"Valószínűnek tartom, hogy az a "papírformába öntött DIR". Azaz tájékoztatás a vezetőnek, hogy mikor hol kell lennie, anélkül, hogy a diszpécser fél percenként baszkurálná, hogy le van maradva, vagy hogy siet."
Nem túl jellemző a vonalra, hogy tartanák a menetrendet vagy hogy a diszp. emiatt cseszetné őket. Pár éve hallottam még olyat, hogy ne menj már a szegény előző nyakára, de mostanság csak olyat, hogy nyomd le...
Népligeti állomáson én is érdeklődtem ez ügyben, ők is az Andorba irányítottak, kaptam telefonszámot is, ha érdekel, elküldöm mailben.
Engem is mindenki próbált lebeszélni, én meg annál jobban akarom :) pedig én is nyitott szemmel járok, és tudom hogy nem fenékig tejfel, de egy "busz-fánnak" talán az.
nocsak:)
én csak a BSK-967-ben (ezt tudod melyik:)), meg egy vasi volános 266-osban!!! jutottam el a "vezetőfülkéig", de nem vezettem, csak beleülhettem :)
én is még nagyon kicsi voltam:)
van kép is róla amúgy :)
ja, ha már tegnap vonatoztatok itt, ma Amx-szel mentem Ceglédre, és szép piros-kék Bhv-vel Ceglédről Monorra.
minőségre egyébként majdnem egyformák voltak...
Egyszer volt hozzá szerencsém. Meg ha nagyon megerőltetem az emlékezőképességemet, akkor talán a fater 211-esét is vezettem (már amennyire egy 5-6 éves gyerek vezetni tud egy buszt :-)
nem, odacsúsztattam neki egy papíron a kérdéseket, ő meg írásban válaszolt :))
hát igen, szeretnék én is, de olyanokat mondott.... például épp mostanában adta be a felmondását...:)
egy időben azt mondja 90000-et keresett, távolsági járaton, most meg egy ideje 68000-et...igaz, kevesebbet dolgozik. amúgy imádja csinálni:)
Vagy ELK-5** is lehet. De NOLANt ennél precízebbnek ismerem. Biztos megjegyezte a rendszámot :o)
Akárcsak én ma két darabot:
(Kavics, most csukd be a szemed, vagy nézegesd a linket, amit még régebben küldtem (Új design) mert most BéKáVés rendszámok jönnek :o)))
BPI-257 és BPI-666
Elöbbi 71-es, utóbbi 19-es. És mi a különös bennük? Hát az, hogy frissen helyrepofozottak az Ikarus Decent által. 257 még szép is lett, 666 már nem annyira. 257-nek a belső burkolata is szép!
Te tudod a legjobban, mennyire sokat mond nekem/künk ez, hogy "250-es".... :o)
RENDSZÁM? :o)
Ugye nem menet közben beszélgetettek? :o)
És akkor erősítem a kivételt, és:
NOLAN, legyél nyugodtan autóbusz vezető!
De ha a Helsinki úton nyomulsz a 280-asoddal Délegyháza,Taksony, ... miegymás felé , és szemből rádvillog BPI-519, mint 19-es, akkor tessék visszavillogni, mert az valószínűleg én leszek! :o))))
Oh, köszönöm! Ezért viszont külön meg vagy dícsérve!
(A 19-es középső deszkájának elhelyezését igen egyedi módon oldotta meg a vezér... Biztos leszakadt a jó minőségű GJSZ-es táblatartó... :o)
Csak digittel fotóztatok? Mert akkor megkérdezném a Vasárnapi 19-es kiosztás rendszámait :o)
Nagyon helyes, hogy egy raklapnyi kép készült eme gyönyörű vonal méggyönyörűbb autóbuszairól (BPI-528 az életbe soha nem volt 19-es :o) (Kivéve knorrozás idején :o)
"Ebben tulkép az a legviccesebb, hogy a 76gy-nek nincs szombat de. meghirdetve az indulása, csak az, hogy 8-9 perc"
Attól, hogy nincs meghírdetve, még van neki menetrendje, méghozzá percre pontos. Anno, mikor még volt 1-es busz és csúcsban járt vagy 3 percenként (én meg éppen menetirányítóként nyárigyakorlatoztam a Mexikói úton) meglepve tapasztaltam, hogy annak is van percre pontos menetrendje. Írógéppel volt gépelve és így volt vagy 5-6 A4-es lap. Gondolhatod, hogy azt nem tudják kirakni a megállóba. Eseménymentes időszakban a menetirányító eszerint indította a kocsikat, most pedig ha nincs más diszpécseri utasítás, a vezetőknek maguktól kell eszerint menni.
