Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.07 0 0 28982

Tudom, hogy nem túl nőies meló, de egyébként úgy szokták a májsztrók behatárolni, hogy munkáskesztyűben valaki befogja a kipufogó végét pár másodpercre, más valaki az autó alá nézve figyeli, hogy hol jön a gáz ki a rendszerből.

Előzmény: Ágica6105 (28980)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.07 0 0 28981

Ha a motortérnél hallod, akkor legnagyobb eséllyel a Flexibilis cső  lyukadt ki. Persze nem kizárt, hogy épp másról van szó, de leggyakrabban az szokott szétmenni. Egy kipufogós ismerősömnek szoktam osztrák ügyfeleket vinni - ha jól emlékszem, akkor ő olyan 10-20e Ft között szokta cserélni alapanyaggal, minkadíjjal - autótípustól és csőátmérőtől függően.

Előzmény: Ágica6105 (28980)
Ágica6105 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 28980

Kb mennyi összegre számithatok egy kipufogó javitás, vagy csere esetében?

Mint irtam már, elég rallys lett a hangja:)

Elöl a motor térnél hallom, valószinü ott lyukadhatott ki.

2001-es Punto 1,2.es S 8 V

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.07 0 0 28979

Múlt héten bontottam le egyébként pl egy Autobianchi A112 ajtaját, azon simán le lehetett húzni. Ha jól rémlik , akkor a Beta Coupémon is.

Előzmény: GYURMA 944 (28977)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.07 0 0 28978

Olyant még nem szereltem :) - mondjuk ritkán érintett idáig ez a probléma, mert szinte minden autóm el. ablakos volt. Azoknak más jellegű nyűgei szoktak akadni ..

Előzmény: GYURMA 944 (28977)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 28977

Hát a zsigulinál, wazee! :-)))

Előzmény: Törölt nick (28974)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28976

A kék nyíl a helyes, ott van a rögzítő.

 

Ha nincs hozzá villás kinyomód, akkor hasítasz valami puha textilből egy csíkot és annak kb a közepénél beleigazítod a kupak és a kárpit közé úgy, hogy a két vége ellenkezőleg mutasson, mint a tekerő karja. Két végét megfogod és meghúzod, majd kiveszed a tekerőt.

 

Visszarakás egyszerűbb, a rugót a helyére igazítod és határozott nyomással a kart visszanyomod a helyére. A tengely vége kellően kúpos ...

 

Csinálni egyszerűbb ám, mint érthetően leírni, de remélem segítettem!

 

Előzmény: zimurgy (28975)
zimurgy Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28975

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!

Még az nem világos, hogy a kurbli alatt közvetlenül (piros nyíl), vagy a kupak alatt, a textil mellett benyúlva (kék nyíl) kell az omega alakú rugót keresnem?

A visszaszerelés folyamán miként kell ugyanezt a rögzítőt visszapattintani? Az már adja magát, ha leszerelni sikerült?

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28974

Most, hogy írod beugrott, hogy egyszer már ilyen megoldással is összefutottam - csak már nem rémlik, hogy melyik olasznál :)

Előzmény: PeeWee33 (28971)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28973

Hát igen - hátsó ajtókon jellemzően meg kell küzdeni a felfelé tolással :).. Első körben győződj meg róla alulról lámpával belenézve, hogy biztosan nem tartja már más ( a kábelek nem számítanak, mert azokra szoktak ráhagyni hosszra). Ha biztosan nem, fogja más, akkor felfelé tolva fog pedig kijönni egyben az egész szerintem. Semmilyen fekete csík nem jön ki külön valószínűleg. Az első ajtókon könnyebb a helyzet, mert ott le lehet az ablakot tekerni teljesen és úgy nem feszíti annyira. Valamelyik szélénél kell "megkezdeni", arrafelé nyomni fel és közben ide-oda mozgatni a kárpitot és előbb utóbb ki kell ,hogy mozduljon a helyére.

A kurblit muszáj lesz leszedned, mert anélkül nem tudod feltolni. Ha nem látsz rajta nyílt vagy takaróval fedett csavart, akkor szerintem le lehet rántani - legfeljebb egy gyűrű fogja - ami kipattan  rángatásra vagy csak rá van szorulva.

Előzmény: zimurgy (28961)
Jameson81 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28972
Napolajat... :-)

Hál'istennek volt már néhány autóm...

Köszönöm az infót!
Előzmény: Törölt nick (28969)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28971

Szia!

