Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sunrov12 Creative Commons License 2 napja 0 0 685953

Akkor tényleg kinek higgggggyünk????? Honnan tudjam én szerencsétlen benzinüzemű, hogy mekkorák az ad blue tartályok?

 

Érdekes ez a Tichy cikk is - de ez is elég szűkszavúan fogalmaz... Azért a TC magyarázat sem annyira hihetetlen... 

 

(Apropos, a Németországban élő barátom tavaly vett egy dizel Volvo V40-est és éppen a közelmúltban kérdeztem tőle a büszkeségtől dagadó fogyasztási értékeinek "tudomásul" vételekor, hogy szép-szép, de mennyi ad blue-t önt hozzá, mire ő bambán néz rám azóta is, hogy az mi???)

 

Na de a titkos kartel azért csak titkos volt? Az nem beszerzésre vonatkozott, hanem valami egészen másra, a szabályok és törvények kijátszására...

 

Akkor tényleg léteznek a bulvármocsok, marhaságokat firkáló újságírók, akikre én annyira haragszom???   Akkor most mi az igazság????

 

 

Előzmény: shadowbull (685942)
shadowbull Creative Commons License 2 napja 0 0 685952

"az elektromos autó... elbírják majd az erre eső nagyobb költségtételt"

 

Pont nem. Az elmult 6-8 evben az autokban is hasznalhato litiumos akkuk ara leesett ~1000 $ /KWh szintrol kabe 150-200 dollarra. Tehat oriasi volt az areses. Es ezzel egyutt is ott tartunk, hogy egy normalis hatotavot biztosito 60KWh-s akkupakk minimum 9000 dollarba kerul. Egy elektromos hajtaslanc akkuval, elektronikaval, motorral  egyutt olyan 11-12e dollar korul van ma, de inkabb tobb par ezerrel.

 

Namost egy sima 4 hengeres belsoegesu motorral szerelt hagyomanyos hajtaslanc valtoval, tankkal, kipufogoval egyutt kabe 5-6e dollar, de lehet hogy van aki kihozza kevesebbol..

 

Ahhoz hogy legalabb a paritas bealljon, az akkuknak olyan 50 dollarig le kellene menniuk, ami a mai ar kabe harmada... Nem lehetetlen, de az is odebb van.

 

Es akkor meg mindig ott tartunk, hogy a toltes nagyon hosszu ideig tart, nincs megfelelo toltoinfrastruktura, es az akkuk elettartama teljesen homaly, nem tudja senki meddig birjak majd tomegesen, plane azok amelyek kapnak rendesen gyorstoltest is.

 

Tevedes ne essek: szerintem is a villanyauto a jovo, csak nem fog egyik naprol  a masikra bekovetkezni.

Előzmény: Bateman (685950)
Inner Circle Creative Commons License 2 napja 0 0 685951

Talán tavaly írt Csikós egy csinos, rendszámos (!) alternatív hajtású verdáról, amit valamelyik európai autókiállításon látott. Addig sose hallott róla, és kétkedett a hallottakban, de nagyon tetszett neki. Mintha egy kis sárga sportkocsi lett volna. Valakinek rémlik, esetleg tudja is, hogy mi lett belőle azóta?

Előzmény: Bateman (685948)
Bateman Creative Commons License 3 napja 0 0 685950

egy telefon esetében teljesen más a költségvonzat. az egyre dráguló telefonoknál nem lehet drágább, új technológiájú tárolást bevetni. más termékeken kell azt bevezetni, ami elbírja. az otthoni energiatárolás, az elektromos autó, egyéb ipari felhasználás azok a területeket, amelyek elbírják majd az erre eső nagyobb költségtételt. a telefonokba tuti jó ideig még lítium-ion lesz egy jó darabig. 

 

nekem csak annyi a véleményem, hogy ez nem 50 év, hanem jóval hamarabb jön be. és a dízelautóknak pár éven belül annyi.

Előzmény: Hooshee (685947)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 685949

mondom, kethetente jonnek az ilyen lelkendezo cikkek a kovetkezo csodaakkurol, nincs kulonosebb jelentosege.

Előzmény: Bateman (685948)
Bateman Creative Commons License 3 napja 0 0 685948

bár ezeket a cikkeket nem te írtad, hanem a Wired, de azért taláűn érdemes belekukkantanod:) pár dolgot kiemeltem. egyébkéánt hemzsegnek az ilyen jellegű tudományos cikkek a piacra készülő új generációs tárolókról és nyilván nem a lítium-ion lesz a jövő.

