Én meg ma vettem 2db 6202 C3 csapágyat, igaz csak porvédős volt, de ugye a porvédő könnyedén eltávolítható.
Nem nagynevűt kaptam hozzá (NIS), de jobb is, mert abból kb. 1 db annyiba lett volna, mint amennyit az egész fűrészért fizettem. :-D
Valamelyik nap ha lesz időm, szétborítom és kicserélem őket, és majd meglátjuk, csak kár hogy felénk roppant hideg van, viharos széllel, így a műhelyemben is hideg van.
Nézőpont kérdése a dolog, ki mire használja. Erős információs asszimetria van fórumozók között. Tudtommal neked van valami brigádod, tehát talán az erdőn dolgoznak a gépeid, termelésben. Oda nem éri meg régi gépet kivinni, mert az esetleges állás idő többe van, mint amennyivel olcsóbb lenne egy régi fűrész. Meg gallyazni sem lehet épp felhasználóbarát egy régi, böhöm gép. Oda újtípusú, könnyű gép kell.
Ami el tud romolni, az el is fog. Minden gép kopik, előbb vagy utóbb lesz valami baja. akik itt a régi gépeket szerelik, nem hiszem hogy favágó vállakozók, legfeljebb vállalkozó szelleműek. A szerelésnek is van egyfajta életérzése, a régi gépek még javíthatók is, az alkatrész sem drága.
Ez is egyfajta hobbi. Én magam is imádok szerelni, korábban motoroztam, de azt a gépet is sokat szereltem szét-össze, nem azért, mert muszáj volt, hanem mert élveztem. Aztán eladtam, főleg továbbtanulás, valamint garázsfejlesztés céljára. Mostmár megtaláltam a hobbimat, nekem a szerelés az, volt az asztalon pár szerszám és konyhai gép, több láncfűrész. Nem muszájból, hanem mert ez olyan nekem, és talán még pár hasonló elvetemültnek, mint másnak beülni a tévé elé sörrel.
Az, hogy a régi gépek néha széthullanak, meg már alapból kókányolva vannak, tény. Akik itt a gépikhez hozzá nyúlnak, nem mind okleveles kisgépszerelők, sőt talán nincs is, de tegye fel a kezét, aki érintett a témában. Ez alapján a hibafeltárás, probléma megoldás is zsákutcába tud futni egy furfangosabb, komolyabb probléma kapcsán a megfelelő ismeretek hiányában, aztán el lehet mondani, hogy az a gép bizony semmitérő. A barkácsolást is lehet igényesen és igénytelenül űzni. Össze is lehet maszatolni mindent "tescos" hőálló szilikonnal, meg időt, energiát, utánajárást meg természetesen néha pénzt nem sajnálva megoldani problémákat. Nem mindig csak a gyári a jó megoldás, szerencsére több út is van.
Úgy gondolom, az ilyen jellegű alkotás az embernek hátrányára nem válik, legfeljebb a pénztárcában kell átcsoportosítani dolgokat, és a helyükön kezelni a dolgokat.
Sajnos kell egy lenditőkerék rá mert valami idióta letörte róla az összes ventilátorlapátot,csak most eset le hogy lehet valami másra akarták rátenni és biztos nem fértek el a lapátok.Csak azt tudom mondani amit nekem mondtak!Elindult ment egy darabig és leállt.
Én szétszedtem, a karburátornál a gumicsőnél kellene tömiteni szerintem,a motorja egyben van elég jó kompreszió van benne.
szia.Cseréljük el a solo 641-re,csak sajnos kell egy lenditőkerék hozzá,de lap és lénc van hozzá,mondjuk a lánc kuka.Nekem nem kell se lap se lánc a homelite-hez.