Keresés

Részletes keresés

Macika Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22403

Huszadszorra írjátok le, és továbbra sem hiszem.

Nem tartom szerencsésnek a gyorshajtás pénzzel való megvásárlásának lehetőségét.

Jogosítvány-bevonással honorálnám. Az az EGYETLEN, amivel egyformán lehet fegyelmezni mindenkit.

 

Pénzbüntetés nem lehet azonosan húsbavágó/nevelő egy tényleg minimálbéren dolgozó 10 éves Suzuki-tulajdonosnak összehasonlítva egy minimálbér után adozó Hummer-essel.

Pénzbüntetés csak úgy lehetne igazságos, nevelő hatású, ha úgy csinálnák, ahogy pár európai kultúrállamban, hogy a jövedelmi viszonyok igen komoly szorzóként működnek.

 

Én úgy csinálnám, hogy első alkalommal (mondjuk 50%-os túllépésig) nem büntetnék, mindössze egy hivatalos, iktatott levelet küldenék ki tértivevénnyel, melyben értesítem, hogy megvolt az első gyorshajtása, amelyre ezúttal még csak figyelmeztetés a reakció, de ismétlődés esetén már figyelmeztetés nélkül 1 hónap jogsibevonás lesz. Esetleges további ismétlődés esetén pedig emelkedik a bevonási idő.

És ne panaszkodjon senki, hogy neki munkaeszköz a jogosítvány, nélküle éhenhal a családja.

Akkor mondja ezt magának, akkor gondolja ezt végig, amikor beletapos a gázpedálba!!!

Előzmény: Pitrinkó (22385)
nopánick Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22402

Szándék találgatás nélkül is, mivel

a fentről-lefelé tábla olvasási szabály is ezt adja ki :-)

Előzmény: Macika (22400)
nopánick Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22401

.... a forgalomból pont azok kerülnek ki javrészt,

gondolom akik eddig sem soakt autóztak.

 

Azaz a legveszélyesebb és jó népes csoport tagjai, a kevés rutinnal bírók.

 

Nem csoda, ha emiatt csökken a balesetek száma is.

Előzmény: Törölt nick (22395)
Macika Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22400

Látható, hogy a 80-as tábla le volt fekete nejlonnal takarva, azt vagy a szél vagy a Szél (a József) letépte.

Szerintem 40-nel lehet haladni, mivel a szándékot kell nézni, logikával.

A rendőr ilyen helyen nem fog mérni, mivel a korlátozótáblát le kell fotóznia mérés előtt bizonyítéknak, így meg rögtön kiderülne a turpisság.

Előzmény: Pitrinkó (22380)
Macika Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22399

Na ugye.

 

Erre rímel az a kedves hölgy, aki rákérdezett az őt megállító rendőrnél, hogy érti ő, hogy ebben az utcában ezen a szakaszon megállni tilos, de mennyire? Kicsit  vagy nagyon?

Előzmény: M.Sanyi (22378)
Macika Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22398

Megjegyezném, hogy ne máltalánosságban, hanem konkrétan a Nagykörút/Wesselényi sarokról értekeztem...

Előzmény: Pitrinkó (22377)
Macika Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22397

Teljesen igszad van, egyetértek.

Ezért is kell oda a jobbra kanyarodni tilos tábla. És nem úgy van, ahogy andd írta, hogy ÉPESZŰ embernek nincs arra a táblára szüksége...

 

De tessék mondani, az egész világon egyre több országban alkalmazott autópálya-felhajtóknál a balra kanyarodni tilos, behajtani tilos, meg hasonló táblák kihelyezése KI MIATT van? Szükséges???

 

Épeszű ember tényleg nem megy fel szemben az autópályára, de ha valaki teljesen megkeveredett, eltévedt, bepánikolt, akkor bizony előfordulhat VÉLETLENÜL.

Más kérdés, hogy az elmúlt pár év baleseti statisztikájában ha jól emlékszem 4 eset volt szemben felhajtás, ebből ketten öngyilkossági szándékkal, tudatosan hajtottak fel szemben a pályára. Csak kettő volt "véletlen", ebből az egyik igen idős sofőr volt, aki nem is nagyon kaphatott volna már jogsit. Ha jól emlékszem...

Előzmény: nopánick (22376)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22396

A futott km-ekhez képest az autópályákon alig volt baleset. De persze mérni azt mérnek..

Előzmény: Törölt nick (22395)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22394

Jó, hát itt (majdnem) mindenki tudja, hogy az egésznek a közlekedésbiztonsághoz semmi köze, csak pénzbeszedés.

