Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Nagggyon szereti a +3-4 fokot, úgy látszik ilyenkor megfelelő neki az ájer sűrűsége: könnyedén, a szokásosnál csendesebben pörög fel, és még fickósabbat ránt mint általában. + visszaáll a fogyija bőven 12 alá.
Az esti szélvédő-jégleolvasztásnál a klíma úgyis bekapcsol, ilyenkor hazáig hagyom is (kb. 10 p), könyv szerint hetente 1x nem árt, nehogy szökjön a gáz.
Ha megjön a tavasz, megy nagyjavításra, vmi enyhén kopog elöl. A hátsó nyikorgást - ha valaki hasonló cipőben járna - nem okvetlen lengéscsillapító, inkább ilyentájt a kézifékkötelek átvezetésének zsírhiánya okozhatja. Aztán a dörzsölést felerősíti a kasztni, de a "szaxervizbe" kiderült, h csak ennyi:))))
Ha német, francia etc. (kontinentális európai) nyelvet választok akkor km/C ben számol, ha angolt akkor ml/F ben. Ezek szerint nem lehet külön kiválasztani (valószínűleg az évjárattól is függ az enyém 95-ös). Írok a Lanciá-nak.
Majd még kérdezek. Az előző kocsim egy Toyota Carina volt ami jóval primitívebb típus :-)
Most nézem kb negyvenedszerre a Totalcar(Winkler) Maserati Ghibli tesztjét. Egyetlen autó van, amire ki merném mondani, hogy szebb mint a Lancia Kappa, ez pedig a Ghibli. Egyszerűen nem dögölhetek úgy meg, hogy nem lesz az enyém.
Hát elvileg a SERVICE gomb benyom, tart, gyújtáskapcs MAR-állásba, utána a CLIMA/DATE gombbal kiválasztod h. milyen nyelv, ill benzin/dízel. (Ezt most csak a könyvből, du. lepróbálom megy-e)
Nálam angol a kijelző, mégis km/C-fok, úgyhogy be lehet így állítani.
Most vettem egy Lancia k-t és néha kérdeznék ha lehet. Két kérdésem máris van: a computert átállítottam angolra és most mérföld és Fahrenheit lett a mértékegység. Lehet ezt külön állítani (tehát angol nyelv és km/C). A másik kérdés: a fogyasztási adatokat le lehet hívni valahogy ?
Na ma megvót a hátsó betétcsere a szomszéd kispiszkosba 1,5 óra alatt háromér. Amúgy a komplett első-hátsó betétgarnitúra került tavaly tavasszal ~14k-ba (kb. e:8+h:6) tehát nem vészes. Igaz, nem gyári.
Viszont a gyári termosztátot is (csak) 8k körül adták asszem. Nézőpont kérdése, de ez nem horrorszint. Szerintem az alkatrészár nem tartson vissza senkit a Kappavásártól + mint megtudtam Delta-turbo guruktól, a motor Tipo-alkatrészekkel tuningolható:)))
Valamit valamiért. Nivomat, duplafedelű csomagtér, befér a kutya, meg sokkal több holmi. Amúgy az Avantok is sodródósabbak az Audi limóknál, talán a legújabb A6 3.0 TDI quattrót kivéve. Igaz, nem próbáltam gokartpályán, mint a többit.
Kombik hamarabb kidobják a seggüket. A gumicsere is sokat segített, télre UG6-ok, nyárra Kléber ZR16 W-k, mindkettő 205/55 R16.
A nyárival egyáltalán nem csúszik, a télivel meg másképp vezetni, mint egy limót. (Ne provokáld kitörésre fékezéssel, ne vágd le az íveket stb.) Megszokható.
Ebédidőben megkerestem kedvenc hosszú üres egyenes útszakaszomat, aztán belehallgattam az orgonakoncertbe. (4 síp 16 lyuk, komoly fújtatóval:))) Az a baj, hogy ehhez kb. 6ezerig el kell pörgetni, ami harmadikban is min 1km üres szakaszt kér. És csak negyedikben az igazi, ott maj'nem 200. (Mázli, még bőven volt egy km-em amikor visszavettem normálra.) Aztán fölcsapni a sztrádára, emelkedőn jól kiforgatni 2-3-ban, szemgolyók tarkónyomáson...
Most őszintén: ha ilyen géped lehet, mit foglalkoztat hogy hol van az alja földúton:))
Egyébként ha olyan földútra mész, amit komoly teherautók gyúrtak ki, egy Honda HR-V is fennakad (tapasztalat).
Taxis vett rá vastag acél kartervédőt, jobbat én se tudok. A gyári műanyag gyorsan lejövős, viszont ha lassan mész, akkor riszog, rakhatod rükibe és baj nélkül lejössz. Ha gyorsan mentél az pech.
Egy dolog mondjuk aggaszt, mikor azon tanakodok, hogy Kappát kéne venni: piszkosul alacsonyan van pozicionálva a motor alja, földúton hamar fennakad.
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Na akkó üzengetnék ezt-azt, de a 200.-ra majd figyelj!
Szóval a Lancia alulpozicionálásának az oka kb. ennyi: Fiat Uno, Tipo, Regatta, Croma, Tempra.
Magyar embernek: olasz sz*rok.
Az okok ismertek: állami korrupció Itáliában, lezsírozott megrendelések, akkó meg minek fejleszteni, ha úgyis flottába veszi állam bácsi, ugye.
Ráadásul ezek is elözönlötték az országot, szétharcolt állapotban, aztán lett a közvélekedés olasz autókról, ami.
És ezeket egy kalap aláveszik a mesteremberek által tervezett és gyártott remekművekkel, mint pl. a Lancia. Igaz, a kisautógyártás se tesz jót az imidzsnek, de az Y mindig is jólszituált úrilányok-asszonyok városi luxusminije volt, a Bicolor meg pláne. A Thesisnél viszont sajnos túlbonyolították a dolgot, + a drága pénzen vett ótó tulaja messzire hallatszóan méltatlankodik, ha valami nem stimmel.
Nemtom milyen lenne egy BMW vagy Volvo, azokat ugye nem vettem meg, de eddigi tapasztalataim szerint a k sw igen jól muzsikál. Ennyiér meg...:))))
Ha megnézed az előző hsz-ekben felsorolt extrákat, és a többit, akkor kiderül, miért volt az én autóm új korában lazán 10 milliós darab. A pénz nem hazudik, ennyiér a digók se mertek ócskavasat árulni.
Ebből még nem látni. Kérj egy fotót fehér háttérrel, az a tuti.
Igen, annyi lóerős nagyjából. (155 a jellemző és ez is tud orgonálni, vmint meglepően közvetlen a gázreakciója). Annyiban olasz, hogy nagy vas létére pörgetni kell, mint egy Puntót. De még a turbót is!