Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -1 0 41730

Köszönöm szépen!:-)

Előzmény: Lawicska (41724)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -1 0 41729

Az annyira nincs messze!:-)

110 km, félúton összefuthatunk!:-)

 

Köszi a fagyállós tippet!

 

Mivel azt írták, addig hagyjam a gumit, míg el nem fogy, azt most elnapolom, míg feltöltődök anyagilag!:-)

Legalább 5mm a mintamélység, csak mint írtam, kicsit már repedezett.

De holnap megmérem.

Előzmény: barnazol75 (41726)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -2 0 41728

Azt hittem benne van a „B”-s jogsi előírás , Ezek szerint 2012 májusa után helyezték forgalomba . Ezek szerint azzal semmi teendőd nincs .

 

Ezt hol kellene keresnem?

 

Oké,  a biztosítást vettem, ráírom a vétel időpontját, ami az eladónál is szerepel, és megkötöm a héten.

 

 

Ha fekete, ha nem, olajat mindenképpen lecserélem amint enyhül az idő, majd megmondjátok, hogy hol van a leeresztő csavar.

 

Rendben, a gumi méret marad!:-)

 

Dehogy akarok rá sokat költeni, csak tudni akarom, miket cseréljek ki, csináljak meg rajta, hogy járhassak vele!:-)

 

A többi infót köszönöm, tartom magam hozzá!:-)

 

De ha van, amit én kihagytam, és Te javaslod, írd meg!

 

A múltkor láttam, valami töltés mérőt, ami mutatja, hogy jól tölt e a generátor, vagy dinamó, vagy mit tudom én mi van benne.

 

Érdemes nekem olyat beletennem?

Ha igen, hová kössem, és hol vegyem meg?

Olyat is láttam már, hogy a szivargyújtó helyére lehet dugni, digitális, olyan is jó, vagy jobb máshová bekötni?

Előzmény: Bakancs4 (41722)
barnazol75 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41727

A nagy kék dobozon zárd össze a két vastag pirosat kb 10-12 mp-re és indíts. Ha beindul, akkor rossz a kék dobozod, ahogy nekem is volt.

 

Előzmény: HPál.03 (41698)
barnazol75 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41726

Nyíregyházán. 

 

Az alus fagyálló nem csak a hűtőhöz, hanem a blokk anyagához is igazodik, én azt hallottam. 

Nekem az osztrák forgalmiban 135/70 R13 oder 145/65 R13 van írva és az enyémen az is van, szerintem még a gyári Michelin.  Én pont ma vettem új gumit de 145/70-et, mert a felébe került, mint a /65. átmérőben 15mm a különbség. 

 

 

Előzmény: daty55 (41696)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -1 0 41725

Ha elárulod, hogy ezt honnét tudom meg, akkor megnézem!:-)

Előzmény: Mnagy (41716)
Lawicska Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41724

Gratulálok az autódhoz. :) Sok gond és szerelés mentes km kívánok hozzá!

 

Enyém is teszi a dolgát gond nélkül.Kopp kopp!

 

 

 

 

Előzmény: daty55 (41699)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -1 0 41723

135-ösben nem találtam 70 magasat, csak 80-asat, ezt:

 

http://www.arukereso.hu/gumiabroncs-c3615/barum/polaris-3-135-80-r13-70t-p55806092/

 

Télit kell rá vennem ugye?

Cserélgetni nem akarom.

 

Hangrendszert egyáltalán nem akarok bele építeni, lehet, még a mostani rádiót is kiveszem.

 

Előzmény: Mnagy (41714)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41722

Milyen fagyállót vegyek bele?

Aluba valót vagy másfélét?

 

WooDoo már pntosan leírta , hogy csak abban a csőben játszik a vízszint , ha az alján van víz akkor lényegében mnden rendben van . Ha csurig feltöltöd és beröffented a motort ( márha beindul ) akkor melegedéstől tágulni fog és úgyis kinyomja . Ha szerencséd van és ebben a hidegben nem indul be , akkor tavaszig a hűtővízszinttel se lesz gondod . Mivel a vízszint eképp nem látható ezért részint a fűtést figyeljük mint WooDoo írta , illetve szoktak beépíteni utólag valamilyen tartályt – az alegjobb megoldás .