"Mi a franc az a szép A5-ös papír, ami szombaton kint van a 76-osok vezetőfülkéjében, rajta a "meghirdetett átfutási időpontokkal"?"
Valószínűnek tartom, hogy az a "papírformába öntött DIR". Azaz tájékoztatás a vezetőnek, hogy mikor hol kell lennie, anélkül, hogy a diszpécser fél percenként baszkurálná, hogy le van maradva, vagy hogy siet.
Ha már itt tartunk: Mi a franc az a szép A5-ös papír, ami szombaton kint van a 76-osok vezetőfülkéjében, rajta a "meghirdetett átfutási időpontokkal"? A papír úgy néz ki, hogy 5-ös forgalmi szombat 76-os alatta: 9. start alatta 4 oszlopban: Örs v. tere, Egis, Naplás út, Egis, alatta az időpontok, alatta a forgalmi másik startjának időpontjai.
Ebben tulkép az a legviccesebb, hogy a 76gy-nek nincs szombat de. meghirdetve az indulása, csak az, hogy 8-9 perc. Mindazonáltal jó lenne, ha szombat délelőtt nem csak a második 76-osra lehetne fölférni... (tegyük hozzá, hogy a 44-es nem jött, a 00-20, mint expo-busz meg nem állt meg garázsmenetben, ami az én szememben igen nagy vétség...)
Én egyszer a Balaton környékén utaztam ilyen visszaminősített 1. osztályú termes kocsin.
Múltkor meg 2. osztályú jeggyel ültem le egy 1. osztályú kocsiba egy gyorsvonaton.
A kalauz nem rajongott az ötletért :-)
1. osztályon nem is lehetett olyan rossz :o) Hát igen, egész' kényelmes volt az az Ap kocsi :-)
Érdekességképpen elmondom, hogy van ilyen kocsi, ami másodosztályú. Én eddig Miksolc felé közlekedő személyvonatokban láttam őket. 1. oszt. kényelem 2. oszt jegy áráért :-)
Viszont a Déli vas. összekötőn láttam egy kék "csőrös" mozdonyt, ami egy régi fekete gőzmozdonyt húzott a József(vagy Ferenc?)városi PU. felé. Nem volt semmi látvány... Akkor biztos a 424,005-öt láttad, ami ma hagyta el eddigi otthonát, Szombathelyt.
-Se az Erzsébet Királyné útjánál, se a Közvágóhídnál (Kelebia vonal) nem jött vonat...
Viszont a Déli vas. összekötőn láttam egy kék "csőrös" mozdonyt, ami egy régi fekete gőzmozdonyt húzott a József(vagy Ferenc?)városi PU. felé. Nem volt semmi látvány...
17.10-kor indultunk el az ismerősömtől, a 61E úgy 17.15 körül indult. Érkezés az Örsre 17.35 és 40 között. Nolannak kezébevágtam a videokazettát (amiért ezúton is bocs, hogy ennyire siettünk) majd futás a metróra, ami nem igazán akart indulni. 17.42 felé végül is elindultunk, két perccel hat után értem ki a Délibe... Megvettem a jegyet majd megtekintettem a vonatot, aztán amellett döntöttem, hogy kérek egy 2.-1. osztálykülönbözeti jegyet. Az üres és kellemesen meleg 1. osztályon végül is sikerült átvészeltni azt a 4 órát :-)
Most már nagyon töröm a fejemet rajta, hogy csináljak egyet, és HáBénak odalökjem, ugyanis az ő "Belváros megszűnése" oldalán van egy link Mező megszűnésére, de nincs mögötte tartalom. Ha megcsináltam odalököm neki és akkor az ő formátumában elérhető lesz.
Ha már a Mezőnél tartunk, akkor nincs Neked véletlenül egy 260-as záró-állománylistád?
280-as ha jól emlékszem, nem volt ott.
Mailben is jöhet, ha van. Köszi.
Tegnap BPO-228 vigan elment egy 100 métert nyitott ajtóval, ajtófékkel... Itt vette észre a vezér.
Ezt véletlenül nem a 7es busz produkálta a 3as ajtajával a Keleti Pu-nál? Mert akkor azonos buszon ültünk... :) Csak úgy lazán kinyílt az ajtó kb.40km/h-s sebességnél...
Márc.4-én éjszaka 22:48-kor az összetört és kiégett BPI-051-et húzta egy vontató a Hungária krt. felőli irányból, és vitte tovább a Kerepesin. Bontó, vagy javítás lesz a sorsa?
