Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pier405 Creative Commons License 2006.05.05 0 0 314
Tegnap olvastam valamelyik lapon, hogy a turbós kétezres nem 5 hengeres, mint a sima, hanem 4 hengeres. Ezt megerősíted?
Előzmény: kswturbo (312)
pier405 Creative Commons License 2006.05.05 0 0 313
512 kbyte-nál nem lehet nagyobb méretű a kép, és nem csak fel kell tölteni, de be is kell szúrni!
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: hektor1 (311)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.04 0 0 312
Szevasz!
Te már tudsz valamit a lényeges dolgokról...:)))) Bár a képeket nem látom:(
Ma egy kissé elborultam és órák hosszat takarítottam a gépet. (Rituális birtokbavétel vagy mi lehetett.) Közben rájöttem: aki még nem látott szürke Alcantara belsős, sötétbíbor metál Kappát közelről, nem tudja, mi az igazi COOL. Ja és aztán beülni, menni vele, az már elmondhatatlanul COOL. Ha meg turbós benzines, frissen felújítva - azt már hagyjuk is...
Az ablakok tükörglancolása után kisuvickoltam az ajtókat kívül-belül, aztán az oszlopokat, küszöböket is - olyan lett, mint újkorában utoljára. Le is fényképeztem gyorsan, mielőt jönne egy eső... Végül föltettem a Lancia logós króm szelepsapkákat.
Szép öregkorom lesz a nagy kastélyban a fenyők között. Félévente a főorvos elmagyarázza a pszichiátergyakornokoknak, hogyan kezdődött... Ugye a páciens először csak egy klímás, nagy kombit akart venni, aztán úgy gondolta, legyen szebb, mint az összes többi... Aztán véletlenül egy benzines turbósra akadt. Majd elment a chiptuningos barátjához, aki a lehető legjobb modifikációt építette be. Stb. Látják, itt vigyorog egész nap, és azt hajtogatja, mi mindenből kimaradt volna, ha nem így történik. Akut lancsitisz, jelenleg gyógyíthatatlan.
(Fotók holnap.)
Előzmény: hektor1 (310)
hektor1 Creative Commons License 2006.05.04 0 0 311

Sziasztok!

Néhány kép a kicsikémröl:))

hektor1 Creative Commons License 2006.05.04 0 0 310

Sziasztok!

Nincs Kappád,de még lehet,és ha egyszer lesz más autott nem is fogsz akarni:))

Előzmény: pier405 (302)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.04 0 0 309
Jobb első torony, ami szemből nézve ugye bal... tehát ott.
Előzmény: kswturbo (307)
pier405 Creative Commons License 2006.05.04 0 0 308

Köszi! Remélhetőleg jövő hét vége felé szükség lesz az infóra.

Előzmény: kswturbo (307)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.04 0 0 307
A gyári ajánlat vízpumpára csekély 42.150,- Ft, bruttó. Amit vettem 11.500 körül az QH. A réginek kissé vízköves a lapátkoszorúja, de kézzel körbeforgatva könnyedén jár.
A gépkönyv szerint a 2.0-2.0t-2.4 motorok száma szemből nézve a szelepfedél sarkánál, jobbra elöl van, a motorkód pedig a kiegyenlítő tartály és a jobb első torony között félúton.
Előzmény: pier405 (306)
pier405 Creative Commons License 2006.05.04 0 0 306

Mennyibe került az új vízpumpa, hogy elraktad a régit?

Mondjuk én még a rossz alkatrészt is meg szoktam őrizni, amíg megvan az autó.

Tényleg, hol van a motorszám az alap 2000-es Kappákon?

winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: kswturbo (305)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.03 0 0 305
Kösz az együttérzést, talán a jókívánság is bejön.
Ugyanis ma reggel a szervizben kezdtem, és hívtam a szerelőt, hogy mondjon má erre valamit. (És visszakértem a régi gyári vízpumpát is, szerintem kutyabaja, még jól jöhet.) A szerelő azt mondta, valóban, zörög, de ebben a korban pl. az Alfák is így vartyognak alapjáraton, szóval a korral jár, de nem vészes. Hát reméljük.
Még gondolkodom egy újabb felújítólöttyös kúrán, persze csak ha akciós lesz a TC-bótba:))), ugyanis a ződkártyát simán megkapta 2 évre a sárkány, és az 1 éve berakott utángyártott katalizátoron kívül talán emiatt is.
A szerelők megúszták a fenyítést, olaj, víz nem fogyik, hangja szép, állat módon harap, persze a motorfelújítós dógozók is kitettek magukért, és hát ez ilyen lapkázós motoroknál (16V turbo) nem is árt egy rendes átköszörülés, tömítés, rendberakás stb. Na meg az olaj se szivárog a blokkból majd nyilván.
Reggel kapott fényezésjav.-t + beltéri ápolókúrát, új szőnyeget stb. Reméljük a legjobbakat.
Előzmény: pier405 (304)
pier405 Creative Commons License 2006.05.03 0 0 304
Ez egy ismerős rohadt érzés, javítás után ugyanolyan zavaró hangok a motortérből... Azért kívánom, hogy ezek után legyen egy javításmentes 2 éved a Kappával.
Előzmény: kswturbo (303)
kswturbo Creative Commons License 2006.05.02 0 0 303
Helló!
Az enyém német. Ne kérjétek, hogy ferdítsem le, annyi időm nincs, amit meg kell, azt megértem belőle...
Egyébként ma visszakaptam a gépet, két év műszakival, zöldkártyával, egy fél plazmatévé áráért. Ezek szerint bevált a tavaly berakott utángyártott katalizátor (20k), viszont amiért vízpumpát cseréltettek, az a zörgő hang ugyanolyan maradt. Ja és (legalább) 30 km-es tesztutat nyomtak le a vidám szerelők, olyan bogárnyomokkal a szélvédőn, amiket 200 fölött lehet csinyálni.:((( Most a végére járok, meg a zörgésnek is...
Előzmény: pier405 (302)
pier405 Creative Commons License 2006.05.01 0 0 302
Mi van, senkinek nincs? Igaz, nekem még Kappám sincs...
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: hektor1 (301)
hektor1 Creative Commons License 2006.04.27 0 0 301
Sziasztok!Kappához nincs valakinek véletlenül magyar nyelvű kezelési utasitása?
kswturbo Creative Commons License 2006.04.26 0 0 300
Jut eszembe 150-ért csinálnák a kolléga S40-esében CSAK a vezérműszíjcserét a márkaszervizben...
Előzmény: kswturbo (297)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.26 0 0 299
Khm... Ezt az olajszórós ügyet kihagynám azért. Majd ha időd engedi 1-2 fotó a gépről?
Előzmény: Tigrisa (295)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.26 0 0 298
Illetve dehogy monteáris... Maradjunk a pénzügyinél.:)
Előzmény: kswturbo (297)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.26 0 0 297

Szasztok!

Nahamár megalakult a monteáris szekció, jelentem, ma csengettem ki a full vezérléscsere + a részleges motorfelújítás árát, a (nem gyári de eddig jó) alkatrészekkel együtt csak a barátság miatt nem 200k, de bő 150, úgyhogy megvan a vételár fölött a félmilla. (Na mit mondtam a múltkor?...)

De úgy jár a motore, mint álom. Sajna nem tudtam elhozni, holnap műszakizik, ha találtak hozzá ma 1db fékcsövet, ami burkolatilag elfáradt. Ha nem, még pár napig a csajos ótónkkal járok, jó hogy van.

Aztán nekiesek lámpának, ha megmegy, bifó/áfter fotókkal itten.

Más: aszonták, egy felső szelep hibája miatt kuttyog a BOV minden gázelvétnél, és igazából nem kéne. Az új felső szelepre 15k-t mondtak. Többször rákérdeztem, a kuruttyoláson kívül van-e ártalma (fals, olajszívás stb.) azt mondták nincs.

Ha valaki máshogy tudja, azért szóljon! Gracie!

hektor1 Creative Commons License 2006.04.26 0 0 296
Most mondtak árat a jelados pórlasztóra 136000 huu:)Bontottnak is utána érdeklödtem az 20 körül lenne,ha lenne,de nincs azt mondta a srác megy ki Olaszba majd megnézni.
Előzmény: Tigrisa (295)
Tigrisa Creative Commons License 2006.04.26 0 0 295

Ami a munkadíjat illeti, az autószerelőm az egyik legjobb haverom, így elég lájtos a szervizköltség. A turbót 120 körül újították fel Csepelen - a ház szerencsére nem kapott, a szervócső nem volt vészes, a szelep 40 körül jött ki, csak nehéz volt szerezni. Ennek a munkadíja 5k volt - a barátom barátja:-). Az ülést egy kárpitossal csináltattam meg 24/db. (Majd feldobok róla valami képet.) A gömbfejeknek sincs vészes ára - de nem emlékszem mennyi. Körülbelül ott van, amit írtam. Hol van ez az egész az 1-2 millióhoz? Olajat, fékbetétet, gumikat, mindenféle kopó dolgokat minden autóra kell venni, tehát ez nem mérvadó.

