Én nemrég vettem izzító relét, és számomra akkor derült ki, hogy vannak különböző izzítási idejű relék. Amit most tettem bele, az 8 másodperces és utána nem izzít. Ez látszik a belső világításon is, mert amikor kialszik a sárga hurok, a belső világítás fényesebb lesz picit. Ez az idő múlásával változhat valahogy, mert apósom Fordjában sem indult a motor a lámpa kialvásakor, még várni kellett kb. ugyanannyit, hogy beinduljon. De én sajnos a dízelhez hülye vagyok.
Értem én . Csak arra utaltam , hogy kétféle lehetőség van . Az egyik verziónál amikor elalszik a kontrolllámpa akkor az izzítás is megszűnik . A másiknál a lámpa elalszik , de a gyertyákat tovább fűti és csak a motor beindulásakor hagyja abba . Én már mindkét megoldással találkoztam . Az Aixamemben az utóbbi ( folyton izzítós ) van , az olyannál fölösleges levenni a gyújtást és újra ráadni , egyszerűbb tovább rajta tartani . A legtöbb ember azt hiszi , hogy a lámpa elalvásakor megszűnik az izzítás is -- pedig ez a ritkább megoldás .
Szerintem csak akkor indokolt ilyen indításgátló reteszelést alkalmazni , ha nagyon gyakorlatlan vagy ügyetlen sofőr használja a kocsit . Mivel a gyárak feltételezik , hogy minden vásárlójuk teljesen hülye , ezért használnak többszörös túlbiztosításokat . És néha elemieket meg egyáltalán nem ...
Az általad számomra küldött elektromos rajzon rajta van az indítás reteszelő relé csatlakozója is, tehát előfordulhat hogy megoldható, mint nekem a központi zár. sajnos elég nehezen hozzáférhető az irányváltó elektromos része.
A gyári izzitás kontroll lámpa kialszik majd gyujtás kapcs. vissza alapba es még 1x amíg ki nem alszik és utánna indítok.Eddig így mindig indult elsőre.
Ja, megálláskor ki kell venni a sebváltót "üresbe", az előre/hátra közé, vagy mindegy, hogy hol hagyom?
Általában mindegy . De vannak olyan dizelek amiknél gézt kell nyomni indításnál . és ez mopedautón kellemetlen lehet mert egyból neki is lódul a masina ... Ha ilyen a tied is akkor mindig tedd üresbe . Mivel a mopedautót nem lehet a hagyományos értelemben sebességben hagyni ezért mindig a kézifékkel kell rögzíteni . Sebességben lekapcsolt motorral kicsit nehezebben gurul és passz . Vontatni is üresben kell .
A fenti hibák kiküszöbölésére állítólag egyes járgányokon alkalmaztak olyan reteszelést amely nem engedett indítózni , ha nem volt üresben a váltó . Én ilyennel még nem találkoztam .
Azt hittem benne van a „B”-s jogsi előírás , Ezek szerint 2012 májusa után helyezték forgalomba . Ezek szerint azzal semmi teendőd nincs .
Vagy rosszul emlékszem és nincs a kupakon egy rugó tányérral?
Jól emlékszel . Az Aixam gyári hűtősapkáján kétirányú szelep van , de a Ligier Ambra csak kiengedni tudja a túlnyomást , visszaszívni nem . Ezért célszerű olyan tágulási tartályt beépíteni ami valami gépkocsiban volt , és annak sapkájára bízni a nyomáselengedést .
aixam 500.4 van de csupán annyi a trükk hogy 2x izzítok.
És ez mit jelent ? Merthogy az én Aixamemben a gyári izzítás olyan olyan , hogy ráadom a gyújtást , erre felgyullad az izzítást jelző gyári lámpa a műszerfalon majd valamikor elalszik , de az izzítás tovább zajlik , vagyis megy az áram a gyertyákba akkor is amikor a gyárilag beépített jelzőlámpa már nem világít a műszerfalon . Azért írom a gyárit , mert én építettem be olyat ami a gyertyáról veszi az áramot .
Vagyis ha az eredeti kontrolllámpa elalvása után még vársz akkor ugyanúgy tovább fűti a gyertyákat .
Nos a gumit még hagyd, ha van mélysége! Én is csak azért vettem, mert egyrészt a vén geci, akitől vettem az autót, letagadta, hogy van hozzá alufelni és adott rá négy tükörre kopott nyárit. Másnap feltette a felniket a jófogásra 50-ért.
Másrészt pedig magyar rendszám nem lévén az NKH-hoz kell vinnem vizsgára a gépet, és ott aligha nézik jó szemmel a kilátszó kopásjelzőt.
Én is a jófogáson vettem a felniket, postával volt 12, a négy gumi 32, szereléssel együtt "megúsztam" 47-ből...
A fesszabályzó nekem is cserélve volt, nem tudom, milyen van benne. a gyári el szokott melegedni, van ventilátoros verzió is.
A tágulási tartály és a jelenlegi rendszer között az a különbség, hogy itt a hűtősapkában van egy túlnyomás-szelep, ami "kiengedi" a felesleget, a tartályba pedig vissza tud menni a folyadék, az csak levegőt ereszt ki (jó esetben), mert a tartályon van a rugó ellenállású sapka. Tehát a mostani túlfolyó csőre teszel tartályt, az szerintem csak egy irányú lesz, tehát onnan feltölteni nem lehet. Vagy rosszul emlékszem és nincs a kupakon egy rugó tányérral?