Az ablaktekerőt nem könnyű leszedni. Egy omega formájú acél biztosítólemezke fogja arra tengelyre, ami átjön a kárpiton fúrt lyukon a tekerő középtengelye alatt.

Hogy leszedni hogyan? Nem könnyű. Nagyon vékony de erős picit ívelt szárú csavarhúzóval a tekerő vonalában be kell nyúlni és lepiszkálni az omegát. HA ez meg van, akkor lejön a tengelyről a kar. Sok sikert hozzá!  :-)

 

A fekete kör a fogóka, a szürke a tekerő szára. A piros az omega, a zöld a csavarhúzó, amivel ki tudod pattintani a leírt irányból.

 

   B.

Előzmény: zimurgy (28961)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28970

Kurbli nélkül nem tudod levenni a kárpitot.

Kurblit egy drótból hajtott rugó tartjam ami a tengelyen van a takaró sapka alatt.

Többször szedtem már le, de mindig anyázok, mikor le kell vennem.

(Egy vékony, végén U-ra hajtott drót szokott segíteni)

 

Ha levetted, kihajtod a kárpit alját szögben a kurbli tengelyéről és megemeled.

Felül az ablaknál kicsúszik a helyéről és lejön.

Előzmény: zimurgy (28961)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28969

Gázolajat... :-)

Előzmény: GYURMA 944 (28967)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28968

A változásal nincs bajom, ez a gyári könyvben van. Miért, miőta válzotott 5W40-re?

Előzmény: mantec (28966)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28967
Na most van az az olajválság, amit említettem. :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
A tizedik hozzászoló után már szerencsétlen az étolajat is beleteszi, annyi lesz az okos javallat. Megmondtam?!:-) :-) :-)
mantec Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28966

T Lolliii!

 

"... nagy tétekben ..."

Változik a világ!

Szokj hozzá!

 

Előzmény: Törölt nick (28964)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28965

Jó estét,

tisztelettel kérnék egy percet mindenkitől a nagyszerű Göbölyös doktor új posztjának elolvasására a Belsőségen, külön kiemelve a Higany nicknevű hozzászóló kommentjét.

Üdv,

R.S.

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28964

Erre ne fogadj nagy tétekben, gyárilag Selenia 20K kell bele.

Előzmény: mantec (28963)
mantec Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28963

Helyesen: Fiat 9.55535 S2

Előzmény: mantec (28962)
mantec Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28962

T Jameson81!

Fiat Punto 1.2 8V 60CV (1999-2003)
Motor: 188A4000
Feltöltési mennyiség: 2,8 liter
 szűrő: 0,3 liter
Csereciklus: 20 ekm / 1 év
Aktuális olajkövetelmény: Fiat 9.55535 S2 (Selénia K Pure Energy 5W-40)

Előzmény: Jameson81 (28957)
zimurgy Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28961

Köszönöm szépen a válaszod!

Időközben egy Punto-s oldalon találtam egy leírást a kárpitbontásról, de még így is elakadtam. :(

A kilincsburkolatot levettem, a zseb négy csavarját kivettem. 

Aztán a kárpit külső élénél lévő patentokat óvatosan, sérülésmentesen kipattintottam, majd a belső oldalon lévőket is.

Viszont a fekete felső lécet meg sem bírtam mozdítani, pedig elvileg külön, simán felfele ki kellene jönnie.

Aztán a kurblit sem bírtam lepattintani. Ezt nem mertem brutálisan feszegetni, hátha valami rejtett rögzítőrugó tartja...

Állítólag a kurbli levétele nem feltétlenül szükséges a kárpit levételéhez, ha csak a zárhoz szeretnék hozzáférni.

Készítettem pár képet is:

    

Vajon mit csináltam rosszul?

Előzmény: Törölt nick (28960)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28960

Konkrétan puntoII-höz én nem tudok hozzászólni, de jó eséllyel vagy kiugrott a belső kilincs rudazata, vagy eltörött, amibe a rúd kapaszkodott. Jellemzően patentek és csavarok együttesen szokták fogni az ajtókat, és a Fiat konszern autóin jellemzően műanyag patentek, amiknél még akkor sem 100% a patentek sértetlenségének biztosítása, ha profi patentkiszedővel szeded ki. Sérülés esetén tudsz patentet venni bele pl itt:

http://www.patentdepo.hu/


Szerintem kis műszaki érzékkel nem nehéz otthon megcsinálni, de figyelni kell esetleg burkolt, rejtett csavarokra is, mert ha az ember nem veszi észre, akkor könnyen eltörhet valamit erős rángatással..