 

A gyári hűtő egyébként rézből van , legalább ott nem spóroltak . Hogy milyen fagyálló kell bele nem tudom , de ezek szerint a jelenlegivel is eljárhatsz . Ha ilyen rendszeresen karbantartott a verda akkor nem izgulni a hűtőfolyadék miatt . Az a Microcar Virgo 3-as amit a bátyám árul 4 éve áll a bácsi halála miatt – abban cseréli is a testvérem a nedűt . Ha valakit érdekelne a verda jelezze .

 

 

Azt hittem benne van a „B”-s jogsi előírás , Ezek szerint 2012 májusa után helyezték forgalomba . Ezek szerint azzal semmi teendőd nincs .

 

Dátumot nem írtunk az adásvételire, így ráérek megkötni a kötelezőt, vagy így is azonnal kellene?

 

Ezt nem egészem értem . Mire jó az efféle sumákolás ebbe az esetben . Az eladó köteles ( lenne ) 5 napon belül bejelenteni az eladást és leadni egy adásvételit . Te köteles vagy 15 napon belül bemenni átíratni , tőled szintén lenyúlnak egy adásvételit , és ezek alapján felviszik a nyilvántartásba a tulajdonosváltozás időpontját percnyi pontossággal . Ha nincs rajta rátum át se veszik , ha van de eltérő a két szerződésen akkor kidobja a rendszer és megy  balhé . Telefonálj vissza az eladónak , hangoljátok össze az időpontot . Ha az átírás előtt igazoltatnak akkor gáz a dátumtalanság , mert 15 napig járkálhatsz a régi tulaj nevére szóló forgalmival és az adásvételivel . Honnan tudja az szolgáló és védő közeg , hogy honnan kell számolni a 15 napot ? 

A szerződés aláírástól számítottan megszűnik az előző tulaj biztosítása , ha bejelenti a társaságnak akkor a díj időarányos részét visszatérítik neki . Neked akkor lesz biztosításod ha megkötöd , ez pedig be fog következni mert anélkül az okmányiroda szóba se áll veled . Hogy addig is használhasd a verdát , pl. lábon hazavihesd arra szolgál a fedezetlenségi díj , ez egy mopedautónál  100 Ft + BA naponta, vagyis 130 Ft/nap . Ezt a díjat is beszedi tőled a biztosító , pl. ha veszel egy kocsit  február 5-én , de csak 15-én kötsz rá biztosítást és 17-én íratod át ( még benne vagy a 15 napban ) akkor február 15-től a következő év febr. 15-ig lesz a biztosítási évfordulód , erre beszed a biztosító 3400 Ft-ot  ( vagyis egy évre , 365 napra) , de az azt megelőző 10 napra ( 5-15 közé ) beszed 10x130 Ft = 1300 Ft-ot . Ezt továbbküldi egy központi alapba a MABISz-hoz , amiből azokat a károkat fizetik ki amiket az efféle szerződés nélküliek okoznak . Ha a saját hibádból nincs szerződésed ( pl. nemfizetés miatt felmondták ) akkor utólag behajtják rajtad a kifizetett kárt .

 

Mindenképpen célszerű a biztit mielőbb megkötni , a neten 10 perc , rögtön küldik az igazolást .  A fedezetlenségi díj aránytalanul magas , meg egyébként is .

 

állítólag ez a talpas csapszeg. Jól mondták?

 

Valami ilyesmi , bár én csak a lengőkarba hegesztve láttam . Ezzel se kell foglakoznod .

 

Ezt is kaptam, de nem tudom, hogy mi, csak azt, hogy új.

 

Ez az AC pumpa talpa .

 

Ja, arra a nagy kék valamire azt mondták az a felújított töltés/fesszabályzó része.

 

Az a nagy kék doboz az izzítás vezérlője . A feszkorlátozó is új benne  az kocsi bal oldali (szemből a jobbra eső ) vázelemen (ökörszarvon ) van .

 

Ez a fekete doboz mi?

 

Biztosítéktábla . Pattints föl a fedelét .

 

de mint ha kicsit fekete lenne.

 

Szerintem is fekete .

 

A gumik még jók, de már kezdenek repedezni, holnap megnézem mikoriak.

135/70 R13-as méretűek.

 

Az a gyári mérete .

