Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Inner Circle Creative Commons License 1 napja -1 2 887872

Fő fegyverünk a jó gumikezelés és a lesipuskás bevetődés... két fő fegyverünk  jó gumikezelés, a lesipuskás bevetődés és a lopakodó balra húzás... három fő fegyverünk...

Előzmény: rm40 (887826)
Cold Heart Creative Commons License 1 napja 0 3 887871

Villeneuve-t annyi értelme van idézni, mint fitosit

Előzmény: Bateman (887868)
Hápi Zsák Creative Commons License 1 napja -3 0 887870

a magyar hírfordítók egy-két nap késésben vannak. (amikt ide bepakolsz már mind láttam)

Előzmény: candle (887863)
Gorcsev Creative Commons License 1 napja -1 0 887869

"szerinted Perez volt jó korábban?"

Persze. Mondgyuk úgy, hogy elég jó. És ahhoz képest volt egy elég jól érzékelhető változás. Kiöregedni nem így szokNak az emberek... :)

Előzmény: Jam Clerk (887845)
Bateman Creative Commons License 1 napja -4 2 887868

Villeneuve: Max az utóbbi pár versenyen nagyon egykedvűnek hangzott, mintha nem is lenne benne tűz a futamokon. Hiányzik belőle a küzdeni akarás. A rádióban is alig halljuk őt, szóval valami megváltozott. Mintha elfogadta volna, hogy már nem nyert egy ideje, és tudja, hogy az autó nem úgy megy, ahogy ő szeretné. Most a csapattársa is sokkal gyorsabb volt nála. Ez nagyon furcsa szituáció” – vélekedett a kanadai a Sky F1 műsorában.

 

no comment

Jam Clerk Creative Commons License 1 napja -1 0 887867

Azzal együtt, hogy idén váltottak úgymond koncepciót, a "zero-poddal", merthogy a tavalyi kocsiban állítólag már nem volt kellő előrelépési lehetőség. Ezek szerint vagy a zero-pod nem annyira lényeges elem, vagy az mégsem minősül új koncepciónak, mivel a régi padlólemezre tették, az meg kvázi szar volt, csak nem vették észre másfél év alatt.

...

Vagy a fene se tudja, mit ködölnek, ugyebár. Mind messziről jött ember, és még csak nem is ide jöttek.

Előzmény: btipus (887864)
Jam Clerk Creative Commons License 1 napja -1 0 887866

Akár. De az megint kérdéses, hogy ha általában az a minta, hogy a holland legalább 3 tizeddel jobb, mint a mexikói, akkor hogyhogy a most hozott padlólemezzel is mögötte evickélt? Jó, tudom, Perez Baku-mágus, meg Verstappen beállításait is túlhúzták, de ennyire talán mégsem... Ha jól látom, 77 másodperccel futott be később ötödik helyen, mint Piastri, és bár ebben benne van a majdnem 30 másodperces boxkiállás, meg a kavarodás azt utolsó körben, de a kiállás előtt is bőven Perez mögött volt, ahogy egész futamon.

Előzmény: candle (887863)
candle Creative Commons License 1 napja 0 0 887865

"Igen, Perez top 10-es pilóta volt a pályafutása csúcsán. "

 

Per még tavaly év elején is az elejében volt. Most direkt visszanéztem az eredményeket és miamival bezárólag 2-1-5-1-2 az eredménylistája, mondhatni qrva jól állt. 

Utána viszont összecsuklott, de nem hiszem, h 2 hét alatt lett a top10-ből top 200. Ha igazak az elmúlt napok hírei, akkor ott tévedt el a rb. Valszeg ott kerülhetett olyan zónába a rb, amivel Ver még tudott mit kezdeni, Per már nem. És ebből az látszódott, h irgalmatlan domi a rb, pedig már akkor is írtuk, ha akkora domi lenne, akkor per lenne a második.

És nézve az eredménylistát, az évvégi második helyéhez kellett az, h a többiek körbeverjék egymást pont úgy, mint idén egész évben. 