 

 

“In any capital-intensive industry, industry will stand in the way of innovation,” Sadoway says. Existing battery companies have too much invested in the status quo to be much help, he says. Lithium-ion came from outside the established battery industry of its time, he points out; the next battery will have to do the same.

The molten metal battery has long since moved out of the basement lab. In 2010, Sadoway started the battery company Ambri with several of his former students, then moved HQ into a manufacturing facility 30 miles west of Cambridge to the town of Marlborough. Now, Ambri employs about 40 people and is busy building prototype battery packs out of hundreds of the molten metal cells.

Sadoway says Ambri is less than a year away from deploying its first commercial models.

 

The molten metal battery isn’t the only moonshot battery. It’s not even the obvious front-runner. Other technologies are pushing ahead, quietly and without fanfare, from “iron flow batteries” to zinc- and lithium-air varieties. Aquion batteries have been on the market for nearly three years,

 

 

https://www.wired.com/2017/02/researchers-racing-build-battery-future/

 

 

 

 

Előzmény: shadowbull (685945)
Hooshee Creative Commons License 3 napja 0 0 685947

Hogy is mondjam, a személyes ismeretség okán azt mondanám, hogy legalábbis figyelj oda arra amit sedi mond (nem kell kritikátlanul elfogadni, nem azt mondom), de csak gondolkodj egy kicsit azon, hogy a telefonjainknál minden évben, már vagy 5-6 éve folyamatosan jönnek a naaaagy mindjárt itt az 1 perc alatt töltődő 5 napig kibírja akku, aztán kb annyi van, hogy jobb esetben a többi komponens méretcsökkenése miatt nagyobb kapacitású akku kerül a készülékbe, amivel legalább kevesebb nem lesz az üzemidő, hiszen a nagyobb kijelző viszont el is viszi a javulás egészét kb.

 

Meg gondolj bele abba, hogy pl a telefonod akksija is mennyi ideig bírja, ha össze vissza töltögeted, de még ha vigyázol rá, és betartod kb az utasításokat, akkor is 2-3 év alatt elpusztul. Egy autóban pedig sokkal egzotikusabbak a körülmények, és még így is bírnak lényegesen többet az akksik, de az majd csak mostanra kezd kiderülni, hogy mennyi is lesz az több valójában, mert mostanra kezdenek az első komolyabb villanyverdák belépni az 5-6-7 éves korosztályba.

 

Szóval egyelőre még nagyon nagyon az elején járunk, és nem jövőre jön majd el a nagy áttörés, az biztos.

Előzmény: Bateman (685939)
Bateman Creative Commons License 3 napja 0 0 685946

ja bocs, akkor nem vitatkozom vele:)

Előzmény: shadowbull (685945)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 685945

ez az info tolem van :)

 

Kabe ennyi ido mire egy alapkutatasban felmutatott eredmenybol szeriagyartasra alkalmas termek lesz. ha lesz egyaltalan.

Előzmény: Bateman (685944)
Bateman Creative Commons License 3 napja 0 0 685944

A sorozatgyartastol 10-15 ev kutatas es fejlesztes valasztja el oket minimum

 

ez az info honnan van? én teljesen más híreket olvasok. 

Előzmény: shadowbull (685943)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 685943

"ne a mában gondolkodj, hanem a holnapban"

 

Abban gondolkodom.

 

" ma laborokban működnek ezek az aksik, a sorozatgyártástól az választja el, hogy van-e már megfelelő nagyságú  felvevő piac"

 

LOL :) A sorozatgyartastol 10-15 ev kutatas es fejlesztes valasztja el oket minimum, es egyaltalan nem biztos hogy ami mukodik a laborban kicsiben, az mukodni fog az autoban nagyban. Ha van egy prototipusod ami esetleg "mukodik" mert egy fel kockacukor meretben mar sikerult mukodesre birni laborkorulmenyek kozott, az egyaltalan nem biztos hogy:

 

- nagy meretben mukodokepes

- elegge tartos

- birja a homersekletingadozast

- birja a sok toltest

- birja a razkodast, oregedest

- nem balesetveszelyes, nem gyulekony, nem robban fel egy koccanastol

- es olcson gyarthato nagy tomegben.

 

Ami ma akkufronton zajlik, az nem mas mint csodavaras. 5 eve is azt hittek a lelkes emberek, hogy 1-2 ev es itt a csodaakku... Hat nincs itt, es meg nem is lesz egy ideig. Ma is azt a litium-ionos technologiat gyurjuk, aminek az elmeleti mukodeset a 70es evekben raktak le, es valamikor a 80as evekben epitettek az elso prototipusokat, kereskedelmi forgalomba meg a 90es evek elejen kerult.

