Keresés

Részletes keresés

cucu Creative Commons License 2009.10.31 0 0 39807
Nekem fogalmam sincs. Így jó?
Előzmény: Luiggi70 (39806)
Luiggi70 Creative Commons License 2009.10.31 0 0 39806
Felteszem megint a kérdésem amit lejjebb már egyszer feltettem ,de úgy el voltatok foglalva az egymás basztatásával hogy erre már nem jutott időtök .

Azt szeretném tőletek kérdezni ,látom most réz ,kontra 5rétegű beszélgetés folyik , az 5rétegűnél mindég csak a presselést emlegetitek a rendes menetes szorító gyűrűs idomokat nem.Miért ?annyira nem megbízhatóak ,vagy lassabb,rosszabb vele dolgozni?
Üdv Luiggi
Teaway Creative Commons License 2009.10.31 0 0 39805
"a betonban lévő összes kötés kiolvadt, kb. 8 helyen kellett felbontani a burkolatot, betont és újraszerelvényezni"

Kínok kínja.
Előzmény: Törölt nick (39804)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.31 0 0 39804
Üdv Mindenkinek!

A réz kontra ötrétegű csövek vitájába szeretném konkrét tapasztalatomat megírni, aztán mindenki süsse ki magának, hogy mi lenne/lett volna a jobb (hülyebiztos) megoldás:

Kétszintes családi ház, felül csak radiátoros, fsz-en vegyes (padló+radiátor) fűtés van, de lent többnyire csak a padló ment - gázkazánról.

Műanyagcsöves rendszer, fém kötőelemekkel, préselve. Természetesen minden a betonban van, fent is, lent is.

Igenám, de a kazán egyszer gondolt egyet és hajnalban elkezdte felfűteni magát, a főszelepe meghibásodott (nem tudom mi lett vele, kivágtam az egészet a .csába), szóval nem kapcsolta le sem a termosztát, nem állt le a 220 V lekapcsolásával sem, csak a gáz-főcsapra reagált. Szóval megforralta a vizet, kb. 130-140 fokos volt a gőz, a biztonsági szelepek kioldottak, a pincében állt a forró víz meg a gőz. A radiátorokon nagyrészt termofejes radiátorszelepek vannak, és ahol a szelep nyitva volt, abban a körben a betonban lévő összes kötés kiolvadt, kb. 8 helyen kellett felbontani a burkolatot, betont és újraszerelvényezni. Szerencsére a padlófűtés nem szenvedett kárt, mivel hőcserélővel le van választva a radiátoros előremenőről és benne van a háromjáratú szelep is.

A konklúzió az volt, hogy a műa. cső TALÁN kibírta volna, ha nem fém kötőelemek vannak, amik a gőz hőjét át tudták venni és így kilágyultak, szivárogni kezdtek. Ha ugyanez történetesen rézcsöves (falon kívüli) rendszer lett volna, szerelőm szerint valószínűleg az is elpukkan, mert 140 fok környékén a lágyforrasz már enged annyit, hogy 1-1.5 bar-os rendszernyomásnál (amúgy a biztonsági szelep 2.5-nél nyitott) a meglágyult forrasztás miatt szétnyomta volna a rezet is. Szerinte egy ilyen helyzet (eltekintve egy bonyolult védelmi rendszer kiépítésétől - elektromos vezérlésű gázszelep, csőtermosztát, netán szünetmentes táp stb...) max. a klasszikus vascsöves kiépítéssel csökkentette volna a károkat (megjegyzem, hogy anyáméknál a hagyományos iskolai módszerrel, nagykeresztmetszetű vascsövekből felépült, keringetőszivattyút nélkülöző rendszere idestova 30 éve működik, keringető akkor került bele, amikor gázkazán is épült a rendszerbe, viszont elfogyott 4 db vegyestüzelésű kazán. Az első 3 vékony lemezből (3-as) készült kazán volt, az kapott mindent amit nem lett volna szabad, 110-120 fokos vízzel, nyitott rendszerrel is következmények nélkül ment - attól eltekintve, hogy következetesen 3 évente dec.24-én lyukadtak ki, mindet garanciában cserélték, végül az utolsót nem építettük be, hanem eladtuk és helyette lett egy masszívabb, de még mindig lemezkazán, ami tizen év után mégiscsak feladta:-(

Szóval visszatérve a réz és ötrétegű cső viszonyára, kiváncsi lennék a véleményekre...


