Ezt körbe-körbe lehet tekerni egy rugó ellenében, közben félfodulatonként alaphelyzetbe ugrik. Párszor megtekered, a víz kimossa a tömítés alól a szutymót és nem fog csöpögni. Vagy vmi ilyesmi.
Vagy csak tömíti az ici pici vájatot, amit a víz mart a rézbe.
Az idén vettem ki egyet, amiben egy hajszálnyi csatorna volt. Csap fenékszelepmaróval lesimítottam és mehetett is vissza. Azt ha megnyomtam nem eresztett. Polírozás után ismét nem ereszt.
Ha majd rendbe jön, érdemes évente lefújatnod, hogy tisztuljon. Sőt, még most sem késő; fújasd ki jó alaposan, hagy tisztuljon, talán segít. Ha még nem tetted volna...
Látod, ez a modernítás átka... a régi FÉG cirkóknál és társaiknál - ahol a keringető szibvattyút kapcsolja a termosztát, és a meginduló vízkeringés a gázt - ha túl sok radiátort zársz le, egyszerűen nem tud begyujtani a rendszer, ergo arra sincs mód, hogy majd a biztonsági izék kapcsoljanak le...:)
Egyébként valamiféle tervezési öngyilkosság abba a helyiségbe termosztátot szerelni a radiátorszelepre, ahol a fali termosztát is van, mert ha valaki eltekeri, és a radiátor előbb zár le, akkor az a helyiség hideg marad, ergo a fali akkor se kapcsolja ki a rendszert, ha már mindenhol máshol szauna vagyon a házban...
Igen valami ilyesmi lesz, mert a drága barátosném, ahogy látom lecsavarta 1esre a radiátorszelepet!! Pedig leirtam hogy hogy a termosztátot kell lekapni a falról és nem gyújt a kazán. Próbáltam megreparálni szétcsavaroztam amit lehetett, lehuztam mindent, nem kattant vissza:( volt már ilyen kazánnal máshol is ilyen gondom, szerelő belenyúlt vhová, kattant és már ment is...ott keresgéltem ahová kábel is megy, mivel csak ott lehet érzékelő...égéstérben ugye csak a szondák vannak...maradt oldalt a csövek végein lévő dolgok, de semmi :(
szerelő van...azzal nincs gond, csak utalás nem játszik, kp. meg épp nincs. :) oxigénhiányban való elhalálozás várható a drágámnak...:S
Pterr! Én nem vagyok hozzáértő, csak kb. félórája ment el tőlem a szerelő. Két napja állt le nekünk is a Duval kazán (csak a típus más) pont ugyanígy F1-el. Félnapos telefonálgatás után találtam végre egy szerelőt. Elsőre ő is azt mondta, amire én gyanakodtam, azaz a szelepnek a vezérlőpanelét (amit azóta megtudtam, hogy gyújtópanelnak hívnak), de aztán kiderült, hogy a szelep halt meg, ki kellett cserélni. De ezt ő is csak úgy tudta megállapítani, hogy hozott egy új panelt, meg egy új szelepet, és mivel a panelcsere nem jött be, ezért szelepcsere lett (VK4105G típusú). Ha van boltos ismerősöd, akitől el tudsz hozni úgy ,hogy ha nem az kell, akkor visszaviszed, akkor szerintem próbálkozz errefelé turkálni (én nem mertem, mert félek a gáztól). 60 pengőt kért mindenestül a szerelő......... Ebből saccra 7-8 körül volt az ő munkadíja...... Viszont kijött ma úgy, hogy tegnap beszéltem vele (szemben azzal, hogy mindenki más leghamarabb a jövő hét közepét emlegette. Szerintem próbálkozz!!! Remélem, te, vagy bárki más hasznosítani tudja eme információt.
Hasonló probléma nekünk is volt, ideiglenes megoldás, egy ugyanilyen 3bar-os szelep lett rácsavarva némi teflon kiséretében. Kicsit igénytelen megoldás bevallom, de nem csöpög tovább. Olyan hülye helyen van amugy hogy le kell szerelni az egész kazánt és ugy kicserélni. Csak az már 2 emberes mutatvány, meg időbe sem kevés.
Ideiglenesen megteszi sztem. A szelep 1-2ezer ft.
Az én problémámra nem tud vki megoldást?! Írtam kicsit lejjebb...
Valószínüleg igazad van, de eddig nekem fogalmam sem volt, hogy mi lakozik a cirkó burkolata alatt. :) Na jó láttam párszor ahogy savazta a hőcserélőket, de túlzottan nem érdekelt mert a szerelő megoldotta eddig.
Közben telefonálgattam és találtam egy szerelőt aki kb 100km-ről eljönne javítani, de kicsit drága most ez nekem, a kocsi javítása ebben a hónapban padlóra küldött. :(
Valahogy megpróbálom kiböjtölni fizetésig így csöpgős cirkóval. :~
Szerintem a dolog nyitja az elvízkövesedés (vö. földrajz - cseppkő-képződés:)))), ami egy önmagát rontó olyamat, mert minél inkább folyamatosan csöpög annál inkább vízkövesedik, és minél vízkövesebb, annál inkább folyamatosan csöpög. Különben az ilyen nyomáscsökkentő meg túlfolyó szelep dolgokat én a sima villanybojleren is lecserélem 4-5 évente, mert a kutya nem garantálja, hogy az általuk tartott értéknek még köze van a gyárihoz ennyi idő után. Egy párezer körüli összeget röhögve megér 5 évente...
Nem tudod megtoldani egy réz toldóval, hogy ne összevissza jöjjön a víz? Én megtoldottam egy 30-as réz toldóval. Így az alá tett vödörbe folyatom a vizet.
Ha túltöltöd a rendszert akkor is itt tudod leengedni a fölösleget. (Csökkenteni a nyomást)
Nálam úgy van, hogy el kell tekerni rajta egy recés tekerentyűt kézzel, ami visszaugrik amikor elengedem. Közben jön rajta a víz. Nálad is így kéne lennie...
A csap cseréje nem lenne gond, ha volna mire kicserélni. A csapot maximum kb 1/4 fordulatot lehet elfordítani óramutató járásával ellenkezőleg, akkor sugárban jön a víz a csapból, érezni lehet, hogy egy rugó ellenében lehet csak eltekerni a csapot és elengedéskor automatikusan el is zár. Sajna nem teljesen zár le. Én a rugó elgyengülését is feltételezem, nem csak a vízkövet vagy tömítés elöregedését.
Az levízkövesedés és a tömítés elöregedése is lehetséges, még nem volt cserélve ez a csap. A csöpögés egyértelműen a csapból jön, máshol nem ereszt a rendszer, leellenőriztem többször is.
A belső tágulási tartályon 1.5 bar felirat van, ezért nyomtam fel ennyire. A szerelő is minden évben erre a az értékre töltötte fel.