Keresés

Részletes keresés

babarucu Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39779

a vizes próbapumpa könnyebb, kissebb nem kell hozzá se áram se szivárgásjelző sré, hab ...stb

igaz van olyan hely ahol még nincs víz de megvárjuk

enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39778
"a valaki nem nézi meg mit csinált az ne csinálja"

Te írtad, hogy neked is sikerült már félre presselni és presselés nélkül is hagyni idomot!! :D

"nem kellett csak egy idomcsere később csak gyűrűt kellett pótolni"

Te most kulcsos idomokról beszélsz?, mert a presses idomokat nem úszod meg 1db gyűrü cserével!

"8 barral szerencsés vagy, nálunk sok helyen alapból ennyi a nyomás
10 el nyomjuk gondolhatod mennire szeretem a pumpálást
fűtésnél van ahol a radiátorok már 5 barnál félelmetesen pattognak nem szoktuk feljebb nyomatni felesleges
ha kazánbiztos lennél nem nyomatnád a fűtésrendszert ennyire túl
"

Vakuljak meg, ha értelek.
Én vagyok a szerencsés a 8bar-al, de Te 10 el nyomatod?
Amúgy meg 10 bar egy normális rendszer követelménye és ennyi is van rájuk írva.
Mondjuk az se semmi, hogy nálad alapból 10bar van, de 5-nél pattognak a 10bar-os radiátorok.
10bar-nál kezdenek puposodni (tapasztalat)
Meglestem egy WAVIN 5rétegü csövet 5/6bar-t írnak rajta!!!!
Előzmény: babarucu (39775)
babarucu Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39777

Ált egy kompresszor 8-nál többet nem tud vagy kinyírod ha feljebb állítod vagy kvadrága egy olyan ami többet tud erre nem érdemes megvenni

én vízzel nyomatom meg ha nincs fagyásveszély

vizes nyomáspróbapumpa, azt pumpálom  gondoltam ez egyértelmű

Előzmény: Lacivill (39776)
Lacivill Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39776
Pumpálás? Mi kompresszorral nyomtuk meg.
Előzmény: babarucu (39775)
babarucu Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39775

egy ilyen préselést azonnal észrevenni, ha valaki nem nézi meg mit csinált az ne csinálja

amit írtam szerencsére padlóban szerelésnél volt, nem kellett csak egy idomcsere

később csak gyűrűt kellett pótolni

 

8 barral szerencsés vagy, nálunk sok helyen alapból ennyi a nyomás

10 el nyomjuk gondolhatod mennire szeretem a pumpálást

fűtésnél van ahol a radiátorok már 5 barnál félelmetesen pattognak nem szoktuk feljebb nyomatni felesleges

 ha kazánbiztos lennél nem nyomatnád a fűtésrendszert ennyire túl

Előzmény: enginer (39773)
Luiggi70 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39774
Sziasztok
Azt szeretném tőletek kérdezni ,látom most réz ,kontra 5rétegű beszélgetés folyik , az 5rétegűnél mindég csak a presselést emlegetitek a rendes menetes szorító gyűrűs idomokat nem.Miért ?annyira nem megbízhatóak ,vagy lassabb,rosszabb vele dolgozni?
Üdv Luiggi
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39773
"és a végén át leellenőrizzük az összeset, és leszámoljuk mennyi fogyott, mennyit fizet a tulaj"
Egy időben ilyen szereléseknek az ellenörzése volt a feladatom. :D
Volt olyan, hogy a 100nm-es lakás nyomáspróbája 3 napig tratott, mert az első 2 napban 0,1 bar-ig sem nyomta a kompresszor.
Biztosan én vagyok a geci, mert 5rétegüt elvből csak levegővel próbálok, minimum 8 bar-on. :D
Olyan szépen durrantak a bevágott csövek, rosszul presselt, vagy preselés nélkül hagyott idomok, hogy a harmadik napon már majden sírva fakadtam a sok hiba miatt, mert persze nekem kellet kijavítani mások szemét munkáját, pedig megkértek, hogy 2 bar-nál többre ne nyomjam.