Na igen, úgy tűnik, hogy inkább vízszintes testhelyzetet kell felvennem. Már elszoktam a négkor keléstől. Pedig a nyáron még a másfél napos túrákat is bírtam :-)))
Hazaértem, bár nem épp' úgy, ahogy terveztem. 18.02-re értem ki a Délibe, így nem hogy' a 17.35-ös Tihany expresszt nem értem el, de a 18 órakor induló déli parton közlekedő gyorsvonatot sem... Így mehettem a 18.20-as minden bokornál megálló vonattal (csak negyvenszer állt meg :-(, 22.25re értem be, aztán még jött a bsuzozás hazafelé :-)
Én is beállok a sorba a Borsod volános BPH-240-nel :-)
azt visszavonom, hogy örülök a D10-esnek, mivel idáig is D10-es volt benne :o)
833-at gondolom a 48-ason láttad :o)?
Mi a "csúszkálósseggű óbudánszki 280-ast láttuk ma a 86-oson, szép új fényezés, zöld kapaszkodó... a többit még nem láttam, de holnap (ha kint lesz) megvizualizálom. :o) Akárcsak akkor BPI-833-at is.
Az összes (számomra) "tetszetős" dolgát eltüntették....
namind1, a D10-esnek, és az új üléseknek örülök.
Tectornak: Ezzel még nem láttál minden zöldet belőle! Az első lépcsőkorlát gyönyörűszépen le lett tekerve zöld szigszalaggal, vastagon, valamint az első lámpák az utastérben, ajtóvilágítás stb... mind-mind zöldek voltak, és a vezetőfülkében is uralkodott a zöld. Szvsz jó volt, volt egy egyedi Délpesti kocsi, mostmár megint nincs...
Igen, lényegileg jól értetted a kérdést, bár kissé (nagyon) hülyén fogalmaztam.
A helyes kérdés a következő lett volna:
-Óbudára is került az ex -Mezős kocsikból
vagy pedig
-Hova lettek szétszórva az ex -Mezős 415 -ösök?
Más... kis.kavics és Rellé topiktárs ma reggel a saját két szemével látta a frissenjavított 08-22 -t a 86 -oson.
(Ha holnap sikerül elkapni, akkor képre lesz emulzifikálva) :o)
Ha jól értem a kérdést, akkor szerintem csak az arculatos 415-ösök között van Óbudán ex-Mezős. Persze azok sem közvetlenül, hanem Kelenföldön keresztül.
Gondolom ez a megszokott Gemences igényességgel volt felragasztva a buszra. A Genec volánnak nem sok köze volt a felirat felragasztásához :-)
A nyár folyamán valószínüleg lesz róla fotó :o) Alapesetben a Bonyhád - Budapest járatot csinálja, vagyis a délelőtti órákban a Népligetben megtalálható :-)
Remélem holnap,holnapután sem lankad a különjártozási hajlam, mert talán végre sikerül Szabolcsos kocsit fotózzak (Mert egyedül Szabolcsos buszról nincs még fotóm a hazai volánok közül).
Most pedig épp a Vértes volános albumot csinálgatom. De egy darabig képileg most nem nagyon lesz frissítés, majd meglátjátok nemsokára, hogy miért nem :o)
Ma délután 1 óra tájékán Szegeden a Tesco áruház előtt a Rókusi krt-on láttam két Gemenc Volános Ikarus EAG E95-ös autóbuszt! Ez eddig még szokványos dolog lenne, de most jön a lényeg:
az egyik autóbusz ajtó nélküli oldalán a második tengely után az volt olvasható, hogy "Ez az egyedi autóbuszgyár 500. E95-ös autóbusza!" (lehet hogy nem pontosan írom le, de ez volt a lényege) A rendszámot nem tudtam feljegyezni, mert a sok autó eltakarta azt! :(
Nincs véletlenül valakinek fényképe erről a járműről?
Tényleg összesen hány EAG E94, és E95 készült eddig?
- Megint láttam ELK-747-et. Így vizesen mégszebb :o)
- Rég volt már szó a mi kis közkedvelt 280-asunkról BPI-705-ről. Ma hazafelé az ajtóknál alig ázott be. Kb. olyan volt, mintha valaki kintről egy kannából öntötte volna befelé a vizet :o( az összes ajtónál.
- Valami gubanc volt az Erzsébeti nagyhurok Pacsirtatelepi vá.ánál, mert ott állt egy 260-as VP-re táblázva, és a 30-as végállomása után egy UV állt. Itt nem szokott UV állni, ráadásul egy óra mulva (Mikor már 260-as nem volt) az UV még mindig ott állt szervízautóval. A 30-asok szépen kacskaringóztak egyet induláskor. Gondolom a döglött UV lett pótolva 260-assal.
- Végre láttam TESCO2 Buszt :o) Azért ez se semmi, két járat ua. néven...
Üdv!
Mi történt velem ma... :o)
Őgyelegtem a városban, majd délutánfelé az Árpád hídnál sétálgatva az isteni szikra kipattant a fejemből, hogy meg kellene keresni ott a 438 -ast (GVP-231).
