Nem kell mindent rogton magunkra venni! "Latta a parod mar kozelebbrol, belulrol? Mert akkor mar lehet, hogy az L-410-et valasztotta volna. :)" erre tettem fel!
Aze azt gondoltam, hogy Te lattal mar L-410-et(kivulrol, belulrol):)
Jaja.. csak erre írtam, hogy a tandem az 4km-ről megy és 1500 méteren nyit... az 50 sec. Kár is arról gondolkozni, hogy dehátha párszáz méterrel magasabbról és alacsonyabban...
A saját ugrás az más.. mondjuk én ott is 900-on nyitok rendesen. z
Termeszetesen nem is szabad feszegetni a hatarokat! Itt nem arrol van szo, hogy elesek es megkarcolom magam! Egyeni ugrasnal a sajat mig tandem ugrasnal az utas eleteert is felel az ember!
A zuhant idő elsősorban az ugrási magasságtól, másodsorban a nyitási magasságtól és nem elhanyagolandó módon a ruházattól és a zuhanási pozíciótól függ.
Nyilván, ha magasabbról ugratnak mint 4000 méter akkor 50 méterenként plusz egy másodperc játszik be ahogy ha alacsonyabban nyit az oktató akkor ugyanígy növelhető a zuhant idő.
Ezzel együtt érdemes tudni, hogy nem ok nélkül 4000 méter a szabványos ugratási magasság... 4200-on még hidegebb van és még kevesebb az oxigén... nem mondom, hogy radikálisan, de megváltoztatja azért a matekot. Én ha négyezret mondok az utasnak akkor négyezerről akarok vele ugrani. Ráadásul ahol én ugrom ott a szabály szerint a négyezer méter fölötti ugrásnál oxigénpalacknak kell lenni a gépben... Ez persze kukacoskodásnak hangzik, de ha 4200-ről ugrunk és a leszálláskor eltörik az utas lába akkor ha a hatóság nagyon akarja akkor belémköthet amiatt, hogy 200 méterről magassabról ugrottam a tandemet és ez befolyásolhatta azt, hogy mennyire bírja felemelni az utas a lábát....csak hog ymondjak egy szélsőségesen kisarkított példát.
Ugyanígy a nyitási magasság sem tréfa...A szabályzat szerint 1000 méteren meg kell hozni a döntést, hogy leszállható-e az ejtőernyő avagy sem... ha 1300 méteren nyitok akkor cirka 1100 méteren lesz nyitva a főernyő ami csak 100 méterre van a döntéshozatali magasságtól. Szóval lehet feszegetni a határokat :) csak nem biztos, hogy egészséges.
Azzal maximalisan egyetertek, hogy az utas nem eres kulonbseget a zuhant idok kozott!
Az meg, hogy most 60 vagy 50 masodpaerc a szabadeses az azert fugg egy par dologtol. Azert is irtam az L-410-es mivel ugy is irjak az uzemeltetok, hogy az ugratasi magassag 4000 meter meg egy kicsit! Legutobb amikor ugrottam 4200-rol ugrattak.
Es meg attol is fugg a zuhant ido, hogy egy tandempilota mikor nyitja az ernyot. Van olyan weboldal ahol 1300 metert irnak a nyitasra.
De tenyleg nem a zuhant idot akarom eloterbe helyezni hanem a gepet, bar tudom nagyon sok helyen az Ancsat hasznaljak mert nincs mas. De ha ki lehet probalni mast is...
3000-ről 1500-ig 30 másodperc a szabadesés, négyezerről pedig 50 másodperc. Érezni azért nem érzez sokat az utas, mert nincs viszonyítási alapja...de azért van különbség és nem is elhanyagolható.
Szia! Ha meg aktualis a tandem. Van kecskeden repter de ott tudtommal csak cessna c-182-es(kisgep) megy. Nem tudom parod mennyire ragaszkodik az Ancsahoz de ha tenyleg ugrana akkor inkabb javasolnam az L-410-et. Az Ancsa max 3000-re megy mivel nem eri meg magasabbra menni vele es 3000-re is ugy 45 perc alatt kuzdi fel magat. Az L-410 4000 meterre megy es ugy 15 perc alatt feler.
Magyarorszagon egy L-410 uzemel, az is Kaposujlakon.
A kulonbseg meg a 3000 es a 4000 meter kozott, 15 masodperc szabadeses.
Ha tenyleg erdekel a tandem akkor az ejtoernyozes.lap.hu nagyon jo infokakl szolgalhat de en is szivesen segitek.
Megmondom oszinten en az L-410-et preferalom mint ejtoernyos:)
Persze van, ahol repülnek, de nem mindenhol azonos "jogokkal", pl.: van, ahol csak experimental kategóriában repülhet sok-sok megkötéssel. Persze lehetünk optimisták, de akkor sem egyértelmű, hogy mi lesz.
Ez még mindig egy nagy bides semmi... hol és milyen forrás van arról, hogy ez az EASA milyen formában és hogyan korlátozza a tagországok légügyi hatóságait?
Amúgy én láttam a sajét szememmel Antonovakat repülni több EU-s országban és lehet, hogy nem vagyok egy túl tájékozott aviátor, de tudtommal mindenhol a helyi légügyi hatóságok adják ki és vonják be az engedélyeket nem pedig valami brüsszeli bürokrata...
Jelzem roppantul meglepődnék, ha letiltanák az összes Antonovot Észtországban, Lengyelországban, Csehországban és az összes volt keleti blokk országában...
Ez megint csak egy olyan baromság minthogy nem lehet majd disznót vágni és tiltv a lesz az egyenes banán... ökörség.