 

Hát, ez elég virsli.

 

Valóban az , de nem véletlenül .

 

Elfér szerintetek a 145-ös, esetleg 155-ös szélességű?

 

Remélem nem féle bele ekkora baromság a kerékjáratba .

 

Érdemesebb széles gumit tenni rá?

 

NEM !!!

 

Melyik lehet a legjobb méret optikailag?

 

Az eredeti .

A rajta levőket addig használd amíg le nem foszlanak vagy le nem kopnak . Ha tudtuk volna , hogy ekkora problémát jelent neked ha nem lehet eleget költeni a kocsira értelmetlenül akkor ajánlottunk volna olyat amelyik nyeli a pénzt …

Előzmény: daty55 (41686)
kobor1954 Creative Commons License 2017.01.04 -2 0 41721

Fogsz egy megfelelő hosszuságú drotot azt kettévágod az egyiket beépited az aku + kábelére a másikat meg az izzito gyertyához a hol a másikvan igy persze két kábellesz az izziton

ezután a kétvéget behuzod a vezető fűlkébe ot össze hozod egy nyomo gombal és kész inditási elmélet ráadod a gyujtást egyben nyomod a gombot mig az izzito visszajelző elalszik kicsit még vársz aztán gomb elenged indit és brum mog nifo a kicsi ez a modszer ilyen időben alkal mazom az öreg aixamomon nyáron nemkel.Soksikert bizokbenne hogy neked is bejön

Előzmény: HPál.03 (41698)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41720

Előzmény: BIGYO4 (41719)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41719

Ugyanezen vezetési technikát alkalmazom a fogyasztás minimalizálása végett, egyébként gyorsabb is vagyok/lennék ha mások is így tennének. De sokan alkalmazzák a gáz/fék 1 bites üzemmódot és panaszkodnak horror fogyasztásokról. Lehurrognak, amikor említem a Smart CDI 3.75 L /100 átlagát, akkor még az óvatos 2.8 L csúcsomat meg sem merem említeni. A 2.2-es 1600 kg-os (automata!) dízelem 8400 km átlaga 7.6 L, ennek 2/3 része város (Bp). A többség a 800 CDI-vel etet majdnem ennyit.

Előzmény: WooDoo (41707)
Lawicska Creative Commons License 2017.01.04 -2 0 41718

Nekem aixam 500.4 van de csupán annyi a trükk hogy 2x izzítok.Így akár -30fokban is indulna szerintem könnyedén mint ahogy most is. 

Előzmény: HPál.03 (41694)
Harcipocok84 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41717

Köszönöm a választ!

Ha jól sejtem akkor erről van szó: https://sites.google.com/site/chatenetmedia/home/variator-atalakitas---woodoo--tol

Mnagy Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41716

Amúgy jó a töltésed (feszültségszabályozó) ami tipikus hiba a típusodnál?

Előzmény: daty55 (41712)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41715

(Aixam 400): A primer vario mobil tárcsája kotyog(kézzel megmozgatva) és a harang alapjáraton zajos.
Van valami tippetek mi lehet a probléma? Vagy normális ez a jelenség?

 

Valamekkora kotyogása szinte mindig van a gyári megoldásnak ha nem teljesen új . Én láttam már olyan variátort ami nagyon kotyogott és mégis baj nélkül és csendesen dolgozott .

Tág a lehetőségek tárháza :

  • -- hagyod úgy ahogy van
  • -- veszel bele  két új gyári csúszógyűrűt ( 6-10 erer Ft) és és felújítod azzal ; tekintve a feltágult belső furatra ez csak mérsékelni szokta a kotyogást
  • -- átalakítod a primer variátort csapágyasra a WooDoo által kidolgozott szisztéma szerint ( lásd : 16861 hsz )  ez ne szokott sokkal többe lenni mint a gyári csúszúgyűrűk , és tartósabb megoldás
  • -- veszel új variátort (  utángyártott : 65 ezer , gyári 90 ezer)
Mnagy Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41714

Láttam már 205-ös szélességű 13-as gumit is :-)) miért nem jó a 8000Ft-os 135-ös. Minél szélesebb annál többet vesz el az 5,5 lóerőből. A hangrendszerhez, ha teszed be az erősítőt ahhoz úgyis kell egy komoly generátort ráépítened ami szintén lóerő igényes.