Nem is kellett rá sokat várnom, csak egy fél órát, talán...
Valószínűleg elmentek 3-as villamost pótolni:) (na jó, én spec. csak a 04-23-at (?) láttam...)
Más: Délután az AVM nem állt a helyzet magaslatán... A 15:40-es 44gy indulását 15:40-kor 15:48-ra módosították, majd 15:50-kor megérkezett a 19-37 pótolni. (egyébként a 44a-n menetrend szerint 15:53-kor indult a 18-24, üldözte a 435-öst...)
A 19-37 vezére meg bejelentkezett 44-es 15-ös forgalminak, úgyhogy nem tudom valójában hányas forgalmi lett volna.
Ma reggel is ott vannak a filmes buszok a Gellért téren, láttam befelé jövet.
Blahán felszáltam a 05-79-es 7-esre, hátul volt is rajta hely, de a legjobb, hogy egy Gyros sem előzőtt meg, még csak mögöttünk sem volt, de nem azért mert olyan gyorsan mentünk.
Láttam még az Astoriánál egy fehér MARBUS-t, szerintem eléggé csúnyácska.
Aza híd énekelt, kérlek, énekelt, kár hogy nem voltam fültanúja, amint ilyen sebességnél dalol a Nagyrába.
A lemezelés még megse szólalt, tán féléves ha lehetett a sztárfotó alkalmával a kocsi... :o)
Nálunk, a 250.59 típusnak kerek 30 litér volt az elszámolási normájja.
Városban be is szlopálta. Országúton, pályán beérte kicsit kevesebbel is.
Ja, 250.59 -hez még: Ha a kollégának, akié újkorában az egyik binyikli volt, megvan még a rendőrségi sztárfotója (Abda (vagy Öttevény??) belterületén 138), megpróbálom elkunyerálni tőle.
Már ha odaadja.
(OFF: A Mai Kész Átverés c. műsor előzetesében mintha Póóógár Jenőőőő urat véltem volna felfedezni. Ha tényleg jól láttam, akkor ajánlom mindenkinek :o)))))
Elkészült BPO-822 (nemrégiben sérült) Óbudai Gépsárkány. És vajh' ki követte el? IKABUS. Látni még nem láttam, csak az információk... Zöld korlát, szőrös ülés. Kíváncsi vagyok rá.
Ma egyébként 25-ösön 415-ös járt (07-49). Méghogy Óbuda nem küszködik 260-as kocsikiadási problémákkal...
A lakossági nyomás azért nem olyan egyszerű dolog, hogy mi mos holnaptól márpedig 412-est akarunk és akkor az is lesz, de a 185-ösön már jó rég 415-ös volt, csak aztán "visszaminősítették" 260-ra. Így azért valószínüleg könnyebb, főleg most, hogy visszament Délpestre egy kocsi. Arról nem is beszélve, hogy össz-vissz két kocsi kell a vonalra.
Ma reggel a 05-56 a 73gy-n beadta a kulcsot, vontatással került vissza Cinkotára. Ebben annyi érdekesség volt, hogy nem a garázsmeneti útvonalon vontatták, hanem a Jókai utcán keresztül, úgyhogy volt alkalmam szemügyre venni az esetet.
Más: A 00-04-et barbárok összefirkálták, 00-03-at meg továbbra sem látom sehol.
Más: Közbeszerzés:
Volán közösülés, párdon egyesülés vesz
- 34 nyújtott elővárosi szóló I. (Alfa B7R-Regio)
- 7 nyújtott elővárosi szóló II. (Ikarus E94 R)
típusú járművet
Tényleg van 256 500lityós tankkal, mert még anno osztálykiránduláson (ez cirka 8-10 éve volt), megálltunk egy benzinkútnál tankolni, és néztük az ablakból, mennyi megy bele, és 460 volt a vége:.........
Más: tegnap mentünk kocsival Piliscsaba és Solymár között. Már sötétedett, meg szemből is jött, meg elég nagy volt a tempó is, de létezik hogy egy 620-as (vagy 555-os) Ikarus jött szembe? Piros volt, és biztos hogy nem a 311-es!
Számolj bátran 28 -31 liter fogyasztást 100 km -en.
500 -ban a 31 16 -szor van meg, ha jól veszem ki a visszbüll (azaz inkább gázolajbúl), ez durván 1600 km.
Namost, ez a három (céges bezenéven: "hosszúpuska") eredetileg szovjet exportra készült -'86 -ban még Szovjetunió volt- , s ekkoriban ott nemsűrűn voltak kutak -illetve ha voltak, előfordult, hogy ki volt írva:" Дизель нет"
Hááát, nem a legjobb az Ikarusok aránya a képek között.
