Segítséget szeretnék kérni tőletek mert teljesen tanácstalan vagyok. Egy 2002-es 1.4 benzines Citroen Xsara II. hajtok. Olyan problémákkal küszködök, hogy a motor olyan 3000-es fordulatszámon nagyon hangos. Jóval hangosabb mint azt kéne. A fordulatszám növekedéssel egyenesen arányos a motor hangja is. Iszonyatosan zavaró. Nem tudok rájönni, hogy mi adhatja ezt a hangot. Most cseréltünk vezérlést és reméltük, hogy hátha halkabb lesz mert azt mondták, hogy lehet a feszítő adja ezt a hangot, de sajnos a csere után sem lett halkabb. Teljesen tanácstalanok vagyunk. Arról meg nem is beszélve, hogy a kellő üzemi hőmérséklet elérése után ugrál az alapjárat 900 és 1000-es fordulat között. A válaszokat és a segítséget előre is köszönöm. :)
Tanácsaidnak köszönhetően, sokkal egyszerűbb volt minden, igazából, ha ez a csavar ma nem törik el akkor holnap este kész az autó. Nem tudom mondtam-e, de a hülyeségem azzal kezdődött, hogy nem akartam a hazautazásig várni, hogy anyámnál szerelőaknában normálisan megcsináljam. Gondoltam letudom most, megemelve aláfeküdve. Legközelebb várok. Az ékszíjfeszítő-csavart nem bírtam meglazítani és amikor kifordult az imbuszkulcs, akkor hidegvágóval megpróbáltam kitekerni, de az sem bírta kihajtani, így marad a fúrás. Ami érdekes ma kijött a csőfogóval 30 mp alatt. Az anyát meg nem tudtam így feküdve megfigyelni, mire kiszedtem a klímatartó négy csavart, utána kifordult a klíma, lehullottak a darabok, és így emlékeztem. Máskor szoktam képeket csinálni, de így koszos kézzel és fekvő pózban nem volt rá ingerenciám. Valószínűleg már tudom a sorrendet, és áldom a sorsot, hogy nem a teknő tartó fül tört el, csak ez a szutyi.
Köszönöm a segítséget mindenkinek, és már majdnem megörültem, hogy vannak a képek a tiedről, de nekem a csodálatos klímakompresszor nem átmenő csavarokkal van megoldva, hanem mindenféle egyéb okossággal. Bár reményeim szerint már tudom, hogy kell majd összerakni. Egyébként az olajleeresztőnél már kész a közdarab, szárad éppen a tömítőpaszta. Még hogy teljes legyen a "sikertörténet" a hosszbordás-szíj feszítőgörgőjének a csavarja nem adta meg magát, így azt is le kellett fúrnom. Ja igen az újabb akadály, a kompresszorhoz hol tudok beszerezni ilyen csavart, mert ebből az egyiket sikeresen eltörtem.
Néztem Kuplungot, találtam jó áron a Kauf-Fernél 39-ért Valeot, szerintem ez elég jó ár, figyelemmel a nagy UNIX, Bárdi, stb. 58 E-res árához képest. Bár egy 50%-os kedvezménnyel már jó lenne. Amazonon láttam 89 Fontért.
Nem após tehet a dologról, a szerelő, persze azt mondja, hogy ő kicseréli szívesen, mert ez munka neki, de szerinte nem kell. Apósnak a régi 406-osomat vette meg 130E km-rel, így ő is tudja, hogy milyennek kell lennie, csak hát hisz a szerelőnek, akihez hordja a járgányt.
Na, mindegy, még elmegy egy darabig, aztán csere. Nem sokára úgyis olajcsere, majd akkor megveszem a kuplungot náluk.
pedig vagy hajszál repedt amit nem látsz, vagy pedig az tömítés/ragasztás ment el a búrban, vagy ilyesmi származék, hiszen valamitől beázik. Meg kell keresni hogy hol a hiba. Vedd ki a lámpát, az izzó helyén fújd meg levegővel, de tömítve ruhával, és nézd hol fújja ki magát.
Vagy töltsd meg vízzel és úgy fújd meg, valahol szellenteni fog.
Aztán alaposan szárítsd ki és tömítsd le. Vagy vegyél másikat.....
Szevasz. Egy kis segítséget szeretnék kérni.Amióta megvan az autó,13 éves,még nem fordult elő,hogy bepárásodik a jobb első lámpa bura.Egy hete tapasztaltam.Égő még a nyáron volt cserélve,és a porvédő kupakok is a helyükön vannak.Már egyszer kiszárítottam hajszárítóval,de másnap ismét párásodott.A lámpa nem repedt,és nem kapott semmi ütést. Mi lehet a probléma.Ehhez kérném a tanácsodat,segítségedet
Így van kuplungos...csakis szettet cserélj plusz főtengely, nyeles tengely és féltengely szimeringeket, hogy pár száz forintos szarok miatt ne kelljen újra szétszedni.
Az após meg egy........ezek a franciák semmiképpen sem ilyenek.
Most van az autó (1.6 16V, 2001.) szervizben. Olyan gondom van, hogy 1. -es fokozatban rángatva/remegve indul az autó. 2. fokozatban is csúsztatott kumplungnál, alacsony sebességű kanyarodáskor is remegve tudok csak bekanyarodni egy utcába, majdnem lefullad a járgány. Azt mondja após szerelője, hogy a Citroen Xsara ez ilyen, induljak nagyobb fordulaton, ja mondom 3000-en pörgetem majd a motort.
Szóval én úgy gondolom, hogy ez biztosan nem ilyen. Minden esetre elmegyek vele más szerelőhöz majd, csak nem akarok okoskodni apósnál.