Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Hi! Tavasszal kértem árajánlatot az importőrtől 1db közbülső tagra demrad solid+ hoz. 17e a tag, 2200 központosító kúp!
Tiszafüred City-gas
Melyik kazánhoz kapsz ennyiért tagot?
És szerintem annyira nem rossz kazánok! Nekem már 2x is táncolt, a nyomásmérő műszer azóta is 3bár-t mutat, és megfehéredett a kéménycsonk! (orosz diószén) A kiegyenlítőtartályon úgy jött a gőz, hogy a kisebb gőzfürdők jelenthetnek!
Azóta is tökéletesen mükszik!
Hiteles teljesítményt itt találsz: http://rima.com.tr/pdf/SF_SERIES_MANUALen.pdf
Viszont a Vidra nekem is jobban tetszik, csak akkor nem volt akciós mikor kazánt cseréltem!
Jah. Szerintem is. Mint pl tavaly. Karácsony előtt leesett 10-15 cm hó és -15 fokok voltak. Aztán pár nappal később karácsonyra lett majdnem +20 fok, Szilveszterkor meg zivatar. :S
"Én ilyet nem tapasztaltam. Nálad talán alacsonyan van a puffer teteje?" Amikor tavaly terveztem a rendszert akkor talán itt a fórumon olvastam róla. Igazából tapasztalni nem tapasztaltam mert mindig volt visszacsapó csak mostanáig rugós, de féltem a letapadástól, így kicseréltem nyelvesre. Igazából minden előremenőmben van visszacsapó, így a gázra való átálláskor elég csak a visszatérőt átállítani.
A biztonsági vezetékkel kapcsolatosan azért nem raktam, mert sztem csak plusz felület ahol friss oxigént vehet fel a rendszer. Néztem ennek a bizt. szelepnek a leírását és ott kifejezetten ilyen helyekre ajánlották. Az 5/4kimeneten, plusz a puffertartály felé csak el tud menni a gőz. Persze a rendszerben van még 4 biz. szelep, de azok 1/2-esek.
Mondjuk én úgy gondoltam, mindkettőnek, bizt. vezetéknek, és bizt szelepnek illene lenni.
"Azért tettem visszacsapót a kazán és a puffer közé hogy a tartály ne tudja visszafűteni a kazánt." Én ilyet nem tapasztaltam. Nálad talán alacsonyan van a puffer teteje?
Mindenképpen olyat ami 60 fok felett is tud mert a visszatérőnek min 60 fokosnak kell lennie.Típust most nem tudok mert nekem motoros keverő szelep van beépítve .
Basszus jó lenne belehúzni:):):):) csak az a baj most minden más előbbre való:( na én írom is a megrendelést a d-éghez...
Valakinél van Prestabo csővel szerelve a rendszer? Csak kíváncsiság képp. Nálunk egy része avval lesz, mert a 26-os alpex(5 rétegű) csőnek a fittingerei baromi drágák(1 könyök 2000 magasságában) ez se sokkal olcsóbb,de valamivel mégis.
Amúgy meglátszik hogy beindulni látszik a fűtési szezon alig találtam meg az előző hozzászólásomat:):):)
Köszi a választ! Azért tettem visszacsapót a kazán és a puffer közé hogy a tartály ne tudja visszafűteni a kazánt. Tágulási vezetékként egy 1 colos 1,5 baros bizt. szelep van a kazán előremenőjében közvetlenül a kazán után.
Akkor marad a tágulási a puffer tetején. Még 1X köszi.
"kazán előremenőben nyelves visszacsapóval. " Az miért van ott?
"a pufferben hűlő víz honnan kap utánpótlást) ???" Amikor hűl a rendszer, a kazánból az előremenőn is pótolhat vizet, azon a visszacsapón keresztül. És a fűtéskörből is pótlódik. A nyitott tágulási tágulási vezetékének, ha puffer is van, szokásos bekötése a puffer teteje. Csak arra kell vigyázni, ne lehessen csappal kizárni.