Előzmény: Törölt nick (22393)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22392

Komolyanm a többésg ha gyorsan megy, azért teszi, hogy hamarabb érjen oda. Ha ebben megakadályozzák, az épp elég nagy büntetés. Csak hát ehhez dolgozni kéne a rendőröknek.... Ez automata fényképekkel nem megy.

Előzmény: M.Sanyi (22390)
M.Sanyi Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22390

Persze, akinek van rá, az kipengeti a többszázezres bírságokat. Úgy is leszarja.

Neki talán az ideje drágább.

 

Kapaszkodj meg, azok vannak kevesebben, akik egy ilyen bírságot félvállról tudnak venni !

Szerintem.

Előzmény: Pitrinkó (22388)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22389

Ja, és ilyen modszerrel csinált a polgarmester egy baromira nem biztonságos és veszélyes városbol egy nagyon biztonságosat (New York)

 

Csak ehhez az kell, ami nálunk nincs. Dolgozni a hatóságoknak, gyorsan, hatékonyan, és nem a töküket vakarni.

Előzmény: Pitrinkó (22388)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22388

Nem én mondom meg, minden kriminologiai publikáció és minden statisztika ezt mondja. De persze nem kell elhinned.

Igen, ha minden gyorshajtásnál megallitanának, fél ora papirmunka, majd 500 forint, szerintem nem mennél gyorsan mert sose érnél sehova.

 

Igy, hogy megyek 200-zal, aztán majd honapok mulva talán fizetek, ki nem szarja le.

Előzmény: M.Sanyi (22387)
M.Sanyi Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22387

Aham. Ennyi erővel akkor te jobban szereted a misszionárius pózt a többinél.  Mert én azt mondom.  :))

 

Komolyan te akarod megmondani, hogy mást mi tart vissza jobban ?

Tudod én már nagy fiú vagyok, valahogy kiszámolom, hogy ha van egy szar napom és 10x hajtok gyorsan, mindig elkapnak az 5000.-

Ha van egy átlagos napom, krúzolgatok és elkapnak gyorshajtásért akkor az mondjuk 30 ezres.

Sosem volt erősségem a matek, de azért egy ötöst könnyebben kiköhögök, mint harmincat.

 

Ha van gyereked kérdezd meg tőle mi a nagyobb visszatartó erő !  Megy az utcán és minden helytelen viselkedése után valaki az ujjával megfenyegeti, vagy egyszer valaki orrba kormányozza egy eldobott papírzsepiért.

Tartok tőle, hogy a következő szemetelésnél jobban körül nézne...

Előzmény: Pitrinkó (22385)
nopánick Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22386

A táblákat fentről lefelé haladva kell "olvasni " ...ergo 40-el.

Mert az az utolsó érvényes tábla.

Előzmény: Pitrinkó (22380)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22385

Hát pedig ahol van halálbuntetés, ott is van gyilkosság.

 

Ugyanis, a tény az, hogy nem a büntetés nagysága, hanem a gyorsasága és az elkerülhetetlensége ami igazán visszatartó erő. Ha gyorsan mész, és minden ilyen esetben 5 perc mulva megbuntetnének 500 forintra, az jobban visszatartana, mint a mostani.

Előzmény: M.Sanyi (22384)
M.Sanyi Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22384

A szabálysértés büntetésétől független a szabálysértés ténye.

Az nyilvánvaló, hogy ha 150 ropi egy piroson áthajtás, az elrettentőbb, mint egy mezei fekete pont. Ahogy nem mindegy, hogy lopásért szabálysértési eljárás, vagy kézlevágás a tarifa.

Én egy ötezres büntinél is magamba szállok, van akinek ehhez százezrek kellenek, netán az is kevés.

Előzmény: Pitrinkó (22383)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22383

egy szabálysértés mennyire szabálysértés

 

Pedig messze nem ugyanazon büntetés jár érte. Pl az uj tervezetben enyhébb buntetés jár az ittas repülőgépvezetésért, mint az ittas autovezetésért... (mondjuk az előbbi nem fordul elő, de akkor is)

Előzmény: M.Sanyi (22381)
M.Sanyi Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22382

Nyolcvannal mehetsz, de amint ráhajtasz a munkavégzőre lassítanod kell negyvenre.  :))

Előzmény: Pitrinkó (22380)
M.Sanyi Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22381

Itt is bele van kalkulálva az állami bevételbe. Ha elkapnak perkálsz, ha nem, akkor szerencséd van. Mindenki szabálytalankodott már, ha máshogy nem, akkor véletlenül/tudatlanul.

No de arról vitázni, hogy egy szabálysértés mennyire szabálysértés, az elég nagy hülyeség.Át lehet menni a piroson, ha nem jön senki keresztbe, de attól még nem szabad.