:o)
Bár ez a csúnyaság még egész baráti a sárgához képest (Akivel nemrégiben volt egy hosszabb utam, ami kb felért egy Bp. Dobogókő lovaskocsizással, csak kicsit /nem sokkal/ gyorsabban)Pfúj!
A 250/ 256 -nak is 250 literes a tankja.
Ami volt acégnek anno 3 db. 250.59, annak meg 500 literes lajtja volt. Két darab 250 l -es volt egymásmögött a vázban, alul-középen egy csővel összekötve.
Ma én is megnéztem közelebbről 17-80-at. Hát... még mindíg szép, újnak néz ki :o)
Más: Ma 16-40-nél majdnem leestem a buszról elképedésemben. Színtiszta fehér borítású volt az egész busz belül. Ma meg úgy nézett ki, mintha csiszolópapírral nekisett volna valami tuskó. De az egész buszon lepergett a festék a faroslemezről, még a plafonon is egy-két helyen.... Vagy valaki szarul pucolta, vagy szar volt a dekoritlemez, de valakinek akkor is a k.... annyát! Ezt a buszt is nagyon szeretem, de így nagyon elrondították szegényt. Tán januárban lett felújítva :o(
A MANok okozta sebek enyhítésére néhány mai kaposvári kép:
BOS-244 - Átalagos Ikarus 260.32
BRS-304 - Ez sem épp' egyedi :-)
EPB-816 - Na, ez már egyedi kocsi, Magyarország legszebb 395-öse :-)
A MANok okozta sebek enyhítésére néhány mai kaposvári kép:
BOS-244 - Átalagos Ikarus 260.32
BRS-304 - Ez sem épp' egyedi :-)
EPB-816 - Na, ez már egyedi kocsi, Magyarország legszebb 395-öse :-)
Igen, az elég jó lenne, ha a 176gy-t fölszámolnák és a kocsijaival a 76-ost sűrítenék (meg esetleg a 31-est) a 415-ösök meg távoznának. Ennek a járatnak úgysincs semmi értelme...
"Lakossági nyomásra, tiltakozásra, zendülésre, stb. a 185-ös vonal ismét 415-ösökkel lesz kiadva, de mivel kevés Délpesten a 415-ös, ezért a 17Gy vegyesüzem lesz."
Miért nem a 176gy-ből adnak 415-öst Délpestnek? Úgyis a vezetőn kivül alig utazik rajta valaki.
Nem is tudtam, hogy "lakossági nyomásra" lehet tipust kérni.
Hazafelé jól láttam, hogy a 04-69 Gyrosnak a hátsó bal oldalán van egy horpadás?
"Egyébként adott ajánlatot 11-45 (kiégett 435-ös) -re is"
Ez amelyik elöl égett ki? Mi van a motortüzessel? Annak az első kocsirésze ép maradt. A kettőből össze lehetne hozni egyet, akár. Bár jobb lenne, ha mindkettőt felújítanák.
Mai termés:
405-ös a 18-as középső részén:
Volánbuszok terelőútvonalon:
Békásmegyeren keresztül:
CORA járat:
13-37 -et egyik nap futólag láttam a Budaörsi úton (így hívják a Petőfi laktanya, és a régi 7 -es leágazása közti szakaszt??), messziről jól nézett ki.
Ugyanavval a stílusú számokkal van rajta az azonosító, mint a 07-67 -en.
Te istenítetted annyira 07-67-et. Nos volt hozzá szerencsém, valóban gyönyörű. Kívülről-belülről igényesen lett felújítva. Motorikusan ugyan egy kicsit szarocska, de ez nem von le semmit az esztétikai sikeréből. Felújította az IKABUS nevű cég. Ugyanezen cég újította fel a 13-37-et is, aki egyikéjszaka lefejelt egy IFÁ-t. Kíváncsi vagyok az is ilyen szép lett-e. Egyébként adott ajánlatot 11-45 (kiégett 435-ös) -re is, 18MFt-ért. Most megy a gondolkodás, hogy mi is legyen.
Egyébként a kokszosodott 412-esek közül egyelőre hivatalosan csak a 10-45 van selejtezve. 10-55 szinte biztos, hogy meg lesz javítva, 10-50 még kétesélyes.
Aztán:
Lakossági nyomásra, tiltakozásra, zendülésre, stb. a 185-ös vonal ismét 415-ösökkel lesz kiadva, de mivel kevés Délpesten a 415-ös, ezért a 17Gy vegyesüzem lesz.
Semmiben. Mint ahogy írtam, a teherviselésben a fix rész játszik, az eltolható ablakosoknál kisebb lett a fix rész, kisebb hossz mentén van beragasztva a vázba.