"amikkel találkoztál elég hihetetlen"

Te is írtad, hogy Te is presseltél már másik pofával, így nem értem, hogy mi a hihetetlen számodra!

Azt Te is tudod, hogy 1db idom másik pofával presselése nem 1db idom cseréjét jelenti (1db félre presselt, helyette az új idom és a másik 2 amibe csatlakozik. ez minimum 4db idom!!!!, de T idom esetén több is lehet) éppen ezért, ha lehet az idomok drágasága miatt elsumákolják, ha lehet, de az is jellemző, hogy nem is tudják, hogy hibáztak.
Előzmény: babarucu (39770)
lacko1970 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39772
Aha akkor ez nemis olyan egyszerű.Majd kikisérletezem.
Köszi
Üdv
Előzmény: enginer (39769)
hmli Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39771
Sziasztok.

Használt gázkonvektorokra kérek új bekötést, és a gázszerelő szerint az egyik konvektorom szivárog. Megnyomtam a rendszert levegővel, és elfújtam a konvektor szerelvényeire és bekötésére egy fél flakon szivárgásjelző sprét. Mondanom se kell, egy buborék se látszik. Ilyenkor mi a teendő? (Azonkívül, hogy hívjak gázszerelőt.. Csodát ős e tud.)

Üdv. hmli
babarucu Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39770

írtam, hogy a pincébe mata sötét lett mire odakerült  a munkafolyamat  ott szerencsére mai napig falon kívül van

a préselést mindíg azonnal végezzük és a végén át leellenőrizzük az összeset, és leszámoljuk mennyi fogyott, mennyit fizet a tulaj

 

amikkel találkoztál elég hihetetlen ennyi probléma

aki nap mint nap bennevan az nem nézi mi van ráírva a presspofára th, ph ...stb

formáról és ránézésre tudja melyik mire való

a gázpresst kvanehéz összekeverni az ötrétegű pofával, ez érdekes

Előzmény: enginer (39754)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39769
Ezt így ennyiből nem lehet megmondani.
Ez Kb. olyan, mint a kondenzációs kazán esete.
Sokan azt terjesztik, hogy 50C alatti viszatérő esetén garantált a kondenzáció,
pedig nagyon nem. :D
(Nekem speciel most is 35C-on megy a nem kondenzációs kazánom és 1 csepp kondenzátum sem keletkezik! :D )

Maradjunk inkább annyiban, hogy nem a fűtőviz (visszatérő) hőmérsékletétől függ a kicsapódás mértéke, hanem a tömegáramoktól, vagyis, hogy a radiátorokban keringő víz/hőcserélő aránya mennyire képes lehűteni a füstgázt.
Nehéz lenne ezt értelmesen elmagyarázni, mert nagyon sok tényezős dolog, de az messze nem igaz, hogy 50C alatti visszatérő esetén garantált a kondenzáció.
Előzmény: lacko1970 (39767)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39768
A víz nem forog potyára.
(Nekem) Kötelező berakni egy 12-14E Ft-os 3járatú automata szelepet, hogy a vegyes kazán mindíg az optimális minimális hőmérsékleten keringjen.
Számomra ez egy (szakmai) minimum.

Előzmény: halaloszto (39761)
lacko1970 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39767
Na még 1 kérdés ha már itt vagytok.
Mennyinek kell lennie az optimális üzemi hömérsékletnek a kandallóba?
Valami olyasmit olvastam, hogyha túl alacsony a hőmérseklet kicsapodnak valami gázok a lemez falára, ami kimarja és kilyukadhat.Hogyanis van ez most?
lacko1970 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39766
Köszönöm neked is és mindenkinek aki hozzászólt a segítséget.
Üdv
Laca
Előzmény: halaloszto (39761)
lacko1970 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39765
Akkor ez megnyugtató hogy te is így gondolod ahogy én, hogy a melegvízcsőre kell a termosztát.Megpróbálom elérni a fűtésszerelőt és megmondom neki szerelje át ,kiváncsi vagyok mit mond, miért tette a hidegvízre.
Köszönöm a segítséget.
További szép napot.
Laca
Előzmény: enginer (39760)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39764
Jah, hogy úgy értetted.

