Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Ma volt nálam az a barátom, aki elorrolta előlem a Kappát. Hozta a vasat, de szegény nagyon rossz állapotban van. Törések itt-ott, látszik hogy hanyagolva van...Szörnyű volt nézni.
A klímánál az alapjárat éppenhogy fölmegy, anélkül 750 körül, vele 900 fölött, és gyorsításkor 2000-től jobban morog valami elölről. (Megyek vele szerelőhöz, ha már nagyon, de ha valakinek volt ilyen jelenség és a végére járt, érdekelne.)
Kéziváltós, 16V turbo, "megcsippelve", úgyhogy 220-ig mindent ver (a 20V turbo-n kívül, persze:))))
Hogy bírják a gömbfejek, szilentek azt a rettenetes gödörzúzást felétek?
Hirdetnek világoskék metált is, valszeg van is olyan, ha már a QP-t árulták hasonló színnel (Fiat-csoport jobb alapszíneit körbeadja, most vett kolleganőm vadiúj Corsát, sztem az is a 120-as kódú sötét borvörös metál, egymás mellett nézve.)
OFF Na meglancsásodtunk megin, nőm eléggé örvend a klímás-alufelnis-szürkészöld alcantarás-királykék metál '97-es Y-nak - és meg kell hagynom, már nem biztos hogy a családban nekem van a lexebb digó járgányom.:))) De attól tartok, a Kappa jobb bót vót: ez olyan kis gyengusznak tűnik, 1.4 12V csühögővel épphogy 170-et fut, meg lehet rá költeni rogyásig, leharcolták a székesfővárosba ahogy köll. ON
Pier, miért is jobb az automata a Kappába? (Olyat még nem próbáltam.)
Most akadtam az oldalatokra, végre van egy Kappás társaság is.
Én négy éve használom a 3.0LS-t, akkor még köszöngettem a szembejövő három-négy Kappának Pesten. Örülök, hogy egyre többen vagyunk.
A klímás kérdésedre visszatérve, a morgás, amit hallasz, nem lehet amiatt, hogy az alapjárat a klímabekacsolásnál kb. 100-al lejebb kerül, és megváltozik a motor hangja, járása? Kicsit olyan "rezonálósabb" alapjáraton, főleg ha még az automatát is sebességbe teszed (nem tudom a tied aut. vagy kézi).
Én legalábbis ezt tapasztalom, a motor pedig tökéletesen működik.
Habár ugyanúgy nézett ki, mint a legfrissebb használtauto.hu-s Kappa, ami pedig ezüst színűként szerepel... Végül is tényleg nehéz volt eldönteni, hogy most világos kék, vagy ezüst (kékes árnyalattal).
Lehet hogy kár. Ahogy elnéztem, a megóvott felnik és a szép belső egy ennyi idős, ilyen ócsó autónál jót jelent, ui. ennyiér nem érdemes így rendbehozni, valszeg vigyáztak rá.
Sebaj: példának írom, épphogy lefoglaltam asszonnak a zipszilonnyát, 1 hét múlva megjelent egy hasonló állapotú, uo felszereltségű, sokkal olcsóbb irányáron. Csak figyelni kell:-)
A klíma nálam is vissza fogja a teljesítményt, de ezen nem csodálkozom, mert az enyémben csak 90 LE van. Amit múltkor kipróbáltam 2.0-ás Kappát, azon nem lehetett észre venni a klímát, csak azon, hogy hűt - amennyire emlékszem.
Üdv! Az enyém nem olajzik, viszont bekapcsolt klímakompresszorral nem ANNYIRA szépen pörög föl, morgósabb a motorhang: ha komolyabb csapágyazás v. csere jön, nem fogok +lepődni. Közel 160e km-nél és 9 évnél ez szinte várható is. (Vagy ennyit számít, ahogyan lefog a teljesítményből.) Más autókon nem hallottam, h. erőlködött volna a kompresszortól a motor.
Neked egyébként tiszta a motorod, vagy olajos néhol?
Múltkor, mikor néztem egy eladó Kappát, gyanúsan olajos volt a motorblokk a klímakompresszor mögött, amiről természetesen nem tudott a szervizvezető (!) tulaj, én meg nem igazán tudtam, hogy milyen súlyú lehet a probléma, úgyhogy inkább elálltam a vételtől.
Az attól függ. Mennyire taposták, hogyan szervizelték, mindig volt-e benne megfelelő mennyiségű és minőségű olaj, s főképpen csattant-e jó nagyot és rendesen hozták-e helyre? Elég soktényezős lutri, nem árt valóban hozzáértő segítséget vinni hozzá.
Én sem vagyok az a típus:))) De kétségtelenül létezik egy gazdaságossági határ, ami alatt még érdemes foltozni a gépet, fölötte meg már csak az ócskavas heti gyak. reszelgetése(tetése) horror idô+pénz árán. Ez többnyire szerencse, de ahogy megnéztem az Y-t, kiderült az "aranyigazság": a nagyvasakat több km-re tervezik, egy kiskocsinak 100e km is lehet túl sok:( A kapcsolható csillapításnak egyébként - ha m?ködik - csak elônyei vannak, pl. az általad említettek.
Szerintem, ha átkapcsol normálból sportba az ember, akkor elméletileg nem ül le annyira a segge teli pakoláskor, azt pedig ne felejtsd el, hogy a 605-ökben azért romlik el, mert már tízenvalahány éves alkatrészekről van szó, amiket időnként cserélni-javítani kell. Nem vagyok az a típus, aki ilyesmire sajnálja a pénzt.
Ha jól tudom, ettől még a reflektor szintállítója megmarad, ellentétben az SW-vel.:)) Ilyen k-t még nem láttam, a 605-ből kiindulva (abban is gyakran elxaródik) lehet normál, komfort és sport fokozata, vagy csak komfort és sport, ami a csillapítás keménységét állítja. Ha a szintezést is elvégezné, az jó lenne, de ahhoz külön hidropneumatikus tagok kellenének (pl. Sachs Nivomat, ami több mint 600 k-ba fájt a 156 SW-khez.)
A 20V szívómotor, a kezdetiek 147 LE-vel, kb. 97-től 155 LE. A "20V turbo" alapból 220LE, asszem 320Nm körül, és a legtöbb tuningchip simán fellövi 265 pacekra (!) Majdnem Maserati:)))
Én elmennék, de pont egy másik lancsikát kukkolok holnap, amúgy meg nem vagyok Pesten! (Tood, asszonkának a fullos Y. Még az is lehet, h. néha ezzel fogok járni munkába stb, mégis feleannyit kajál, és legalább könnyen szerzek új, komolyzenére és művészetekre fogékony barátokat:))))
A méreg majd megevett a múltkor, pont előttem vittek el baró 1.4-est alcantarával, CD-vel, alufelnikkel, 790-es irányáron (max. 7-ér, a szerencsés mindenit:((( ), de most talán megleszen.
Próbálj szagértőt toborozni a Lancia-topikból, hátha ráér vki! Ott nem csak magamfajta júzerek vannak, ricambi-CD-vel fexenek-kelnek a kartácsok:))))
Az az első nagyon reménykeltően néz ki!!!! Sima kétezres, pont ami kéne, belseje gyönyörű, óra tutira visszatekerve, de ez beindította a fantáziámat! Nem megyünk el megnézni?