Keresés

Részletes keresés

Macika Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22375

Nézd, naponta többször járok arra járművel 1997 óta.

Nem egyszer fordult elő, hogy a Dob helyett eggyel hamarabb, oda akartam bekanyarodni. Tett nem lett belőle, idejében észhez tértem, de sokszor láttam már oda bekanyarodó, majd vérmérséklettől és arcmérettől függően kitolató esetleg megforduló járművet.

Legutóbb a sarki kínaiban kajártam és látom, hogy jön befelé egy sötétkék, újabb BMW, kopasz kigyúrt barom, szóval standard, amikről az anekdoták szólnak. De nem állt meg. Meg sem fordult. Ő a Hársfa utcába ment. Direkt kinéztem utána, mert azért ilyet nem minden nap lát az ember. Szépen szlalomozott ráérősen a szemben jövő, szabályos, lefagyott autós között. Még dudálni is elfelejtettek. :)

 

Szóval ott eléggé indokolt a jobbra kanyar tiltótábla kirakása, mert akinek nincs helyismerete, nincs GPS-e az autóban (tudom, ilyenek egyre kevesebben vannak), az könnyedén kanyarodhat be figyelmetlenségében.

Előzmény: Törölt nick (22373)
BringasLevy Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22374

Ennyire, régen nem értettem veled egyet. Teljesen más az álláspontom annak ellenére, hogy véleményem szerint a közlekedési szabályok betartása teszi lehetővé a közlekedést magát, így ezek szabályok betartása mindennél fontosabb.

 

Persze a világ nem fekete és fehér. Tudatos szabálytalanság és tudatos szabálytalanság között is égbekiáltó különbség van. 

Elhanyagolható a baleseti (vagy egyébb más) kockázata egy valóban körültekintő, de tudatos szabálytalanságnak. Szerintem nincsen olyan ember, aki többszőr kevesebbszer nem követne el ilyet. 

Attól, hogy szabálytalan így egyben inkorrekt is, de nem biztos, hogy veszélyes is. Mindez nem azt jelenti, hogy az ilyen szabálytalanságok nem büntetendőek. Persze, hogy azok. Én a magam részéről naponta többszőr is követek el ilyet. Saját magam számára felállított feltétel rendszer ezzel kapcsolatban, hogy:

 

1, Ne csak ne veszélyeztessek ezzel senkit, nem csak ne akadályozzak ezzel senkit, de közvetlen hatással se legyek ezzel a környezetemre.

2.  A szabáléytalanságommal szerzett előny jelentőssen meghaladja a szabálytalanságomban rejlő kockázatot.

 

Ezzel szembe lehet állítani azt a tudatos szabálytalant, akit hazárdírozik a környezetében lévőkkel, mikor ittasan/bedrogozva padlógázzal hajt át a piroson és fogalommal szembe egy forgalmas úton.

 

A két véglet (ha tekinthetjük két példát végleteknek) között, rengeted verzió létezik. A legtöbb esetben a szabálytalankodó részéről elvárás, hogy a többiek segítsék, legalábbis ne akadályozák a szabálytalanságát. Ez még messze van attól az ámokfutástól, ami közvetlen veszélyt jelent, de számomra már ez sem elfogadható megoldás. Véleményem szerint egy szabályosan közlekedő mindig is előnyt kell élvezzen egy szabálytalannal szemben (az előny szó nem a KRESZ szerinti értelmezésben értendő!) és nem fordítva. Tehát a szabálytalannak kell alkalmazkodia a szabályoshoz és nem fordíta.

Sajnos nem ez a gyakorlat, de ettől még ez a hitvallásom.

Pont e-miatt tartom sokkal nagyobb veszélyforrásnak azt, amikor valaki nem is tudja, hogy szabálytalan.

A figyelmetlenségből, tudatlanságból elkövetett szabálytalanságokat sem venném egy kalap alá.

 

Véleményem szerint mindannyian követünk el ilyet is legalább olyan gyakran, mint tudatos szabálytalanságot, ha nem gyakraban, de ez sem mentség a figyelmetlenségre, tudatlanságra.

Emberek vagyunk, olykor lankad a figyelmünk, másra figyelünk, valamiért, vagy más egyéb okból nem veszünk észre egy-egy forgalmi körülményt, ami miatt szabálytalanná vállunk. Nem elfogadható, még ha természetes is. Hatalmas veszélyt hordoz magában, ezért mindent meg kell tenni, hogy ne forduljon elő.

