Egyik eddigi kormány sem merne ilyet meglépni, mert az lenne az utolsó hete a Parlamentben.
Ugye te sem gondoltad komolyan?
22 év alatt nem volt még olyan kormány, aki fel mert volna vállani valam iehhez hasonló, ennyire népszerűtlen döntést, mert ragaszkodik a húsosfazékhoz...
Nem látjátok, hogy ha 4 évvel a szigorítás után is ugyanannyi renitens van, nem sikerült rákényszeríteni a szabálykövetésre azokat, aki csakazértsem hajlandók betartani a szabályokat, akkor az nem a betartatók szégyene.
De annyiban egyetértünk, hogy nem tartom szerencsésnek a lakott területen 65-tel közlekedőket, mert ők beálltak a közigbírság miatt még "szabályosnak tekintett" sebességre, ami viszont egy esetleges (a gyalogos figyelmetlensége miatt bekövetkezett) gyalogosgázolás esetén halálos lehet.
Ebből következik, hogy nagyon sürgősen át kellene állni a megállításos mérésre.
Felvenni még 2x ennyi rendőrt, olyanokat, akiknek csak az lesz a dolguk, hogy a megállításos mérésben részt vegyenek. Ez azért is jó - mint most bebizonyítottátok - mert a bevésődés azonnali lesz. Kisebb bírságokkal a közignél, de mindenkinek járjon ki az 5 rugó ha túllépte 5 km/h-val a megengedettet.
Te, biztos ilyet szeretnél?
Vagy egy (ön)kontroll nélküli világot???
Tulajdonképpen mi is a problémád?
Hetente szaladsz bele trafiba? Vagy miért ez a stílus?
Kösz, hogy bebizonyitottad, hogy a rendőri mérésre semmi szükség - mármint leszámitva a pénzbehajtást. Tehát sem a mérést végző rendőrökre, sem a segítőikre semmi szükség.
Azzal az idióta autóvezetővel mit lehet kezdeni, aki másodszorra is, harmadszorra és negyedszerre is belemegy fél év alatt a trafiba???
Valóban nem a rendőri munka miatt csökken a balesetek száma. Ez 100%!!!
Elég megnézni a benzinfogyasztás alakulását az elmúlt 3-4 évben. Nagyjából ilyen mértékben csökkennek a balesetek is, mint a tankolások száma/mennyisége.
Megdöbbentő, hogy továbbra is arányaiban ugyanannyi a gyorshajtók száma, pedig májusban lesz 4 éve, hogy MINDENKI tudja, 30e Ft a legolcsóbb bírság!
Ehhez elébb az kellene, hogy mindenkinek a jövedelmi viszonyai nyilvánosak legyenek, és a valóságot tükrözzék.. Mondjuk Svédországban, Norvégiában nyilvános az adóbevallás, megnezheted a szomszédét a neten. Ha nem tetszik, szólsz a megfelelő helyen. Igaz, ott azt, aki tisztességesen lett vagyonos, elismerik és tisztelik ezért.
Aham, ezért pl kéne egy jo kis hajnali fagy már, és teljesen jól lehetne utána közlekedni, mert a hulyék összetörik magukat, csak a gyakorlottak maradnak.
Nem tartom szerencsésnek a gyorshajtás pénzzel való megvásárlásának lehetőségét.
Jogosítvány-bevonással honorálnám. Az az EGYETLEN, amivel egyformán lehet fegyelmezni mindenkit.
Pénzbüntetés nem lehet azonosan húsbavágó/nevelő egy tényleg minimálbéren dolgozó 10 éves Suzuki-tulajdonosnak összehasonlítva egy minimálbér után adozó Hummer-essel.
Pénzbüntetés csak úgy lehetne igazságos, nevelő hatású, ha úgy csinálnák, ahogy pár európai kultúrállamban, hogy a jövedelmi viszonyok igen komoly szorzóként működnek.
Én úgy csinálnám, hogy első alkalommal (mondjuk 50%-os túllépésig) nem büntetnék, mindössze egy hivatalos, iktatott levelet küldenék ki tértivevénnyel, melyben értesítem, hogy megvolt az első gyorshajtása, amelyre ezúttal még csak figyelmeztetés a reakció, de ismétlődés esetén már figyelmeztetés nélkül 1 hónap jogsibevonás lesz. Esetleges további ismétlődés esetén pedig emelkedik a bevonási idő.