PS: Pár hete kötöttem be a saját meglévő fűtési rendszerembe új vegyestüzelésű kazánt, azzal a kompromisszummal, hogy az előremenőbe bekerült egy biztonsági hőcserélő az esetleges felforrás megakadályozására, illetve tervben van a meglévő szünetmentes tápegység illetve szabályozó elektronika megtervezése is áramszünet esetére, mert a tapasztalat szerint a szivattyúk leállása esetén aggályos a fűtővíz gravitációs keringése...
atrego Creative Commons License 2009.10.31 0 0 39803
Sziasztok!5 méteres körüli szerelhető,mobil gázkéményt vennék.Írjatok az atrego@freemail.hu mailre
NRZ Creative Commons License 2009.10.31 0 0 39802
Az áramszünetre is van megoldás:
http://www.ncsho.hu/hasznos/biro.html
Előzmény: sjohn (39789)
babarucu Creative Commons License 2009.10.31 0 0 39801

Nagy kérdés?

Van egy wilo szivattyúm a vegyes kazánnál, egyes fokozatnál sokszor megáll

kettes fokozatban és csutkán megy mindíg

szétszedtem nem találtam semmi akadékot, kipucoltam a semmit, agyonfújkáltam kontaktsrével minden érintkezést

lapátok mint az eredeti, tengely jó, motor gyönyörű mint a frissen tekert

egy darabig jó 1-2 hónap, aztán egyes fokozaton nem indul el ha feljebbkapcsolom és vissza akkor jó egy darabig megint

de ezt csinálta menet közben is egyszerűen megáll

csavart leveszem csavarhúzóval lazán forgatható a tengely

Előzmény: sjohn (39794)
babarucu Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39800
 igazad van 1,5*
Előzmény: pterr (39786)
babarucu Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39799

ha nyitott lenne nem lenne nyomás ha csak 2 és 0,2 akkoris nyomás

és hamár próba az ugye a burkolás előtt van akkor mitől lenne más

 

pl:padlófűtés se ajtó se ablak seholnappal 25-30 fok éjjel 15-esetleg kevesebb

 

nem kell okoskodnod nem állítottam sose, hogy szupermen vagyok sőt nem én állítom ezt

Előzmény: enginer (39790)
babarucu Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39798

Látom nem bírod abbahagyni az okoskodásod, nagyon hideg időben nem végeznek gáz nyomáspróbát

 

Nem tudom mire vágsz fel mikor 5 baros csövekről írogatsz amit nem is szerelhetnének be csak fűtésbe esetleg, víznél pillanatnyi nyomás lehet az üzemi soszorosa

 

te mint nagy szaki ha arról írok 20as megnyomattam 16-ossal visszakérdezel kulcsos idomra,  hűha komoly gondok vannak

 

És ha olvasnál hidegebb időben  vagy asszem fagyásveszélyt írtam ott levegővel nyomatom

 

írtam azt is nem érdemes ezért nagyobb teljesítményű kompresszort venni,

esetleg ha vésésre, használod

de te biztos mindjárt írod persze azért vettem mert pont arra használom

te vagy az ász meg a halaloszto aki megmagyarázta egy taxisnak nem kell semmi csak egy többmillás autó, a szerelők meg sírnak , hogy drágák a gépek

egy ékezetes billentyűzet kb 2 Ft

de egy ásznak nem kell mert mindenki el tudja olvasni akinek programot írok az meg főleg

 

mingyá kimásolok valamit én is amit írtál talán akkor ász lehetek

 

persze te sokmindennel találkoztál hibákkal hát szvsz a fő gond az, hogy arrafele ahol te dolgozol ott nincs nyomás

Előzmény: enginer (39785)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39797
Akkor csak jól emlékeztem, hogy kazán szervizes vagy, vagy mi. :D

Meglepett, hogy 4db szivattyút cseréltél ilyen alap hiba miatt (vizhiány).

Előzmény: sjohn (39796)
sjohn Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39796
A kedves kuncsaftok balfaszságának köszönhető.
A 4 szivattyú 4 különböző helyen füstölt el.

Ma voltam egy olyan cirkót tisztítani , ami olyan , mint a KV6-os , bojler
'74 óta megy hibátlanul!
A Grundfos is eredeti rajta , böhöm nagy és kúpos.
Azért 35 év az nem semmi.
Előzmény: enginer (39795)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39795
Nekem konkrétan több mint 10 éve megy 1db grundfos hibátlanul, de nem ez az 1etlen amit ismerek a hibátlan működéséről.

