Keresés

Részletes keresés

ildesz0108 Creative Commons License 2009.10.27 0 0 39632
Köszönöm a segítséget. De szerintem egy 100 ezer biztos lesz. Főleg, ha meg kell venni a csöveket. Azt sem tudom milyen kell..
Előzmény: cucu (39631)
cucu Creative Commons License 2009.10.27 0 0 39631

Ezt lehetetlen így megmondani!

Először kell beszélni egy vízvezeték szerelővel, aki megmondja, hogy mennyiért vállalja. Tisztázni kell, hogy mi kell hozzá, az mennyibe kerül, azt ki veszi meg, ő vagy te, majd mennyi lesz a munkadíj.

 

Tehát:

- anyagköltség

- beszerzés költsége (esetleges)

- munkadíj

 

Kényeg, hogy tisztán lássad a végét.

 

Utána jön a vakolás és a burkolás. Ott ugyanez a szitu.

 

- anyag költség

- fuvardíj (itt biztosan jelentős, mert a csempék a homok meg a cement nehéz)

- Munkadíj négyzetméter áron

- sitt elszállítása (esetleges)

 

- festés

 

Kb, így néz ki a költségvetés.

A munkát lehet két ütemben is végezni.

Ha nincs rá elég pénzed, akkor is a vizes munkát meg kell csinálni és le kell betonozni ill. vakolni. A burkolás várhat, ha majd lesz pénzed megint.

Előzmény: ildesz0108 (39630)
ildesz0108 Creative Commons License 2009.10.27 0 0 39630
És szerinted ez mennyibe kerülne?
cucu Creative Commons License 2009.10.27 0 0 39629

Akkor máris gyanús a mosdóból elvezető lefolyócső!

 

A csőrendszer legyen rendbehozva -nyomócső és lefolyócső egyaránt- a vakolással lehet várni, addig tudjátok használni csak nem szép.

Előzmény: ildesz0108 (39625)
ZE Creative Commons License 2009.10.27 0 0 39628
Ha anyagi korlátok vannak, akkor tényleg nem úszod meg a dupla melót, bár ha ázik a fal egy része, akkor az mindenképp két körös munka szerintem... (először a csöveket rendberakni, majd utána, ha kiszáradt a fal leburkolni).
Előzmény: ildesz0108 (39624)
ildesz0108 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39627
Igen, nekem is alig küldi el a hozzászólást..
Előzmény: ZE (39626)
ZE Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39626
...szameg az index, két hsz.-om ment el a nirvánába... Majd holnap beírom, ha addig nem térnének vissza :-/
Előzmény: ildesz0108 (39620)
ildesz0108 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39625
Értem, csak az a baj, hogy nem csak a wc mögött málik a festék, hanem a wc melletti falnál is. Ide csatlakozik a mosdó. Azon is gondolkoztam, hogy nem lehet a rossz szellőzés miatt? Bár ezt kétlem, mert a kisablak reggeltől estig nyitva van.
Előzmény: cucu (39622)
ildesz0108 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39624
Igen, tudom, hogy egyszerűbb lenne egybe megcsinálni, de anyagi korlátok vanna sajnos:SS
Előzmény: ZE (39621)
cucu Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39623
Mi sem szedtük ki a kádat, mert olyan jó beton alapzatra lett ültetve, hogy csak na. Különben sem volt semmi baja; ez még öntötvas kád, nem lemez. Csak ki kellett szépen sikálni és olyan lett mint újkorában.
Előzmény: ZE (39621)
cucu Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39622

Repedt lefolyócső is okozhatja a fal vizesedését.

Nagyon régen nem voltak ívek a lefolyóhoz, hanem a szerelő ragasztotta ezeket a helyszínen. Ezek a ragasztások sajnos nem örök életűek, szóval ahol elenged, ott vizesedik a fal vagy a padló.

Előzmény: ildesz0108 (39620)
ZE Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39621
Lehet, hogy nem kell kiszedni, lehet, hogy ki kell -- viszont a célszerűség azt mondja, hogy ha már szétverik a fürdőszobát, akkor csak egyszer kelljen szétverni, és egyben csináljanak meg mindent.
Nem tudom, az előbb egy hsz.-om valahova az örök bitmezőkre távozott, abban írtam, hogy volt szerencsém olyanhoz is, ahol a falban ott hagytuk a vezetéket, és falon kívül, rézzel, szépen leburkolva lett kiváltva az ócska vezetékezés, ugyanis a minimális zaj és kosz mint peremfeltétel szerepelt a munkánál.
Előzmény: ildesz0108 (39620)
ildesz0108 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39620
Jaj én ezt nem tudtam:( Azt hittem, hogy ahhoz nem kell kikapni a kádat, hogy egy új vezetéket betegyenek:( Hát akkor spórolni kell rendesen. Reménykedtem, hogy az újra vezetékezés meglesz egy 100-ból:) Én kis naív:( Szerinted van értelme kihívni egy vizest, hogy nézze meg, mit kellene csinálni? Mitől vizesedhet a fal?
Előzmény: Törölt nick (39616)
ildesz0108 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39619
Szia.

