Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

barnazol75 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 41760

Jah. Értem. 

Előzmény: Bakancs4 (41757)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.05 0 0 41759

Az érdekelt volna, hogy helyileg honnan vetted, mert a 12 ezres ár nagyon alacsonynak tűnt.

Előzmény: barnazol75 (41754)
barnazol75 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 41758

Én nemrég vettem izzító relét, és számomra akkor derült ki, hogy vannak különböző izzítási idejű relék. Amit most tettem bele, az 8 másodperces és utána nem izzít. Ez látszik a belső világításon is, mert amikor kialszik a sárga hurok, a belső világítás fényesebb lesz picit. Ez az idő múlásával változhat valahogy, mert apósom Fordjában sem indult a motor a lámpa kialvásakor, még várni kellett kb. ugyanannyit, hogy beinduljon. De én sajnos a dízelhez hülye vagyok.

Előzmény: Bakancs4 (41749)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 41757

Értem én . Csak arra utaltam , hogy kétféle lehetőség van . Az egyik verziónál amikor elalszik a kontrolllámpa akkor az izzítás is megszűnik . A másiknál a lámpa elalszik , de a gyertyákat tovább fűti és csak a motor beindulásakor hagyja abba .  Én már mindkét megoldással találkoztam .  Az Aixamemben az utóbbi ( folyton izzítós ) van  , az olyannál fölösleges levenni a gyújtást és újra ráadni , egyszerűbb tovább rajta tartani .  A legtöbb ember azt hiszi , hogy a lámpa elalvásakor megszűnik az izzítás is -- pedig ez a ritkább megoldás .

Előzmény: Lawicska (41753)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 41756

Szerintem csak akkor indokolt ilyen indításgátló reteszelést alkalmazni , ha nagyon gyakorlatlan vagy ügyetlen sofőr használja a kocsit . Mivel a gyárak feltételezik , hogy minden vásárlójuk teljesen hülye , ezért használnak többszörös túlbiztosításokat . És néha elemieket meg egyáltalán nem ...

Előzmény: barnazol75 (41755)
barnazol75 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 41755

Az általad számomra küldött elektromos rajzon rajta van az indítás reteszelő relé csatlakozója is, tehát előfordulhat hogy megoldható, mint nekem a központi zár. sajnos elég nehezen hozzáférhető az irányváltó elektromos része.

Előzmény: Bakancs4 (41752)
barnazol75 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 41754

Jofogas.hu,  odaírtam.  ;) Viszont megnéztem, 12+posta volt, tehát 15 körül. Gumi nélkül.

Előzmény: Törölt nick (41751)
Lawicska Creative Commons License 2017.01.05 0 0 41753

A gyári izzitás  kontroll lámpa kialszik majd gyujtás kapcs. vissza alapba es még 1x amíg ki nem alszik és utánna indítok.Eddig így mindig indult elsőre.

Előzmény: Bakancs4 (41749)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41752

Ja, megálláskor ki kell venni a sebváltót "üresbe", az előre/hátra közé, vagy mindegy, hogy hol hagyom?

 

Általában mindegy . De vannak olyan dizelek amiknél gézt kell nyomni indításnál . és ez mopedautón kellemetlen lehet mert egyból neki is lódul a masina ... Ha ilyen a tied is akkor mindig tedd üresbe .  Mivel a mopedautót nem lehet a hagyományos értelemben sebességben hagyni ezért mindig a kézifékkel kell rögzíteni . Sebességben lekapcsolt motorral kicsit nehezebben gurul és passz . Vontatni is üresben kell .

A fenti hibák kiküszöbölésére állítólag egyes járgányokon alkalmaztak olyan reteszelést amely nem engedett indítózni , ha nem volt üresben a váltó . Én ilyennel még nem találkoztam .

 

Azt hittem benne van a „B”-s jogsi előírás , Ezek szerint 2012 májusa után helyezték forgalomba . Ezek szerint azzal semmi teendőd nincs .

 

Ezt hol kellene keresnem?

 

A forgalmi hátuljába írják be .

 

Előzmény: daty55 (41728)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41751

Postával együtt 12 ezerért 4 ilyen alufelni? Hol vetted? 

Előzmény: barnazol75 (41748)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41750

Vagy rosszul emlékszem és nincs a kupakon egy rugó tányérral?