Előzmény: Angelus47 (887852)
btipus Creative Commons License 1 napja -2 1 887864

...sztem ez rossz duma,de úgy is kiderül Austin-ban.

Én nem hiszek abban hogy nem vettük észre 2023-ban hogy rossz a fejlesztési irány, ezért nyertünk azóta még 21 futamot a 25-ből. Amennyiben egy autó rossz akkor rossz, ezt látjuk elég nyilvánvalóan most, nincsenek eredmények. Ez pedig idén történt, és nem mentek volna vissza Suzuka-hoz, ha nem az idei fejlesztési lépcsőkben keresnék a hibát.

...

A legvalószínűbb még mindig az hogy volt valami trükk amire ráfejlesztettek, amit aztán ki kellett venni és most qvára nem akar működni semmit, DE Austin-ra tudják megoldani. Ezt nyilván nem lehet mondnia, ezért jönnek ennyire ködösítő, és egyébként WtF magyarázattal.

a lényeg hogy Austin-ban akár így, akár úgy de kiderül.

 

 

Előzmény: Inner Circle (887835)
candle Creative Commons License 1 napja 0 0 887863

fb csatorna hír, forrásmegjelölés nélkül

 

"A Red Bull-nál elég komoly és mély vizsgálatba kezdtek azzal kapcsolatban, hogy hol mentek félre a fejlesztések. Arra jutottak, hogy a tavalyi Barcelonai futamra hozott új padlólemezük nem volt tökéletes. A futamot Verstappen 24 másodperccel nyerte meg a második helyezett előtt, majd egy futam híján az év összes futamát behúzta Verstappen. Ezek a győzelmek pedig félre vitték a csapatot. Pedig Perez problémái épp itt kezdődtek. Viszont úgy értékelik, hogy a Bakuban bevetett új padlólemezük előrelépés, de ennek hatását igazán majd Austintól tudják majd eredményekben is érezni."

Elnézve Perez eredményeit, még akár igaz is lehet.

candle Creative Commons License 2 napja 0 0 887862

"diverz csapat kell, meg figyelni kell rájuk :)

az egyik feltárja a problémákat, a másik meg akkor is kihoz az autóból mindent, amikor már kurva nehéz az ügy"

 

Így utólag nézve, lehet, h ez ott volt a rb-nál, csak vagy nem hallgattak Perezre vagy nem tudtak mit kezdeni a szituval.

Előzmény: Cold Heart (887839)
candle Creative Commons License 2 napja -1 0 887861

"Gondolom a "hozott pont / hozott zseton" hányados várható értéke még mindig Pereznél a legkedvezőbb, pláne ha behozzuk a "mennyire zavarja VER-t" együtthatót is az egyenletbe"

 

Igen, amikor per tavaly elkezdett alulteljesíteni és nem b.sztatta érte a csapat, akkor pont arról írtunk, h valszeg ha elbukják a csapatvb-t, akkor jönni fog mexikóból egy pont akkora összeg utalás, amennyit buktak rajta. :-) 

 

"akkor hamarabb rájönnek, hogy gond van. "

 

Nem lehet, h egyszerűen nem tudtak vele mit kezdeni? Most ne a hivatalos kommunikációt nézzük egy pillanatra, hanem tényleg azt, h per több, mint egy éve szenved a paripával. A tavalyi szezon második fele is erősen kérdőjeles. Azzal a paripával, amivel ver folyamatosan nyert (kivéve szingapúr), neki monza után 1 dobogó jött csak össze.

Előzmény: Inner Circle (887835)
candle Creative Commons License 2 napja 0 0 887860

Felesleges pilótákat keresni. Lehet, h ő is, de talán emlékszel, tavaly azon röhögtünk, h ham nyilatkozta, nem hallgattak rá és az üléspozíció és stb.

Előzmény: Cold Heart (887838)
candle Creative Commons License 2 napja 0 0 887859

"Azért Miami óta, a Red Bullban is maradtak pontok, nyilván Perez sokat benne hagyott, de azóta Verstappen is elszórt párat........Szóval hibák, benn maradt pontok bőven vannak a bikásoknál is "

 

Itt azt hiszem az olló qrva nagy.

