Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

e30nick Creative Commons License 2018.11.05 0 1 221988

A km szamlalo nalam azert nem mukodott, mert az egyik szam fogaskereken volt valami kis elnyalodas. Szetszedtem, megcsiszoltam, azota (sok 10e km) jo. Az elemet, ahogy Maty megirta cserelni kell, de az csak a szervizintervallum kijelzo miatt van. Ha az mukodik, akkor en nem piszkalnam. A benzinszint mero mogott van egy 1-2W koruli teljesitmeny ellenallas, ami szeret megsulni. Megnezed, hany Ohmos (talan 68, de ez is vagy 10 eve volt utoljara a kezemen) kicsereled, jo lesz. A ket kis muszernel egyebkent nem csak a ket palcat, hanem a lefogato csavart is meg kell tisztitani, ez adja ugyanis a foldet. A 3W-os izzora nagyon figuelj, hogy tenyleg 3W legyen, mert az 5W-os magara olvasztja a muanyag burat. Ha megvan honnan lehet ilyet szerezni, akkor ird be ide legyszi!

Előzmény: PS_102 (221986)
Maty. Creative Commons License 2018.11.05 0 0 221987

Szia, önmagában a borostyán sárga izétől nem kell megijedni, az csak ragasztó. Persze az elem lehet halott külsérelmi nyom nélkül is. Én nem nemrég cseréltem de nincs tapasztalatom az eredményről mert darabokban van az autóm. Pomázon az Ilmo 2004 Kft.-nél vettem, forrasztó füles elemet, helyi TV szerelővel forrasztattam be a helyére: CR14250SE-FT1 1/2 AA ipari elem, 2-1 tű, 3 V, 850 mAh.

Előzmény: PS_102 (221986)
PS_102 Creative Commons License 2018.11.05 0 0 221986

Sziasztok,

 

Kereső nem dobott használható találatot ilyen problémára, ezért bátorkodom feltenni a kérdéseimet (remélem, nem századikként)...

 

Egy ideig bátyám használta a Bömöst, de nem zavarta, hogy:

- elment a bal oldali világítás a műszeregységen

- hülyeséget mutat a benzin-szint visszajelző

- nem megy sem a napi, sem az össz kilométer számláló...

 

Most, hogy ismét nálam van az autó, nekiestem, mivel már egyszer a vízhőfok-visszajelző miatt újra lett forrasztva a panel, de sajnos a folyamatot nem láttam akkor...

 

Arra gondoltam, előbb inkább magam szétszedem, hogy legalább kérdezni tudjak...

 

Itt már kilométer-számláló egység is kicsavarozva:

Mit érdemes újraforrasztani itt? rengeteg kis tüske (bocs, de jobb szavam nincs rá) van itt, mindet forrasszam újra?

 

 

Népítéleten valaki írt egy szuper kis összefoglalót E30-ról (https://nepitelet.hu/autok/bmw/3_1982/az_e30-as_bmw/), és ott azt is írta, hogy érdemes két elemet kicserélni, ha már úgyis kiszereljük az újraforrasztás miatt. Nos, itt ez a látvány fogadott:

 

 

Ugye ezeket lenne célszerű cserélni? Az a sárga "borostyános" izé gondolom, nem frankó... Simán csak ki kell őket pattintani, és helyükre az újat visszarakni, igaz?

 

A harmadik kérdés, pedig az Osram 12/1.2-es feliratú kis műszerfal izzókkal (12V, 3W) kapcsolatos, neten csomó opciót feldobott Google, de jó lenne bemenni valahova (Homasita?) és megvenni személyesen, szóval a kérdés, hogy tud-e valaki olyan boltot Budapesten, ahol polcon lehet ilyen (műanyag borítással kellene)?

 

 

Köszönettel,

 

Levente

 

 

 

marcsello1 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 221985

Én pont ebben a cipőben járok. Sokat gondolkoztam és olvastam(fél év:). Összeállítottam egy 5x120-as szettet, de végül nem amellett döntöttem, hanem maradtam a 4x100-nál, és gyáriasabb megoldásnál. Valamint nem akartam 16" fölé menni.

Szóval Conrado tárcsak ami 4x100 280-as. RX7 4 dugós alu nyergekkel.

Előzmény: nemes.alex14 (221978)
ohne lader Creative Commons License 2018.11.02 0 0 221984

Pedig abból is hiányzik :D

Előzmény: petrolhead (221980)
e30nick Creative Commons License 2018.11.01 0 0 221983

Van az a talca, amiben az izzok laknak. Oda egy eleg sok polust tartalmazo korcsati viszi at a villanyt. Ott lesz a problema, vagy magaban a talcaban az izzo foglalataval. Nekem az egyszer elolvadt es az egyik helyzetljelzo emiatt nem erintkezett rendesen. Hol mukodott, hol nem.

Előzmény: pyf (221975)
e30nick Creative Commons License 2018.11.01 0 0 221982

300mm.de

Előzmény: nemes.alex14 (221978)
noorbee Creative Commons License 2018.11.01 0 0 221981

Sziasztok!

