Az alus fagyálló nem csak a hűtőhöz, hanem a blokk anyagához is igazodik, én azt hallottam.
Nekem az osztrák forgalmiban 135/70 R13 oder 145/65 R13 van írva és az enyémen az is van, szerintem még a gyári Michelin. Én pont ma vettem új gumit de 145/70-et, mert a felébe került, mint a /65. átmérőben 15mm a különbség.
WooDoo már pntosan leírta , hogy csak abban a csőben játszik a vízszint , ha az alján van víz akkor lényegében mnden rendben van . Ha csurig feltöltöd és beröffented a motort ( márha beindul ) akkor melegedéstől tágulni fog és úgyis kinyomja . Ha szerencséd van és ebben a hidegben nem indul be , akkor tavaszig a hűtővízszinttel se lesz gondod . Mivel a vízszint eképp nem látható ezért részint a fűtést figyeljük mint WooDoo írta , illetve szoktak beépíteni utólag valamilyen tartályt – az alegjobb megoldás .
A gyári hűtő egyébként rézből van , legalább ott nem spóroltak . Hogy milyen fagyálló kell bele nem tudom , de ezek szerint a jelenlegivel is eljárhatsz . Ha ilyen rendszeresen karbantartott a verda akkor nem izgulni a hűtőfolyadék miatt . Az a Microcar Virgo 3-as amit a bátyám árul 4 éve áll a bácsi halála miatt – abban cseréli is a testvérem a nedűt . Ha valakit érdekelne a verda jelezze .
Azt hittem benne van a „B”-s jogsi előírás , Ezek szerint 2012 májusa után helyezték forgalomba . Ezek szerint azzal semmi teendőd nincs .
Dátumot nem írtunk az adásvételire, így ráérek megkötni a kötelezőt, vagy így is azonnal kellene?
Ezt nem egészem értem . Mire jó az efféle sumákolás ebbe az esetben . Az eladó köteles ( lenne ) 5 napon belül bejelenteni az eladást és leadni egy adásvételit . Te köteles vagy 15 napon belül bemenni átíratni , tőled szintén lenyúlnak egy adásvételit , és ezek alapján felviszik a nyilvántartásba a tulajdonosváltozás időpontját percnyi pontossággal . Ha nincs rajta rátum át se veszik , ha van de eltérő a két szerződésen akkor kidobja a rendszer és megy balhé . Telefonálj vissza az eladónak , hangoljátok össze az időpontot . Ha az átírás előtt igazoltatnak akkor gáz a dátumtalanság , mert 15 napig járkálhatsz a régi tulaj nevére szóló forgalmival és az adásvételivel . Honnan tudja az szolgáló és védő közeg , hogy honnan kell számolni a 15 napot ?
A szerződés aláírástól számítottan megszűnik az előző tulaj biztosítása , ha bejelenti a társaságnak akkor a díj időarányos részét visszatérítik neki . Neked akkor lesz biztosításod ha megkötöd , ez pedig be fog következni mert anélkül az okmányiroda szóba se áll veled . Hogy addig is használhasd a verdát , pl. lábon hazavihesd arra szolgál a fedezetlenségi díj , ez egy mopedautónál 100 Ft + BA naponta, vagyis 130 Ft/nap . Ezt a díjat is beszedi tőled a biztosító , pl. ha veszel egy kocsit február 5-én , de csak 15-én kötsz rá biztosítást és 17-én íratod át ( még benne vagy a 15 napban ) akkor február 15-től a következő év febr. 15-ig lesz a biztosítási évfordulód , erre beszed a biztosító 3400 Ft-ot ( vagyis egy évre , 365 napra) , de az azt megelőző 10 napra ( 5-15 közé ) beszed 10x130 Ft = 1300 Ft-ot . Ezt továbbküldi egy központi alapba a MABISz-hoz , amiből azokat a károkat fizetik ki amiket az efféle szerződés nélküliek okoznak . Ha a saját hibádból nincs szerződésed ( pl. nemfizetés miatt felmondták ) akkor utólag behajtják rajtad a kifizetett kárt .
Mindenképpen célszerű a biztit mielőbb megkötni , a neten 10 perc , rögtön küldik az igazolást . A fedezetlenségi díj aránytalanul magas , meg egyébként is .
állítólag ez a talpas csapszeg. Jól mondták?
Valami ilyesmi , bár én csak a lengőkarba hegesztve láttam . Ezzel se kell foglakoznod .
Ezt is kaptam, de nem tudom, hogy mi, csak azt, hogy új.
Ez az AC pumpa talpa .
Ja, arra a nagy kék valamire azt mondták az a felújított töltés/fesszabályzó része.
Az a nagy kék doboz az izzítás vezérlője . A feszkorlátozó is új benne az kocsi bal oldali (szemből a jobbra eső ) vázelemen (ökörszarvon ) van .
Ez a fekete doboz mi?
Biztosítéktábla . Pattints föl a fedelét .
de mint ha kicsit fekete lenne.
Szerintem is fekete .
A gumik még jók, de már kezdenek repedezni, holnap megnézem mikoriak.
135/70 R13-as méretűek.
Az a gyári mérete .
Hát, ez elég virsli.
Valóban az , de nem véletlenül .