Előzmény: daty55 (41712)
Harcipocok84 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41713

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne (Aixam 400): A primer vario mobil tárcsája kotyog(kézzel megmozgatva) és a harang alapjáraton zajos.
Van valami tippetek mi lehet a probléma? Vagy normális ez a jelenség?

daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -2 0 41712

A gumik még jók, de már kezdenek repedezni, holnap megnézem mikoriak.

135/70 R13-as méretűek.

Hát, ez elég virsli.

Elfér szerintetek a 145-ös, esetleg 155-ös szélességű?

 

Érdemesebb széles gumit tenni rá?

Melyik lehet a legjobb méret optikailag?

 

daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -1 0 41711

Köszönöm!:-)

Előzmény: WooDoo (41710)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41710

Régen volt Ligierem, de úgy rémlik a gyári hűtő alumínium, töltsd fel rózsaszín folyadékkal a hűtőt. De nem kell megijedni ha legközelebb lecsavarod a hűtősapkát, és alacsonynak tűnik a folyadékszint, mert nincs külön tágulási tartály, majd akkor telik meg a hűtő, ha felmelegszik a víz. Amíg a fűtés jó, addig van elég folyadék a rendszerben. Én nyáron se zárom el a fűtéscsapot, és rendszeresen ellenőrzöm a kezemmel a rostélyon beáramló levegő hőfokát. 

 

A diesel olaj hamar befeketedik a korom miatt, attól még lehet jó.

Előzmény: daty55 (41708)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -2 0 41709

Vettem egy liter zöld, és egy liter rózsaszín fagyálló koncentrátumot.

Melyikből töltsem fel?

Miből van a Ligier hűtője?

Ha alu, akkor rózsaszín.

Ennyit tudok.

daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -2 0 41708

Megnéztem az olajszintet is.

Mennyisége úgy néz ki, hogy megfelelő, de mint ha kicsit fekete lenne.

Szerintetek?

 

WooDoo Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41707

Engem az elektromos Aixam "tanított" a gazdaságos vezetésre, mert annál be kellett osztani az akku kapacitást, plusz a kijelző is 10W pontossággal mutatta a pillanatnyi teljesítményt. A villanymotor ugyan visszatöltött ha csak motorfékkel lassítottam, de a leggazdaságosabb az, amikor meg sem kell állni. Nem olyan nagy művészet kiismerni a lámpákat, pl. amikor befordulok az úton, azt figyelem, jobbról, vagy balról mennek az autók a kereszteződésben, ebből már lehet tudni, hogy sietnem kell, vagy elég csak komótosan odagurulni. Sajnos ez a fajta közlekedés, párosítva egy mopedautóval, sok autósnál ingerültséget vált ki.

 

 

De már nincs messze az idő, amikor egyre több önvezető autó lesz az utakon, még az is lehet egyszer majd betiltják a manuális autóvezetést is, és csak versenypályákon lehet majd hagyományos autókat vezetni. A baleseti statisztikák biztosan drasztikusan javulnának, ha az emberi tényezőt kiiktatnák a vezetésben. 

Előzmény: BIGYO4 (41692)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -3 0 41706

Sajna a váltókarról "leugrott" a gumi harmonika, de szerintem vissza tudom tenni.

 

Ilyen rádió van benne, meg ilyen kardánbox, vagy mi.

 

 

 

daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -2 0 41705

Ez a fekete doboz mi?

 

daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -2 0 41704

Pár kép az autó motorjáról, ami még nincs megtakarítva.

Ha valami érdekeset láttok rajta, ami nem illik oda, osszátok meg velem legyetek szívesek!

Ja, arra a nagy kék valamire azt mondták az a felújított töltés/fesszabályzó része.

 

 

 

 

 

daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -3 0 41703

Ezt is kaptam, de nem tudom, hogy mi, csak azt, hogy új.

 

daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -2 0 41702

Erre azt mondták, ez a régi AC pumpa, egy újat tettek be helyette.

Az látszik is, hogy az új.

 

 

 

daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -4 0 41701

Aztán kaptam még hozzá ezt, ami tartalék, mert 2 újat már beépítettek, állítólag ez a talpas csapszeg.

Jól mondták?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!