Az, hogy neked (melyik? idén?) szeptember óta 4db fogyott, az minimum nem normális!
Előzmény: sjohn (39794)
sjohn Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39794
Szeptember óta 4 Grundfost cseréltem , mert a jóember bekapcsolta a cirkót és várt 1-2 napot hátha begyullad a főláng is , de mivel a szivattyú tengelye beállt , megsült úgy ahogy volt.

Én konkrétan az olvadóra gondoltam , mert az nyomásra is és hőfokra is működik.
Előzmény: enginer (39792)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39793
Az nem jelenti azt, hogy a szolgáltató nem köteles fizetni a károkért, mert loptak. (Oldja meg, hogy ne tudjanak lopni. Simán belefér a tarifájukba.)
Asszem, hogy ennél a 6 órás kimaradásnál már a mélyhűtő tartalmát is fizetnie kell az áramszolgáltatának.
Előzmény: Lacivill (39791)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39792
Azért az nem jellemző, hogy csak úgy hipp-hopp bedöglik egy szivattyú :D

Biztonsági szelepen kivül van e?
Hogyne lenne!

Biztonsági lefuvató.
Ha túlmelegszik a kazánod, elkezdi beleengedni a hálózati hidegvizet.
Elektronyosság nélkül is müxik!!!!!!
Előzmény: sjohn (39789)
Lacivill Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39791
Meg amikor kilopják a trafoból az olajat, nemrég volt a 17. kerületben. 18-24ig nem volt áram, mert leégett.
Előzmény: enginer (39788)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39790
Na várjál már!

A 24órás levegős nyomáspróba, meg a gázos, hőre változos nyomáspróba között ég és föld a különbség!
Az egyik egy zárt a másik meg nyitott.
De gondolom ezt neked, aki nagy szaktapasztalattal gyártja az 5rétegü rendszereket, nem kell ezt külön magyarázni.
Előzmény: babarucu (39783)
sjohn Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39789
Ok , ne legyen áramszünet , dögöljön be a szivattyú:))

Én magam nem tervezem , hogy ilyet üzemeltessek , pusztán érdekelt , hogy a biztonsági szelepen kívül van-e más védelem is?
Előzmény: enginer (39788)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39788
Maga a keverőszelep nem elektronyos.

Hát, hogy a szivattyú kimaradása problámás lehet azt elismerem, de ma már inkább csak a DACIA gyárban jellemző az áramkimaradás, nálunk meg simán perelheted az áram szolgáltatót a károkért. :D
És szerintem megegyezhetünk abban is, hogy ma már azért ritka az olyan fűtési rendszer, ahol a vegyes kazán áramszünet esetén simán elmegy gravitációsan, de a gázkazán is gazdaságosan üzemel ugyan abban a rendszerben.
Inkább biztonsági lefuvatókat alkalmaznak ilyen extrém esetekre, vagy ha neked jobban tetszik, akkor vehetsz szünetmenteseket is felőlem. :)
Előzmény: sjohn (39787)
sjohn Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39787
És mit csinál áramszünet idején?
Olyankor mi a minimum?
Előzmény: enginer (39768)
pterr Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39786

Próbanyomás = (Üzemi nyomás x 1,5 ) + 1 [bar]

Tehát 6 bar üzeminél 10bar a próba.

enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39785
"levegő sokkal veszélyesebb mint a víz"

Pont ezért van, hogy aki biztosra akar menni az levegővel nyomja!
Eddig az volta a duma, hogy aki komoly, annak van press gépe, akkor miért hihetetlen, hogy valakinek van 10bar-os kompresszora? :D

Télen meg főleg nem nyomatjuk vizzel, a fűtetlen épületben.


"és hidegebb időben nem végeznek nyomáspróbás átadást"
Ezt hol olvastad? :D
Szerinted szeptembertől májusig nincs nyomáspróba? :)
Előzmény: babarucu (39783)
32nazak Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39784
Köszönöm enginer!

