Kösz, hogy bebizonyitottad, hogy a rendőri mérésre semmi szükség - mármint leszámitva a pénzbehajtást. Tehát sem a mérést végző rendőrökre, sem a segítőikre semmi szükség.
Azzal az idióta autóvezetővel mit lehet kezdeni, aki másodszorra is, harmadszorra és negyedszerre is belemegy fél év alatt a trafiba???
Valóban nem a rendőri munka miatt csökken a balesetek száma. Ez 100%!!!
Elég megnézni a benzinfogyasztás alakulását az elmúlt 3-4 évben. Nagyjából ilyen mértékben csökkennek a balesetek is, mint a tankolások száma/mennyisége.
Megdöbbentő, hogy továbbra is arányaiban ugyanannyi a gyorshajtók száma, pedig májusban lesz 4 éve, hogy MINDENKI tudja, 30e Ft a legolcsóbb bírság!
Ehhez elébb az kellene, hogy mindenkinek a jövedelmi viszonyai nyilvánosak legyenek, és a valóságot tükrözzék.. Mondjuk Svédországban, Norvégiában nyilvános az adóbevallás, megnezheted a szomszédét a neten. Ha nem tetszik, szólsz a megfelelő helyen. Igaz, ott azt, aki tisztességesen lett vagyonos, elismerik és tisztelik ezért.
Aham, ezért pl kéne egy jo kis hajnali fagy már, és teljesen jól lehetne utána közlekedni, mert a hulyék összetörik magukat, csak a gyakorlottak maradnak.
Nem tartom szerencsésnek a gyorshajtás pénzzel való megvásárlásának lehetőségét.
Jogosítvány-bevonással honorálnám. Az az EGYETLEN, amivel egyformán lehet fegyelmezni mindenkit.
Pénzbüntetés nem lehet azonosan húsbavágó/nevelő egy tényleg minimálbéren dolgozó 10 éves Suzuki-tulajdonosnak összehasonlítva egy minimálbér után adozó Hummer-essel.
Pénzbüntetés csak úgy lehetne igazságos, nevelő hatású, ha úgy csinálnák, ahogy pár európai kultúrállamban, hogy a jövedelmi viszonyok igen komoly szorzóként működnek.
Én úgy csinálnám, hogy első alkalommal (mondjuk 50%-os túllépésig) nem büntetnék, mindössze egy hivatalos, iktatott levelet küldenék ki tértivevénnyel, melyben értesítem, hogy megvolt az első gyorshajtása, amelyre ezúttal még csak figyelmeztetés a reakció, de ismétlődés esetén már figyelmeztetés nélkül 1 hónap jogsibevonás lesz. Esetleges további ismétlődés esetén pedig emelkedik a bevonási idő.
És ne panaszkodjon senki, hogy neki munkaeszköz a jogosítvány, nélküle éhenhal a családja.
Akkor mondja ezt magának, akkor gondolja ezt végig, amikor beletapos a gázpedálba!!!
Erre rímel az a kedves hölgy, aki rákérdezett az őt megállító rendőrnél, hogy érti ő, hogy ebben az utcában ezen a szakaszon megállni tilos, de mennyire? Kicsit vagy nagyon?
Ezért is kell oda a jobbra kanyarodni tilos tábla. És nem úgy van, ahogy andd írta, hogy ÉPESZŰ embernek nincs arra a táblára szüksége...
De tessék mondani, az egész világon egyre több országban alkalmazott autópálya-felhajtóknál a balra kanyarodni tilos, behajtani tilos, meg hasonló táblák kihelyezése KI MIATT van? Szükséges???
Épeszű ember tényleg nem megy fel szemben az autópályára, de ha valaki teljesen megkeveredett, eltévedt, bepánikolt, akkor bizony előfordulhat VÉLETLENÜL.
Más kérdés, hogy az elmúlt pár év baleseti statisztikájában ha jól emlékszem 4 eset volt szemben felhajtás, ebből ketten öngyilkossági szándékkal, tudatosan hajtottak fel szemben a pályára. Csak kettő volt "véletlen", ebből az egyik igen idős sofőr volt, aki nem is nagyon kaphatott volna már jogsit. Ha jól emlékszem...
Komolyanm a többésg ha gyorsan megy, azért teszi, hogy hamarabb érjen oda. Ha ebben megakadályozzák, az épp elég nagy büntetés. Csak hát ehhez dolgozni kéne a rendőröknek.... Ez automata fényképekkel nem megy.
Aham. Ennyi erővel akkor te jobban szereted a misszionárius pózt a többinél. Mert én azt mondom. :))
Komolyan te akarod megmondani, hogy mást mi tart vissza jobban ?