Ha mindenki erre törekedne és valóban törekedne rá, akkor is előfordúlna, ezért kell számolni azzal, hogy mások is elkövetnek ilyet. Ezért kell figyelni mások helyett is.

Természetes az ilyen hiba is, de semmi képen sem elfogadhatóbb hiba, mint a tudatos, de valóban körültekitő hiba.

 

 

Előzmény: Macika (22360)
Macika Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22372

Mert te csak a gyorshajtásban és a tiloson áthajtásban gondolkozol. Meg még páran itt.

Előzmény: nopánick (22363)
Macika Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22371

És balra a dupla villamossínen át meg a két szembejövő sávon át szabad??? Arra egyirányú a Wesselényi!

 

Miért kell neked mindig próbálkozni a fogáskerséssel? Ezzel most nem rajtam próbálkoztál, de ugyanolyan izzadságszagú az egész, mint amikor nálam próbálkozol...

 

Nem lehetett féreérteni BoGar szavait. De neked sikerült...

Előzmény: Törölt nick (22365)
Macika Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22370

Aki ismeri a környéket (szerintem mindannyian) hogy melyik az a kereszteződés, az csak akkor gondol másra szándékosan, ha az a valaki andd...

Előzmény: M.Sanyi (22364)
Macika Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22369

(ráadásul többször elkapták már piásan, de a a nagyra becsült rend őrök a laza hozzállásssal,  többször is megúszhatóvá tették neki a dolgot, csak mert helyi menő volt a csákó...)

 

A jogszabály szerinti pénzbírságot róttak ki rá, amit megfizetett.

Nincs laza hozzáállás, nem az utcai talpasrendőr döntött.

Előzmény: nopánick (22362)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22368

De egyben biztos vagyok, mindjárt jön a magyarázat, hogy nem is ugy meg nem is azt, és kulönben is csak ő nem huje.

Előzmény: Pitrinkó (22367)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22367

Én is ezt mondtam.

Előzmény: nopánick (22363)
M.Sanyi Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22364

Nem volt ott, hogy melyik úton halad. Csak a kereszt volt megadva, andd természetesen nem onnan nézi.  :))

A W-ből tényleg lehet menni minden felé.  :))

Előzmény: Macika (22359)
nopánick Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22363

Azt még csak-csak el lehet nézni valakinek, ha tudatlanságból, figyelmetlenségből szeg szabályt.

 

A lókukit... ez SOKKAL VESZÉLYESEBB!!!!

Hisz, így biztosan NEM !!! is tudja, hogy kockázat van annak amit épp csinál.

Nem néz körül, nem mér fel semmit... csak megy mint a  vakló.

 

Ha, ez szerinted ez tudattalan szabály szegés biztonságosabb,

mint a tudatosan felmért környezetben tenni UGYANAZT.

 

Akkor nagyon eltévedtél .... szerintem.

Előzmény: Macika (22360)
nopánick Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22362

Nem az a (félegyházi) részeg barom, nem döntött megfontoltan... már akkor nem, amikor inni kezdett.

(ráadásul többször elkapták már piásan, de a a nagyra becsült rend őrök a laza hozzállásssal,

többször is megúszhatóvá tették neki a dolgot, csak mert helyi menő volt a csákó...)

 

Szóval ez rossz példa, nem összevethető egy forgalomtól

a szükséges ideig éppen mentes úton való megfordulással pl.

 

A különbség éppen a megfontoltság+körültekintés

A műveleti kockázat felmérése!

Előzmény: Macika (22360)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22361

Hát, én pont forditva gondolom

 

 

Aki tökéletesen ismeri a szabályokat - általában jobban mint az átlag rendőr - és felméri, hogy akkor most ugyan tudom, hogy zárovonal, de minthogy sehol senki, én biza átmegyek rajta - az sokkal kevésbé veszélyes, mint aki észre se veszi a pirosat és átrongyol rajta figyelmetlenségből, nem tudatosan.

 

Azaz, szerintem:

 

Szabályokat ismerni kell - nem Kresz könyvből, hanem csakis a jogszabályokbol

Ha megsértjuk, legyen tudatos, a körülményeket felmérve.

 

Amugy a Balkánon sokkal jobb a közlekedési morál mint nálunk, én elég gyakran járok Szerbiában, tudom. Aki menni akar, elengedik.

