Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bnorci71 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 51338

de

-azt mondják nem onnan jön a hang

-csak automata módban

 

az elsőre még lehet azt mondani rossz a fülük valami bevezeti a hangot és ott rezonál vagy mittudomén....

De kézi módban is megy a kompresszor akkor miért nincs hangja?

Előzmény: develooper (51337)
develooper Creative Commons License 2016.11.27 0 0 51337

El kell hogy szomorítsalak titeket. A klíma kompresszor ahogy a nevében is benne van az egy kompresszor, vélhetően hangot ad ki amikor üzemel:)

 

Előzmény: cmd3 (51275)
Me30 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 51336

köszönöm

bnorci71 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 51335

vargamunka stefimester >> gugli

 

zoltán1967 ő Maglód munkaidőben kitartóan csöngesd

telenor 48nulla21nulla8

Előzmény: Me30 (51334)
Me30 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 51334

Tudnátok Scenic-hez hozzáértő autószerelőt ajánlani Budapesten vagy a környékén(aki nem csak találgat,hogy mi lehet a baj)?

lorinczet Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51333

Udv.Mindenkinek...A kovetkezo gondjaim vannak...Keresek     Scenic  ll   2005  1.9   120 Le  dizelhez...motorkod  F 9QD812C382822   AUTOHOZ...izzitorelehez valo csatlakozot 15 cm vezetekkel...motorvezerlot a hozzavalo csatlakozokkal rajtuk 15 cm koruli kaballel...Akinek van..vagy tudja hol tudom beszerezni kerem ertesitsen...Koeszonettel 

bananatree Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51332

>Ha már előtét ellenállás van a ventilátor előtt és nem félvezetős megoldás, 

 

az automata klímás elektronikus vezérlésű (PWM), a manuál klímásnak sima ellenállásosztója (előtét ellenállás a szó legszorosabb értelmében) van.

 

Előzmény: KKornel81 (51329)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51331

1.6 benzin, igen. 

Amikor először halottam, én is erre gyanakodtam, hallottam már a generátorzajos autórádiót :)

De itt egyértelműen nem onnan jön a morgás, hanem a műszerfalból, a ventilátor környékéről.

Előzmény: S.P (51325)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51330

Előtte is fennállt a jelenség, tuti nincs vele összefüggésben. 

Előzmény: bnorci71 (51324)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51329

Bénán fogalmaztam elismerem, meg nem is gondoltam teljesen végig: a PWM órajele 500us-os periódusidejű négyszögjel, mely a vezérlőjel szintjének komparálásával arányos kitöltésű. Így ezt nem tartom valószínűnek, hogy érzékeny lenne generátorzajra vagy egyéb tranziensre. Hacsak nem lebeg a komparátor bemenetén a DC szint valami miatt, ami a motor fordulatszámával arányosan húzza el a szintet a táp és 5V között.

De a legvalószínűbb, hogy ezt így programozták és kész. Gondolom a 8 manuális ventilátor fokozathoz egy egyszerű feszültségosztóval van a 8 szint beállítva, de auto módban ez lehet bármi 5 V-ig

>ebben mi a "basszus"?

Nekem ez nem volt egyértelmű, hogy PWM működik benne. Ha már előtét ellenállás van a ventilátor előtt és nem félvezetős megoldás, gondoltam nem ennyire "kifinomult" a szerkezet.

Előzmény: bananatree (51322)
Misi1163 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51328

Igen,de nálam kikapcsolt helyzetben nem reagált semmire. És igen,múltidőben írtam,mert ma reggel menet közben egyszer csak felpörgött aut üzemben kb.5 másodpercre,és utána visszaállt a beállított fordulatra.Hazaérve leállításkor már nem ment a venti a gyújtás ráadásakor,de a klíma aut. üzemében szépen dolgozik.Nem is néztem meg kikapcsolt helyzetben szabályozható e inkább.Nekem tökéletesen megfelel az aut.klíma üzemmódban.

Öngyógyító lett,inkább nem piszkálom egyenlőre. :)

bnorci71 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 51327

jaaa ha az automatát kapcsolod ki

akkor nekem is hangosabb lesz, de szépen leveszem a fordulatot és újra halk

Előzmény: Misi1163 (51326)
Misi1163 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51326

Ugye,akkor már ketten nem értjük a helyzetet. :) Ha kikapcsolom az aut.üzemet,akkor hangosabb,ebből gondolom,hogy nagyobb fordulaton mehet.

Szóval nem tudom,de eléggé zavaró amikor csak gyújtáson megy mintha felakarna szállni.

Előzmény: bnorci71 (51323)
S.P Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51325

benzines a tied, ugye?

Hülye kérdés, de felteszem: nem a hangszóróból jön a furcsa zaj? :-)

Előzmény: KKornel81 (51320)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51324

emlegettél lejjebb DRL-t

 

én hülye vagyok ilyen szinten a villanyhoz amit bananatree itt 2-vel alattam ír az nekem már kínai :)

 

de nem lehet az kavar be valahogy? vagy előtte is hangos volt?