Egyébként a tipikus kazánkör esetén nincs számottevő különbség a nyomott és a szívott oldal között, részben az ESBE átkötőág miatt, ami sose zár el teljesen, részben a kazánkör kis ellenállása miatt.
Mondjuk arra is lehet gondolni, a fűtéskör is tudjon zsugorodni, ha a fűtésköri szelepet meleg kör állapotban teljesen elzárod. De ennek valószínűsége kicsi, a keverőszelepek többsége ezt kizárttá is teszi.
És nagyon jó, ha van külön tágulási vezeték. Ez a kazán előremenőjét köti össze a nyitott tágulásival közvetlenül annak vízszintje fölé.
Vidra szerintem is. Lehet kisebb a tűztér, de egy kiforrottabb termék egy olyan vidékről ahol tényleg szoktak hidegek lenni (Még kokszot is égetnek benne) Másikat én hanyagolnám. Obiban szokott elég jó árban lenni Vidra kazán, akcióban.
Szerintem a demrdot felelysd el mert egyik kollégámnak ilyen volt 3 évet bírt és kilyukadt a hátulja és nem kaptak hozzá csak nagyon drágán ezért most új kazánt vettek lemez kazánt.
Szerintem inkább vidra orosz technika anyag azért még van benne. nekem is az van, nincs korom, kátrány csak égés.Demradról sok jót még nem írtak, de olvass vissza . Ha megnézed a súlyukat onnan is kiderül mennyi anyag van bennük messze a vidra a legnehezebb mind közül, és nem a szigetelés nehéz mert arra az oroszok nem sokat adtak.
Sziasztok! A nyári rendszer átépítést követően megint előjött bennem a kétség, hogy hová is kössem a tágulási tartályt. A rendszerem nyitott, szivattyúval, pufferrel, esbe-vel, kazán előremenőben nyelves visszacsapóval.
Ha jól tudom, az elfogadott az, hogy a kazán visszatérőjében levő szivattyú szívott oldalára. Az a bajom, hogy ott trónol az esbe, ami ugye >=60 fokos vizet küldd a kazánba, így az alatt a pufferbe vezető ág elvileg zárva van. Ez nem jelent gondot a visszahűlésnél? ( a pufferben hűlő víz honnan kap utánpótlást) ???
Az első szezont úgy vitte végig a rendszer, hogy a puffer tetejébe volt kötve a tágulási. Nem volt semmi baja, csak eddig még nem nagyon láttam ilyen megoldást és nem akarok nagy hülyeséget csinálni. Ötletek? Kinél milyen megoldás van?
Segítséget szeretnék kérni. Demrad, Vidra kazánok közül melyiket? Azt mondják mind1 Demradot talán könnyebb takarítani, v nem? Török. Nem tudom mit csináljak. Nagyobb aaz ajtó is rajta. Érdekes Hogy van az hogy a Demrad 4 tagos kb 25 kW a Vidra 4 tagos pedig simás 30 kW. Segítség Köszi
Én azt mondom, tavasszal térjünk vissza a kérdésre.
Szerintem sem eszik olyan forrón a kását, de megégethetjük a nyelvünket is.
Az időjárás inkább kiszámíthatatlan lesz, lehetnek nagyon hideg és nagyon meleg periódusok, és ezek véletlenszerűen váltogathatják egymást. Én ebben hiszek, nem a teljes jégkorszakban.