Szerintem.

Előzmény: Pitrinkó (22379)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22380

Na itt mennyivel lehet vajon menni? :) (szomszed topikbol loptam, nem én kaptam le)

 

 

Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22379

Azért vannak sportágak, ahol a szabály megsértése bele van kódolva. Láttál már mondjuk vizilabda, vagy jéghoki meccset kiállitás nélkül? Pedig elvileg ott is be kéne tartani a szabályokat, és senki se teszi, mert akkor tutti nem vinné semmire.

Előzmény: M.Sanyi (22378)
M.Sanyi Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22378

Végképp nem akarok itt okoskodni, de ez a szar lapogatás kissé unalmas.  Ki mennyire és melyik szabályt szegi meg és az miért elfogadható ?!

Miről beszélünk ? Ha van rá ideológiánk, akkor oké ?

 

 

Jó pár éve vezettem egy meccset, az ítéletem nem tetszett az egyik félnek, mire elkezdte boncolgatni, hogy ez egy hülye szabály, a múltkor sem szóltak érte és különben is, csak egy kicsit sértette ezt meg, meg a másikat is éppen csak.

Meccs után jött megint okoskodni, mert miattam kapott ki, stb.  Oda adtam neki egy szabálykönyvet és mondtam, hogy húzza alá azokat a szabályokat, amik rá nem érvényesek, kocogjon be a szövetségbe, fogadtassa el és amint hatályos lesz, úgy fogok eljárni.

Azt direkt nem mondtam neki, hogy én volnék az egyik idióta, aki átnézné a beadványát. :)  Vártam a szöviben, de nem jött.

Rá egy évre vezettem neki ismét. Mikor meglátott felnézett, a száján lehetett látni, hogy anyám pörög az urnájában, de egész meccsen egyet sem hibázott.

Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22377

 nincs GPS-e az autóban

 

Na, a GPS teszi igazán figyelmetlenné a népeket...Követi a hangot ész nélkül, aztán ugye a térkép nem aktuális - mert nem is lehet - és megy mint a barom bele a lezárt utba. Vagy a térkép nem pontos és eltéved, és minthogy papirtérképe nincs -- meg amugy se tud térképet olvasni (azt egyből lehet látni, aki 3D formában használja a GPSt az nem tud, aki 2D térképformában, az igen), fingja nincs hogy hol van.

Egy strukturált városban (az europaiak ugy általában kör meg sugárutak) az amcsik negyzetesek, aki magátol nagyjábol nem tud eltalálni kb akárhova főleg nappal ha süt a nap mert akkor az égtájak megvannak, attol el kéne venni a jogsit.

(OK, Tokio meg Isztambul az más tészta....:)

Előzmény: Macika (22375)
nopánick Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22376

Nem egyszer fordult elő, hogy a Dob helyett eggyel hamarabb, oda akartam bekanyarodni.

 

Az ilyen helyeken, ahol a szokásos szintű figyelem ellenére, menni akar az

ember a nem jó irányba, valami nagyon el van kúrva a forgalom szervezés terén...

 

Nem megfelelő a környzet alakítása.

Mert a vezető hibás összképet alakít ki a rendelkezésére álló rövid döntési idő alatt.

Magyarul:a foraglo mritmusát tartva, idegenként nem lehet időben felismeri a szitut!

A gyakran arra járok persze, emlékezetből tudják...

 

Utálom az ilyen elkúrt forgalom szervezésű helyeket!

Ahol nem lehet elsőre átlátni... mi merre.

Előzmény: Macika (22375)
Macika Creative Commons License 2012.02.20 0 0 22375

Nézd, naponta többször járok arra járművel 1997 óta.

Nem egyszer fordult elő, hogy a Dob helyett eggyel hamarabb, oda akartam bekanyarodni. Tett nem lett belőle, idejében észhez tértem, de sokszor láttam már oda bekanyarodó, majd vérmérséklettől és arcmérettől függően kitolató esetleg megforduló járművet.

Legutóbb a sarki kínaiban kajártam és látom, hogy jön befelé egy sötétkék, újabb BMW, kopasz kigyúrt barom, szóval standard, amikről az anekdoták szólnak. De nem állt meg. Meg sem fordult. Ő a Hársfa utcába ment. Direkt kinéztem utána, mert azért ilyet nem minden nap lát az ember. Szépen szlalomozott ráérősen a szemben jövő, szabályos, lefagyott autós között. Még dudálni is elfelejtettek. :)

 

Szóval ott eléggé indokolt a jobbra kanyar tiltótábla kirakása, mert akinek nincs helyismerete, nincs GPS-e az autóban (tudom, ilyenek egyre kevesebben vannak), az könnyedén kanyarodhat be figyelmetlenségében.