 

 

 

Előzmény: Angelus47 (887850)
candle Creative Commons License 2 napja -1 0 887858

"van egy pontrendszer, amiből egyértelműen látható, hogy melyik versenyző/csapat hogy teljesített,  ahhoz képest, hogy hol van a konstrukció"

 

Nagy vonalakban ez igaz is lehetne, de az idei szezon pont jó példa arra, h a pontszámok mennyire nem a valós erőviszonyokat mutatják. Eddig úgy vezetett a rb, h a szezon nagyobbik felében nem ők voltak a legerősebbek.

Előzmény: 1nt1m$zf3ra (887847)
shu14 Creative Commons License 2 napja -1 2 887857

A tavalyi autó leginkább az első 5 futamon volt domiautó (meg Monacoban is, csak azt Perez elbaszta). Utána is jó volt, csak kezdődtek a problémák, idén Imolától meg már Norris-faktor kellett ahhoz, hogy ne 40 ponttal vezessék a vb-t.

Előzmény: 1nt1m$zf3ra (887855)
fitosi Creative Commons License 2 napja -2 2 887856

mert a versenyek jórészében az RB előttük volt

 

M4X volt előttük, akkor még nem negyedik erő autóval.

Előzmény: zsozsok (887849)
1nt1m$zf3ra Creative Commons License 2 napja -2 1 887855

ja, valószínűleg sok dologban igaza volt Pereznek, legalábbis most mindenhol ezt nyomatja Horner. Azt, hogy mennyire igaz ez az állítás nem tudom, mert azért Max soha nem látott dominanciával hozott le tavaly egy vb-t egy ilyen szar??? autóval, tehát azért valami azért igazolja őt is ,,, de nem tudjuk milyen lett volna az alternatív valóság, azaz ha már akkor más irányba mozdulnak el. 

Előzmény: shu14 (887854)
shu14 Creative Commons License 2 napja -2 2 887854

Amúgy vicces a Red Bull beismerése, hogy tavaly Barcelona óta rossz irányba mennek. Ezek szerint mégsem attól lesz jó az autó, ha extrém módon túlkormányzott?

shu14 Creative Commons License 2 napja -2 2 887853

Még tegyük hozzá Prostot, Alonsot, Ricciardot.

Előzmény: Inner Circle (887836)
Angelus47 Creative Commons License 2 napja 0 0 887852

Több olyan hétvége is volt, amikor a Red Bullal lehetett volna több pontot összegyűjteni, ez változó okokból nem így alakult, erről írtam. Igen, Perez top 10-es pilóta volt a pályafutása csúcsán. 

Igen, másoknak több olyan futamuk volt, ahol egyértelműen maradt pont, ez is változó okokból alakult így. Erről is szólt az írásom, hogy nem csak szimplán a pilóta, mert 1-1 beállítással való mellé lövés, taktikai hiba, miegymás, ugyan úgy okozhat nagy eltérést házon belül is. Láthattad Bakut is, ahol Vernél jött elő. Más versenyzők is járnak így, és minél erősebb pilóta van melletted, annál kisebb vezetői, taktikai, vagy beállítási hiba is bajt okozhat számodra.

Előzmény: 1nt1m$zf3ra (887851)
1nt1m$zf3ra Creative Commons License 2 napja 0 0 887851