Előzmény: Bateman (685939)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 685942

"a TC összefoglalóját a témáról igen és az egy nagyon jó cikk volt"

 

Volt a fenet, total homaly volt az egesz.

 

" Akkor most mi a szenzáció ebben a Merci-BMW összefogásban és miért volt "hüjjje" a Spiegel cikk szerzője..."

 

Azert mert ez az egyuttmukodes egyaltalan nem titkos, hanem teljesen nyilvanos es ismert dolog. Tobb szinten mukodnek egyutt, alkatreszbeszerzesben, fejlesztesben, szabvanyositasban, tobb hivatalosan bejegyzett szervezetuk is van, a legismertebb es legnagyob az a VDA, de van kulon bejegyzett szervezet kifejezetten az emisszios fejlesztesekre.

 

https://www.tichyseinblick.de/kolumnen/guido-reinking-autonom/ein-geheimes-autokartell-mit-website-und-steuernummer/

 

 

Amit az adblue tankok mereterol irtak az meg baromsag, nem 8 literes tankok vannak az autokban, hanem 8 litertol 33 literig mindenfele, raadasul nem is egyfele rendszert hasznalnak.

 

Es ugye az egesz spiegel cikk a dieselbotranyra lett kihegyezve, az a konteo hogy a 8 literes tankok miatt tukrozott a VW, tehat az egesz kartel dolog all a csalas mogott. Ez pedig igy ahogy van baromsag.

Előzmény: sunrov12 (685938)
Bateman Creative Commons License 3 napja 0 0 685941

technológia=információ-technológia

Előzmény: Bateman (685939)
sunrov12 Creative Commons License 3 napja 0 0 685940

Ja. A fogyasztás függ a vezető lábától és eszétől, de azért leginkább a használat és forgalom körülményeitől... És nem érdemes 100 km-re kivetíteni illetve úg méricskélni, hanem legalább éves átlagot venni, amibe mindenféle lközlekedési mód, forgalmi szituáció előfordul...

 

Nekem pl. tavaly megnőtt valamivel az éves átlagom, mert nejem beteg volt, keveset utaztunk, volt mikor télen naponta kétszer mentem be hozzá a kórházba, jó rövideket, hideg motorral, bődületes fogyasztással...

Szerintem az éves átlagunk idén szerencsére már megint jobb lesz...

Előzmény: shadowbull (685934)
Bateman Creative Commons License 3 napja 0 0 685939

ne a mában gondolkodj, hanem a holnapban. ma laborokban működnek ezek az aksik, a sorozatgyártástól az választja el, hogy van-e már megfelelő nagyságú  felvevő piac. tehát nem arról van szó, hogy közel-távol nincs ilyen. csak nincs értelme sorozatgyártásba vinni ma. de pár év és ez beindul, mint egy úthenger. ahogy a technológia ezer területen évek alatt rombantott, most a gépjárműgyártáson van a sor. és ez nem 50 év vagy 100, hanem 10-20.

Előzmény: shadowbull (685933)
sunrov12 Creative Commons License 3 napja 0 0 685938

Magát a Spiegel cikket nem olvastam, mert az igazi a papíralapú újságban jelent meg. De a TC összefoglalóját a témáról igen és az egy nagyon jó cikk volt, sok mindent csak most érthettünk meg... És lehet, hogy A Spiegelt talán meg is veszem, mert nem árt megőrizni bizonyos emlékeket..

 

De most nem értem, hogy miről beszélsz? A cikk - legalábbis amire én gondolok és ami most a világbotrányt elindította - éppen a német autógyárak titkos együttműködéséről szól. Bizonyos fajta "együttműködésről"... Akkor most mi a szenzáció ebben a Merci-BMW összefogásban és miért volt "hüjjje" a Spiegel cikk szerzője...

 

Szerintem meg a nagy és esetlegesen "ellenséges" autógyárak bizonyos területén az összefogás meg nem ismeretlen tendencia... Nekem a legjobban a Mercedes és Renault összefogása tetszik, akik sok területen szorosan együtt dolgoznak - viszont éppen a F1-ben ádáz ellenségek....:)

Előzmény: shadowbull (685912)
Inner Circle Creative Commons License 3 napja 0 0 685937

Nyugi, a fejlesztési irányok arrafele mutatnak, hogy a temetőben majd drón visz a parcelládhoz :D

Előzmény: shadowbull (685936)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 685936

csak jonnenek mar mert utalok sokat vezetni :)

Előzmény: Bigyula2 (685935)
Bigyula2 Creative Commons License 3 napja 0 0 685935

"Ami nalam 10 litert fogyaszt, az nalad 15-ot."