És ne panaszkodjon senki, hogy neki munkaeszköz a jogosítvány, nélküle éhenhal a családja.
Akkor mondja ezt magának, akkor gondolja ezt végig, amikor beletapos a gázpedálba!!!
Erre rímel az a kedves hölgy, aki rákérdezett az őt megállító rendőrnél, hogy érti ő, hogy ebben az utcában ezen a szakaszon megállni tilos, de mennyire? Kicsit vagy nagyon?
Ezért is kell oda a jobbra kanyarodni tilos tábla. És nem úgy van, ahogy andd írta, hogy ÉPESZŰ embernek nincs arra a táblára szüksége...
De tessék mondani, az egész világon egyre több országban alkalmazott autópálya-felhajtóknál a balra kanyarodni tilos, behajtani tilos, meg hasonló táblák kihelyezése KI MIATT van? Szükséges???
Épeszű ember tényleg nem megy fel szemben az autópályára, de ha valaki teljesen megkeveredett, eltévedt, bepánikolt, akkor bizony előfordulhat VÉLETLENÜL.
Más kérdés, hogy az elmúlt pár év baleseti statisztikájában ha jól emlékszem 4 eset volt szemben felhajtás, ebből ketten öngyilkossági szándékkal, tudatosan hajtottak fel szemben a pályára. Csak kettő volt "véletlen", ebből az egyik igen idős sofőr volt, aki nem is nagyon kaphatott volna már jogsit. Ha jól emlékszem...
Komolyanm a többésg ha gyorsan megy, azért teszi, hogy hamarabb érjen oda. Ha ebben megakadályozzák, az épp elég nagy büntetés. Csak hát ehhez dolgozni kéne a rendőröknek.... Ez automata fényképekkel nem megy.
Aham. Ennyi erővel akkor te jobban szereted a misszionárius pózt a többinél. Mert én azt mondom. :))
Komolyan te akarod megmondani, hogy mást mi tart vissza jobban ?
Tudod én már nagy fiú vagyok, valahogy kiszámolom, hogy ha van egy szar napom és 10x hajtok gyorsan, mindig elkapnak az 5000.-
Ha van egy átlagos napom, krúzolgatok és elkapnak gyorshajtásért akkor az mondjuk 30 ezres.
Sosem volt erősségem a matek, de azért egy ötöst könnyebben kiköhögök, mint harmincat.
Ha van gyereked kérdezd meg tőle mi a nagyobb visszatartó erő ! Megy az utcán és minden helytelen viselkedése után valaki az ujjával megfenyegeti, vagy egyszer valaki orrba kormányozza egy eldobott papírzsepiért.
Tartok tőle, hogy a következő szemetelésnél jobban körül nézne...
Hát pedig ahol van halálbuntetés, ott is van gyilkosság.
Ugyanis, a tény az, hogy nem a büntetés nagysága, hanem a gyorsasága és az elkerülhetetlensége ami igazán visszatartó erő. Ha gyorsan mész, és minden ilyen esetben 5 perc mulva megbuntetnének 500 forintra, az jobban visszatartana, mint a mostani.
A szabálysértés büntetésétől független a szabálysértés ténye.
Az nyilvánvaló, hogy ha 150 ropi egy piroson áthajtás, az elrettentőbb, mint egy mezei fekete pont. Ahogy nem mindegy, hogy lopásért szabálysértési eljárás, vagy kézlevágás a tarifa.
Én egy ötezres büntinél is magamba szállok, van akinek ehhez százezrek kellenek, netán az is kevés.
Pedig messze nem ugyanazon büntetés jár érte. Pl az uj tervezetben enyhébb buntetés jár az ittas repülőgépvezetésért, mint az ittas autovezetésért... (mondjuk az előbbi nem fordul elő, de akkor is)
Itt is bele van kalkulálva az állami bevételbe. Ha elkapnak perkálsz, ha nem, akkor szerencséd van. Mindenki szabálytalankodott már, ha máshogy nem, akkor véletlenül/tudatlanul.
No de arról vitázni, hogy egy szabálysértés mennyire szabálysértés, az elég nagy hülyeség.Át lehet menni a piroson, ha nem jön senki keresztbe, de attól még nem szabad.