 

Tempomatra beállnèk a sorba másodiknak amennyiben ohne ladernek nem kell. Azt tudjuk, h működik-e? 

Előzmény: Ugariboss (221972)
petrolhead Creative Commons License 2018.10.30 0 0 221980

Z3-ba nem jo! ;)

Előzmény: ohne lader (221974)
petrolhead Creative Commons License 2018.10.30 0 0 221979

mekkora felnivel akarod hasznalni?

Előzmény: nemes.alex14 (221978)
nemes.alex14 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 221978

Sziasztok!

Valakinek van tapasztalata nagyobb fékek terén? Gyári fékeim vannak, M20B20 volt eredetileg, most M50B25 van benne, ezekhez szeretnék nagyobb fékeket. Lehetőleg szeretnék 4x100 lyukosztásnál maradni, valamint valamennyire ésszerű árak közt maradni. Későbbiekben amint "kinövöm" a szívó M50-et lehet szó turbóról is, szóval valami olyan megoldás érdekelne ami még ehhez is elég. Utcára kell, nem pályázni. :)

pyf Creative Commons License 2018.10.28 0 0 221977

Nagyszerű! Amint időm engedi, utánanézek. 

Köszönöm szépen

Előzmény: Swari90 (221976)
Swari90 Creative Commons License 2018.10.28 0 0 221976

Szia!

Jól sejted, ez a modul nézi a lámpákat.

A balos kerékdobon kell keresned a csomagtartóban ;)

Azért én még megnézném a drótokat is, meg a csatlakozásokat...

Előzmény: pyf (221975)
pyf Creative Commons License 2018.10.27 0 0 221975

Üdv Urak

 

12 éve van nálam a kocsi, ezalatt egyetlen meghibásodást produkált :-) Most lett egy második is. (OK, nincs napi használatban, de azért ez tényleg figyelemreméltó)

Viszont ez elektromos gond, azokhoz annyira nem értek. De talán nektek van ötletetek.

 

Menet közben elkezdte bejelezni a check control, hogy hiba van a féklámpáknál, miközben egyik izzó sem égett ki. Nagyon gyorsan -egy nap alatt- eszkalálódott a baj, és most már egyáltalán nincs féklámpám. 

Nem hinném, hogy a féklámpa-kapcsoló a hibás, mert hát honnan tudta volna a rendszer, hogy éppen fékezek, ha rossz a kapcsoló.

 

Viszont van ez az ún. Lampenkontrollgerät. Ezzel volt már gondja valakinek? Szerintetek lehet ő a bűnös? Jól sejtem, hogy ez figyeli az izzók állapotát, és ez adja le a drótot a CC-nek, ha valamelyik kiég? Okozhatja azt, hogy egyáltalán nem égek a féklámpák?

Ez hol található a kocsiban? (coupe-nál)

 

Köszönöm előre is.Üdv.Pyf

 

ohne lader Creative Commons License 2018.10.27 0 0 221974

A tempomat engem érdekelne, amikor kitaláltál rá egy árat szólj!

Előzmény: Ugariboss (221972)
e30nick Creative Commons License 2018.10.27 0 0 221973

Elmesz a BMW szalonba es rendelsz egyet.

FB-on van adok-veszek csoport, ott probalkozz a tempomattal. Eleg komoly osszegeket szoktak mar kerni ezekert.

Előzmény: Ugariboss (221972)
Ugariboss Creative Commons License 2018.10.25 0 0 221972

Sziasztok!

Van egy BC 2-es 325i-m. Elromlott a hőm. érzékelő. Honnan tudnék szerezni egyet? az újabb típusokét bele lehet rakni pl: 36? A cikkszám/csatlakozó tudom hogy más.

Valamint van egy felesleges komplett b25 tempomatom, mennyit kérhetnék érte?

Köszi!

 

DonIsu Creative Commons License 2018.10.24 0 0 221971

Lehet, még nem láttam, villamosságisnál van, holnap viszem neki a donort, aztán meglátjuk.

Köszi!

Előzmény: e30nick (221970)
e30nick Creative Commons License 2018.10.24 0 0 221970

Ha a fedelben van a szarsag, akkor az lehet megoldas, hogy egy nagyobb csapagyat teszel bele es felfuratod a feszket, nem?

Előzmény: DonIsu (221969)
DonIsu Creative Commons License 2018.10.24 0 0 221969

No, majd érdekel a megoldás. :-)

Én is nézelődtem, de csak felújítottakat találtam 140e-ért, akkor meg már inkább felújíttatom a sajátomat...ha tudom.

Előzmény: NoFeArnolD (221967)
DonIsu Creative Commons License 2018.10.24 0 0 221968

Köszi!

Nem az m20-as generátort akarom egy-az-egyben feltenni a dízelre, csak a fedelet átrakni az eredeti generátorra, amivel összeszorult a csapágyház.

