Nem tartom szerencsésnek a gyorshajtás pénzzel való megvásárlásának lehetőségét.
Jogosítvány-bevonással honorálnám. Az az EGYETLEN, amivel egyformán lehet fegyelmezni mindenkit.
Pénzbüntetés nem lehet azonosan húsbavágó/nevelő egy tényleg minimálbéren dolgozó 10 éves Suzuki-tulajdonosnak összehasonlítva egy minimálbér után adozó Hummer-essel.
Pénzbüntetés csak úgy lehetne igazságos, nevelő hatású, ha úgy csinálnák, ahogy pár európai kultúrállamban, hogy a jövedelmi viszonyok igen komoly szorzóként működnek.
Én úgy csinálnám, hogy első alkalommal (mondjuk 50%-os túllépésig) nem büntetnék, mindössze egy hivatalos, iktatott levelet küldenék ki tértivevénnyel, melyben értesítem, hogy megvolt az első gyorshajtása, amelyre ezúttal még csak figyelmeztetés a reakció, de ismétlődés esetén már figyelmeztetés nélkül 1 hónap jogsibevonás lesz. Esetleges további ismétlődés esetén pedig emelkedik a bevonási idő.
És ne panaszkodjon senki, hogy neki munkaeszköz a jogosítvány, nélküle éhenhal a családja.
Akkor mondja ezt magának, akkor gondolja ezt végig, amikor beletapos a gázpedálba!!!
Erre rímel az a kedves hölgy, aki rákérdezett az őt megállító rendőrnél, hogy érti ő, hogy ebben az utcában ezen a szakaszon megállni tilos, de mennyire? Kicsit vagy nagyon?
Ezért is kell oda a jobbra kanyarodni tilos tábla. És nem úgy van, ahogy andd írta, hogy ÉPESZŰ embernek nincs arra a táblára szüksége...
De tessék mondani, az egész világon egyre több országban alkalmazott autópálya-felhajtóknál a balra kanyarodni tilos, behajtani tilos, meg hasonló táblák kihelyezése KI MIATT van? Szükséges???
Épeszű ember tényleg nem megy fel szemben az autópályára, de ha valaki teljesen megkeveredett, eltévedt, bepánikolt, akkor bizony előfordulhat VÉLETLENÜL.
Más kérdés, hogy az elmúlt pár év baleseti statisztikájában ha jól emlékszem 4 eset volt szemben felhajtás, ebből ketten öngyilkossági szándékkal, tudatosan hajtottak fel szemben a pályára. Csak kettő volt "véletlen", ebből az egyik igen idős sofőr volt, aki nem is nagyon kaphatott volna már jogsit. Ha jól emlékszem...
Komolyanm a többésg ha gyorsan megy, azért teszi, hogy hamarabb érjen oda. Ha ebben megakadályozzák, az épp elég nagy büntetés. Csak hát ehhez dolgozni kéne a rendőröknek.... Ez automata fényképekkel nem megy.
Aham. Ennyi erővel akkor te jobban szereted a misszionárius pózt a többinél. Mert én azt mondom. :))
Komolyan te akarod megmondani, hogy mást mi tart vissza jobban ?
Tudod én már nagy fiú vagyok, valahogy kiszámolom, hogy ha van egy szar napom és 10x hajtok gyorsan, mindig elkapnak az 5000.-
Ha van egy átlagos napom, krúzolgatok és elkapnak gyorshajtásért akkor az mondjuk 30 ezres.
Sosem volt erősségem a matek, de azért egy ötöst könnyebben kiköhögök, mint harmincat.
Ha van gyereked kérdezd meg tőle mi a nagyobb visszatartó erő ! Megy az utcán és minden helytelen viselkedése után valaki az ujjával megfenyegeti, vagy egyszer valaki orrba kormányozza egy eldobott papírzsepiért.
Tartok tőle, hogy a következő szemetelésnél jobban körül nézne...
Hát pedig ahol van halálbuntetés, ott is van gyilkosság.
Ugyanis, a tény az, hogy nem a büntetés nagysága, hanem a gyorsasága és az elkerülhetetlensége ami igazán visszatartó erő. Ha gyorsan mész, és minden ilyen esetben 5 perc mulva megbuntetnének 500 forintra, az jobban visszatartana, mint a mostani.