 

 

Előzmény: Macika (22360)
Macika Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22360

Szarom én le a rendőrt, rohadtul nem érdekel, ha megbüntet (ha szabálytalankodtam), mert abba nem hal bele senki.

Az a szarházi, aki 130-140-nel, ittasan tarolta le, végezte ki a teljesen szabályosan közlekedő 4fős családot, az is meg volt győződve arról, hogy senkinek nem okozhat semmit, megteheti, hogy kicsit lazít a szabályosságon, sietett a kaszinóba.

 

Azt még csak-csak el lehet nézni valakinek, ha tudatlanságból, figyelmetlenségből szeg szabályt. De ha valaki tudatosan, előre eltervezetten, arra nem találok mentséget...

 

Mégpedig azért nem, mert az egész KRESZ-nek alapeleme a másik közlekedő szabálykövetésének alapnak tekintése. Ha pedig eleve arra alapozunk, hogy a másik nem közlekedhet szabályosan, akkor elérkeztünk a Balkánra, ahol a zöldben állnak meg, mert tudják, hogy keresztben a tiloson haladnak át az autósok...

Előzmény: nopánick (22357)
Macika Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22359

Fordítva ülsz a lovon. Ami ott csapkod előtted, az a farka :)

 

Erzsébet körút a Wesselényinél, a Nyugati felé. És úgy van, ahogy írta, se jobbra, se balra...

Előzmény: Törölt nick (22356)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22358

Jól mondod.

Előzmény: nopánick (22357)
nopánick Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22357

Menjmá... nem azt mondtam hogy tökhülye-bunkó.

 

De, megesett már, hog ymegfordultam villamos sínen a megálló mögött, sőt záróvonalon is.

Mert, kerül a franc százmétereket idegen helyen,  csak mert nem tudott balra kanyarodni, ahol akart.

 

Volt, hogy elmentem egyenesen a kötelező jobbra tábla ellenére.

Mert nem akartam az idegen városban kavarogni, miközben láttam szemben ahova menni akartam :-)

 

 

Igen, az ember körülnéz, és ah a forgalom engedi akkoe olykor megtesz ilyesmit.

Nem, nem szabályos, viszont ésszerű az adott esetben.

Igen, ha a rend őre kiszúrja akkor büntivel is jár...

 

Nyilván nem eszetlen módon kell meglépni az ilyesmit.

De, döntés képes emberként, az is benne van pakliban, hogy m gengedem

magamnak a szabály szegést olykor ...tudatosan megfontoltan, és körültekintően.

 

A KRESZ nem természeti szabály aminek a megsértése minden esetben bajt okoz.

Hanem csak ember alkotta szabály, ami mögött CSAK egy döntés áll.

 

Ezért adódhat helyzet, amikor nem okoz gondot, ha kellő körültekintéssel megszegem...ennyi.

 

Tudod...

A záróvonal sem betonfal, csak annak kell gondolni, amikor éppen indokolt.

 

Más kérdés, hogy aki épp nem gondolja annak, ezt

nagyon megfontoltan kell tenni, mert felelős ezért a döntésért.

 

Előzmény: Macika (22355)
Macika Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22355

TUDATOSAN kockáztat?

MIT???

Mások életét???

 

Megállt az eszed???

Előzmény: nopánick (22354)
nopánick Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22354

Mert, gondolkodó ember és néha úgy dönt tudatosan kockáztat...

Előzmény: Macika (22353)
Macika Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22353

Bocsánat, de erről egy 10 éves gyerek hozzáállása jut eszembe.

Melyik csínytevésnél kap vajon kisebb verést? :)

Mert az, hogy ne kövessen el csínyt, hogy betartsa az írott és írtalan szabályokat, az eszébe nem jut.

 

Miért is nem???

Előzmény: nopánick (22352)
nopánick Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22352

Hát.. nem mindegy...

Előzmény: Macika (22351)
Macika Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22351

Mikor mégis balra mész és elcsípnek, akkor a bünti kiszabásnál elvileg nagyon nem mindegy, hogy

- egy tiltást szegtél meg ami ugye jóval durvább dolog!
- vagy csak egy utasítást nem tartottál be, ami sokkal enyhébb ügy...

 

Nem hiszem. A tiltás és utasítás azonos elbírálású, az utasítás az egyvalamire utasít, egyben megtiltja a más fajta viselkedést. Mndkettő szabálysértés, azonos értékű.

