Írtad hogy kiszállsz ebből a vitából, de mint olvasom, megy tovább a harc. Engem csupán az érdekel hogy kedves tcaoe fórumtársunknak mi a tanult szakmája?
Ígérem, ha megírja, én is megírom az enyémet őszintén.
Ne beszélj mellé, most is csak annyi látszik, hogy soha nem láttál ilyen motort.:)
Mondok egy hétköznapi dolgot: a megdöntöd azt jelenti, hogy beleborítod fejjel lefelé az árokba. Mert amúgy nem fog leállni. Amiről te beszélsz, az harminc éve volt.
" Miközben a főfúvóka középen van és ezekből a motorokból akkor fog kifolyni a benzin, ha megtelik a blokk a kipufogószelepig."
Na ezért nem fogsz Nobel díjat kapni! Teljesen KO vagy. Semmi közöd ehhez a szakmához. Azért mondok egy hétköznapi dolgot. Ha egy motor megy alapjáraton és megdöntöd a motort, le fog fulladni. Amelyik nem, azon speciális karburátor van nem ilyen úszóházas. Vagy esetleg ha rákendácsoltál egy fűrészgép membrános karbiját. Na ehhez értessz.
Nem alapjáraton fullad le, pont nincs alapjárata a fékezés végén (máskor meg logikusan van).
De figyumá fogyika, ha nem akarsz velem beszélgetni, minek állsz ki a színpadra és intézed hozzám a szavaidat?
Miért nem tákolsz valamit, hátha lesz eredménye? Meg szerzel közben legalább minimális tapasztalatot. Aztán nem írsz olyan hülyeséget, hogy elmozdul a benzin előre, és befolyik a motorba. Miközben a főfúvóka középen van és ezekből a motorokból akkor fog kifolyni a benzin, ha megtelik a blokk a kipufogószelepig.
Köszi!Az is le maradt,meg volt az égetés,ki próbálom ezt a filcezést,azt tuti h a nagy rugó az biztos h bika, kézzel épp hogy össze birom nyomni,de azt hittem 200cmmis lévén biztos ilyen erősnek kell lennie,akkor csak az lehet vagy a cdi.
Ha nem lehet teljesen kiforgatni és nem adja le magasabb fordulaton a teljesítményt és az általad felsorolat már megcsináltad és a következőket javasolnám:
Sztenderdre állítva ,oldaldeknit levéve meg kéne nézni, hogy magas fordulaton az első tárcsán kimegy-e a szíj a variátor tárcsa széléig. Ezt úgy is szokták ellenőrizni, hogy filctollal az első ékszíjtárcsa belső oldalára a középvonaltól a tárcsa széléig húznak egy vonalat. Elindítják a gépet, csutka gáz egy darabig, motor leállít, dekni levesz, és ellenőrzik, hogy meddig kopott le a tinta, Ha marad tinta a tárcsán akkor csak addig tudott kifutni a szíj. Ha nem fut ki teljesen, akkor lehet hogy a hátsó kontrasztrugó erős és nem engedi teljesen szétnyílni a hátsó tárcsát, és ott a szíj nem tud lemenni a tengely közelébe.
CDI csere nyitottra.
2 ütemű motornál a kipufogót teljesen ki kell égetni /disznópörzsölővel/, mert az évek alatt lerakódott olajtrutyi eltömi a járatot, és nem tud megfelelően cserélődni a gáz a hengerben. Az átöblítés nem megy végbe rendesen , az elégett anyag nem tud elég gyorsan távozni a hengerből. Az öreg 2 üteműeknél csodát lehet tenni mind a teljesítményben, rugalmasságban, végsebességben, indíthatóságban, ha a kipufogórendszer teljesen ki van tisztítva.