A szabálysértés büntetésétől független a szabálysértés ténye.
Az nyilvánvaló, hogy ha 150 ropi egy piroson áthajtás, az elrettentőbb, mint egy mezei fekete pont. Ahogy nem mindegy, hogy lopásért szabálysértési eljárás, vagy kézlevágás a tarifa.
Én egy ötezres büntinél is magamba szállok, van akinek ehhez százezrek kellenek, netán az is kevés.
Pedig messze nem ugyanazon büntetés jár érte. Pl az uj tervezetben enyhébb buntetés jár az ittas repülőgépvezetésért, mint az ittas autovezetésért... (mondjuk az előbbi nem fordul elő, de akkor is)
Itt is bele van kalkulálva az állami bevételbe. Ha elkapnak perkálsz, ha nem, akkor szerencséd van. Mindenki szabálytalankodott már, ha máshogy nem, akkor véletlenül/tudatlanul.
No de arról vitázni, hogy egy szabálysértés mennyire szabálysértés, az elég nagy hülyeség.Át lehet menni a piroson, ha nem jön senki keresztbe, de attól még nem szabad.
Azért vannak sportágak, ahol a szabály megsértése bele van kódolva. Láttál már mondjuk vizilabda, vagy jéghoki meccset kiállitás nélkül? Pedig elvileg ott is be kéne tartani a szabályokat, és senki se teszi, mert akkor tutti nem vinné semmire.
Végképp nem akarok itt okoskodni, de ez a szar lapogatás kissé unalmas. Ki mennyire és melyik szabályt szegi meg és az miért elfogadható ?!
Miről beszélünk ? Ha van rá ideológiánk, akkor oké ?
Jó pár éve vezettem egy meccset, az ítéletem nem tetszett az egyik félnek, mire elkezdte boncolgatni, hogy ez egy hülye szabály, a múltkor sem szóltak érte és különben is, csak egy kicsit sértette ezt meg, meg a másikat is éppen csak.
Meccs után jött megint okoskodni, mert miattam kapott ki, stb. Oda adtam neki egy szabálykönyvet és mondtam, hogy húzza alá azokat a szabályokat, amik rá nem érvényesek, kocogjon be a szövetségbe, fogadtassa el és amint hatályos lesz, úgy fogok eljárni.
Azt direkt nem mondtam neki, hogy én volnék az egyik idióta, aki átnézné a beadványát. :) Vártam a szöviben, de nem jött.
Rá egy évre vezettem neki ismét. Mikor meglátott felnézett, a száján lehetett látni, hogy anyám pörög az urnájában, de egész meccsen egyet sem hibázott.
Na, a GPS teszi igazán figyelmetlenné a népeket...Követi a hangot ész nélkül, aztán ugye a térkép nem aktuális - mert nem is lehet - és megy mint a barom bele a lezárt utba. Vagy a térkép nem pontos és eltéved, és minthogy papirtérképe nincs -- meg amugy se tud térképet olvasni (azt egyből lehet látni, aki 3D formában használja a GPSt az nem tud, aki 2D térképformában, az igen), fingja nincs hogy hol van.
Egy strukturált városban (az europaiak ugy általában kör meg sugárutak) az amcsik negyzetesek, aki magátol nagyjábol nem tud eltalálni kb akárhova főleg nappal ha süt a nap mert akkor az égtájak megvannak, attol el kéne venni a jogsit.
Nézd, naponta többször járok arra járművel 1997 óta.
Nem egyszer fordult elő, hogy a Dob helyett eggyel hamarabb, oda akartam bekanyarodni. Tett nem lett belőle, idejében észhez tértem, de sokszor láttam már oda bekanyarodó, majd vérmérséklettől és arcmérettől függően kitolató esetleg megforduló járművet.
Legutóbb a sarki kínaiban kajártam és látom, hogy jön befelé egy sötétkék, újabb BMW, kopasz kigyúrt barom, szóval standard, amikről az anekdoták szólnak. De nem állt meg. Meg sem fordult. Ő a Hársfa utcába ment. Direkt kinéztem utána, mert azért ilyet nem minden nap lát az ember. Szépen szlalomozott ráérősen a szemben jövő, szabályos, lefagyott autós között. Még dudálni is elfelejtettek. :)
Szóval ott eléggé indokolt a jobbra kanyar tiltótábla kirakása, mert akinek nincs helyismerete, nincs GPS-e az autóban (tudom, ilyenek egyre kevesebben vannak), az könnyedén kanyarodhat be figyelmetlenségében.