Hát én annyira nem értek hozzá:(

A konyhában és a fürdőben van víz. Egyelőre csak a vízvezeték csere lenne aktuális, mert már brutál állapotban vannak/lehetnek:( Elég kicsi a fürdőszoba, mint egy panelban. Egybe van a fürdő és a wc. A wc mellett van egy kis válaszfal ez zárja el a fürdőt a wc-től. Ennél a válaszfalnál és a wc mögött futnak a vezetékek. Valamelyikkel gond lehet, mert vizes a fal. Illetve potyog le a festék, gondolom azért, mert rosszak a vezetékek. Ez amúgy nem mai probléma, csak félek, hogy előbb-utóbb csőtörés lesz. Falbontás nélkül nem menne a dolog,, azt még tudom. Nem bojleres a melegvíz. Nem tudom a szakszavakat, de azokat a vezetékeket is ki kellene cserélni, amibe bele van állítva a wc tartály, és ami a wc mögött van. A tartály is rossz, pedig ezt nem rég vettük (dömötör). Hát nem tudom, még mit kellene tudni. Kb min 20-30 éves vezetékek vannak bent, hogy milyenek azt nem tudom.
Előzmény: ZE (39615)
ZE Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39615
Picit bővebben a körülményeket... Fürdő/wc/konyha elhelyezkedése, vízvételi helyek száma, melegvíz-ellátás mikéntje, csak cső, vagy szaniter/berendezések is kellenek, lefolyóval kell-e valamit csinálni...
Előzmény: ildesz0108 (39614)
ildesz0108 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39614
Sziasztok.


Nem tudjátok kb hogy mennyibe kerülhet egy 54 nm-es lakás régi vízvezetékének a cseréje? Egyebeket nem kell, csak a vezetéket és persze utána burkolni.
Kb ár is jó lesz:(
Thx:)
Vazul.at Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39613
Köszi a választ... egyelőre kipróbálom a fordulatot emelni. (Amúgy a fűtőkörben a nyomásnak milyen szerepe van a tömegáramban, ha van egyáltalán)

Egyébként földszint + tetőtér, kb. 114 nm ha a biztosító kérdezi, 90 körül ha az értékbecslő. :-)

Van 11 radiátor, nincs padlófűtés.

Könnyűszerkezetes ház, csupa szigetelés a fal.

Thermosztát fönt van már, a gyerekszobában (rádiós).

Na majd megnézem a bypass szelep állását is azért... Meg lehet, hogy majd játszom a fürdőszobai raditáror visszatérő szelepén is...

Más: ezzel a kazánnal már szívtam egy nagyot. Az égőtérben lent van a konzgyűjtő. Na abból a vizet valahogy kinyomta (pedig nem volt eldugulva), ami az égőtér fedelének szivacsos szigetelésén át kicsöpögöt. Na hova? Hát persze hogy a vezérlőegységre... F11, F13... Használói interface kártya csere, 50 eHUF.... Szóval azóta egy nylon darab van odaragasztva, hogy hasonló esetben hátra csöpögjön a kazán alá a víz.

Üdv!

-- Vazul
Előzmény: wfri (39612)
wfri Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39612
Természetesen a következők is lényeges körülmények:

1. radiátoros, padló- vagy vegyes rendszer?
2. Mekkorára van beállítva a fűtővíz hőmérséklete?
3. Időjáráskövetően vagy manuálisan állítod a fűtővíz hőmérsékletét?
4. Milyen termosztátod van és hol van elhelyezve?
5. Hány radiátor van?
6. Hány szintes házat fűtesz?
stb.
Előzmény: wfri (39610)
wfri Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39611
Ja és azt elfelejtettem megírni, hogy amit állítasz teljesítményt (12 kW, 8 kW), azzal azt szabályzod, hogy a kazán fűtési üzemmódban maximum mekkora teljesítménnyel menjen (a 8 kW már gyanúsan közel van a minimumhoz, mekkora lakást fűtesz?)
Előzmény: wfri (39610)
wfri Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39610
Igyekszem összefoglalni a dolgot:

1. a kazán magas lángon indul: ez így van, akármilyen értékre állítod a max. teljesítményt - csak az indulást követően modulál le az általad beállított értékre, vagy az alá. Ez önmagában nem hiba.