 

Nem tudom mennyit ment volna full nyomással, mert nyomtam el üveghangig, de brutálisan gyorsult. Pont Frankfurtból jöttem haza, amikor történt. Cserébe a turbó kirántott 2 és fél liter olajat, mindenki ablaktörlővel jött utánam.

 

Az új üléshuzat árát nem kérdeztem meg, de nem bántam meg, mert a kárpitos nagyon jó munkáz végzett. Ugyanolyan színű bőr van az űlés szélén, mint a műszerfal, a varrás szép, az alcantarával egyező szinű. Kitömte az üléseket, eltüntette egy kiégetés nyomát az anyósülésről és grátisz lebőrözte a könyöklőt is.

 

A lámpához nem tudok hozzászólni, de úgy látom Adam már kielégítő választ adott.

 

Előzmény: kswturbo (289)
snakespeer Creative Commons License 2006.04.25 0 0 294
Üdv!tudlak irígyelni a Kappa miatt.Én még csak álmodom ilyenről,bár a Dedrával és a Prismával is meg vok elégedve(jobban a Prismával).Én is és az autóm is a régi autós matrica szlogent valjuk némi módosítással:Ha nagy leszek Kappa leszek(Kappát veszek) :-))))
hektor1 Creative Commons License 2006.04.25 0 0 293

Sziasztok imárom én is másfél éve vagyok boldog kappa tulajdonos.Az én kicsikém:)egy kappa sw 2.4td egyszerüen imádom,bár most szegényke levan gyengülve.Egy josikerült :)motormosás után  kimet a jelados porlaszto.Idáig más gondom nem volt vele,csak egy kis boszanto dolog egyszer lezártam a távirányitojával,és többé nem tudtam vele kinyitni.Azota kulcsal zárom nyitom,mert elvittem a márkaszervizbe és a kódkártyát kérték,mert azt mondták csak azzal lehet behangolni a kulcsot hozzá,de az sajna amig Németországbol ideért az autó elkeveredett.De máskülönben imádom az autott az enyim fullos a cd tár,eleketromos memos alcantra üllés,fényre sötétedő tükör szoval sok minden van benne:)

kswturbo Creative Commons License 2006.04.22 0 0 292

Köszönöm, jövő héten kipróbálom. :)) (Egyik szürke, másik párás.) A V6-motornak utánanézek, de lehet h vki megelőz...

kswturbo

Előzmény: **ADAM** (291)
**ADAM** Creative Commons License 2006.04.21 0 0 291

Most olvastam a rémtörténeteket a feszítőcsapágyról.

Az enyémben van ilyen jószág?

3.0 V6 LS, automata, 1996.

Csak jó híreket várok :))

 

**ADAM** Creative Commons License 2006.04.21 0 0 290

Hahó!

 

A lámpa szétszedése gyerekjáték. Most nincs előttem, de úgy emlékszem 3 db imbusz fogja a karosszériához, meg persze előtte le kell venni a lámpa alatti műanyag díszlécet egy csillagcsavarhúzóval, és le kell húzni hátul a csatlakozókat (amiken a kis pöckök részben vszinűleg el fognak törni, mert elég béna műanyagból vannak, meg hát öregek is már..).

És már kint is a lámpa. Ez a mutatvány más autóban van, hogy majdnem motorkivétellel járna..

 

Na szóval.

A lámpa az üvegbúrából és a műanyag házból áll, ezeket három fémpánt tartja össze. Simán le kell pattintani. Ezután már csak OVATOSAN szét kell mozgatni valahogy a műanyag és az üveg részt, elvileg (tehát gyárilag) nincs összeragasztva, csak a gumiám/sziloplaszt fogja össze. Simán szétjött.

 

Utána kb. 2 óra/lámpa munkával megtisztítottam mindkét oldalt a tömítőanyagtól, szépen kimostam a búrát, és gumiámmal visszatömítettem (jó vastagon). Azóta egyszerűen gyönyörű. De tényleg. Semmi pára, beázás.