Már annyit gondolkoztam ezen, lehet, hogy a megoldás pofon egyszerű, de magyarázza már el nekem valaki, hogy a teherviselésben résztvevő ablakoknál miben különbözik a billenő és az eltolható ablak? Mert szerintem semmiben.
A 412-esekben is teherviselő a fix üvegezés.
A mostani átalakításnál bártan hozzányúltak, de ahogy láttam, a kisebb fix üvegezésű rész viszont nagyobb felületen lett beragasztva a vázba.
"A 280 rossz tulajdonsága, hogy ha nem száraz és vízszintes az aszfalt, akkor hajlamos gázelvételkor az utánfutó meg-meglökni a gépest, ami ennek hatására a B tengelynél csúszkálni kezdhet. Megoldás: Kis fék(megfogja a C tengelyt) vagy gázadás (meghúzza az utánfutót)."
Néha a pótos/ nyerges szerelvény is csinál ilyeneket...
Estét!
Kiemelek a csukitanfolyamról 1-2 számomra új dolgot, hátha ti sem hallottátok:
A Volvok súlyérzékelősök lesznek, bizonyos terhelés fölött nem indulnak el. Állítólag ezt ki sem lehet kötni, mert megbontás esetén bukta a garancia. Ez jó lesz metrópótlón, nem?
A 405-ösnek u.n. részteherviselő felépítménye van mint a többi 400-asnak, de állítólag ebben még az ablakok is teherviselők.
A 260-280-asok tankja 250 literes.
A 280 rossz tulajdonsága, hogy ha nem száraz és vízszintes az aszfalt, akkor hajlamos gázelvételkor az utánfutó meg-meglökni a gépest, ami ennek hatására a B tengelynél csúszkálni kezdhet. Megoldás: Kis fék(megfogja a C tengelyt) vagy gázadás (meghúzza az utánfutót).
Hát az eddigi 2x7 óra alatt más érdekes nem hangzott el, elég uncsi a cucc. Holnap vizsgázgatunk, aztán a 7-en vagy a jövő 7-en valamennyi vezetgetés, utána rendes utasforgalom. A Pongrác is jópofa garázs, majd mesélek.
Ja, szép a Solaris, ültem a fülkében, sztem kényelmes az ülés meg áttekinthető és egyszerű a műszerfal.
Délután fél 5 felé a Kőbánya Városközpontból mentem a belvárosba 9-essel. 19-60 bent áll üresen, motor felett le is csücsültem. Egyik buszvezető mondja a miénknek, hogy szerinte lapos a jobb hátsó kerék. Odahívja a buszhoz sofőrünk a szervízest, mert pont kint volt, megnézte, megkopogtatta, mondta hogy tényleg defektes. Erre válaszolta vezérünk, hogy akkor félreáll. Mindenki le a buszról, félre is állt, nagyon örültünk. Már mögötte állt a következő 9-es, 19-59 (P.Stephensonnak Tandori Dezsővel az élén :) ) átvette a stafétabotot miután bevásárolt magának a traffikban, egyből indult is, nem várta meg a saját indulását.
A főoldalon levő kép a D meghajtón van, ki kell javítani az elérési útvonalat... A menüben a perjelek még mindig fordítva állnak... A frissítésnél szereplő link sem működik... A képeknél már jól állnak a perjelek, csak a kis képek nem jelennek meg, mert a D meghajtón vannak, szintén az elérési útvonalat kell kijavítrani, minen képnél... SAzerintem most IE-vel még annyira sem működik, mint tegnap...
Mit is mondott HáBé, hogy marha nagy hiánynak kéne lenni ahoz 412-eskből, hogy BPO-264-et az 59/59A-ra küldjék? Mert akkor ma marha nagy hiány van 412-esekből, ugyanis BPO-264 a púpjával együtt az 59A-n teljesít szolgálatot. :o)
Saját szememmel láttam.
Sőt reggel még az egyik 79-es forgalmit is egy 412-es vitte (BPO-223 asszem)
A kézimunkát meg kell fizetni... Nem egyszerű dolog ám egy teljesen élethű makettet elkészíteni.
(A "nagytopic" -ban olvastam: A már kész, színrefestett, műanyag (?) IK 415 egy modellboltban 7 -10.000 közt van. Azt hiszem, 1:87 -es méretarány...)
Írtam, hogy SZÖVEGszerkesztőt használj... Még a Win-be beépített Jegyzettömb is jó, abban is van csere (Ctrl-H).
A Word egy kicsit nem jó példa, mert az újabbak már weblapként kezelik a html file-okat.
felfogtam, kipróbáltam és azért akadtam ki, mert átírom jó, elmentem jó, kilépek a programból és megnézem hogy jó maradt e akkor visszaáll a per jel \-ra.