Ennyire, régen nem értettem veled egyet. Teljesen más az álláspontom annak ellenére, hogy véleményem szerint a közlekedési szabályok betartása teszi lehetővé a közlekedést magát, így ezek szabályok betartása mindennél fontosabb.
Persze a világ nem fekete és fehér. Tudatos szabálytalanság és tudatos szabálytalanság között is égbekiáltó különbség van.
Elhanyagolható a baleseti (vagy egyébb más) kockázata egy valóban körültekintő, de tudatos szabálytalanságnak. Szerintem nincsen olyan ember, aki többszőr kevesebbszer nem követne el ilyet.
Attól, hogy szabálytalan így egyben inkorrekt is, de nem biztos, hogy veszélyes is. Mindez nem azt jelenti, hogy az ilyen szabálytalanságok nem büntetendőek. Persze, hogy azok. Én a magam részéről naponta többszőr is követek el ilyet. Saját magam számára felállított feltétel rendszer ezzel kapcsolatban, hogy:
1, Ne csak ne veszélyeztessek ezzel senkit, nem csak ne akadályozzak ezzel senkit, de közvetlen hatással se legyek ezzel a környezetemre.
2. A szabáléytalanságommal szerzett előny jelentőssen meghaladja a szabálytalanságomban rejlő kockázatot.
Ezzel szembe lehet állítani azt a tudatos szabálytalant, akit hazárdírozik a környezetében lévőkkel, mikor ittasan/bedrogozva padlógázzal hajt át a piroson és fogalommal szembe egy forgalmas úton.
A két véglet (ha tekinthetjük két példát végleteknek) között, rengeted verzió létezik. A legtöbb esetben a szabálytalankodó részéről elvárás, hogy a többiek segítsék, legalábbis ne akadályozák a szabálytalanságát. Ez még messze van attól az ámokfutástól, ami közvetlen veszélyt jelent, de számomra már ez sem elfogadható megoldás. Véleményem szerint egy szabályosan közlekedő mindig is előnyt kell élvezzen egy szabálytalannal szemben (az előny szó nem a KRESZ szerinti értelmezésben értendő!) és nem fordítva. Tehát a szabálytalannak kell alkalmazkodia a szabályoshoz és nem fordíta.
Sajnos nem ez a gyakorlat, de ettől még ez a hitvallásom.
Pont e-miatt tartom sokkal nagyobb veszélyforrásnak azt, amikor valaki nem is tudja, hogy szabálytalan.
A figyelmetlenségből, tudatlanságból elkövetett szabálytalanságokat sem venném egy kalap alá.
Véleményem szerint mindannyian követünk el ilyet is legalább olyan gyakran, mint tudatos szabálytalanságot, ha nem gyakraban, de ez sem mentség a figyelmetlenségre, tudatlanságra.
Emberek vagyunk, olykor lankad a figyelmünk, másra figyelünk, valamiért, vagy más egyéb okból nem veszünk észre egy-egy forgalmi körülményt, ami miatt szabálytalanná vállunk. Nem elfogadható, még ha természetes is. Hatalmas veszélyt hordoz magában, ezért mindent meg kell tenni, hogy ne forduljon elő.
Ha mindenki erre törekedne és valóban törekedne rá, akkor is előfordúlna, ezért kell számolni azzal, hogy mások is elkövetnek ilyet. Ezért kell figyelni mások helyett is.
Természetes az ilyen hiba is, de semmi képen sem elfogadhatóbb hiba, mint a tudatos, de valóban körültekitő hiba.
És balra a dupla villamossínen át meg a két szembejövő sávon át szabad??? Arra egyirányú a Wesselényi!
Miért kell neked mindig próbálkozni a fogáskerséssel? Ezzel most nem rajtam próbálkoztál, de ugyanolyan izzadságszagú az egész, mint amikor nálam próbálkozol...
Nem lehetett féreérteni BoGar szavait. De neked sikerült...