Kémény: Kétszintes épület, a füstcső bekötésétől számítva 8 m magas iker kémény szabványosnak nézem. A füst természetesen csak az egyik félben távozik. Füstcső 150mm átmérőjű a kazán hátsó harmadának tetejéből 90 fokos ívvel köt a 700mm-re lévő kéménybe 20-30 mm-es lejtéssel a kazán felé. A ház kétszintes, 5 szoba, két fürdő szoba, étkező, konyha. Padlófűtés 16mm-es műanyagcsővel szerelve. Az előremenő víz 40 fok visszatérő folyamatos fűtés esetén 32-35 fok, ez saccolt. Tudom mérni, csak nem néztem tavaly az idei pedig nem mérvadó. Ami változott a tavalyi stabil és megfelelő helyzettől. Méreteiben 20%-al nagyobb, új lemez kazán kerül beszerelésre. Méretei 700x800x1200. 20mm-es hungarocellel és lemezborítással szigetelt. Csere oka a másik már elmúlt 20 éves és nem szerettem volna fűtési idény alatt cserélni. Nagyobb ajtó is került rá 400X350mm-es. Nem kereskedelemben hanem referenciával rendelkező vállalkozó gyártotta, minőségi kivitelben. A szerelés után a rendszer feltöltésre került 15 fokos vízzel ezt pontosan tudom mert figyeltem. Erre a hideg rendszerre lett a már száraz fával történő első ráfűtés, amikor a korábban nem tapasztalt kátrányosodás, szag jelentkezett. Azért írom, hogy korábban nem tapasztalt, mert ebből a fából ami már egy évet száradt a szuterénban a májusban már fűtöttem a régi kazánnal, de semmi rendellenességet nem tapasztaltam. A négy napos fűtés harmadik negyedik napján csökkent a kazán belső falán cseppekben csordogáló szuszpenzió menyisége. A leállás után néhány napra a nedvesség a kazán belső faláról elpárolgott és a száraz ( tapintásra már a kézen nem hagy nyomot) kátrány maradt vissza. A problémám. A kátrányos jelenséget korábban nem tapasztaltam (régi kazánnál) így a szagot sem. A mostani négy napos fűtés kátrányos melléktermék mennyisége aggaszt, amennyiben az állandó maradna a fűtési idényben. Alább írt kérdésemre válaszolt kedves fórum társunk aki többek között a füst aláhűtött állapotát is megjelölte mind okot. Javasolta a keringető szivattyú 60 fok körüli indítását. Kérdéseim. Tudsz-e javasolni valamilyen fütési technikát a jelen berendezés és körülmények között ami teljesen megszünteti néhány nap alatt a fentebb leírt jelenséget? A kazánban található kátrány okozz-e a későbbiekben valamilyen problémát? El kell e távolítani, esetleges valamilyen speciális anyag elégetésével? A kéményben szintén tapasztalt rücskös kátrány (feketeszínű salak?) lerakódás eltávolítására hallottam egy technikát, gázolajos rongy meggyújtásával lehet kiégetni.Ez természetesen nem a négynapos fűtés eredménye. Ezt szakember tanácsa és felügyelete nélkül én nem tenném, erről mi a véleményed? A kéményt ellenőriztem a befűtés előtt és a koromcsapdából 3x20 literes vödör finom szürke hamut szedtem ki. Bármilyen hasznos tanácsot tudsz adni, nagyon szépen megköszönöm! Amin nem tudok változtatni az a kazán, kémény, padlófűtés és a 25köbméter teljesen azonos fafajta amit korábban megvásároltam.
Ja-ja, sejtettem. Gyakorlatilag ugyan az, mint az enyém. Nálam is néha-néha megcsillan a kátrány, ha nedves fával fűtök. De ha szárazzal aládurrantok, akkor leég onnan minden. Nekem is 4 téglás a kéményem, 9-10m-es, két könyök van benne. A kéménypillangót szoktam állítani, ha már elég meleg van és jól átmelegedett a rendszer. A huzatszabályozó föl van tekerve a maximális 90 fokra. Puffer, meg esbe szelep meg ilyen extrák nincsenek. Viszont nálam régi öntöttvas radiátorok vannak, amik 70-80 fokos előremenőnél kezdenek "élni".
Ez eléggé kimeritő válasz volt kell egy kis idő megemészteni.