És szívat még vagy három webszerkesztő ugyanígy.
Jól sejtem, hogy az előbb Andriska és VP volt a Fókuszban? (Amit természetesen csak véletlenül néztem, mivel figyelmes lettem a régi képekre) Ha valaki lemaradt volna, éjszaka megismétlik.
azt, hogy IE-vel kézni, nem arra értettem, hogy most cserélj böngészőt.
az utóbbi hsz-emben is a három pont utána, a következőket fejezi ki: gondolkozok azon, hogy most mi a p.csát kéne csinálni...
bocsánat ha valakit megsértettem ezzel és azt hitte hogy böngésző cserérét követeltem volna, egy lap miatt.
A html lapok és a nagy képek hivatkozásánál a perjelek fordítva vannak. ez pl. Mozilla böngészővel nem megy...
Pl. ezt írod: http://www.freeweb.hu/egribuszok/agria_volan\helyi\helyi_gal_1.htm, pedig ezt kéne: http://www.freeweb.hu/egribuszok/agria_volan/helyi/helyi_gal_1.htm. a képeknél szintén...
Tupolev! Elfeledtem mondani multhéten, hogy láttam egy 211-est is itt felénk azzal a kék ovál logóval. Kiváncsi vagyok már, hogy melyik céget takarja a logo...
Mai helyzetjelentés:
1. Reggel az Örsről a 6:00-s 44gy-t a 17-81 pótolta (85-ös 6-os forgalmi). A Jókaihoz befelé 6:34 helyett 6:42-kor ért és ekkor még a 6:40-es 44agy sem ment el.
2. A 18-25-nek délután nem sikerült bejelentkezni az AVM-be. 10 percig próbálkozott, de az csak sípolt. A végén csak v. f. idő kiírás szerepelt.
Ez nyilván a végösszeg 50-nel való osztásának eredménye. Éppenséggel még reális is lehet, hiszen a 93-as kocsik kaptak vázjavítást, váltójavítást, motorcserét, komplett beltéri cserét, spéci fényezést. Ha az öreg kocsikat nézzük (leginkább az ex-ráncajtósokat), akkor ott gyakorlatilag építettek vadonat új kocsikat meglévő sebességváltóra és futóművekre. :-) Amúgy még valami mahinálás volt a futóművekkel, de az elképzelhető, hogy csak egymás között csereberéltek. (Ennek amúgy a GJSz a nagymestere, hogy bemegy egyszerre két kocsi két különböző hátsó híddal, és vissza már fordítva jönnek.)
Elkövettem egy baklövést, amikor azt írtam, hogy a Gyrosok felújítása 10 mila volt 98-ban, valószinüleg a 103-assal kevertem. Ma a második ajtónál száltam fel, volt időm mégegyszer elolvasni, 21 millióba került. Nem igazán értem hogy ez milyen ár, mert úgye a 93-as évjáratúakkal nyilván kevesebb munka volt, mint a régebbiekkel, amiknél vázcserés felújítás történt.
11-23 Chello texturás lett, érdekes az azonosítók kiírása a bal oldalon: I-123.
van egy olcsó szkennerem, 7E volt, de csíkozza a képeket, ha nem felejtem el, akkor szkennelek, de szólj rám azért (tisztára úgy néznek ki a képek mintha automata géppel csináltam volna, ha beszkennelem).
Ja! és egyes képeknél nagy fény körök vannak csak, vissza fénylik a papír vagy nem tom én.
Amúgy ha most volna felesleg pár tízezresem, előhívatnám a képeket, mert van közte pár "történelmi".
csak hát most sok minden kéne:
-memória kártya, mert ugye mikor szarik be az is, akkor amikor állványt akarok venni...
-és a nyári festésre visszatérve jön a tapéta le a konyhán, a festő tiltakozik, ő nem csinált sz@r munkát és most festetünk a konyhán...
-és meghallt egy közéei hozzátartozónk, úgy hogy a temetés költségei....
- ja és apum egészségügyi okoból kifolyólag munkaképtelen és tápénzen van
na most hirtelen ennyi akadálya van a fotózásom fejleszétésnek (és a saját pénzem hiánya is, mert ugye abból vettem 34 E volt a digit gép)
pedig még tavaly decemberben úgy nézett ki, veszek egy jobb digi gépet.
de most már visszatérnénk a filmeshez, mert kurta fényérzékeny a digi.
de azért volt, mondjuk nagyobb mennyiségben még január elején.
pénteken nagyon sok esett hajnalra, de reggel 6-7 körül már +3 fok volt (!) és mind elolvatt.