Tudod én már nagy fiú vagyok, valahogy kiszámolom, hogy ha van egy szar napom és 10x hajtok gyorsan, mindig elkapnak az 5000.-
Ha van egy átlagos napom, krúzolgatok és elkapnak gyorshajtásért akkor az mondjuk 30 ezres.
Sosem volt erősségem a matek, de azért egy ötöst könnyebben kiköhögök, mint harmincat.
Ha van gyereked kérdezd meg tőle mi a nagyobb visszatartó erő ! Megy az utcán és minden helytelen viselkedése után valaki az ujjával megfenyegeti, vagy egyszer valaki orrba kormányozza egy eldobott papírzsepiért.
Tartok tőle, hogy a következő szemetelésnél jobban körül nézne...
Hát pedig ahol van halálbuntetés, ott is van gyilkosság.
Ugyanis, a tény az, hogy nem a büntetés nagysága, hanem a gyorsasága és az elkerülhetetlensége ami igazán visszatartó erő. Ha gyorsan mész, és minden ilyen esetben 5 perc mulva megbuntetnének 500 forintra, az jobban visszatartana, mint a mostani.
A szabálysértés büntetésétől független a szabálysértés ténye.
Az nyilvánvaló, hogy ha 150 ropi egy piroson áthajtás, az elrettentőbb, mint egy mezei fekete pont. Ahogy nem mindegy, hogy lopásért szabálysértési eljárás, vagy kézlevágás a tarifa.
Én egy ötezres büntinél is magamba szállok, van akinek ehhez százezrek kellenek, netán az is kevés.
Pedig messze nem ugyanazon büntetés jár érte. Pl az uj tervezetben enyhébb buntetés jár az ittas repülőgépvezetésért, mint az ittas autovezetésért... (mondjuk az előbbi nem fordul elő, de akkor is)
Itt is bele van kalkulálva az állami bevételbe. Ha elkapnak perkálsz, ha nem, akkor szerencséd van. Mindenki szabálytalankodott már, ha máshogy nem, akkor véletlenül/tudatlanul.
No de arról vitázni, hogy egy szabálysértés mennyire szabálysértés, az elég nagy hülyeség.Át lehet menni a piroson, ha nem jön senki keresztbe, de attól még nem szabad.
Azért vannak sportágak, ahol a szabály megsértése bele van kódolva. Láttál már mondjuk vizilabda, vagy jéghoki meccset kiállitás nélkül? Pedig elvileg ott is be kéne tartani a szabályokat, és senki se teszi, mert akkor tutti nem vinné semmire.
Végképp nem akarok itt okoskodni, de ez a szar lapogatás kissé unalmas. Ki mennyire és melyik szabályt szegi meg és az miért elfogadható ?!
Miről beszélünk ? Ha van rá ideológiánk, akkor oké ?
Jó pár éve vezettem egy meccset, az ítéletem nem tetszett az egyik félnek, mire elkezdte boncolgatni, hogy ez egy hülye szabály, a múltkor sem szóltak érte és különben is, csak egy kicsit sértette ezt meg, meg a másikat is éppen csak.
Meccs után jött megint okoskodni, mert miattam kapott ki, stb. Oda adtam neki egy szabálykönyvet és mondtam, hogy húzza alá azokat a szabályokat, amik rá nem érvényesek, kocogjon be a szövetségbe, fogadtassa el és amint hatályos lesz, úgy fogok eljárni.
Azt direkt nem mondtam neki, hogy én volnék az egyik idióta, aki átnézné a beadványát. :) Vártam a szöviben, de nem jött.
Rá egy évre vezettem neki ismét. Mikor meglátott felnézett, a száján lehetett látni, hogy anyám pörög az urnájában, de egész meccsen egyet sem hibázott.
Na, a GPS teszi igazán figyelmetlenné a népeket...Követi a hangot ész nélkül, aztán ugye a térkép nem aktuális - mert nem is lehet - és megy mint a barom bele a lezárt utba. Vagy a térkép nem pontos és eltéved, és minthogy papirtérképe nincs -- meg amugy se tud térképet olvasni (azt egyből lehet látni, aki 3D formában használja a GPSt az nem tud, aki 2D térképformában, az igen), fingja nincs hogy hol van.
Egy strukturált városban (az europaiak ugy általában kör meg sugárutak) az amcsik negyzetesek, aki magátol nagyjábol nem tud eltalálni kb akárhova főleg nappal ha süt a nap mert akkor az égtájak megvannak, attol el kéne venni a jogsit.