Igen valóban így van, mert a visszacsapó szelep miatt a gravitációs dolog kilőve, ezért kell vagy a kazánba, vagy közvetlenül a kimenetére.

Engem ez a "inkabb forogjon a viz potyara amikor meg nem is eleg meleg" zavart meg, mert egy jól kivitelezett rendszernél nem tud "potyara amikor meg nem is eleg meleg" forogni, meg az, hogy nekem írtad. :D
Vagyis amíg nem éri el az üzemi hőfokot, addig csak a kazánban forog, aztán megy csak a radiátorokba, mert különben jön a kátrányosodás meg ilyenek.
Előzmény: halaloszto (39763)
halaloszto Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39763
kifejtem:

azt tippeltem, hogy a csotermosztat elhelyezese az aktualis tema, es hogy a csotermosztat azert van, mert az kapcsolja a kandallo szivattyujat.

tovabba az jott le, hogy enginer javasolja, hogy az minnel kozelebb legyen a kandallohoz, ne pedig a csovon valahol tavolabb.

ezt en is fontosnak tartom. a szivattyu el nem indulasa nagy bajt tud okozni, igy a termosztatot nagyon ugy helyeznem el, hogy mindenkeppen tutira elinduljon a szivattyu, ha tuzetraknak. mert kulonben meg pukk is lehet.

vajk
Előzmény: enginer (39762)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39762
Mivan?

Előzmény: halaloszto (39761)
halaloszto Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39761
bizony!

inkabb forogjon a viz potyara amikor meg nem is eleg meleg, minthogy ne forogjon amikor eg a tuz a kazanban.

vajk
Előzmény: enginer (39760)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39760
Az a véleményem, hogyha lehet akkor inkább közvetlenül a kandallóba lógasd az érzékelőt,
de ha ez nem lehetséges, akkor a kandalló kimenő melegvízcsövén a kandallóhoz legközelebb, úgy, hogy ne legyen közöttük, visszacsapó szelep, vagy bármi.
Pl. ahogy a 39758 HSZ.-ben látod.
Előzmény: lacko1970 (39759)
lacko1970 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39759
Jaaaa, mostmár értem hogyan működik.Tehát visszacsapó szelep a megoldás.
Igen így logikus.Tehát ha bent van a visszacsapó szelep a kandalló kimenő melgvízcsövén.Akkor szerintem oda kellene tenni a csőtermosztátot is, a szelep és a kandalló közé. Nempedig a bejövő hidegvízre ahova a szerelő rakta. Neked mi erről a véleményed?
Előzmény: enginer (39758)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39758
Te csak azt hiszed, hogy egymás ellen dolgozik a 2 szivattyú.
A radiátorokba nyomják azok nem egymás ellen.


de ettől függetlenül szereltess be visszacsapókat, ha a gázkazán feltudja fűteni az edilkamint.
Előzmény: lacko1970 (39749)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39757
Visszacsapó szelep kell a kazánok után, így nem fűtik a másikat:

Előzmény: enginer (39755)
NRZ Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39756
Már egyszer betettem ezt a megoldást, ha valakit érdekel.
http://gepeszcsoport.hu/tmp/downloads/magazin/201.pdf
Előzmény: enginer (39755)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39755
Úgylátom, hogy ez egy gyakran visszatérő kérdés lesz már itt (2 kazán esete), most 1ből 2en is kérdeztétek.

Nálatok valahogy így lehet a dolog:
(felső a gázkazán)





(Mivel ez a fórum sajátosan kezeli a képek helyzetét, inkább külön HSZekben írkálok, hogy érthető legyen, melyik szöveg melyik képhez tartozik.)