Előzmény: zimurgy (28956)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28959

A gyári 10W40 Selenia 20K, a gyári csereperiódusa20.000 km, de illik feleenyyinél cserélni, meghálálja a motor, nem kokszosodik le.

Előzmény: Jameson81 (28957)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28958

a kormánytól balra, a fedél alatt, a bizti tábla legalján feléd.

Előzmény: footy84 (28953)
Jameson81 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 28957

Sziasztok,

 

Olajat kellene cserélnem a feleségem Punto II 1.2 8V autójában. Segítenétek, hogy milyen olaj a gyári előírás (10W, 5W?).

Köszönöm,

J

zimurgy Creative Commons License 2013.02.05 0 0 28956

Sziasztok,

egy kollégám a minap vett egy 2004-es Punto-t, és egy problémája van vele: a jobb hátsó ajtó csak kívülről nyílik, belülről egyáltalán nem, a gyerekzár állásától függetlenül.

Érzésre túl könnyen mozgatható a belső kilincs, talán nincs is összeköttetésben a zárszerkezettel...

A kárpitbontás célszerű menetét szeretném megtudni - előre is köszönöm!

Kérdésem: hogy lehet roncsolásmentesen a kárpitot leszerelni? A kurbli csak sima húzással lejön, vagy van rögzítőrugója is? Esetleg rejtett helyen lévő csavatjai is vannak?

Esetleg valami típushiba lehet, vagy egyedi eset?

Van esélyem házilag megjavítani?

Minden választ előre is köszönök!

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.05 0 0 28955

Ismerős a téma, nekünk is van három kutyánk - de abból csak kettő kan :). Nálunk a gond nem azzal szokott lenni, hogy a mi autóinkat jelölik - azokat egyszer szokták - amikor még nem ismerős nekik - aztán utána békén hagyják. A gond az, hogy a családi vállalkozásunk telephelyén lakunk és ha idegen autó áll be a parkolóba, akkor jaz egyik jellemzően minden autó mind a négy kerekét megjelöli. Ez sokszor elég kellemetlen szokott lenni - ha épp mi is kint vagyunk az ügyféllel a parkolóban :))..

Mondjuk a Punto-n inkább csak tippelem, hogy valami szobakutya lehetett az oka.  Az autón vásárláskor Freshnapf matrica volt és a kartámaszok pontszerűen agyon vannak nyomkodva. A szüleimnek van egy pincsije és tudom, hogy az is mindig mászkál az autóban a két oldalsó ablak között és oda kapaszkodik fel nézegetni.

Nem akartam még vele foglalkozni, de ma lekaptam az ajtókárpitokat, mert az elektromos ablakok olyan lassan jártak, hogy rossz volt hallgatni a motorja szenvedését és bezsíroztam őket. Aztán akkor néztem, hogy a Puntokon a kartámasz hátulról rá van csavarozva az ajtópanelra is. Emiatt egyszerűbb ha most szerzek bele gyorsan, mint még egyszer leszedni a burkolatot.

Előzmény: GYURMA 944 (28954)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 28954

Ilyen nincs!

 

A miénk hófehér és a gépháztető elől középen 100mm szélesen kutya karmolt, olyan 350mm szélesen, valamint a két első kapaszkodó összerágva.

Ez valami Punto járvány lehet. :-)))))

 

/A macskáim felmennek a kocsikra, de igazán nem tesznek kárt, viszont a kutyáim még csak le sem pisilik, mert az lenne az utolsó sárga!

Két nagy, illetve barom nagy alaszkai malamute-om van és nekik csak egyszer kellene felugorniuk és annyi.

32 kiskutyát neveltem, de azok közül csak egyik ilyen bunkó, viszont az megette még a rendszámot is. Nem vicc! Ahogy berakattuk az új szélvédőt a lányom daewoo-jába, azonnal rakott egy csíkot.

Lányomé és én adtam neki. :-) Csak nevelni nem engedi. De megígértem, ha a puntó-t megtiszteli, akkor nemet fog változtatni. Már a kutya, úgy gondoltam. A heréivel fogok tiki-takizni! :-) /

Előzmény: Törölt nick (28952)
footy84 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 28953

2002-es Puntonal hol talalom az ODB csatlakozot?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!