Nem láttam, holnap viszem villanyoshoz, majd meglátjuk.

Előzmény: e30nick (221965)
NoFeArnolD Creative Commons License 2018.10.24 0 0 221967

Egyebkent a baj a nem egy síkban futással van. M20 vs M21. Hosszabb távon terveztem amugy hogy valami értelmes boscht maszekoltatok rá, mert szerintem nem lehetetlen küldetés, de azért gépmunkás nem csak legózós.

Előzmény: e30nick (221965)
NoFeArnolD Creative Commons License 2018.10.24 0 0 221966

Volt 24td-m nem jó rá az M20 csak a sajátja. Ami amugy egy f.s valeo, végig szoptam is vele... Nincs is más hozzá gyártóba nagyon, legalábbis bosch nincs. A valeohoz meg már alkatrész is döcögős, bár csapágy azért sanszos hogy lesz. Ami felfogatás/geometria szerint stimmel az a korábbi nem villanyos 524td Bosch generátora ami asszem 60 vagy 65A-s "csak". Nekem végszükségnek volt ilyen tarcsiban eltéve bár sosem került fel végül így nem tudom jók-e, mert van 2 is :D Az eredeti amugy 80A-s. Ha nem villanyos dízel meg nincs rommá pakolva elektromos extrákkal, meg nem sok a rövid táv, nincs hátul az akksi, stb... amekkora  kalap szar a valeo lehet egy patentül felújított Boschban jobban bíznék kisebb Áram ide vagy oda.

Ha érdekes lehet meg tudom nézni őket illetve vannak még valeo maradékaim is, azoktól is megszabadíthatsz ha megéri a sör/csoki/vas árát nekem már nem fog kelleni ugy sem.

Előzmény: DonIsu (221964)
e30nick Creative Commons License 2018.10.24 0 0 221965

En is pont ugyanezzel szivok anyos autojan, csak nekem a forgoresz tengelye ragodott be. Megneztem neked realoem-en, de cikkszamra is, rajzra is teljesen mas az M20/21 generator. Ugyanakkor en at gondolom, hogy ha fel tudod tenni nagy bajt nem csinalhatsz. A dizelnel az alacsonyabb fordulatszam miatt valszeg kisebb a generator ekszijtarcsaja, de az egyes alkatreszek cikkszama is kulonbozik, nem csak az ekszijtarcsa. Ha latszolag fel is megy, arra figyelj, hogy az ekszijtarcsak sikban vannak-e! Hosszu tavon meg kerits egy jo M21-es generatort!

Előzmény: DonIsu (221964)
DonIsu Creative Commons License 2018.10.24 0 0 221964

Uraim!

Beállt a generátorom egyik csapágya, a külső ház összesült a fedéllel...

Vettem egy használtat, ami ma érkezett meg, de kiderült, hogy ez nem m21, hanem m20-é.

Vaki tudja, hogy kompatibilis-e a kettő?

Az enyém most villanyosnál van, ezért nem tudom csekkolni...

 

Nagy kösz!

e30nick Creative Commons License 2018.10.24 0 0 221963

En is pont most turom a netet, de meg nem talaltam.

Előzmény: ohne lader (221962)
ohne lader Creative Commons License 2018.10.23 0 0 221962

Nagyon jót kérdeztél, én úgy emlékszem, hogy a belsőre is felraktuk, kerestem róla képet de sajnos nem találtam.

 

A PP-n meg legközelebb már tudni fogod :) Sajnos az elmúlt időben mindig olyankor volt bármilyen esemény, esztergomi túra, amikor nem voltam itthon.

 

Apropó!

 

Urak, tudna valaki ajánlani esztergályost Pesten? Az internetet hiába túrtam, vagy nem ér rá, vagy csak nagyobb szériákat gyárt...

 

Köszönöm!

Előzmény: mr.Szonda (221959)
ohne lader Creative Commons License 2018.10.23 0 0 221961

Igen, pont erre gondoltam :D

Előzmény: e30nick (221957)
cezet_IS Creative Commons License 2018.10.23 0 0 221960

Október 6. margójára: életre kelt az ABS-em! :)

 

mr.Szonda Creative Commons License 2018.10.23 0 0 221959

Na, és most jön a nagy kérdés, hogy kívülre milyen gumiharang kell? Ha maradok ennél a Duraboot megoldásnál, akkor a Kauffer tud hozni emberi áron belsőt, 2400Ft/db áron. Elvileg oda a DBC400-as kell. Jól gondolom? Belülre ilyen fém kalapra van gyárilag sütve a gumi. Próbált már valaki onnan régit levágni és rábilincsezni ilyen univerzálisat? Kivitelezhető a dolog, marad akkor perem amire felül biztonságosan a harang a és a bilincs sem csúszik le? Nincs most előttem a dolog...

 

Kívülre viszont nem ajánl semmit a gyártó honlapja sem. Oda milyen méret kellhet? Külső, belső átmérő és hossz kéne. 


Köszönöm!

Előzmény: ohne lader (221955)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!