Persze, hogy nem a tartályból folyik... sejtettem, hogy valamit elfogalmazok. ;)

1. "ha kinyitod, folyik belőle a víz?)" IGEN
2. "Nincs visszacsapó szelep..." Eddig valóban nem volt a tároló hideg bemenőjénél, de most lett. A utcai hálózatnál (kint) kezdettől fogva van visszacsapó, nem tápláljuk, különben meg kútról megy. De az könnyen lehet, hogy eddig a kerti hálózatba tágult vissza... :O

Lehet az, hogy változott a kút oldalon a nyomás és amiatt?
(brio/presscontrol sok bosszúságot okozott, most "sima" nyomáskapcsoló van)
Vagy tönkrement a membrán a tágulási tartályban?
Hmmm, de akkor meg mindig eresztene, nem?
Előzmény: enginer (39753)
babarucu Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39783

levegő sokkal veszélyesebb mint a víz

és 24 órás próbánál a hőmérsékletváltozás miatt nem hiteles a levegő

Gáznál nem véletlen a tömörségi próbánál ha rásüt a nap a csőre már változik a nyomás

és hidegebb időben nem végeznek nyomáspróbás átadást

babarucu Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39782
Emlékeim szerint 3 szoros túlnyomással ellenőrizve tanultam, de előbb említettem a kazánbiztos rámcáfolt
Előzmény: Lacivill (39780)
babarucu Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39781

kicsit fárasztó ez az én írok valamit és jön az ellenpélda

Hewing cső 10 báros a kpe cső is vagy több

10 baros cső  alatti szóba se jöhet errefele

 

a példa egy 20-as T idom első préselése ami 16 os pofával sikerült

szerelés: csőelvágás, védőcső hátrahúzás, kalibrálás, idomfelhelyezés, lyukon ellenőrzés, pofarárakás, gomb megnyom,gépfüggő visszaenged, vagy gombnyomásra visszaenged, présellenőrzés gyűrű és segédellenőzrés, és látod a problémát,

 

ha te tényleg szerelsz! akkor ha padlóba van ez a hiba egyszerűen levágod a T idomot vesztessz kb 3 cm+ egy gyűrűt de ez nem lehet gond a folyamat újraindul  csak a megfelelő pofával

 

van ahol 5, 7, 12,

 

ha tényleg megszoktad nyomatni a radiátorokat akkor tudo miről írtam 5 bárnál már pattogó hangot ad, 10 nél nem puposodik annyira, hogy látszik

 

légtartályokat szoktunk ellenőrizni kazánbiztossal, a 6 barost 10el nyomatjuk a 8-ast 12-vel

a kazánbiztos nem engedi feljebb nyomatni pedig azok a tartályok agyonhasználtak a nap 24 órájában

ja és vízzel nyomatjuk a légtartályt!!!!

 

neki jobban hiszek mint itt bárkinek

Előzmény: enginer (39778)
Lacivill Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39780

Ez igaz, ahol dolgoztunk ott 8-al nyomattuk 24 h-ban meg, ezt kérte a müszakis.

A rendszerbe egy nyomáscsökkentöt tettünk be 3 bar-ra. Ahol 10 báros próbát kérnek ott mekkora az üzemi nyomás?

Előzmény: babarucu (39777)
babarucu Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39779

a vizes próbapumpa könnyebb, kissebb nem kell hozzá se áram se szivárgásjelző sré, hab ...stb

igaz van olyan hely ahol még nincs víz de megvárjuk

enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39778
"a valaki nem nézi meg mit csinált az ne csinálja"

Te írtad, hogy neked is sikerült már félre presselni és presselés nélkül is hagyni idomot!! :D

"nem kellett csak egy idomcsere később csak gyűrűt kellett pótolni"

Te most kulcsos idomokról beszélsz?, mert a presses idomokat nem úszod meg 1db gyűrü cserével!

"8 barral szerencsés vagy, nálunk sok helyen alapból ennyi a nyomás
10 el nyomjuk gondolhatod mennire szeretem a pumpálást
fűtésnél van ahol a radiátorok már 5 barnál félelmetesen pattognak nem szoktuk feljebb nyomatni felesleges
ha kazánbiztos lennél nem nyomatnád a fűtésrendszert ennyire túl
"

Vakuljak meg, ha értelek.
Én vagyok a szerencsés a 8bar-al, de Te 10 el nyomatod?
Amúgy meg 10 bar egy normális rendszer követelménye és ennyi is van rájuk írva.
Mondjuk az se semmi, hogy nálad alapból 10bar van, de 5-nél pattognak a 10bar-os radiátorok.
10bar-nál kezdenek puposodni (tapasztalat)
Meglestem egy WAVIN 5rétegü csövet 5/6bar-t írnak rajta!!!!
Előzmény: babarucu (39775)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!