 

Ezen majd az "automata sofőrök" fognak változtatni. :)

Előzmény: shadowbull (685934)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 685934

" a "hivatalos", és a valós fogyasztási adatok között elég nagy az eltérés,"

 

Igy van, bar erre meg azt szoktam mondani hogy valos fogyasztas nem letezik. Hogy a gyakorlatban mennyit fogyaszt az auto az leginkabb a sofortol fugg. Ami nalam 10 litert fogyaszt, az nalad 15-ot. Akkor most melyik a valos fogyasztas?

Előzmény: Bigyula2 (685932)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 685933

"már most vannak olyan akkuk, amelyek kiválthatnak"

 

Dehogy, kozel s tavol nincsenek ilyen akkuk, max. a laborokban.

 

" csak dárga"

 

Hat ez az. Ha draga, akkor eleve nem valthatja ki. De nem csak ez a bajuk.

Előzmény: Bateman (685930)
Bigyula2 Creative Commons License 3 napja 0 0 685932

Rendben, rosszul fogalmaztam. Arra céloztam, hogy a "hivatalos", és a valós fogyasztási adatok között elég nagy az eltérés, ebből kifolyólag a Km-enkénti valós kibocsátás sem a norma szerinti. Azaz, maga a motor/autó képes a sokszorosát is kibocsátani, ez a használattól/használótól függ. Pl. digitális gázkezelés a sofőr részéről... :)

Előzmény: shadowbull (685922)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 685931

Hmm. Kevered a CO2 kvotakat az emisszios szabvanyokkal. Siman lehet teljesiteni szivomotorral is az Euro X-et, az nem gond.

 

A downsizing a CO2 emisszio miatt jott leginkabb, meg azert mert a jelenleg (meg) ervenyes NEDC ciklusban a kisturbosok sokkal kevesebbet fogyasztanak mint a szivomotorok. A WLTP/RDE mar mas teszta, meg is fog valtozni egy kicsit a fejlesztes iranya, nagy valoszinuseggel kipusztulnak majd a 3 hengeres dizelek, lehet a benzinesek is, es valoszinuleg noni fog a loketterfogat ill. csokkenni a fajlagos teljesitmeny.

Előzmény: Bateman (685928)
Bateman Creative Commons License 3 napja 0 0 685930

amint nő a piac, nő a fejlesztési kapacitás is. már most vannak olyan akkuk, amelyek kiválthatnak. csak dárga, hamarosan nem lesz az. 

Előzmény: shadowbull (685927)
Bateman Creative Commons License 3 napja 0 0 685929

néz=nézz

Előzmény: Bateman (685928)
Bateman Creative Commons License 3 napja 0 0 685928

akkor nem mennének el a kis turbós motorok felé. gyári motorpalettát néz. ott, ahol kevés a motorválaszték nem lesz szívómotor. a suzuki most jelenti be, hogy jövőre nem lesz szívómotoruk, csak turbó, mert nem tudják a kvótákat teljesíteni. ahol nagyobb a motorpaletta, ott marad néhány szívó, de jelentősen csökken a számuk.

Előzmény: shadowbull (685925)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 685927

"minden nagyváros meghozza pár éven belül a dízelek kitiltását"

 

ebbol nagy valoszinuseggel nem lesz semmi, raadasul nem is old meg semmit.

 

"mindenki átáll, kozös érdek."

 

Odebb van az meg. Amig nincs normalis akku addig nem lesz semmifele atallas. A jelenlegi muszaki szinvonal nem teszi lehetove.

Előzmény: Bateman (685926)
Bateman Creative Commons License 3 napja 0 0 685926

minden nagyváros meghozza pár éven belül a dízelek kitiltását. a kormányok már most tervezik az állami támogatásokat a dízelek leváltására. nem lesz használt dízel sem. nyilván nem magyaro-ról beszélek, mert itt minden lassabban megy majd. a tendencia viszont ez. ez üzlet előkészítés is. helyet kell csinálni az elektromos autóknak. mindenki átáll, kozös érdek.

Előzmény: shadowbull (685924)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 685925

Mar hogyne lehetne? Termeszetesen lehet.

Előzmény: Bateman (685923)
shadowbull Creative Commons License 3 napja 0 0 685924

Ugyan. A dizelarány fog valamennyire csokkenni, az uj autok eladasaban, de meg 10 ev mulva is lesz uj dizel.

 

Hasznalt meg sokaig lesz.

Előzmény: Bateman (685921)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!