Elfér szerintetek a 145-ös, esetleg 155-ös szélességű?
Remélem nem féle bele ekkora baromság a kerékjáratba .
Érdemesebb széles gumit tenni rá?
NEM !!!
Melyik lehet a legjobb méret optikailag?
Az eredeti .
A rajta levőket addig használd amíg le nem foszlanak vagy le nem kopnak . Ha tudtuk volna , hogy ekkora problémát jelent neked ha nem lehet eleget költeni a kocsira értelmetlenül akkor ajánlottunk volna olyat amelyik nyeli a pénzt …
Fogsz egy megfelelő hosszuságú drotot azt kettévágod az egyiket beépited az aku + kábelére a másikat meg az izzito gyertyához a hol a másikvan igy persze két kábellesz az izziton
ezután a kétvéget behuzod a vezető fűlkébe ot össze hozod egy nyomo gombal és kész inditási elmélet ráadod a gyujtást egyben nyomod a gombot mig az izzito visszajelző elalszik kicsit még vársz aztán gomb elenged indit és brum mog nifo a kicsi ez a modszer ilyen időben alkal mazom az öreg aixamomon nyáron nemkel.Soksikert bizokbenne hogy neked is bejön
Ugyanezen vezetési technikát alkalmazom a fogyasztás minimalizálása végett, egyébként gyorsabb is vagyok/lennék ha mások is így tennének. De sokan alkalmazzák a gáz/fék 1 bites üzemmódot és panaszkodnak horror fogyasztásokról. Lehurrognak, amikor említem a Smart CDI 3.75 L /100 átlagát, akkor még az óvatos 2.8 L csúcsomat meg sem merem említeni. A 2.2-es 1600 kg-os (automata!) dízelem 8400 km átlaga 7.6 L, ennek 2/3 része város (Bp). A többség a 800 CDI-vel etet majdnem ennyit.
(Aixam 400): A primer vario mobil tárcsája kotyog(kézzel megmozgatva) és a harang alapjáraton zajos. Van valami tippetek mi lehet a probléma? Vagy normális ez a jelenség?
Valamekkora kotyogása szinte mindig van a gyári megoldásnak ha nem teljesen új . Én láttam már olyan variátort ami nagyon kotyogott és mégis baj nélkül és csendesen dolgozott .
Tág a lehetőségek tárháza :
-- hagyod úgy ahogy van
-- veszel bele két új gyári csúszógyűrűt ( 6-10 erer Ft) és és felújítod azzal ; tekintve a feltágult belső furatra ez csak mérsékelni szokta a kotyogást
-- átalakítod a primer variátort csapágyasra a WooDoo által kidolgozott szisztéma szerint ( lásd : 16861 hsz ) ez ne szokott sokkal többe lenni mint a gyári csúszúgyűrűk , és tartósabb megoldás
-- veszel új variátort ( utángyártott : 65 ezer , gyári 90 ezer)
Láttam már 205-ös szélességű 13-as gumit is :-)) miért nem jó a 8000Ft-os 135-ös. Minél szélesebb annál többet vesz el az 5,5 lóerőből. A hangrendszerhez, ha teszed be az erősítőt ahhoz úgyis kell egy komoly generátort ráépítened ami szintén lóerő igényes.
Egy kérdésem lenne (Aixam 400): A primer vario mobil tárcsája kotyog(kézzel megmozgatva) és a harang alapjáraton zajos. Van valami tippetek mi lehet a probléma? Vagy normális ez a jelenség?
Régen volt Ligierem, de úgy rémlik a gyári hűtő alumínium, töltsd fel rózsaszín folyadékkal a hűtőt. De nem kell megijedni ha legközelebb lecsavarod a hűtősapkát, és alacsonynak tűnik a folyadékszint, mert nincs külön tágulási tartály, majd akkor telik meg a hűtő, ha felmelegszik a víz. Amíg a fűtés jó, addig van elég folyadék a rendszerben. Én nyáron se zárom el a fűtéscsapot, és rendszeresen ellenőrzöm a kezemmel a rostélyon beáramló levegő hőfokát.
A diesel olaj hamar befeketedik a korom miatt, attól még lehet jó.
Engem az elektromos Aixam "tanított" a gazdaságos vezetésre, mert annál be kellett osztani az akku kapacitást, plusz a kijelző is 10W pontossággal mutatta a pillanatnyi teljesítményt. A villanymotor ugyan visszatöltött ha csak motorfékkel lassítottam, de a leggazdaságosabb az, amikor meg sem kell állni. Nem olyan nagy művészet kiismerni a lámpákat, pl. amikor befordulok az úton, azt figyelem, jobbról, vagy balról mennek az autók a kereszteződésben, ebből már lehet tudni, hogy sietnem kell, vagy elég csak komótosan odagurulni. Sajnos ez a fajta közlekedés, párosítva egy mopedautóval, sok autósnál ingerültséget vált ki.
De már nincs messze az idő, amikor egyre több önvezető autó lesz az utakon, még az is lehet egyszer majd betiltják a manuális autóvezetést is, és csak versenypályákon lehet majd hagyományos autókat vezetni. A baleseti statisztikák biztosan drasztikusan javulnának, ha az emberi tényezőt kiiktatnák a vezetésben.