 

Jól emlékszel . Az Aixam gyári hűtősapkáján kétirányú szelep van , de a Ligier Ambra csak kiengedni tudja a túlnyomást , visszaszívni nem . Ezért célszerű olyan tágulási tartályt beépíteni ami valami gépkocsiban volt , és annak sapkájára bízni a nyomáselengedést .

Előzmény: barnazol75 (41748)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41749

aixam 500.4 van de csupán annyi a trükk hogy 2x izzítok.

 

És ez mit jelent ? Merthogy az én Aixamemben a gyári izzítás olyan olyan , hogy ráadom a gyújtást , erre felgyullad az izzítást jelző gyári lámpa a műszerfalon majd valamikor elalszik , de az izzítás tovább zajlik , vagyis megy az áram a gyertyákba akkor is amikor a gyárilag beépített jelzőlámpa  már nem világít a műszerfalon . Azért írom a gyárit , mert én építettem be olyat ami a gyertyáról veszi az áramot .

Vagyis ha az eredeti kontrolllámpa elalvása után még vársz akkor ugyanúgy tovább fűti a gyertyákat .

Előzmény: Lawicska (41718)
barnazol75 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41748

Nos a gumit még hagyd, ha van mélysége! Én is csak azért vettem, mert egyrészt a vén geci, akitől vettem az autót, letagadta, hogy van hozzá alufelni és adott rá négy tükörre kopott nyárit. Másnap feltette a felniket a jófogásra 50-ért.

http://www.jofogas.hu/komarom_esztergom/Alufelnis_mopedauto_kerekek___teli_gumikkal_57418931.htm

 

Másrészt pedig magyar rendszám nem lévén az NKH-hoz kell vinnem vizsgára a gépet, és ott aligha nézik jó szemmel a kilátszó kopásjelzőt.

Én is a jófogáson vettem a felniket, postával volt 12, a négy gumi 32, szereléssel együtt "megúsztam" 47-ből... 

A fesszabályzó nekem is cserélve volt, nem tudom, milyen van benne. a gyári el szokott melegedni, van ventilátoros verzió is. 

A tágulási tartály és a jelenlegi rendszer között az a különbség, hogy itt a hűtősapkában van egy túlnyomás-szelep, ami "kiengedi" a felesleget, a tartályba pedig vissza tud menni a folyadék, az csak levegőt ereszt ki (jó esetben), mert a tartályon van a rugó ellenállású sapka. Tehát a mostani túlfolyó csőre teszel tartályt, az szerintem csak egy irányú lesz, tehát onnan feltölteni nem lehet. Vagy rosszul emlékszem és nincs a kupakon egy rugó tányérral?

 

Ilyen lett a kerék:

(a csavarok majd horganyozva lesznek)

 

 

 

 

Előzmény: daty55 (41729)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41747

Egy ilyen tágulási tartályt én is beépítek, ennyi még futja a tudásomból!:-)

Találok valahol leírást, képeket róla?

 

Hát az az istennek se találom róla a másik képet , pedig éppen pár napja nézegettem .

Előzmény: daty55 (41732)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -1 0 41746

Köszi a tippet, holnap meg is rendelem!:-)

Előzmény: Bakancs4 (41745)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41745

Mivel a mopedautók üzemképességének lételem a töltés -- betolhatatlanok -- ezért célszerű árkus szemmel figyelni a villamos rendszert . Ha kedden kimérik , hogy rendben van a töltés , nem jelenti azt : pénteken is rendben lesz még a dolog ...

Egy olcsóbb piti tétel , de legegyszerűbb egy szivargyújtóba dughatót venni :

http://www.jofogas.hu/pest/Autos_Szivargyujtos_Feszultsegmero___Voltmero_59027765.htm?first=1

http://www.jofogas.hu/pest/Szivargyujtos_autos_feszultsegmero_12V_24V_szivargyujto_feszultsegmero_59980132.htm?first=1

 

Előzmény: daty55 (41740)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -1 0 41744

Ha egy ilyet rákötök az aksira az jó?

Fogja mutatni, hogy mennyi a töltés?

 

http://www.jofogas.hu/pest/Voltmero_digitalis_vizallo_mini_DC30V_57100841.htm?first=1

 

Vagy nem jó az akkura kötni, mert állandóan mutatja?