 

Viszont volt egy rossz élményem. Lehetett vmi feszültség az egyik búrában, szóval éppen a műanyag részt tisztítottam, amikor az asztalon levő búrából hatalamas pattanással levált egy darab ( a sarkáról) és atomrakétaként pattogott a konyhában a falak között.. Szerencsére nem ment senkinek a szemébe. Szóval ez az egy, ami veszélyes lehet.

 

Jó barkácsolást. Büszke leszel magadra, ha végzel, nagyot dob majd a kocsin.

ADAM

Előzmény: kswturbo (289)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.21 0 0 289
Helló!
Pár kérdésem van.
1. A ráköltött összeg munkadíjjal értendő?
Egyébként a (prémium) németekhez képest az alkatrész még gyáriban is olcsó. És ami azt illeti, egy Kappa Turbo-hoz képest elég sok kocsiról el lehet mondani hogy "Trabant". Meglepően sokról:)))) Ma megvót egy igen kellemes 260 lovas turbós limó ára 9,4 MFt. És ahhoz képest (!) annyival jobban megy, hogy hihetetlen. Alig várom hogy kifizethessem a motorfelújítást. Megéri.
2. Mennyit ment full nyomással?
3. Rákérdeztél esetleg új Alcantara-üléshuzat árára? (Én még nem, de az Y-nál sanszos)
Én mindig "utazok" - ez a kombi egyetlen hátránya, vezetni csak egyenesben hagyja igazán gyorsan magát. De sok mindennel kárpótol.
Szolg. kérdés: szedett már szét valaki tisztítás céljából első lámpákat? Hogyan, miként, érdemes-e házilag?
Előzmény: Tigrisa (288)
Tigrisa Creative Commons License 2006.04.21 0 0 288

Az autót 2002 novemberében vettem. Ára új Suzuki klimával. 2.3-as benzines 91-es Audi 80-ból ültem át - rájöttem, hogy addig Trabantom volt:) - két hétig féltem benne. Azonnal vezérműszíj csere (csapágy is - egyben is van a vezérlésem), olaj, ilyen szűrő, olyan szűrő, ecetera. Azóta:

- elszállt az egyik nagynyomású cső a kormányszervóban

- bekrepált a turbónyomás-szabályzó és vitte a turbót is - ne tudjátok meg mit ment - egy darabig :(

- eldurrant az egyik befecskendező szelep - csak ehhez a motorhoz külön gyártja a Bosch. Németországból kellett szerezni.

- Az alcantara ülésnek kikopott a széle, az ülések szélére bőrből tetettem "koptatnivalót". Szerintem egész jól néz ki.

- 2 gömbfej

-most aktuális egy hátsó dob

 

Az egész bagázs 2-3 kiló. Ennyi, közel 60 000 km alatt. Ja, és egy-egy garnitúra téli és nyári gumi. Az tény, hogy a gumik gyorsan fogynak rajta.

Motorral semmi gond, brutális. 230-nál még húz.

Elektronika:  az utolsó bügyöge is működik, minden lámpa, led ég - ez eddig az olasz vasakra nem volt jellemző.

Komfortérzet 200 %. Biztonságérzet maximális. Ha akarok utazok, ha akarok vezetek.  Szerintem ennyi pénzéért nincs alternatívája. Egy ilyen korú, felszereltségű és tudású egyéb autó 1 millával hosszabb, vagy 2-3 évvel rövidebb. Abból pedig bőven kijön a szervizköltség. Tény, hogy a vasat is ki kell fogni, de ez bármelyik típusa igaz.

kswturbo Creative Commons License 2006.04.20 0 0 287

Annál már csak a kombi jobb:))) Én a 186 centimmel elöl-hátul vígan elvagyok, passzentosan, de a kellő légrésekkel mindenfelé. A 605 sztem elavult.

A Kappa meg az Y meg nem (annyira). Én inkább tökéletes formát mondanék.

Előzmény: pier405 (286)
pier405 Creative Commons License 2006.04.20 0 0 286
Az a döbbenetes, hogy volt ott egy eladó 605-ös is, abba is beültem, és kisebb volt benne hátul a hely, mint a Kappában, pedig 8 cm-rel hosszabb annál, a csomagtartója  meg 28 l-rel kevesebb térfogatú, mint a Kappáé, szóval nagyon megalkották az olaszok a tökéletes elosztású autót.
Előzmény: kswturbo (285)
kswturbo Creative Commons License 2006.04.20 0 0 285
Az Alcantarának nincsen párja. Egyre több gyártó rá is jön.
Előzmény: pier405 (283)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!