2. a probléma nálam az volt (és így első ránézésre nálad is ott lehet), hogy a kazán a legkisebb teljesítményre állítva sem tudta leadni a teljesítményt, ebből következően lekapcsolt. Gyanakodtam, hogy a tömegárammal lehet probléma, és Vajk hathatós segítségével (amit ezúton is köszönök még egyszer) arra jutottam, hogy először a szivattyút állítom magasabb fokozatra, ami rövid úton meg is oldotta a problémát. A Bypass-szelepet nem maceráltam, mert azért van néhány termosztátos szelep a lakásban, amik ha lezárnak, a bypass szelep tud korrigálni.

3. Estleg a következővel lehet még játszani, hogy optimalizáld a tömegáramot: a kazánhoz legközelebb eső radiátoroknál lehet a visszatérő szelepet kis mértékben elzárni, ezáltal nem fordul meg onnan túl hamar a meleg fűtővíz - de ezt csak mellékesen mondom lévén nem ismerem a helyi adottságaidat - esetleg konzultálj a fűtésszerelőddel is ez ügyben.

Remélem tudtam segíteni. Üdv
Előzmény: Vazul.at (39606)
cucu Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39609

Újabban akkor is megkapja, ha előfizetéses. Volt erről vita a jogi esetekben és a szolgáltató vesztett. Azóta elismerik az összeget, ha valaki rátölt.

Előzmény: Lacivill (39605)
cucu Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39608

Teljesen egyetértek!

Mindkét szerelő balfék.

 

Kb. 2003-ban hívtam a Colibrimhez szerelőt, hogy végezze el a karbantartást. Gyakorlatilag nem csinált semmit, ecsettel kipucolta a port és sűrített levegővel belenyomott egy nagyot, de semmi több. Látszott rajta, hogy se kedve, se szakértelme nem sok van. Viszont arcszesz volt rajta bőven. MIntha bálba indult volna. Nem csoda, hogy az emberek halogatják a karbantartás elvégeztetését, mert nem szeretik, ha átverik őket. Sajnos viszont emiatt vannak a problémák.

 

Ellenben a múltkor olyan tájékoztató levelet küldtek, amiben pontról pontra leírták, hogy mit fognak elvégezni, mi tartozik bele a karbantartásba. Ez így már korrekt. Gondolom ők is rájöttek, hogy definiálni kell a tevékenységüket, ha azt akarják, hogy az emberek hozzájuk forduljanak.

Előzmény: halaloszto (39604)
Vazul.at Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39607
Annyit még hozzátennék, hogy nekem az a bajom, hogy mikor a láng bekapcsol, akkor nagy teljesítményen indul, holott elég lenne neki valami kisebb is. És emiatt hamar túlpörög...

Üdv!

-- Vazul
Előzmény: Vazul.at (39606)
Vazul.at Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39606
Szia wfri!

Asszem ugyanaz a problémám van (ugyanolyan kazán), mint neked. Láng bakpcsol, majd pár másodperc után 2 fokkal a beállított fölé megy és kialszik a láng... és sose kering olyan hőfokon a fűtővíz, mint amire be van állítva igazán...

Szóval a szivattyú sebesség állítás megoldotta rendesen? Ezt próbálom meglépni, mert erre gyanakodtam, és a bypass szelepre...

Egyébként a teljesítmény mit határoz meg? Aki beüzemelte, beállította 12 kW-ra. Én levettem 8-ra... hátha... szóval aki ért hozzá, el tudná magyarázni, hogy ezzel mit is állítok?

Üdv!

-- Vazul
Előzmény: wfri (38407)
Lacivill Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39605
Honnan gondolod, hogy feltöltőkártyás a telója?
Előzmény: pterr (39596)
halaloszto Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39604
necsinaldmar.

azert melegedett neki tul, mert elzartak az osszes radiatort. majd ezentul figyelnek, es nem zarjak el.

a hobiztosito meg hulyek ellen, meg a szervizesek megelhetesenek erdekeben olyan, hogy csak kezzel lehet a leirt modon visszakapcsolni.

a szervizesek meg a gyarto altal kinalt olcso penzt eljatsszak. az egyik ugy, hogy panelcseret ajanl, de annyira balfasz hogy meg a tulajnak is feltunik. a masik meg ugy, hogy telefonon elarulja a tutit.

vajk
Előzmény: cucu (39602)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39603
Előzmény: pterr (39601)
cucu Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39602

Hmmm... és így már nem fog túlmelegedni, hogy benyomtad a kis piros pöcköt?

Előzmény: pterr (39598)
pterr Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39601
Renova C24...csak ennyit tudok, de ahogy néztem a star az egy másik tipus.
Előzmény: Blue_Sky_007 (39599)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 39600

Gondolom ez a sima Renova C24E (régi). digitális ami ki tudja jelezni az F1-t.

 

Bocsi, az új csak pirosan villog.

Tévedtem.

Előzmény: Blue_Sky_007 (39599)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!