azért azt, hogy mennyit hagyott benne Max, amikor az egy top 10-es pilótának (mert nálam Perez egyértelműen az), nem 0.5, hanem 0.3 másodpercet adott köröniként, azt nem tudom ... biztosan benne maradt 0.2, de azért ez elég meredek így. Az tudom, hogy amikor Hamilton verte Russellt stabilan mondjuk 0.2vel, akkor ott a Russell részéről biztosan benne volt a konstrukcióban legalább 0.2s, meg azt is tudom, hogy amikor Russell verte Hamiltont stabilon 0.2vel, akkor a Hamilton részéről benne volt konstrukcióban biztosan legalább 0.2, meg azt tudom, hogy ha valamelyik kettejük közül hozza ezeket az időket 0.05-re, akkor a vb-ért mehetne. Baku volt az egyetlen az elmúlt mondjuk 30 futamból, ahol egyértelműen több volt a konstrukcióban (lásd Perez), mint amit Max tudott vele, és attól függetlenül, hogy konkrétan leírták, hogy mi az ami nagyon félre ment, ebben igazatok van .. na most ilyen Hamiltonnak, Russellnek, Piastrinak, Norissnak csak az idén volt vagy majdnem tíz. Ettől függetlenül nem állítom biztosra, hogy Max nem hagyott benne ennyit, csak mint írtam, ez hipotézis, míg az előbbiek adatokkal bizonyítható tények.

Előzmény: Angelus47 (887850)
Angelus47 Creative Commons License 2 napja 0 0 887850

Azért Miami óta, a Red Bullban is maradtak pontok, nyilván Perez sokat benne hagyott, de azóta Verstappen is elszórt párat. Miami-ban peche volt az SC-vel, de ha nincs a bójával való találkozás, lehet hogy elviszi azt a futamot, egy erős teljesítménnyel. Ott a csapat is megerősítette, hogy azzal sokat veszített körönként, hiába volt apró hiba. Monacoban úgy szintén maradt, ott ha rossz a kvali, futamon szinte semmit sem lehet javítani rajta, mert a pálya alkalmatlan rá, és a Red Bull Ring - Hungaroring is olyan helyszínek voltak, ahol az RB-VER kombó könnyedén a dobogó valamelyik fokán zárhatott volna.

 

Belgiumban lehetett volna még esélye nyerni, ott megvolt a kocsi hozzá, csak a büntetés miatt kialakult rossz rajthely elvette tőle ennek a lehetőségét. Ez sem csapat, sem pilóta hibának nem róható fel, maximum az, hogy a futamra nem a legjobb beállítást hozták, talán ha többet áldoznak be az időmérőből, akkor a futamon könnyebben előzhetett volna. Azon a hétvégén a McLaren-RB páros volt tempóból az élen, de a bünti meg a hibák miatt nem lett meg a 25 pont nekik. 

 

Legutóbb Bakuban meg egyértelműen ott lehetett volna Ver az élmezőnyben, de rosszul alakult neki a hétvége. Az úgy egy problémás helyzet, ha van egy autód, aminél nem egyértelmű hogy milyen beállítás a jó, és ha picit is mellé mész, simán rosszabbnak nézel ki, mint ami vagy. Ezzel küszködik évek óta a Mercedes, most egy kis kellemetlen ízelítőt kapott belőle a Red Bull is. 

Szóval hibák, benn maradt pontok bőven vannak a bikásoknál is, és ennek ellenére, hiába erős a McLaren, nem tudtak egyéniben igazán felzárkózni. És ez mostmár 1 ideje, leginkább csak rajtuk múlik. A Ferrarinál van némi javulás, a Mercedes meg össze-vissza van, kicsit olyan az évük, mint az RB legutóbbi néhány futama. Az a 3 győzelem jól néz ki náluk, de Ausztria az ütközés miatt jött ajándékba, Silverstone a McLaren taktikai hibája végett, míg Belgium megintcsak a riválisok hibáinak és egy büntetésnek volt köszönhető hogy meglett, mert ha tisztán végig megy Lando, akkor szerintem nyer, vagy Verstappen ha a top 4-ből rajtol, akkor akár ő. 