Akkor hová érdemes, ahol nem mutatja, ha leállítom az autót?

Előzmény: Mnagy (41739)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -1 0 41743

Köszi!:-)

Előzmény: Mnagy (41742)
Mnagy Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41742

Természetesen üresbe teszed és ha lejtős a hely behúzod a kéziféket :-)Digitális multiméter pár ezer Ft, érdemes beruháznod egyre, jól jöhet hibakeresésnél de például a hátsó ajtó nyitód hibakereséséhez is.

Előzmény: daty55 (41740)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41741

Én rákötöttem az izzítógyertyára egy vezetéket és behoztam a műszarfalra , ott egy kontrollizzót működtet, vagyis látom a tényleges izzítást .

Okozhat indítási nehézséget az is , ha nem forgat elég gyorsan az önindító .

Előzmény: HPál.03 (41694)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -3 0 41740

Sajnos nincs multiméterem, de kiméretem valakivel!

 

Akkor ha olyan digitális izét veszek, ami mutatja, csak az akkura kell kötni?

 

Ja, megálláskor ki kell venni a sebváltót "üresbe", az előre/hátra közé, vagy mindegy, hogy hol hagyom?

Előzmény: Mnagy (41739)
Mnagy Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41739

Fogsz egy olcsó multimétert rácsatlakozol az aksira és félgázon mérsz egy 14,5 voltot.Esetleg egyszerübben sötétben egy fal elé állva alapjáraton világítasz majd gázadásra megfigyeled erősödik e fényerő, de a multiméter a tutibb.

Előzmény: daty55 (41735)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -3 0 41738

:-)))

 

A platóra felmenetben pörgött rendesen a deszkán, igaz, majdnem függőlegesen állt!:-DD

Előzmény: Bakancs4 (41736)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -2 0 41737

Jól emléxel, gazdasági okok miatt vettem meg a moped autót, és nem egy kis rendszámos autót!

A gumihoz nem nyúlok akkor, amíg nem muszáj, de ha veszek, gyári méretet veszek, és télt, vagy négy évszakosat!

 

(A mostani családi autón is 4 évszakos van, többen hülyének is néznek!:-)) )

 

Köszi a cikket, és a tippet!

Előzmény: Bakancs4 (41733)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41736

Legalább 5mm a mintamélység,

 

Mi , 5 mm ??? Az legalább 10 év egy ilyen járgányon , amin se kipörgetni , se megcsúsztatni nem lehet igazán a kereket . Ha le akarod koptatni ahhoz el kell állítani a kerékösszetartást , de mint írtad mincs aknád m és hideg is van . Szervízben biztos megcsinálják jó pénzért , csak hülyén néznek , ha ilyesmivel állít be az ember ...

Előzmény: daty55 (41729)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -3 0 41735

Na, ezt nem értem.

Ezt írtad:

 

Amúgy jó a töltésed (feszültségszabályozó) ami tipikus hiba a típusodnál?

 

 

Én mer erre azt, hogy ezt honnét tudom meg, hogy jó e a töltésem!

Hogy nézzem meg?

Hol?

Nem tudom hol, és hogy kell ezt megnézni!

 

Erre írtad amit írtál, de nem értem.:-(

 

Áruld el, hogy hogy nézzem meg, és megírom!!!

 

Azt tudom, hogy ez típushiba, Bakancs elárulta.

Az eladó fia mondta, hogy az édesapjának sok gondja volt vele, gyakran, és átépítették neki, azóta jó.

Előzmény: Mnagy (41731)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41734

Amúgy jó a töltésed (feszültségszabályozó) ami tipikus hiba a típusodnál?

 

A motortérről készült képen az újfajta , utángyártott feszszabályzó van . Hogy a horgászos viccet idézzem : azon már túl vagyunk .

Azt viszont nem tudom , hogy ezt a fajtát lehet-e javítani ? Kiöntötték-e ezt is műgyantával a barmok ?