A 3/2 pontra válaszolok a leggyorsabban a negyedik képen a laddomatot fotóztam le . Illetve ha megy a gázkazán és átváltom a váltószelepet akkor melegszik a vegyes különben nem.A váltószelep vezetékére rászereltem egy villásdugót és egyszerűen bedugtam a konnektorba ekkor átvált ha kihúzom visszamegy alaphelyzetébe igy próbálgattam ki.
A megoldásaid közül nekem a 4/1 tetszik elsősorban azért mert nem kell megbontani semmit sem. A fűtőköri egységet is azért vettem igy kompletten mert igy jutottam hozzá olcsón az EBAY-en. Ha nem lehet keverni nem baj, eddig sem volt a rendszeremben keverőszelep.
A rendszerem egyébként zárt . A vegyeskazán az egy Viessmann Mono 24KW-os belső biztonsági hűtőkörrel. Rá van kötve a hálózati viz egy Honeywell TS130-al. A puffer 500 literes azért nem nagyobb mert nem fért volna be egy nagyobb az ajtón. Illetve anyagi okok miatt. Ha működik az egész cucc akkor talán jövőre jön még egy 500 literes hozzá.Van 2db tágulási tartály 50+30 liter. Három db. biztonsági szelep 2,5 barosak. Kettő lent a visszatérőkön a tágulási tartályoknál.Egy darab a vegyes tetején. Ezeken kivűl van még két db. automata légtelenitő a rendzerben. A többi cucc az rézcső 28-as illetve fitting és golyósszelep stb. Elektromosan még semmi sincs bekötve an fűtőköri szivattyút kivéve. Este tudok feltenni képeket. Üdv
Kezd összeállni a kép, ha lassan is. A következő megállapításokat tenném:
1. A Celsius ÖV35 gázkazán kivezetőcsonkja 6/4 es. Ezt lehet csökkenteni akkor, ha szivattyút alkalmazol. Gravitációs bekötésnél nem.
2. A 12935 hsz. 2,3 képen szereplő szivattyú, amiről azt írod:"Külső szivattyú viszi a fűtési kört", én úgy hívom: FŰTÉSKÖRI szivattyú. Miért is az? Főleg azért, mert -különben helyesen- fűtésköri keverőszelep UTÁN dolgozik. Ettől válik a fűtéskör önálló körré.
3. Itt az egyik baj: ha azt a FŰTÉSKÖRI KEVERŐSZELEPET kezded elzárni, a fűtéskör tömegárama a hőtermelők oldaláról nézve lecsökken, akár 0 is lehet, ha a teljesen elzárod!
A szivattyú nélküli gázkazán ilyenkor magára marad, semmi se hajtja, gravitációsan el-üzemelget, a következőképp:
3/1.A gázkazánból megy a pufferbe, majd onnan kijövet, bár a VÁLTÓ szelep AB-A állásban van, mégis az "elvben" zárt, a valóságban talán mégsem teljesen zárt B-A irányban átpréseli magát valahogy, és záródik a gázkazán fele. Ezért nem áll le a gázkazán. ( addig míg ezt a szelepet nem látom, minden rosszat el tudok róla képzelni)
3/2. A másik irány a puffer aljából a vegyes kazán aljába vezet. Hogy a Laddomat visszacsapóján megy át, az még ok.; De hogy kerül a puffer aljába MELEG víz? Onnan alulról hidegnek kellene kijönni. Na mindegy. Megjegyzem a 12935 hsz 4 képén nem látom a Laddomatot. Akkor hol van? Viszont van ott egy szivattyú, de honnan-hová dolgozik?
A végeredmény: melegszik a puffer teteje és a vegyes alja, mint írtad is.
4.Mi a megoldás?
4/1. Ha a gázkazán megy, sose fojtsd a fűtésköri keverőszelepet, majd a gázkazán leszabályoz a szoba termosztáttal vezérelve. Nem az igazi megoldás, de azonnali és egyszerű.