Hengerről a könyök leszerel, 30 cm kosszú vastag bowdent befogni a fúrógépbe a bowden végét széthajtani, kirojtozni és a csövet mindkét oldalról ezzel kitisztítani. Feltétlenül ki is kell égetni, szinte izzóra felhevíteni a pörzsölővel. A dobbal ugyanezt kell csinálni. Először a pörzsölés, utána a bowdenes tisztítás, aztán kirázni belőle a kormot, rengeteg ki fog jönni belőle, főleg, ha egy kicsit fadarabbal oldalba is vered kiégetés közben, illetve a végén. A kiégetéshez, ha már a korom és az olajos trutyi elkezd magától égni, akkor érdemes a lukba kompresszorral levegőt nyomatni neki, amitől az égés felgyorsul és olyan lesz mint a rakéta, magától kiég minden belőle. Nem kell félni hogy csutkára fölizzik, az a jó. mert akkor fémtisztára kiég belül. A szomszéd nem fog örülni neki, mert az elején olyan füst lesz , hogy szinte nem is látni semmit, de pár perc után (kb 10) ahogy kiég az olajsár folyamatosan elmúlik a füstölés, de ez után is még egy darabig hevíteni kell. A végén hozzávered a betonhoz és k
Az összes kipufogójáratot át kell tisztítani, hogy ismét a csövek teljes átmérője szabad és használható legyen.
A kipufogó tisztítása után a Babettám is megy 60-at.
Sziasztok! Esetleg lenne valakinek kis ötlete, Piaggio liberty 200cm3-is ,2007es,Cserélve,gyertya,gyertyapipa,szíj,görgő, csúszka,karbiba membrán,plussz pucolás,vákum része le vakolva,elektromos benzin szivattyú és a helyzet semmit nem valtozott,max sebesség 60-65,ezek előtt is ugyan ez volt a jelenség, esetleg valakinek nem volna valami tippje?
Lehet hogy víz van a karburátorban, és a fúvóka nem jut benzinhez. A karburátor úszóház alján levő leeresztőcsavart kilazítod, leengeded a karbiból az üzemanyagot. Párszor megrúgod, hogy folyjon a földre még az üzemanyag. Leeresztőcsap elzár, párszor (5-6X) gyújtás nélkül megrúgod, hogy a vákum megnyissa a benzincsapot és feltöltse a karbit. Utána gyújtás és indítani. Ha gyenge az akksi akkor rúgással indítsd.
Legvalószínűbb az üzemanyagellátási gond, eltömődött fúvóka.
A korábban hidegen indult és melegen működött, de hidegen már nem indul esetén megnézném, hogy a gyertyapipa szorosan rögzül-e a gyertyára. De simán lehet, hogy kormos a gyertya és ilyenkor nem szokott beindulni már egy idő után, főleg hidegen. Amit írtál, hogy leáll melegen és utána nehezen tudod elindítani ez túl sok üzemanyagot feltételez, amitől egy idő után be tud kormolódni a gyertya és nem indul. Ilyenkor gyertya kitisztít és utána indul. Esetleg gyenge akkumulátor. Ilyenkor ne önindítóval, hanem rúgással indítsd. Lehet, hogy forgatja, de nem elég gyorsan és ilyenkor nem is marad "ereje" a megfelelő szikraképzéshez.
Gyertyaképet kéne nézni, milyen a gyertya.
Meg kéne nézni, hogy szikra va-e. Ha nincs, gyertyapipától visszafelé ellenőrizni. Lehet sima kontakthiba a vezetékeknél, főleg a CDI csatlakozásnál. Leállítókapcsoló, oldalsztenderd nyitva.
Ha hidegen nem indul:
szivató zárt állapotban megragad,
fals levegő- szívócsonk gumiján repedések repedés
Akkumulátor gyenge
Nem kap elég üzemanyagot: dugulás-benzincsapnál, vákumvezeték repedt-nem húzza meg a benzincsap vákumrészét.
Tipikus 4 ütemű 50-es hiba a régi motoroknál, hogy a szívócsonk megreped féleg az alsó oldalon, nem is lehet látni és így fals levegőt kap, amitől nem tud hidegen indulni. Próbáld meg befogni a légszűrő bemeneti nyílását és úgy indítózzál.
Van- e a motoron valami a gyáritól eltérő átalakítás? (pl. sportlégszűrő, 70-es henger, nagyobb fúvókák, stb), hány éves a motor, mennyi km van benn?
Ez a nehezen indulás csak fékezés utáni meleg motornál, vagy hosszabb használat után simán kulccsal leállított meleg motornál is jelentkezik?
Melegen fékezés után magától leálló motor esetén. Kapcsold le a világítást. Húzd 1X csutkára a gázt és úgy tartva indítózzál, akár többször is. alkalmanként huzamosab ideig (15 mp), de közben véletlenül se engedd vissza a gázt. két indítózás között a gázmarkolatot ne engedd vissza és indítások között várj legalább 15 mp-et . Ilyenkor elindul-e melegen?
