"Sziasztok, nagyon köszönöm, hogy eljöttetek a találkozóra és remélem jól éreztétek magatokat! Most ez kicsit családiasabb volt, de azért ennek is vannak előnyei: mindenki tudott beszélgetni mindenkivel! Külön szeretném kifejezni hálámat a sok segítségért, rakodásban és rendezkedésben, no meg a pörkölt főzésben- ami kiváló lett! Őszintén szólva mostanában voltak bennem vegyes érzések, hogy folytassuk-e ezt így ebben a formában, mert nagyon sok energiát és ráfordítást igényel a dolog minden tekintetben, és a sok bizonytalan visszajelzés miatt nagyon nehéz előre megfelelőn megszervezni a dolgot! De újra úgy érzem, hogy megéri, főleg mert a „vasmag” partner a dologban és támogatja a házigazdákat!SZBM
Semmiképpen nem akartam 400EUR közeli összeget adni egy bontottért, ezért azt terveztem, hogy majd veszek egy univerzálisat. De úgy tűnik, hogy már a bowdenes gáz felett is eljárt az idő, ugyanis már nem gyártanak univerzális bowdenes tempomatot.
Így elkezdtem össze-vissza vásárolni mindenféle komponenseket külön-külön, bízva hogy kompatibilisek lesznek. Ugyanis rajz alapján egyformák, vagy legalábbis nagyon hasonlóak.
E34 vezérlő, E46 motor, kapcsoló valami ismeretlen típusból, és csatlakozók az aliexpressről. 40ezer alatt megvolt.
Megcsináltam a kábelkorbácsot, elkezdetm próbálgatni, és még egyelőre csak az íróasztalomon, de működik. :) És impulzusokat vár. 9 impulzus/kerékfordulat.
Végül a kezembe nyomta, hogy próbálkozzak. A vízpumpa tengelyén lévő ~1cm-es menet van összegyógyulva a viszkó menetével. Lehet hogy összepasztázták mikor a viszkó cserélve lett.
Az első képen lévő célszerszám már sejtem mire való. Gondolom két csavarral ehhez lehet rögzíteni a vízpumpa tárcsáját. Aztán satuba befogni, és 30-as kulccsal a másik oldalon lévő anyát megindítani.
A szerelőm vízpumpát cserélne, és szopóágra került vele.
Nem tudja leszedni a szíjtárcsát és a viszkót a vízpumpa tengelyéről. Satuba fogta, mindent csinált vele, de nem jön le. Van valami tuti módszer? (Tudja, hogy bal menetes).
A viszkó+szíjtárcsa egységre már csak a vízpumpa tengelye megy (szétvágta).
Nincsen kedvem új szíjtárcsát + viszkót venni. A kormánymű projekt már így is combos összeg lesz.
lehet,hogy rossz helyen jàrok,de e30 vfl lökhárítókat….ködlàmpàt…indexet…m10 5 sebessèges vàltót bowdenest…keresek….tud esetleg valaki segíteni (bontó …bàrmi érdekel)köszönöm Zoli
Hát igen, szebb megoldás lett volna, ha az ECU-ban írom át, de ezekhez a régi ECU-khoz ilyen mélységben nem nagyon találtam leírást, így maradt ez a megoldás.
Egyébként lehet kapni kész kitteket, légtömegmérővel és új EPROM-mal, de olyan áron áron adják, amiért már kapni új, univerzális ECU-t.
Amúgy a távlati tervem nekem is egy VEMS, de egyenlőre ez legyen meg. :)
Mivel majdnem egyenes lett az átvitel, ezért próbára először egy műveleti erősítős kapcsolást csináltam, majd miután látszott, hogy jó lesz, építettem egy mikrokontrollerest.
Ettől még a dolog tanulsága az, amit itt lejjebb leírtak. Mindegy váltsunk témát...
Legújabb projektem, hogy nem hagyott nyugodni az a tény, hogy mennyit fojt a motoron ez a régifajta, tolólapos légtömegmérő, ezért addig pörögtem a témán, amíg neki nem álltam a kiváltásának.
A dolog állása jelenleg röviden ennyi:
Rendeltem egy Bosch klón légtömegmérőt az ebayről, ami már u.n. forrófilmes elven működik, így szinte semmi ellenállást nem jelent a levegő útjában, mert csak egy fűtött hőmérő lóg be a csőbe.
A legnagyobb szopás, hogy a karakterisztikája teljesen más, mint a gyárié, így kellett egy közbenső illesztő elektronika, és meghatározni a kívánt görbéket.
Viszont a lényeg, hogy hihetetlen mennyivel harapósabb lett a motor. Minden fordulaton erősebb lett, de legjobban kisfordulaton érezni. A gázreakció is gyorsabb lett. Sokkal jobban autózható a kocsi.
Nekem nagyon tetszik.
Amivel még mindig küzdök, az az átviteli görbe meghatározása. Még mindig finomítgatom, de a dolog tanulsága a legfontosabb: lemásoltam a gyári légtömegmérő átvitelét, és közben jöttem rá, hogy ezzel együtt lemásoltam annak a pontatlanságát és hibáit is. Mert voltak korábban megmagyarázhatatlan megtorpanásaim néha, amit én a rossz benzinnek tulajdonítottam, mert 100-assal nem csinálta, de most már látom, hogy az a mechanikus mérőnek a linerítási hibája, mert 5000RPM körül alul méri a légmennyiséget, és az ECU pedig elszegényíti a keveréket. Ezeket is tervezem kikorrigálni. Aztán majd meglátjuk. :)
Csak a rossz idő is hátráltat, mert nem tudok próbaútra menni.
Van esetleg igény a projekt részletesebb leírására? Érdekel rajtam kívül mást is? :)
legalabb itt ezen az egyetlen megmaradt regivagasu helyen mellozzuk a kommenteket es ne menjunk el a random szennylapok facebook posztjai alatt zajlo cseveges iranyaba! a kevesebb neha tobb...
utcara total felesleges. ate powerdisc, textar betet, vagy ujabban ate keramias betet. biztos van nagyobb, meg dragabb, de nekem ezzel a komboval soha nem volt bajom.
Jelenleg gyári tárcsa fékszett (elöl hűtött) van a négy keréken, és lassan tárcsákat kéne cserélne. Viszont upgradelném valami "nagyobbra". 15coll alá van valami bevált cucc?