Előzmény: KKornel81 (51320)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51323

hűűűhaaa ez nekem zavaros

leveszed nullára és akkor megy gyorsan a venti?

akkor ott az előtét ellenállással valaki nagyon barkácsolt

Előzmény: Misi1163 (51319)
bananatree Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51322

> ez alapján határozza meg az elektornika, hogy milyen fokozattal prögjön.

 

ez viszont tárgyi tévedés.

 

a PWM a táp (kimenet) oldalon működik.

a vezérlőjel szimpla egyenfeszültség, amivel arányosan állítja a PWM kitöltési tényezőjét az elektronika.

 

 

Előzmény: KKornel81 (51320)
bananatree Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51321

ebben mi a "basszus"?

Minden hatékony fordulatszám/teljesítmény szabályozás így működik.

 

Előzmény: KKornel81 (51320)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51320

Basszus, impulzusszélességgel modulált tápot kap a venti, ez alapján határozza meg az elektornika, hogy milyen fokozattal prögjön.

Ha ez a jel zavaros, simán lehet, hogy nem lesz jó a fordulat vezérlés...

Előzmény: KKornel81 (51318)
Misi1163 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51319

Közben én is visszatértem.Szóval ha aut.üzemben van,akkor szépen lépteti a ventilátor fokozatokat,de amikor már egy vonal sincs a kijelzőn akkor is megy még a ventilátor.Ha viszont kikapcsolom az aut. üzemet,akkor felerősödik a hangja,viszont a kijelzőn semmi nincs hiába kapcsolgatom fel-le,és a fordulat sem változik.

Kivettem a belső biztosítéktáblából a ventilátor biztijét,akkor megállt,és csend lett.

Ezek után viszont már nem is vagyok abban biztos,hogy a vételkor nem e csak az aut.üzemben próbáltam e ki a ventilátor fokozatokat.

Egyszóval megy amint áramot kap,és Off üzemben egy magasabb fordulaton pörög csak.Vagy valami ilyesmi.

KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51318

Ezzel kapcsolatban nem mértem töltőfeszültséget, de amikor a DRL-t beépítettem, méregettem, és nem tűnt fel különösebb ingadozás.

Digit multiméterrel legalábbis, bár az átlagol. Van otthon oszcilloszkópom, ráakaszthatom, de nem hiszem, hogy egy ilyen fogyasztónál okozhat ez ilyesmit.

Akkor a tompított fényszóró esetében szerintem látnám, hogy valami nem kerek különböző fordulaton.

De persze lehet, hogy a vezérlőelektronika érzékeny valami töltési zavarra, és mégis van összefüggés. Jó kérdés.

Asszem csak ráteszem a szkópot, milyen nagyfreki van a generátor jelén felül esetleg :)

Előzmény: S.P (51313)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51317

Előzmény: KKornel81 (51316)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51316

Közben túrtam egy manualt a hűtés / fűtés rendszerről.

Egy ventilátor van, és három léptetőmotor, mely a következő zsilipeket (zsiliprendszereket) állítja:

- keringtető (belső)

- levegőirány 

- hideg/meleg levegő keverő

Plusz van két szenzor, egy napfény besugárzás, és egy belső hőmérő.

Ebből persze nem derül ki, hogy mit hogyan vezérel a klímakompjúter, de ez a sematika a műszerfal mögött.... 

 

Misi1163 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51315

Tévedtem,a forgalmija szerint ő egy 2002.12.19. gyártott Renault Megane Scenic 1.9 dCi Expression , és a forgalomba állítási éve 2004.

Előzmény: KKornel81 (51312)
S.P Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51314

köszi, akkor inkább kizárólag ph1-est keresek.

Előzmény: bnorci71 (51308)
S.P Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51313

A töltőfeszültség egyenletes? Nincs benne nagy ingadozás?

Előzmény: KKornel81 (51307)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51312

A tiéd akkor még Scenic I-es, csak abból a Ph2-es ezek szerint. Ott nem tudom, hogy hogyan van megoldva a dolog. Scenic I fórumon is kérdezz körbe szerintem. 

Előzmény: Misi1163 (51311)
Misi1163 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51311

Az autó 2001-s gyártású, 1.9 cDi . Amint ráadom a gyújtást máris megy. De mindjárt lemegyek,és megnézem ha teljesen eltűnnek a csíkok a kijelzőről,mit tesz.Lehet csak én vagyok helikopter. :)

KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51310

Én csak annyit tudok biztosan a szemmel jól látható különbségeken kívül (lámpa, hűtőrács), hogy a doblemezek mások a ráncfelvarrottnál. Nekem pótolni kellett a jobbos hátsó felét és nem ment fel az PH1-esé.

Előzmény: S.P (51302)
KKornel81 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 51309

Na ez tökre így van nálam is, csak leszámítva auto módban klíma esetén azt, amit már írtam. Ekkor játszik a fordulattal, de nem megy fel érzésre magasabb fokozatra, mint manuálban 2-es, sőt, lehet még addig se.

Előzmény: bnorci71 (51305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!