Fiat Punto 1.2 8V 60CV (1999-2003) Motor: 188A4000 Feltöltési mennyiség: 2,8 liter szűrő: 0,3 liter Csereciklus: 20 ekm / 1 év Aktuális olajkövetelmény: Fiat 9.55535 S2 (Selénia K Pure Energy 5W-40)
Konkrétan puntoII-höz én nem tudok hozzászólni, de jó eséllyel vagy kiugrott a belső kilincs rudazata, vagy eltörött, amibe a rúd kapaszkodott. Jellemzően patentek és csavarok együttesen szokták fogni az ajtókat, és a Fiat konszern autóin jellemzően műanyag patentek, amiknél még akkor sem 100% a patentek sértetlenségének biztosítása, ha profi patentkiszedővel szeded ki. Sérülés esetén tudsz patentet venni bele pl itt:
Szerintem kis műszaki érzékkel nem nehéz otthon megcsinálni, de figyelni kell esetleg burkolt, rejtett csavarokra is, mert ha az ember nem veszi észre, akkor könnyen eltörhet valamit erős rángatással..
egy kollégám a minap vett egy 2004-es Punto-t, és egy problémája van vele: a jobb hátsó ajtó csak kívülről nyílik, belülről egyáltalán nem, a gyerekzár állásától függetlenül.
Érzésre túl könnyen mozgatható a belső kilincs, talán nincs is összeköttetésben a zárszerkezettel...
A kárpitbontás célszerű menetét szeretném megtudni - előre is köszönöm!
Kérdésem: hogy lehet roncsolásmentesen a kárpitot leszerelni? A kurbli csak sima húzással lejön, vagy van rögzítőrugója is? Esetleg rejtett helyen lévő csavatjai is vannak?
Ismerős a téma, nekünk is van három kutyánk - de abból csak kettő kan :). Nálunk a gond nem azzal szokott lenni, hogy a mi autóinkat jelölik - azokat egyszer szokták - amikor még nem ismerős nekik - aztán utána békén hagyják. A gond az, hogy a családi vállalkozásunk telephelyén lakunk és ha idegen autó áll be a parkolóba, akkor jaz egyik jellemzően minden autó mind a négy kerekét megjelöli. Ez sokszor elég kellemetlen szokott lenni - ha épp mi is kint vagyunk az ügyféllel a parkolóban :))..
Mondjuk a Punto-n inkább csak tippelem, hogy valami szobakutya lehetett az oka. Az autón vásárláskor Freshnapf matrica volt és a kartámaszok pontszerűen agyon vannak nyomkodva. A szüleimnek van egy pincsije és tudom, hogy az is mindig mászkál az autóban a két oldalsó ablak között és oda kapaszkodik fel nézegetni.
Nem akartam még vele foglalkozni, de ma lekaptam az ajtókárpitokat, mert az elektromos ablakok olyan lassan jártak, hogy rossz volt hallgatni a motorja szenvedését és bezsíroztam őket. Aztán akkor néztem, hogy a Puntokon a kartámasz hátulról rá van csavarozva az ajtópanelra is. Emiatt egyszerűbb ha most szerzek bele gyorsan, mint még egyszer leszedni a burkolatot.
A miénk hófehér és a gépháztető elől középen 100mm szélesen kutya karmolt, olyan 350mm szélesen, valamint a két első kapaszkodó összerágva.
Ez valami Punto járvány lehet. :-)))))
/A macskáim felmennek a kocsikra, de igazán nem tesznek kárt, viszont a kutyáim még csak le sem pisilik, mert az lenne az utolsó sárga!
Két nagy, illetve barom nagy alaszkai malamute-om van és nekik csak egyszer kellene felugorniuk és annyi.
32 kiskutyát neveltem, de azok közül csak egyik ilyen bunkó, viszont az megette még a rendszámot is. Nem vicc! Ahogy berakattuk az új szélvédőt a lányom daewoo-jába, azonnal rakott egy csíkot.
Lányomé és én adtam neki. :-) Csak nevelni nem engedi. De megígértem, ha a puntó-t megtiszteli, akkor nemet fog változtatni. Már a kutya, úgy gondoltam. A heréivel fogok tiki-takizni! :-) /
Nincs esetlen valakinek jó áron és szép állapotban elektromos ablakos Punto I ajtóbehúzó-kartámasza :)? Az enyémet agyonkarmolászta valami kis szobakutya az előző tulaj alatt mindkét oldalon :(.. Ablakemelő kapcsolóra nincs szükségem - csak a kartámaszra.
azért nem tenyérnyi, mindkét oldalt 1-2 foltban kisujjnyi területen látszik a rohadás. még nem az az állapot, hogy "istenem, szétesik alattam a kocsi, jááj". :) akkor írjak személyes üzit, és abban meg tudod adni a lakatos elérhetőségét? köszi!
Ja az más. A főszűrő előtt szedd szét és ha már a pumpát úgy is kiszeded, csinálj egy poluscserét neki, de még összerakott csővel, majd egy edény benzinbe lógasd bele és járasd meg irány ba. Az kinyomja tutira. Cagy elsőre az is jó, ha csak a szűrő előt szétkapod és gyújtás. Lógasd edénybe a csövet!
Ez ok, de álló helyben járatva végig mérve is leállt, és az értékek rendben voltak.
Minden esetre megnézem a hőfok jeladót, és a kontaktokat is.
Én dugulásra, vagy az üzemanyag ellátás akadozására gyanakszom inkább. De inkább beírtam ide, mielőtt szétkapom az üzemanyag csöveket.
Az még érdekes lehet, hogy ősszel lett cserélve benne üzemanyag szivattyú, mert leégett, és mostanában elkezdett fura hangon nyöszörögni az új is. Ebből is gondolom, hogy valami oka van annak is, hogy az előző leégett. Kicsit olyan, mintha próbálná átpasszírozni a benzint a csövön, de a dugulás miatt nőne a nyomás, és egyre nehezebben forogna a szivattyú.
Próbáld ki, mert, ha minden jó és mégse jó, akkor vagy a leves görbe, vagy az asztal nem egyenes. Valszeg jókat mérsz, de azt nem menet közben teszed. Kontaktok és társai.
tud valaki jó karosszérialakatost punto 1-hez? miután ma az iltopolinoban megnéztük a kocsi alját, némi rohadással szembesültünk a küszöbök környékén. sztem várok vele őszig (azért erre is kell pénzt gyűjteni), de addig is jól jönne némi kontaktinfo. előre is köszi!