Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Neked egyébként tiszta a motorod, vagy olajos néhol?
Múltkor, mikor néztem egy eladó Kappát, gyanúsan olajos volt a motorblokk a klímakompresszor mögött, amiről természetesen nem tudott a szervizvezető (!) tulaj, én meg nem igazán tudtam, hogy milyen súlyú lehet a probléma, úgyhogy inkább elálltam a vételtől.
Az attól függ. Mennyire taposták, hogyan szervizelték, mindig volt-e benne megfelelő mennyiségű és minőségű olaj, s főképpen csattant-e jó nagyot és rendesen hozták-e helyre? Elég soktényezős lutri, nem árt valóban hozzáértő segítséget vinni hozzá.
Én sem vagyok az a típus:))) De kétségtelenül létezik egy gazdaságossági határ, ami alatt még érdemes foltozni a gépet, fölötte meg már csak az ócskavas heti gyak. reszelgetése(tetése) horror idô+pénz árán. Ez többnyire szerencse, de ahogy megnéztem az Y-t, kiderült az "aranyigazság": a nagyvasakat több km-re tervezik, egy kiskocsinak 100e km is lehet túl sok:( A kapcsolható csillapításnak egyébként - ha m?ködik - csak elônyei vannak, pl. az általad említettek.
Szerintem, ha átkapcsol normálból sportba az ember, akkor elméletileg nem ül le annyira a segge teli pakoláskor, azt pedig ne felejtsd el, hogy a 605-ökben azért romlik el, mert már tízenvalahány éves alkatrészekről van szó, amiket időnként cserélni-javítani kell. Nem vagyok az a típus, aki ilyesmire sajnálja a pénzt.
Ha jól tudom, ettől még a reflektor szintállítója megmarad, ellentétben az SW-vel.:)) Ilyen k-t még nem láttam, a 605-ből kiindulva (abban is gyakran elxaródik) lehet normál, komfort és sport fokozata, vagy csak komfort és sport, ami a csillapítás keménységét állítja. Ha a szintezést is elvégezné, az jó lenne, de ahhoz külön hidropneumatikus tagok kellenének (pl. Sachs Nivomat, ami több mint 600 k-ba fájt a 156 SW-khez.)
A 20V szívómotor, a kezdetiek 147 LE-vel, kb. 97-től 155 LE. A "20V turbo" alapból 220LE, asszem 320Nm körül, és a legtöbb tuningchip simán fellövi 265 pacekra (!) Majdnem Maserati:)))
Én elmennék, de pont egy másik lancsikát kukkolok holnap, amúgy meg nem vagyok Pesten! (Tood, asszonkának a fullos Y. Még az is lehet, h. néha ezzel fogok járni munkába stb, mégis feleannyit kajál, és legalább könnyen szerzek új, komolyzenére és művészetekre fogékony barátokat:))))
A méreg majd megevett a múltkor, pont előttem vittek el baró 1.4-est alcantarával, CD-vel, alufelnikkel, 790-es irányáron (max. 7-ér, a szerencsés mindenit:((( ), de most talán megleszen.
Próbálj szagértőt toborozni a Lancia-topikból, hátha ráér vki! Ott nem csak magamfajta júzerek vannak, ricambi-CD-vel fexenek-kelnek a kartácsok:))))
Az az első nagyon reménykeltően néz ki!!!! Sima kétezres, pont ami kéne, belseje gyönyörű, óra tutira visszatekerve, de ez beindította a fantáziámat! Nem megyünk el megnézni?
Nagggyon szereti a +3-4 fokot, úgy látszik ilyenkor megfelelő neki az ájer sűrűsége: könnyedén, a szokásosnál csendesebben pörög fel, és még fickósabbat ránt mint általában. + visszaáll a fogyija bőven 12 alá.
Az esti szélvédő-jégleolvasztásnál a klíma úgyis bekapcsol, ilyenkor hazáig hagyom is (kb. 10 p), könyv szerint hetente 1x nem árt, nehogy szökjön a gáz.
Ha megjön a tavasz, megy nagyjavításra, vmi enyhén kopog elöl. A hátsó nyikorgást - ha valaki hasonló cipőben járna - nem okvetlen lengéscsillapító, inkább ilyentájt a kézifékkötelek átvezetésének zsírhiánya okozhatja. Aztán a dörzsölést felerősíti a kasztni, de a "szaxervizbe" kiderült, h csak ennyi:))))
Ha német, francia etc. (kontinentális európai) nyelvet választok akkor km/C ben számol, ha angolt akkor ml/F ben. Ezek szerint nem lehet külön kiválasztani (valószínűleg az évjárattól is függ az enyém 95-ös). Írok a Lanciá-nak.
Majd még kérdezek. Az előző kocsim egy Toyota Carina volt ami jóval primitívebb típus :-)
Most nézem kb negyvenedszerre a Totalcar(Winkler) Maserati Ghibli tesztjét. Egyetlen autó van, amire ki merném mondani, hogy szebb mint a Lancia Kappa, ez pedig a Ghibli. Egyszerűen nem dögölhetek úgy meg, hogy nem lesz az enyém.