Egy I-es Xsara-val szívok mostanában.. Valamiért nem fújja le a párát a szélvédőről, azaz nem is kapcsol nagy sebességre a ventillátor páralefújásra állítva. Pedig régebben legalább indítás után nagyjából 10 perccel mindig bekapcsolt. Most marad a szivaccsal törlés, ami nem igazán optimális.
Valaki talalkozott esetleg hasonlóval? Ha egyszerűen megoldható, akkor magamnak orvosolnám
Lehet hogy az injektor tömítései rosszak. Fals levegőt szív,a tömítés szakadása miatt. Ez könnyen ellenőrizhető. Egy garnitúra ára 2900Ft x 4Db. Fél óra alatt kicseréltem az utcán,a szakszervízben 1.5-2 órát jósoltak,11600Ft óradíjért.
Megkertem a szerelőt, hogy kössük rá a gépet és menjünk vele egy 5-10km-t és folyamatosan nézzük a hátsó szonda értéket. Ott már biztos meleg lesz a motor és hátha ki is derül mi okozza a gyengeseget.
Nem lepődök meg ha cserélni kell. Csak feleslegesen nem akarom. Azt mondta a szerelő hogy inkább katalizátor összeomlás lehet, mert nincs kondenz víz. És azért is küldhet rossz jelet a hátsó szonda mert dugult a katalizátor.
Ti hallottatok már ilyenről, hogy ez a jelenség a katalizátor hibájára utal?
Amúgy az első szonda régebben cserélve volt és a kipufogó torok is. Mert szett égett/repedt.
Az első szonda amúgy jó értékeket mutat. A hátsó alapjaraton pedig azt írja hogy szakadás.
Több francia autóm volt már ezt megelőzőleg, csak PUG (605, 406, 407), én szeretem őket.
Most lettünk egy 2001-es Xsara II 1.6 16V SX új tulajai, vagyis a páromé az autó.
Mindjárt a nagyérdemű segítségét is kérném.
Kisebb sebességnél, alacsonyabb fokozatban, állandó gázpedál állásnál olyan, mintha néha megtaszítaná valaki enyhén az autót hátulról (gázbowdenes az autó, ha jól láttam). Utána megszűnik magasabb sebességnél.
A sebességmérő működik, nem esik le.
Ha valaki tud érdemben ötletelni, szívesen várom.
Keresnék a bal első ajtóhoz ajtócsillapító határolót és motortéri sárfogólapot csavarokkal.
Valójában nem csak a kilóméter számít sok összetevős a képlet ezért nagy különbségek is lehetnek. Általában egy 200E. kilóméteres lambdaszonda nem feltétlen okoz működési zavart,de az új biztos hogy fürgébb,pontosabb ezáltal kedvezöbb fogyasztás és dinamikusabb gyorsítás párosul hozzá. Rendszere válogatja melyik menyire érzékeny a szonda gyengélkedésére.
Érdemes tájékozodni az állapotáról mert egy érzetre jól működő önmagához képest lehet képes lenne a szonda árát belátható időn belül megspórolni,és azután már tiszta nyereség :-). (és talán a katalizátor is tovább fogja bírni).
A lambdaszonda által küldött jelekből meleg motornál meglehet állapítani,hogy a szonda csere érett vagy sem. Ne várj nagy csodát egy tiz év körüli sokat futott szondátol. Sajnos idönként ezt cserélni kell. Az sem kizárt,hogy miután kicseréled mindkét szondát benyögi a katalizátort. Mennyi a kilométer a kocsiban?
Láttam, hogy mostanában volt téma a lamda szonda kérdés. Namost nekem is hasonló a problémám, vagy épp ugyanez.
Azt vette észre, hogy a kocsi egyre nehezebben gyorsul, főleg alacsony fordulaton. Inkább csak kínlódik, hörög. Eljöttek a hideg idők és egyre jobban füstöl, vagy inkább gőznek nézett az ki. Fogyasztás nőtt majdnem egy literrel. Először csak a hideg időre gondoltam, de melegebbe is ugyanezt csinálja és a co-mérés és rossz értéket hozott.
Szerelőnél volt nem talált egyértelmű hibát. Csinált egy hibajel törlést és egy picivel jobb lett, de a fogyasztás és az alacsony fordulati gyengeség maradt. Alapjáraton hátsó lambdaszondára szakadást mutat. Nagyobb gázfröccsre ír valamit. Azt mondta a szerelő, hogy lehet hogy a szonda rossz, de nem egyértelmű. És ahogy néztem elég drága is a kísérletezéshez. Felmerült szóba, hogy esetleg a katalizátor és azt mondta, hogy figyelni kell a kondenz vizet, mert ha egyáltalán nincs akkor a katalizátor lesz a ludas. Az enyém egy csepp kondenz vizet nem csinál, pedig régen volt bőven. Igaz lehet ez az állítás? valóban ez a hibajele a katalizátor végének?
Az is lehet hogy a fűtő ventillátor egyik lamellája megadta magát és az ér bele a burkolatba. Nekem ez volt a baj. Reméljük csak falevél, mert az én verzióm a ventilátor cseréjével jár.
A másik, hogy szerintem ne cseréld ki a km óra egységet azért mert pontatlan. Csere után sem lesz pontosabb. Rá kell kötni egy gyári programra a kocsit és mindent szépen kinullázni. És tökéletes lesz.
Nekem az üzemanyag visszajelzővel volt ugyanez. azóta tökéletes
A km-óra csalás nem lehet, hogy más gumi méret miatt csinálja?