Verstappen azokon a hétvégéken, amikor nem elég gyors a Red Bull, jól mentett pontokat Norrishoz képest, aki a gyorsabb autóval egyszerűen túl sokat hagy benne, és ez már inkább egy szerencsefaktor, mert tényleg meglepően sűrűn szúrta el a fiatal brit. Viszont annyi mentséget meg lehet neki adni hogy az év elején, biztos nem hitte hogy ilyen esélyt kap, meg azért itt talán nem beszélhetünk valós nagy domináns autóról, mert akkor 1-2 rajtnál elszórt pozíció, általában bele szokott férni. Láttunk már ennél nagyobb autóelőnyt. Én még mindig arra fogadnék, hogy a holland behúzza, mert hasonló helyzetben Button is megcsinálta, és az a Vettel legalább annyira jó volt, de inkább jobb, mint idén Norris.

A másik 2 csapat, egyáltalán nem konzisztens szezonális szinten, ők azért csak alkalmanként tudtak eddig labdába rúgni, szóval ritka azaz eset, amikor a Red Bull előtt vannak, talán csak Monza volt az a hely, ahogy az RB tényleg 4. erőnek tűnt, mindenhol máshol 1. 2. erők voltak vagy 2. 3. erők kb egálban valakivel. Ha nem esnek hátrébb, akkor meglehet. 

zsozsok Creative Commons License 2 napja 0 0 887849

mit mondjanak a többiek , hiszen a hollandnak csak összejött hét győzelem 

mert a versenyek jórészében az RB előttük volt 

Előzmény: 1nt1m$zf3ra (887848)
1nt1m$zf3ra Creative Commons License 2 napja -1 1 887848

pontosabban mivel a versenyek jó részén a Mclaren és a Mercedes is az RB előtt volt

 

 

 

Előzmény: 1nt1m$zf3ra (887847)
1nt1m$zf3ra Creative Commons License 2 napja 0 1 887847

van egy pontrendszer, amiből egyértelműen látható, hogy melyik versenyző/csapat hogy teljesített, ahhoz képest, hogy hol van a konstrukció ... nyilván a legjobb csapattól az első hely az elvárt, Maxtól pedig, mivel a versenyek jó részén a Mclaren és a Ferrari is az rb előtt volt, az 5-6 hely az elvárt, ehhez képest kell elkezdeni számolni a különbségeket Kizárólag magához képest az is egyértelmű, hogy most alul teljesít Max, de valószínűleg (mint ahogy ezt Bakukban is elmondták), az oka, hogy furcsa módon nekik kell többet kockáztatni és kísérletezgenti, ha meg akarják szerzeni wdc-t, mert minden hibás kalkuláció ellenére, ha az autó 7-8 helyre jó, azaz max várhatóan 6 pontokat fog szerezni, akkor néhány sprintfutammal együtt bőven elég a legjobb konstrukcióval Norissnak a harmadik, azaz HARMADIK helyeket hoznia, tehát még akár körbe is verhetik egymást az élen. 

Előzmény: btipus (887833)
Jam Clerk Creative Commons License 2 napja 0 0 887846

Ott nem arról volt szó évekig, hogy szerencsére mindkét pilóta kb. ugyanolyan kocsit szeret, ezért nem kell kompromisszumot kötniük? Vagy rosszul emlékszem? :)

Előzmény: Cold Heart (887838)
Jam Clerk Creative Commons License 2 napja 0 0 887845

Tehát akkor, szerinted Perez volt jó korábban? Mármint a RB-ban, mert ugye, jelenleg csak az számít... Vagy eddig le volt faktorálva? :)

Előzmény: Gorcsev (887843)
Jam Clerk Creative Commons License 2 napja 0 0 887844

Egyelőre nem látom azt a RB-t és azt a Verstappent, amelyik/aki az első Perez-botlásra odamegy a mexikóihoz, hogy "mondd csak, mit érzel, hol tévedtünk el?" :)

Előzmény: Cold Heart (887839)
Gorcsev Creative Commons License 2 napja 0 0 887843

"ilyen erővel mondhatja ezentúl a gyengébb pilóta, hogy nem ő a gyengébb, hanem a kocsi irányzata a szar"

Ez nyilván csak akkor működik, ha korábban már látcott, hogy tud jó is lenni. Addig valóban kétesélyes.

Előzmény: Jam Clerk (887809)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!