Előzmény: lacko1970 (39749)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39754
"7 bar-nál bírta napokig amíg valaki hozzá nem ért szerencsére nem folyt el sok víz"

Tudod mennyi ilyen idom lehet (amihez nem értek hozzá) már bebetonozva vakolva? :D
A félig bevágott 5rétegü is bírta 5-6bar-ig, de hogy mennyi ideig fogják bírni az megint más kérdés, mert a műanyagoknak igen jelentős hőtágulásuk van és állandóan mozognak a falban, betonban.

"volt, hogy 20as idomot megküldtem 16-os pofával, hát senki nem tökéletes
ha becsületes kicseréli a hibás elemeket és nem akarja megmagyarázni mé nem jó
"

Találkoztam olyan "mester"rel aki a 22-es gáz idomot 18-assal vagy 5rétegü pofával (már nem emléxem annyira) presselte le (véletlenül) (szép taréjos volt a falfelől), és félóra vitatkozás után sem volt hajlandó lecserélni, pedig voltak nála idomok.
Mondtam neki, hogy megvárom, ha gyorsan megcsinálja, de inkább azt választotta, hogy felhívtam a főnökét, az kicseréltette vele, levonta az idomok árát és fizettek egy új kiszállást is. :D

Előzmény: babarucu (39744)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39753
1. tágulási tartályból nem szabad víznek folynia, csak a biztonsági szelepből.

2. Ha soha sem folyik a biztonsági szelepből annak több oka is lehet:

1. Szar, vagy beragadt a biztonsági szelep. (ha kinyitod, folyik belőle a víz?)
2. Nincs visszacsapó szelep a rendszerben és a víz az utcai hálózatba tágul vissza.
3. Jó a biztonsági szelep, visszacsapó is van és a tágulási tartály is megfelelően van méretezve (Így kellene, hogy legyen!).

Tehát, egy jól kivitelezett rendszernél nem is szabad folynia, csöpögnie a víznek.
Előzmény: 32nazak (39751)
enginer Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39752
Nem kell oda mágnesszelep.

Egyszerű visszacsapó szelep, mind2 kazán előremenőjébe és akkor nem fűtik egymást.
Előzmény: radixa (39750)
32nazak Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39751
Sziasztok,

Csak egy gyors (remélem nem ostoba) kérdés:

Melyik a normális:
a, amikor melegvizet készít a kazán a tágulási tartályból kifolyik 1-2 deci víz,
b, vagy pedig az, hogy az elmúlt öt évben -tudtommal- soha nem tett ilyet?

(Vaillant Thermotop Plus 240/2-5 + CK70 tároló + 2 literes, Zilmet tágulási tartály (2004-es ezüst színű))

Köszönöm, előre is!
radixa Creative Commons License 2009.10.30 0 0 39750

sziasztok mesterek!

 

egy egyszerű kérdésem lenne

egy állati alapszintű gáz+vegyes kazános rendszerben a két fűtő eszköz párhuzamosan van kötve, külön szivattyúval.

a vegyes kazán után egy golyósszelep van, ami elég veszélyes sztem, ha elfelejtem kinyitni, viszont ha meg leég a vegyes, jó lenne elzárni, ne keringesse rajta keresztül a vizet a gázkazi. (és ez általában lefekvés utáni időszakban lenne, ami a legutálatosabb az egészben)

szóval a kérdés, hogy miféle mágnesszeleppel lenne jó kiváltani a golyóst? ami akkor nyit, mikor a vegyes szivattyúja is indul a kazánra helyezett termosztát jelére?

ez ugye egy alaphelyzetben zárt szelep lenne, és ez a helyzet a gyakoribb. vagy pont fordítva, ami akkor zár ha a gázkazi megy. ez meg egy alaphelyzetben nyitott.

vagy mindegy?

köszi a válaszokat. (már ha érthető volt a kérdés)

Ákos

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!