 

Előzmény: Mnagy (41716)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.04 -2 0 41733

Mire megtaláltam ezt a cikket már rá is kérdeztél a téligumira . Ez itt a cikk :

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2010/12/08/minden_napra_uj_gumit/

 

Egyébként azért kerestem , mert a négy utolsó mondatát akartam idézni belőle :

Viszont a szélesebb futófelület menő, ezért minden új autót egyre nagyobb kerékre állítanak, ami pedig jelentősen rontja a téli tapadást. Egy 225-ös, 245-ös abroncs bármilyen mintázattal rosszabb teljesítményt nyújt havon, jégen, mint egy 155-ös. Valószínűleg ezért érzik sokan azt, hogy régen is jól megvoltak téli gumi nélkül. Erről nem a gumigyártók tehetnek, ez a dizájnerek sara.

Jegyzem meg a legmesszebbmenőkig egyetértek a szerzővel . Ha mindenáron át akarod gumizni -- amit ha nem kopottak nagyon akkor látatlanban fölöslegesnek tartok* -- akkor 135/70-est vegyél rá . Vagy ha csak az van akkor 80-ast , bár nem tudom elfér-e ?

Aztán téli-nyári kérdése ... Hogy a fenti cikket idézgessem :

Bátrabb német tanulmányok már ki merik mondani, hogy száraz úton még fagypont környékén is jobban tapad a nyári abroncs, mint a téli specialisták.

de évi tíz–tizenötezer kilométer mellett pocsékolásnak tűnik két garnitúrát megvenni, szereltetni, tárolni, kidobni.

Ezeket hívják négyévszakos guminak, ami a mi éghajlati viszonyaink között bőven elég, ezt a legfröcsögőbb télipártinak is be kell látnia.

 

 

Barátom pár napja gumisnál ( személyes ismerősénél ) járt , aki nagyon csereérettnek találta hozzá vitt , kissé öregecske köpenyt . Nehezen ( vagy sehogy)  értette meg : mopedautón van . Vagyis max. 5 lóerő . max. 60 km/óra , max. bő fél tonnás súly . Ugyanakkor ezt a gumit normál gépkocsira gyártották , vagyis 2-3x ekkora sebességre , 2-3-ekkora súlyra és 10-20x ekkora teljesítményre .

Egyszer a rádióban valami eretnek azt merte mondani , hogyha valakinek kis autója van , és kicsi a futásteljesítménye , és nagyon nem akar 2 garnitúrát tartani akkor inkább télit használjon állandóan , mert bár az jobban kopik nyáron , de normálisan vezetett kiskocsin úgyis kibír 50-0 ezer km-t m és addigra az elöregedés miatt lesz csereérett , mire lekopna .

Bár volt szó a Totalcaron már a gumik öregedéséről , és ott írták : valamelyik nagy és neves gyártó ( talán Goodyear ) nem is írt öregedést . Ha megfelelően tárolják , akkor bármedig felszerelhető -- bár a cikk a kereskedésben újonnan vásárolt , de régebbi gumik ( DOT szám alapján) felhasználhatóságáról szólt .

 

Szóval szerintem is erősen túllihegik ezt a gumi témát , és főként az teszi veszélyessé , hogy a sok hülye azt hiszi : a téli gumival ugyanúgy mehet a jégen , mint nyárival a száraz betonon . Pedig csak arról van szó , hogy jobban ( lényegesen jobban ) tapad , mintha a keményrefagyott nyárival vigéckedne a jégen .

 

Kíváncsi vagyok mikor kezdik a biciklik téligumis hisztériáját .

 

Ha mindenáron új gumit akarsz akkor vegyél télit vagy négyévszakosat .

*Amikor bejelenteztél a fórumra úgy tűnt gaudaságossági okok miat akarsz mopedautót . Ha van jármű ami a legkevésbé használ ki két gumigarnitúrát akkor ezek a műanyag játékautók azok .

Előzmény: daty55 (41723)
daty55 Creative Commons License 2017.01.04 -1 0 41732

Egy ilyen tágulási tartályt én is beépítek, ennyi még futja a tudásomból!:-)

Találok valahol leírást, képeket róla?
Milyet tegyek bele, kicsit, nagyot?

Hely nem sok van a motortérben, ha jól látom.

Előzmény: Bakancs4 (41722)
Mnagy Creative Commons License 2017.01.04 0 0 41731

.,hogy honnét tudom, kérdezd például Bakancs4- et az övében mi volt van és miért. Még a büntetős időszakban egy ismerősöm túl sok mopedautót hozott be és elég sokat szervizelt amikhez valaki "barkácsolt" egy javíthatót.

Előzmény: daty55 (41725)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!