Előzmény: rolsky (1070)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1071
Ez még mindig egy nagy bides semmi... hol és milyen forrás van arról, hogy ez az EASA milyen formában és hogyan korlátozza a tagországok légügyi hatóságait?

Amúgy én láttam a sajét szememmel Antonovakat repülni több EU-s országban és lehet, hogy nem vagyok egy túl tájékozott aviátor, de tudtommal mindenhol a helyi légügyi hatóságok adják ki és vonják be az engedélyeket nem pedig valami brüsszeli bürokrata...

Jelzem roppantul meglepődnék, ha letiltanák az összes Antonovot Észtországban, Lengyelországban, Csehországban és az összes volt keleti blokk országában...

Ez megint csak egy olyan baromság minthogy nem lehet majd disznót vágni és tiltv a lesz az egyenes banán... ökörség.

z
Előzmény: rolsky (1070)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!