Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
Szia! Elég sokat a levegő fúj ki, de amit nem tud, azt a soron következő tüzelő kitolja. Több köbméter fport és szotyit eltüzeltem vele, 1-2 havonta salakoltam ki a fejet. Kis kavicsok meg tudnak szívatni, ha a barátod belesöpri az udvart is a zsákba! :-)) Ezeket kézzel szoktam kiszedni, ha hallom, hogy csörömpöl. Persze 1cm-es szitán szitálom át, tehát akkora nem kerülhet bele, ami elakasztaná a csigát.
A faaprítékkal akkor éri meg fűteni, ha olcsó és száraz (ha vizes, akkor fajlagosan kétszer drágább)! Ha magadnak termeled, mindegy milyen, csak sok legyen! :)
A csigamotornak erősebbnek kell lennie, erre figyelj ( + nagy áttétel, nagy nyomaték.)
Ha tudsz eladni, biztosan sokakat érdekel majd, ha korrekt lesz az ár!
A peremen körben lévő bevágások, vagy furatok segéd levegőt adnak az égőkeretben lévő anyagnak.
Nem volt alkalmam ilyen anyaggal próbálni, de az biztos, hogy ha éghető, akkor égnie kell. :) Fontos, hogy a levegő áramlás sebessége nem lehet nagy, mert elfújja a lángot. Ne számíts több méteres lángra, egy családi ház kazánjához nincs erre szükség(ha fóliát akarsz fűteni, ahhoz más fej, vagy nagyobb csőből készült kell szerintem). Szép lassan felviszi a vizet, majd ott tartja egész télen.
Hol kísérletezel vele? Mert szabad térben nem fog ugyanúgy égni, valamint a kazánban is be kell melegedjen, hogy utána szépen kezdjen égni.
néztem az oldalad és jól levezetted a fej gyártását.
az lenne a kérdésem hogy ezekből az ujjabb fejekből az elégett hamut a levegő fújja ki?így hogy levezetted a szögletes verziót már gondolkozom egy újabb építésén.
a fűtőanyag fapríték lesz mert az aprítót már elkezdtem készítgetni.
olvastam hogy faaprítékkal csak úgy éri meg fűteni ha nagyon olcsón jut hozzá az ember.....elég nagy gépet építek, termelékeny lesz így remélem majd eladni is tudok a kész aprítékból.
Erre gondoltam,köszönöm.Ez gondolom annyit csinálhat hogy a levegöt nem engedi ki szaladni a fejböl.Ma egésznap kisérleteztem a kukorica ocsúval de azt vettem észre ha megvan a parázs egy ideig ég aztán kialszik.De nekem csak egy sor lyuk van és nincs rajta ilyen keret,lehet hogy nekem gyorsan elszalad a levegö és ezért nem tudja utángyujtani a parazsat?Ezzel a kukorica ocsúval valami tapasztalatod van ?
Szia! Nem tudom pontosan egyre gondolunk-e, de ha a bevágásokra gondolsz körben a peremnél, akkor attól kb. 1cm-re vannak a furatok, azaz a peremtől 10..15mm. De a bevágásokat helyettesíteni lehet furatokkal is. Azon levegő jön körben a peremnél. Ha nem erre gondoltál, akkor pontosíts!
Totya3, néztem az oldalad nagyon tetszik az égöfej,szeretnék egy ilyet csinálni.Az lenne a kérdésem a felsö lángterelö lemez(mármint ha jól gondolom ez a neve a belülröl bordázott lemeznek :) )és a furat közép között mekkora távolság van?
Szia! Ötleteket lehet venni belőle, bár nem kimondottan illik a szevovezérlő elé, miután 9 diszkrét állapotot tud csak visszajelezni. Ugyanennyi alkatrészből lehet építeni egy folyamatos szabályzót is. A szerzőnek nyílván nem ez volt a célja, nem az Ő munkáját kritizálom természetesen!
Szia! Igen, lehet, hogy több tekercs is van a motorban és ezzel oldják meg a sebességeket, bár mostanában inkább elektronikával csökkentik a feszt. Régen ellenálláson fűtötték el a "fordulatszámot", de ez nem túl hatékony megoldás...
Ha esetleg 20-100 fok között kell szabályozott feszültség kimenet, melynél szabályozható a min és max hőmérséklethez tartozó feszültség, határok között ezt tudom ajánlani nemrég nézegettem.
Szia! Van egy alapáram felvétele a motornak, de az kisebb mint ha terhelnéd. Esetleg próbáld meg a feszültséget csökkenteni addig, amíg biztonságosan elbírja, mert akkor lassabban is forog és kevesebb áram is folyik. A dolog négyzetesen csökkenti a felvett teljesítményt.
Elsőre mégiscsak ablaktörlő lett a kisérlet tárgya, kunyeráltam egy ITT-t ami BMV-ben volt, most szétrohadt az állórésze, és bontóból vettem egy másikat, Bakony Művek ! a Ladára
Na ez utóbbi nem olyan kifinomult, hangoskodik, nincs szarrátömítve, de szinte új.
Kb. 60 1/min a tengely fordulata, ezzel a 6-os menetesszár egy fordulattal 1 mm-t mozgatja lineárisan a rudazatot, 10-20 mp áll rendelkezésre a szabályozandó tartományban.