Köszönöm érdeklődéseteket, még élek. (Bár eléggé megviselt a Dobogókőről hazafelé vezető út egy "busz"-on... Úgyhogy először és utoljára felültem egy MAN-ra! :o( :o)
Viszont voltak nagyságrendekkel jobb dolgok is, mint pl. végre 266-osoztam! Istenkirálynagyonjózsííírlelövömakikidobjaőket!!!!
Sofőr is fílinges volt. Felelé megállt disznót etetni, vagy mit. És mellesleg a vezér udvarán egy Csepel Tehergépkocsi álldogált!
A Vb-s 280-asozás (Egomba) is király volt leghátul, de a rendszámot elfelejtettem :o(
És akkor egy kis izenlítő:
AFF-649 DEMI ugye mostmár elhiszed, hogy a Vértes Volán busza ez? :o)
BCK-418 Dobogókő, parkoló.
FIZ-308 Ez egészvéletlen nem volt BKV-s?
GEW-117 Grimbi, nem ezt láttuk tegnap?
HDA-228 Csak hogy Kavics is örüljön :o) Van még egy pár, Vérteses is!
FPG-861 Hogy Figi se panaszkodhasson :o)
""12. Baján van valami francia Heuliez-rém ?"
A Heuliez ( ejtsd =Ölié) buszok igen jó minőségű, hosszú élettartamú járművek.
Az "ölié" a franciák EAG-ja."
A "rém" jelzőt csak a kinézete, nem a műszaki tartalma miatt írtam (nekem nem annyira tetszik). Mennyire drága ez a buszcsalád a többi közkedvelthet képest? (MAN, Volvo, Solaris)
"Az SzKT-nak van 1 db Volvo trolibusza, még nincs közforgalomban és van 1 db Volvo autóbusza trolipótlás céljára. Ez sincs még közforgalomban.
Nézd meg a troli topicban a szegediek hozzászólásai és a két kocsiról készült fényképeket."
Láttam már ilyen-olyan Volvós képeket, de nem számoltam össze, hogy hány van. Mellesleg valaki azt is elterjesztette, hogy abból az (ezek szerint) 1 db buszból is troli lesz.
"6. Ebben ne legyél olyan biztos."
Szeretnék nem az lenni. Azt sejtettem, hogy teljesen még nem zárt be a gyár, mindenesetre az Ikarus régi fényére sajnos már nincs sok remény.
"7. Ezt már mondtad a Credo vezérének is? ;-)"
Inkább nem adnék nekik ilyen ötleteket. Illetve olyat igen, hogy keressenek külföldi piacokat a magyar helyett...
""7. Hamarosan elkészül a Credo első alacsonypadlós járműve ."
traficc : Ez viszont igaz."
Na, ez meglepő. Azt hittem, hogy ez is csak a szokásos pletyka. Gondolom ezt is majd Győrben próbálják ki.
"Nyilvános eredményhidetés március 11-én.
Addig jólértesültek pusmogása és folyosópletykák."
Ez utóbbit már tapasztaltam..
"AdtranZ =Ebből mennyi igaz?
traficc = Amire tudtam, válaszoltam."
Köszönöm!
OFF
"Jól gondolod, azon voltam, bár azt eléggé utálom."
Én is. Az OKTV-ben is elég szerencsétlen feladatok szoktak lenni (azt mondjuk megértem, hogy minden évben nem tudnak új, és szórakoztató feladatokat kitalálni), de ezerszer többre tartom azt, mint ezt a totót.
ON
Apropó: Most hallottam a rádióban, hogy meg akarják szüntetni az iparűzési adót!? Ha megvalósul, az elég nagy hülyeség lenne, elég sok bevételtől megfosztanák az önkormányzatokat. Gondolom ezzel akarják a külföldi cégeket idecsábítani. Hosszú távon azért nem hiszem, hogy megérné.
én is járatm már így, vettem sárga fúlyosat, lefúlytam, utána sárgával akartam megeknni még, kisjavításokat, meg fehér, illetve zöld csíkokat, de nem jöt össze, a zöld szépen elfolyt és kékes -zöld lett
Jelentem a 00-90 iszonyatosan beázik az ajtóknál és az ablakoknál.
Más: Örs-észak ter. irányítás megszólal: "Figyelem! Figyelem! Az Örs Vezér Teréről 10:53-kor induló 44a gyors autóbusz műszaki hiba miatt nem indul el. Annak, akinek utazása sürgős javasoljuk, hogy menjen a 11 órakor induló 44-es gyors autóbusszal. A következő 44a gyors autóbusz 11 óra 13-kor indul."
A tettes nem tudom melyik kocsi volt:(
Mindegy, lényeg, hogy nem sziszolom le, mert nincs értelme. A kályhás 435-ről van szó, ha nem szárad meg, kidobom a francba. Valószínűleg soha nem fog elkészülni.