Ha szerinted nem, akkor valami jogszabállyal nem ártana alátámasztanod...

 

Ellenben megint olyanról van a szó, hogy 3 vagy 5 büntetőpontot adnak, 20 vagy 30e Ft-ra büntetnek?

Nem mindegy???

Előzmény: nopánick (22349)
nopánick Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22350

Nem ...mert MŰKÖDŐ lámpánál az előbbséget befolyásoló TÁBLÁKRA  KÜLÖN felmentő szabály van számomra:-)

 

(9) Ha a forgalmat fényjelző készülék irányítja, a „Főútvonal” jelzőtábla,

valamint az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák

jelzései nem irányadók.

 

A többi tábla és a kanyarodási szabályok viszont játszanak tovább a lámpa esetén IS :-)

Előzmény: BoGar (22348)
nopánick Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22349

Nem tiltja (mint a tiltó tábla), hanem CSAK MELLÉKHATÁSKÉNT nem teszi lehetővé.

 

 

Maga a KRSZ is külön veszi

- a tiltó táblát(jobbra/balar/megfordulni tilos)

  itt azért nem mész balra mert TILOS!

 

- és az utasítást adó táblát (kötelező haladási írány)

  itt azért nem mész balra, mert kötelező másfelé menned

 

 

Az igaz, hogy a végeredmény számodra azonos, de eltérő okból.

 

-----

 

Ez pedig, azért fontos, mert a lámpás szöveg résznél a tábla TILTJA kitétel szerepel.

 

Mikor mégis balra mész és elcsípnek, akkor

a bünti kiszabásnál elvileg nagyon nem mindegy, hogy

 

- egy tiltást szegtél meg ami ugye jóval durvább dolog!

- vagy csak egy utasítást nem tartottál be, ami sokkal enyhébb ügy...

Előzmény: BoGar (22347)
BoGar Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22348

Mert a lámpa általános szabályt ad. Te a zöld lámpánál is megállsz körbenézel, ha ugyanazon az oszlopon az elsőbbség adás kötelező tábla is kint van?

Előzmény: <Tycoon> (22340)
BoGar Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22347

Te magad beidézted a szabályt, akkor mégis miért mondod azt, hogy nem tiltja a balra kanyarodást a kirakott kötelező haladási irány az egyenes tábla?! Még ki is emelted! (A táblán jelzett irányba kell tovább haladni. Magyarán más irányba tilos. Akkor meg?)

Pont ilyen az Erzsébet körút Wesselényi utca sarkán lévő tábla, mely tiltja a jobbra és a balra kanyarodást is, hiszen kötelezően egyenesen lehet tovább haladni.

Előzmény: nopánick (22338)
M.Sanyi Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22346

Jaja, ha fáradt az ember és benézi, abból valóban nagy baleset lehet.

Mondjuk nem hiszem, hogy komoly enyhítő körülmény lesz a bíróságon.

Már, ha túléled.

Előzmény: <Tycoon> (22340)
Macika Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22345

Hát de busz-busz

 

Aha, csak van még egy kis kitétel ám a jogszabályban. Nevezetesen, hogy:

36. § (8) bek.

 

Az autóbusz forgalmi sávban

a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;

b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül

ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetében (117/c. ábra) a kerékpáros,

bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt

bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,

bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,

bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,

bc) a betegszállító gépjármű,

bd) a személytaxi,

be) a kétkerekű motorkerékpár és a kétkerekű segédmotoros kerékpár

közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.
 

Előzmény: <Tycoon> (22343)
BoGar Creative Commons License 2012.02.18 0 0 22344

Mert mint elmondtam korábban, a jobbra nyíl a magyar KRESZben azt jelenti, akadálytalanul mehetsz jobbra.

Előzmény: <Tycoon> (22336)
<Tycoon> Creative Commons License 2012.02.18 0 0 22343

Őőő hát az már nagyon rég volt :)  

Meg akkor még tweetynek hívtak :D 

 

Hát de busz-busz :))  

 

Egyébként azóta is szar a Batthyány u. csatlakozásakor a jobboldali sáv autómatice belevisz a buszsávba ami záróvonalas, hogy még véletlen se tudj szabályosan haladni.    Na ez a nem semmi

Előzmény: kontaktorszekrény- (22341)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.18 0 0 22342

Mert nem ugy van a jogszabály. Olvasd. Egyértelmű.

Előzmény: <Tycoon> (22340)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!