Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Ilyenre gondoltam de van olyan is amin az egyik oldalt külső ment a másik oldalt belső menet van .Ezért lehet olyan karimát is kapni ami közepén belső menet van ebbe tekered a hollandi külső menetét és akkor csak a csőre kell vágni menetet. Ugyanezt meg lehet csinálni ha nem raksz hollandit hanem kicseréled a tőcsavarokat csavarra ,mindenképpen 8.8 csavarok legyenek lapos és rugós alátéttel .És így nem kell hegeszteni csak menetet vágni.
Szerintem a legegyszerűbb ha a karima után raksz egy hollandert és már is szét lehet szedni és ki lehet húzni a kazánt vagy kiszeded a tőcsavarokat és helyére sima csavart raksz be .Attól hogy négyszög alakú a csatlakozás attól még a kör karima tömíteni fog esetleg egy olyan tömítést kell kivágni hozzá mint a kazán csatlakozója.
Na meg még a multkori hűtőkörös dologhoz... Egyre inkább hajlok az automata kazántöltő felé, mert ugye a pénz beszél.... én meg ugathatok :) De persze minden egyes feleslegesen megvett tételért én vagyok a felelős. Mintha az én dolgom lett volna összeszámolni. DE végül az lett. Én meg számoltam..... na mindegy.
Ezt a kazánon, hogy kell bekötni, vagy hogy célszerű nyitott rendszerbe a Fűtőkazán előremenő (RK) és a Fűtőkazán visszatérő-nél (VK)? Az új kazánnál öntvényből van és mentes a képen is látszik jól. A kézikönyvben ezt írják: Melegvíz-csatlakozó, VK, RK - G 2" belső menet
A régi kazánon körkarima volt a képen is látszik jól (Vízcsatlakozás belső átmérője: 52mm kb 2"). Az újban meg tőcsavarok vannak megnehezítve a kazán betolását csatlakoztatáskor és összekötését.
Na végre egy értelmes magyarázat! Bírom ezt a hapit! Ő tudja mi kéne, de nem tudja elmagyarázni. Multkor is vettem szénacél csövet(most a sima fekete vascsőre kell gondolni) mondom szénacél - szénacél. De hát Ő a presztabo csőre gondolt, mert ezzel sokk a baj. Vihettük vissza. Meg ugye előtte én nem láttma presztado csövet, és nem tudtam hogy az a szénacél más szénacél mint ez. Azt se tudta elmagyarázni úgy hogy érzékelhető különbség legyen közte.
Tehát akkor ha jól értem ez egy olyan mintha én a leffentyűs visszacsapómhoz egy olyan valamit tekernék hozzá, aminek van kis pöcke és az tartaná nyitva a leffentyűt, amikor széttekerem, akkor meg elzár. Nekem ebből ez jött le.
Ja meg a másik dolog a 2baros 1"-os biztonsági szelep,ami szinte beszerezhetetlen. Csak akkor meg azt tudnám, az az istenverte celsius miért 2 baros max nyomást ír elő a kazánjaira. Tesztelnk inkább 5 baron és akkor mehene rá a 2.5 baros.
http://www.google.hu/search?q=automata+l%C3%A9gtelen%C3%ADt%C5%91+k%C3%A9p&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:hu:official&client=firefox-a Ami a bal oldali képen (is) van,ilyesmire gondolhatott. Ha kitekered a felső részét,az alsó egy rugó ellenében vízmentesen lezár.(kis gumis fehér cucc)
Az nem visszacsapó szelep hanem egy automata elzáró a hollander között van ez azért használják mivel a tágulási tartályhoz vezető csőbe nem lehet elzáró szerelvényt rakni az estleges elzárás miatt ha nem lenne ez a hollander akkor ha ki kell cserélni a tág tartályt ahóz le kén engedni az egész rendszert de ha ez a hollander kötés be van építve és mikor le akarod szedni a tágulási tartályt nem kell leengedni a rendszerből a vizet csak kilazítod a kötést és mikor szétszeded ő automatikusan lezárja a kazán felől jövő vizet. Úgy néz ki belülről mint az automata légtelenítő előtt lévő ki egység.
Figyelj! Miután csak 4 üzletben néztek hülyének mikor ezt kértem....... fölhívtam még a szerelőmet is az üzletben, de csak ezt tudta mondani ő is nekem amit az előbb leírtam.
Szia! Akkor remélem jó lesz amit vetünk. Esbe vtc 511 5/4" kvs 14 de csak55 fokos. Csak ilyent tudott szerezni az üzlet.
Na egy kérdésem lenne Hozzátok: ismertek olyat hogy VISSZACSAPÓ FÉLHOLLANDI TÁGULÁSIHOZ. (vagy valami hasonló) ez állítólag úgy néz ki mint egy rendes hollandi, csak ha széttekerjük akkor ott van benne a visszacsapó is. Nem tudom mi értelme egy ilyen izének a tágulásihoz, mikor ott oda vissza kell mennie a víznek. Ja és a szerelőmön kívül senki sem halott ilyenről. Aszt hiszem ennek a beszerzését rábízom.
-A kazánkörbe kazántöltőnek VTC 511 DN 25 (1") elvben elég kéne hogy legyen, ami kvs 9-értékű. A hőfok tekintetében manapság a 60 fokos a szokásos, szerintem.
DE! Én magamnak viszont az 5/4-es, 14 kvs értékűt tenném. Nem árt, ha nagyobb a kvs. Biztonságot segíti, gravitációs áramlást is jobban lehetővé teszi amikor a kazánköri szivattyú épp nem forog. (mert a magas pufferhőfok érdekében csak magas hőfokon indítom.)
Ami nálam van pl. egy 24 kvs értékű Regulus, a csöveim 5/4-esek. Nagyon nem bántam meg hogy ilyen nagyot választottam.
-A fűtéskörbe háromfajta megoldás a szokásos:
1. fejben mérő. Ilyen a VTA 320/370, VTA 200 sorozat. Szerintem nem az igazi, de itt sokan írták, hogy náluk bevált. Padlófűtéskör állandó hőfokon tartására ajánlják. A kvs értékek kisebbek, 1,6-3,4. A legolcsóbb megoldások.
2, Az igazi a NEM fejben mérő. A három utas szeleptestre csavarható az állítható termofej, amiből kijön egy kapilláris érzékelő, és azt a szabályzott szakaszra, a szeleptől legalább fél méterre (kb) szokták tenni. Ez sokkal drágább. A Honeywell 50 ezer pl. A fűtésszerelők szeretik, mert emiatt sose kell visszamenniük. A Herz, Heimeier olcsóbbak. A kvs értékek nagyobbak, 2,47-5,12 pl a Heimeienél. Én hallgatnék a szerelődre e tekintetben, és beruháznék egy ilyenre, persze nem feltétlen a Honeywellre. Bár ki tudja, lehet hogy lement az ára.
3. Motoros keverőszelepek: ezek már programozhatóak is.
kb 3-évig fűtöttem nyomásporlasztású1 égővel ,a fúvóka hamar eldugul,nem az olaj szennyezettsége miatt hanem az előmelegítéskor belekerülő olajkoksztól. ganz égő gyári felállásban a szivattyú 2 hét kuka, van egy weishaupt égőm az üzemelt de más az olajszivattyú belső kialakítása és az nem ment tönkre ( ha kell eladó ) a ganzos égőt átalakítottam sürített levegősre az jól működik de arra is érdemes ránézni (meg az átalakításhoz kell egy kicsit politechnikázni)