Mivel a mopedautók üzemképességének lételem a töltés -- betolhatatlanok -- ezért célszerű árkus szemmel figyelni a villamos rendszert . Ha kedden kimérik , hogy rendben van a töltés , nem jelenti azt : pénteken is rendben lesz még a dolog ...
Egy olcsóbb piti tétel , de legegyszerűbb egy szivargyújtóba dughatót venni :
Természetesen üresbe teszed és ha lejtős a hely behúzod a kéziféket :-)Digitális multiméter pár ezer Ft, érdemes beruháznod egyre, jól jöhet hibakeresésnél de például a hátsó ajtó nyitód hibakereséséhez is.
Fogsz egy olcsó multimétert rácsatlakozol az aksira és félgázon mérsz egy 14,5 voltot.Esetleg egyszerübben sötétben egy fal elé állva alapjáraton világítasz majd gázadásra megfigyeled erősödik e fényerő, de a multiméter a tutibb.
Mi , 5 mm ??? Az legalább 10 év egy ilyen járgányon , amin se kipörgetni , se megcsúsztatni nem lehet igazán a kereket . Ha le akarod koptatni ahhoz el kell állítani a kerékösszetartást , de mint írtad mincs aknád m és hideg is van . Szervízben biztos megcsinálják jó pénzért , csak hülyén néznek , ha ilyesmivel állít be az ember ...
Egyébként azért kerestem , mert a négy utolsó mondatát akartam idézni belőle :
Viszont a szélesebb futófelület menő, ezért minden új autót egyre nagyobb kerékre állítanak, ami pedig jelentősen rontja a téli tapadást. Egy 225-ös, 245-ös abroncs bármilyen mintázattal rosszabb teljesítményt nyújt havon, jégen, mint egy 155-ös. Valószínűleg ezért érzik sokan azt, hogy régen is jól megvoltak téli gumi nélkül. Erről nem a gumigyártók tehetnek, ez a dizájnerek sara.
Jegyzem meg a legmesszebbmenőkig egyetértek a szerzővel . Ha mindenáron át akarod gumizni -- amit ha nem kopottak nagyon akkor látatlanban fölöslegesnek tartok* -- akkor 135/70-est vegyél rá . Vagy ha csak az van akkor 80-ast , bár nem tudom elfér-e ?
Aztán téli-nyári kérdése ... Hogy a fenti cikket idézgessem :
Bátrabb német tanulmányok már ki merik mondani, hogy száraz úton még fagypont környékén is jobban tapad a nyári abroncs, mint a téli specialisták.
de évi tíz–tizenötezer kilométer mellett pocsékolásnak tűnik két garnitúrát megvenni, szereltetni, tárolni, kidobni.
Ezeket hívják négyévszakos guminak, ami a mi éghajlati viszonyaink között bőven elég, ezt a legfröcsögőbb télipártinak is be kell látnia.
Barátom pár napja gumisnál ( személyes ismerősénél ) járt , aki nagyon csereérettnek találta hozzá vitt , kissé öregecske köpenyt . Nehezen ( vagy sehogy) értette meg : mopedautón van . Vagyis max. 5 lóerő . max. 60 km/óra , max. bő fél tonnás súly . Ugyanakkor ezt a gumit normál gépkocsira gyártották , vagyis 2-3x ekkora sebességre , 2-3-ekkora súlyra és 10-20x ekkora teljesítményre .
Egyszer a rádióban valami eretnek azt merte mondani , hogyha valakinek kis autója van , és kicsi a futásteljesítménye , és nagyon nem akar 2 garnitúrát tartani akkor inkább télit használjon állandóan , mert bár az jobban kopik nyáron , de normálisan vezetett kiskocsin úgyis kibír 50-0 ezer km-t m és addigra az elöregedés miatt lesz csereérett , mire lekopna .
Bár volt szó a Totalcaron már a gumik öregedéséről , és ott írták : valamelyik nagy és neves gyártó ( talán Goodyear ) nem is írt öregedést . Ha megfelelően tárolják , akkor bármedig felszerelhető -- bár a cikk a kereskedésben újonnan vásárolt , de régebbi gumik ( DOT szám alapján) felhasználhatóságáról szólt .
Szóval szerintem is erősen túllihegik ezt a gumi témát , és főként az teszi veszélyessé , hogy a sok hülye azt hiszi : a téli gumival ugyanúgy mehet a jégen , mint nyárival a száraz betonon . Pedig csak arról van szó , hogy jobban ( lényegesen jobban ) tapad , mintha a keményrefagyott nyárival vigéckedne a jégen .
Kíváncsi vagyok mikor kezdik a biciklik téligumis hisztériáját .
Ha mindenáron új gumit akarsz akkor vegyél télit vagy négyévszakosat .
*Amikor bejelenteztél a fórumra úgy tűnt gaudaságossági okok miat akarsz mopedautót . Ha van jármű ami a legkevésbé használ ki két gumigarnitúrát akkor ezek a műanyag játékautók azok .
.,hogy honnét tudom, kérdezd például Bakancs4- et az övében mi volt van és miért. Még a büntetős időszakban egy ismerősöm túl sok mopedautót hozott be és elég sokat szervizelt amikhez valaki "barkácsolt" egy javíthatót.