Előzmény: Törölt nick (22373)
BringasLevy Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22374

Ennyire, régen nem értettem veled egyet. Teljesen más az álláspontom annak ellenére, hogy véleményem szerint a közlekedési szabályok betartása teszi lehetővé a közlekedést magát, így ezek szabályok betartása mindennél fontosabb.

 

Persze a világ nem fekete és fehér. Tudatos szabálytalanság és tudatos szabálytalanság között is égbekiáltó különbség van. 

Elhanyagolható a baleseti (vagy egyébb más) kockázata egy valóban körültekintő, de tudatos szabálytalanságnak. Szerintem nincsen olyan ember, aki többszőr kevesebbszer nem követne el ilyet. 

Attól, hogy szabálytalan így egyben inkorrekt is, de nem biztos, hogy veszélyes is. Mindez nem azt jelenti, hogy az ilyen szabálytalanságok nem büntetendőek. Persze, hogy azok. Én a magam részéről naponta többszőr is követek el ilyet. Saját magam számára felállított feltétel rendszer ezzel kapcsolatban, hogy:

 

1, Ne csak ne veszélyeztessek ezzel senkit, nem csak ne akadályozzak ezzel senkit, de közvetlen hatással se legyek ezzel a környezetemre.

2.  A szabáléytalanságommal szerzett előny jelentőssen meghaladja a szabálytalanságomban rejlő kockázatot.

 

Ezzel szembe lehet állítani azt a tudatos szabálytalant, akit hazárdírozik a környezetében lévőkkel, mikor ittasan/bedrogozva padlógázzal hajt át a piroson és fogalommal szembe egy forgalmas úton.

 

A két véglet (ha tekinthetjük két példát végleteknek) között, rengeted verzió létezik. A legtöbb esetben a szabálytalankodó részéről elvárás, hogy a többiek segítsék, legalábbis ne akadályozák a szabálytalanságát. Ez még messze van attól az ámokfutástól, ami közvetlen veszélyt jelent, de számomra már ez sem elfogadható megoldás. Véleményem szerint egy szabályosan közlekedő mindig is előnyt kell élvezzen egy szabálytalannal szemben (az előny szó nem a KRESZ szerinti értelmezésben értendő!) és nem fordítva. Tehát a szabálytalannak kell alkalmazkodia a szabályoshoz és nem fordíta.

Sajnos nem ez a gyakorlat, de ettől még ez a hitvallásom.

Pont e-miatt tartom sokkal nagyobb veszélyforrásnak azt, amikor valaki nem is tudja, hogy szabálytalan.

A figyelmetlenségből, tudatlanságból elkövetett szabálytalanságokat sem venném egy kalap alá.

 

Véleményem szerint mindannyian követünk el ilyet is legalább olyan gyakran, mint tudatos szabálytalanságot, ha nem gyakraban, de ez sem mentség a figyelmetlenségre, tudatlanságra.

Emberek vagyunk, olykor lankad a figyelmünk, másra figyelünk, valamiért, vagy más egyéb okból nem veszünk észre egy-egy forgalmi körülményt, ami miatt szabálytalanná vállunk. Nem elfogadható, még ha természetes is. Hatalmas veszélyt hordoz magában, ezért mindent meg kell tenni, hogy ne forduljon elő.

Ha mindenki erre törekedne és valóban törekedne rá, akkor is előfordúlna, ezért kell számolni azzal, hogy mások is elkövetnek ilyet. Ezért kell figyelni mások helyett is.

Természetes az ilyen hiba is, de semmi képen sem elfogadhatóbb hiba, mint a tudatos, de valóban körültekitő hiba.

 

 

Előzmény: Macika (22360)
Macika Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22372

Mert te csak a gyorshajtásban és a tiloson áthajtásban gondolkozol. Meg még páran itt.

Előzmény: nopánick (22363)
Macika Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22371

És balra a dupla villamossínen át meg a két szembejövő sávon át szabad??? Arra egyirányú a Wesselényi!

 

Miért kell neked mindig próbálkozni a fogáskerséssel? Ezzel most nem rajtam próbálkoztál, de ugyanolyan izzadságszagú az egész, mint amikor nálam próbálkozol...

 

Nem lehetett féreérteni BoGar szavait. De neked sikerült...

Előzmény: Törölt nick (22365)
Macika Creative Commons License 2012.02.19 0 0 22370

Aki ismeri a környéket (szerintem mindannyian) hogy melyik az a kereszteződés, az csak akkor gondol másra szándékosan, ha az a valaki andd...

Előzmény: M.Sanyi (22364)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!