Azt egye jól gondolom, hogy a motor teljesítményfelvétele nyomatékfüggő, ha a rudazat mozgatása nem kíván nagy erőt, nem lesz túl magas a fogyasztása sem?
Megjegyzem, hogy egy ilyen egység képes lenne szabályozni egy ventilátorra szerelt zsaluval a levegő mennyiségét, azaz a füstgáz hőmérsékletét a motor fordulatszám szabályozása nélkül.
De ez még csak azt tudja, hogy 1,1V..4,4V közötti bemenő feszültégek között képes kiadni a szükséges impulzusokat. Ehhez kell még egy olyan áramkör(PI(D)), ami a beállított hőfok(SP) és a mért hőfok(CV) függvényében kiadja a megfelelő feszültséget a meghajtó bemenetére. Tehát egy analog kimenetű hőfokszabályzó pl.
Szia! Ezt említettem szőrmentén én is, de azt is jeleztem, hogy nem könnyű vezérelni őket, mert 1,5ms..2,5ms szélességű impulzusok, amik 20ms távolságra vannak egymástól, mondják meg a szervónak, hogy milyen szögben álljon. Ezeket az impulzusokat a hőfok függvényében, csak elektronikában jártasak tudják előállítani . Viszont akkor tök jól működne!!!
nem nagyon értem hogy milyen zsalut akartok mozgatni, de RC szervo nem lenne jó amit a modell gépepben használnak. ezek képesek 2-8 kg között mozgatni dolgokat de igaz csak szakaszon. a vannak olyan kapcsolások hogy egy ilyen szervot egy potival is lehet vezérelni.
Agyalgattam, és szakmabeli dolgok jutottak eszembe ,a vaterán szét is nézhetsz és bontóban találsz szinte fillérekért PL: motoros ülés állító,motoros fűtésszabályzó ,de van motoros zsalumozgató is.ezek gyári dolgok,és a forgásirány váltást is megtudod oldani könnyen.
Sajnálom, hogy elvettem a kedved. Azért nem rossz ez a Plutomat kazán. Ha olcsón tudsz szenet venni, akkor csak ajánlani tudom. Nekem a tavalyi fűtési idényem 170.000 Ft-ból volt meg (120 nm szigeteletlen ház, régi nyilászárók). Ez gázzal kb. 400.000 Ft lett volna, alacsonyabb hőmérsékletet tartva a lakásban. Nekem igy már az első évben megtérült, hisz volt 170.000 Ft tüzelő, 30.000 Ft a kazán (szerintem nagyon olcsón sikerült venni), 50.000 Ft a bekötés.
A közeljövőben szeretném átalakitani fűrészporos üzemre, ehhez folytatom most az ötlet gyűjtést.
Hogy a topik témához is csatlakozzak, az OPOP H424 rendszerű kazánt a lentiek miatt látnám jónak az égetőfejjel kombinálni.
A konstrukció alkalmas az égetőfej beépítésére, a mozgórostély kivehető, helyére téve a füstgáz útja többfelé terelhető, a hőcserélő felülete, ellenállása a füstgázkapuval optimalizálható.
Viszonylag kis erővel mozgatható a kapu rudazata, a füsthőfok rendkívűl gyorsan követi, az állítást követő 10-20 mp-en belül. Már említettem, hogy az irányváltás miatt lenne érdekes a motor tipusa, találtam pl egy aszinkron mosógép szivattyúmotort, Evrika, csak két kivezetése van, hogy lehetne azon forgásirányt váltani?
Egy, vagy két menetesszár/ferdefogaskerék áttétel, pl ablaktörlő megoldja a fordulatszámcsökkentést, a rudazat végére tennék egy anyát, azt hajtaná a menetesszár, mint anno a parabolamozgatónál.
Szia! Ez ugyanaz, gyakorlatilag. A fő probléma a boltosodás. Azt is jó lenne tudni, valójában hogyan működik az adagoló része. Lehet, hogy finomabb por, azonnal lehullik, mint a hamu. Nem véletlenül alakult ki a csigás beadagolás, nem fogsz más kivitelt találni, ami mindenre alkalmas.
Köszi örülök, hogy elmondtad a véleményed bár a kedvem elvetted vele :-) viszont te is nézz rá a linkre hogy ez a típus lehet jobb lenne, az adat táblán még a szén por is szerepel.....
Sajnos a sógor nem egyenlő a baráttal :-( a gyártó meg természetesen azt mondja hogy az új 800 000Ft-ost kell meg venni az ami jó hozzá, éljen a fogyasztói társadalom.Viszont találtam még egy kazánt viszont erröl semmi információt nem sikerült szereznem, itt a beszélgetés linkje olvassatok bele hogy érdemese vele foglalkoznom...
J1 az alarm on/off, J2 a PID vezérelt, így szerintem is elég pontosan tartja a 120 C-ot. A rudazat teljes mozgási útja 40 mm, az 5 C-os szabályozási tartomány 50-75 % nyitási útnál történt.
Most egy jó mechanikát kellene kidolgozni, az ablaktörlő motor teljesítménye, és így a fogyasztása is talán túlzás...