4/2. A gázkazánkört közvetlenül rácsatlakoztatod a fűtéskörre, a fűtésköri keverőszelep UTÁN. A cirkókat így szokták, ha rendszer vegyes, /zárt-nyitott/, akkor hőcserélő közbeiktatásával. (Úgy is elképzelheted, a vegyes a pincében, a cirkó, ha van a közelben előre és visszatérő gerinc, akár a fürdőszobában. Aminek saját szivattyúja, és tágulásija van) Természetesen kell a gázkazánodhoz szivattyú, visszacsapó szelepek, szűrők, tágulási tartályok, biztonsági szelepek.
4/3. Kézenfekvő lenne hidraulikus váltó alkalmazása. Ha a fojtás miatt fűtésköri, a hidrováltónál a szekunder oldal térfogatárama csökken, akkor a hidrováltó a meleg viz többletet visszaküldi a gázgazán felé, ami ha túlmelegszik, leszabályoz. A kérdés, hogyan működik a hidrováltó, ha a primer oldala gravitációs, annak is a "gyengécske" fajtája. Meg a hidrováltót méretezni is kéne.....
4/4. Létezik egy másfajta kapcsolás, aminek lényege, mindhárom hőtermelő - vegyes, puffer,és a gáz -, előremenője kizárólag a gázkazánon keresztül folyva csatlakozik. A régebbi, gravitációs kazánoknál lehetséges. Ennek a megoldásnak sok előnye, hátránya, és oka van. Csak megemlítem, én nem csinálnám.
4/5. Van olyan lehetőség is, hogy a váltószelep közvetlenül a vegyes kazán elé kerül, és ott ágazik el a vegyes ill. a gáz felé. Ha a gázkazánnak nincs saját szivattyúja, a vegyes kazán töltőszivattyúja /vagy a Laddomat/ a vizet nem a vegyesbe küldi, hanem eltéríti a gázkazánba.
Mit mondjak? Szimpatikus. Talán ez a legjobb megoldás!
A dolog egyetlen szépséghibája, hogy ha a fűtéskör megint csak nem kér elég vizet, a gáz kezdi el tölteni a puffert, ami gazdaságtalan. Erre szerintem részben lehet szabályzási megoldást keresni. És ha a hidrováltót nem lehetne megúszni, itt már a primer oldal is szivattyúval hajtott lenne....
5. NEM mellesleg kérdezném: Milyen a rendszered, nyitott, vagy zárt? Biztonsági visszahűtő, biztonsági szelepek vannak? Ha nyitott, biztonsági vezeték van? A kazán előremenőjébe tettél elzárót? Tágulási(-k) ? Milyen a vegyeskazid, puffered, HMV-t hogy csinálod, stb. Fotók, link,..
6.És javaslom csinálj egy olyan pontos kapcsolási rajzot, amiben minden szerelvény, és csőméret szerepel!! A további gondolkodásnak, ha segítséget vársz, elengedhetetlen feltétele. És magadnak "se árt". Nyilván a működést és a biztonságot befolyásoló szerelvényekre gondolok. (A radiátorok és a fűtési hálózat, ha különben működik, nem fontos.)
Kátrányosodik: Egyértelműen azért kátrányosodik ,mert nem elég száraz a fa Olvass utána 2 évig kell szárítani, és mielőtt berakod a kazánba akkor is jó kiszárítani a kazán mellett kb 1hétig
nekem olyan kazánom van,nem értem miért nem kátrányosodik?????????lehet az a visszatérő 20 fokos holott a füstgázhőfok 300 alatt nem szokott lenni!!!!!!!!!!! hát nem értem????? a hatásfok 40 %,vagy gyenge 50?? a falángja kiér a kéménybe ezzel kell kalkulálni,és ezért nem vettem ilyet most, inkább megpróbálom a török kazánt három huzammal .
A kémény 4 téglás, kb.8 méter magas, a füstcsőben 4 könyök is van sajnos(füstpillangó teljesen nyitva, nem használják), a huzatszabi 60 fokon, de így is túl meleg van bent, puffer nincs...minden együtt van a nem megfelelő működéshez.