Reggel teljesen hidegen állítsd középsztenderdre a motort.
Hidegen indítsd be.
Várd meg míg üzemmeleg lesz a motor /kb. 3-4 perc, ekkor még akár húzhatod is neki a gázt, hogy előbb bemelegedjen/
Várd meg míg gáz nélkül beáll /lecsökken/ normál értékre az alapjárat- ne húzzál hátsó féket és úgy várd meg -, hogy ne forogjon a hátsó kerék.
ezután várd meg míg már legalább 20 mp-ig nem forog a hátsókerék.
Ekkor ne húzzál a gázmarkolaton és így tedd le sztenderdről két kerékre a motort.Változik-e ekkor az alapjárat, emelkedik, csökken vagy esetleg ekkor le is áll?
Összehorva minden. A dugó megszorulástól a kuplungig minden. A két fő hibajelenség,1.) hogy hirtelen fékezés után alapjáraton lefullad,2.) utánna el sem indul csak ha egy ideig áll.
Nagyon sok minden fel lett sorolva az ok kiváltója miatt, ami csak a tippadó butaságát igazolja.
"És szerinted, ha előreborul a benzin a karburátorban, akkor be tud jutni a hengerbe és annyira túl tudja dúsítani, hogy leálljon? Akár 2 akár 4 ütemnél?"
Ezt miért kérdezed tőlem? Semmi ilyet nem állítottam.
Feltettem egy egyszerű kérdést a tulajnak már másodszor, de erre nem válaszol. Szeretném tudni, hogy 2 vagy 4 ütemű a motor aminél a hiba jelentkezik.
Ebből az információból szeretnék kiindulni a segítségadáshoz.
Egyébként teljesen jók a diagnosztikai megjegyzéseid, és a hibajelenségek esetleges okainak a felsorolása. Nekem veled ilyen téren nincs vitám, az általad lehetséges hibafelsorolások teljesen korrektek és életszerűek.
És szerinted, ha előreborul a benzin a karburátorban, akkor be tud jutni a hengerbe és annyira túl tudja dúsítani, hogy leálljon? Akár 2 akár 4 ütemnél?
A tank még valamennyire esélyes, ha el van tömődve a szűrő alja és az ellöttyenő benzin miatt üresre fut a motor, de az meg könnyen kizárható azzal, ha az ember megtankolja a motort. Ugyanakkor azért ez is egy elég valószínűtlen kombináció.
Ez a leállósdi szinte mindig a kuplung hibája, vagy a karburátor rossz beállítása/kopottsága miatt van. Ritkábban megszorulás miatt.
A karburátor hibáját lehet még úgy próbálgatni, hogy az ember megemeli az alapjáratot annyira, hogy fék nélkül mozogni akarjon a motor, ha így nem áll le, akkor ott kell matatni. A kuplung egyszerűbb, ha az ember nagyobbat fékez, de a végén kiengedi és hagyja gurulni a motort, és úgy nem áll le, akkor az a gyanúsabb. De ennél ahhoz, hogy nehezen induljon utána, kell még az is, hogy ne legyen rendben a karbi sem, mert csak úgy tudja teleszívni magát.
De mivel ez is egy kínai cucc, tudnak olyat is, hogy az akku hibája miatt csinálja ugyanezt, de akkor könnyen vissza szoktak indulni, ami itt nem igaz.
Szeretnék segíteni, de ahhoz légyszíves válaszolj a kérdésemre: 2 vagy 4 ütemű a motorod?
Az eddig kapott tanácsokra ahogy reagáltál, abból lejön, hogy abszolut nem értesz a motorhoz. A benzinszint nem a tankban levő mennyiségre, hanem a karburátor úszóházában levő szintmagasságra vonatkozik, amit az úszó szabályoz a tűszelep zárásával vagy nyitásával. A tankban levő mennyiség nem befolyásolja.
A benzinszintről amikor beszélünk, akkor az a karburátorban lévő üzemanyagszintre vonatkozik. Va a karbinak egy kis "tartálya" az un. úszóház. Oda folyik a tankból a benzin. Ezt egy szelep tartja szinten. (mindig a fogyást pótolja és egy szintet tart.) Ezt tűszelepnek nevezik. Ha ez nem jól üzemel. akkor a szint megemelkedik és túlcsordul a benzin.
De javaslom, hogy mutasd meg a motorod egy hozzáértőnek akkor többre mész a dologgal.