Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2016.05.10 0 0 62262

De tudsz gyorsabban menni ha akarsz, attól függetlenül, hogy nem szabad.

Azt nem tudom, hogy kötelező-e a buszokba a tiltás vagy csak "ajánlott".

Előzmény: MCA-001 (62260)
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 62261

Ezzel a 80kmh-s szabállyal a menetrend tervezői is tisztában vannak?

Pl. Szőlőskislak - Sasadi út. 140,5 km, menetéről 99 perc.

Ez kb.85kmh-s átlag.

Nem Tempo100-as járat...

Előzmény: torqmatic (62259)
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 62260

Ha a pl. a tempomaton beállítod,  hogy max.  130km/h akkor igen.

 

Egyébként 2éves buszon készült a kép.

Előzmény: torqmatic (62259)
torqmatic Creative Commons License 2016.05.10 0 0 62259

Miért, a te autód letilt 130-nál? A régebbi buszokban semmi tiltás nincs, ott a motor maximális fordulatszáma, illetve az áttételek határozzák meg a legnagyobb sebességet.

Az "engedélyezett 90" egyébként nem tudom hogy jött ki, mert ami nem tempo 100-as, az hivatalosan 80-al mehet.

Előzmény: MCA-001 (62258)
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 62258

Pont ez az. Miért nem tilt le?

Az engedélyezett 90 helyett 110 felett mentünk...

Az legalább 20%.

Előzmény: kristoof (62257)
kristoof Creative Commons License 2016.05.10 0 0 62257

Azt nem tudom mikor tiltanak a Tempo 100-as buszok, de az biztos, hogy egy "mezei", nem Tempo 100-as C56-os 102-nél tilt.

Előzmény: MCA-001 (62252)
EKM-765 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 62256

Akkor tempo 95 lenne.

Előzmény: MCA-001 (62252)
torqmatic Creative Commons License 2016.05.10 0 0 62255

Mert annak semmi értelme nem lenne. A kilométerórák egyébként általában mindig többet mutatnak a valós értéknél, de az is lehet, hogy ez még el is volt kalibrálva.

Előzmény: MCA-001 (62252)
Zahnrad Creative Commons License 2016.05.09 0 0 62254

Lejtőn, hátszéllel. :)

Előzmény: EKM-765 (62253)
EKM-765 Creative Commons License 2016.05.09 0 0 62253

Na de alapjáraton?

Előzmény: MCA-001 (62251)
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.09 0 0 62252

Azt mondjuk nem Tempo100-as busz miért nem tilt le pl. 95 körül?

Előzmény: EKM-765 (62250)
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.09 0 0 62251

Tartósan mentünk 110 körül.

Be kellett hozni a szűk menetrend miatti késést...

 

Előzmény: EKM-765 (62250)
EKM-765 Creative Commons License 2016.05.09 0 0 62250

Üresben lejtőn persze hogy gurul ennyit, így még az IFA-val is mentem ennyivel.

Előzmény: MCA-001 (62249)
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.09 -1 1 62249

Nyomjuk neki:)))

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.08 0 0 62248
Előzmény: trizs77 (62245)
f_k Creative Commons License 2016.05.08 0 1 62247

Utaztam már több esetben is Volános vonatpótlón és összességében nem ez volt a legtökéletesebb ami elsősorban a MÁV hibája is.

Maga az út 30 perccel hosszabb erre jön rá a 10-30 perc késés.

3731 pótlása este igen gyalázatos volt. Amíg az első buszok már már 5 perc körüli késéssel beértek az utolsó ami bement Dunaharaszti vasútállomáshoz az 30 percet késett. Ugye 1-4 busz pótol egy egy vonatot mikor mennyi...

 

Életem első vonatpótló buszos élménye a Gysev Csorna és Kapuvár közti vonatpótlása Ik-266 os Kisalföld Volán Vállalat üzemeltette kocsikkal 1986.08.28-án.

 

Akkor 5 darab vonatpótló busz volt, mindenki kényelmeseb elfért nem volt szervezetlenség, se káosz.

 

Az utóbbi időkben a 2015-ös hegyközi Szerencs-Sátoraljaújhely vonali Borsod Volános pótlás volt a legjobban megszervezve.

Ott a menetidő is jól lett lemérve, a vonatok nem késtek a vonatpótlók miatt minden profi volt.

Előzmény: BPO-105 (62242)
f_k Creative Commons License 2016.05.08 0 1 62246

Így van nem páva hanem papagály2.0, a régi második generációs távolsági flottaszínre gondoltam, örültem is neki, mert az egyenfehér nem tetszik kifejezetten.A kép Soroksár állomás előtt készült.....

 

Az, hogy késés, káosz stb van az annak is betudható, hogy Kunszentmiklós és Kiskunlacháza közti út igen kátyús úton a buszok nem mennek azzal a sebességgel amit a Kresz megenged 70 helyett jó ha 40 km/h val.

 

Az, hogy a sofőröket nem vitték el egy "vonalismereti" útra , hogy ne a kalauzcsajokat kérdezzék nos szerintem illet volna még a Máv kontójára is kifizettetni egy vonalismereti utat.

 

Az összes járat késik 10-30 percet ez betudható a túl optimista menetrendnek is ami nem a Volánbusz hanem a MÁV Start illetékesének sara aki az íróasztalnál túl optimistán álmodott....

 

Tegnap Taksonynál lerobbant egy kocsi, illetve  késő délután láttam egy nem saját hanem egy VB alvis buszt is...

 

 

Előzmény: RAN 19-77 (62240)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.08 0 0 62245

volán autóbusz ?

 

 

Előzmény: MCA-001 (62244)
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.08 0 0 62244

Ismét súlyos buszbaleset:(((

 

A sérülteknek mielőbbi gyógyulást kívánok.

 

Súlyos buszbaleset történt a Bakonyban

 

Árokba csúszott és az oldalára borult egy autóbusz a Noszlop és Bakonypölöske közötti úton, Noszlophoz közelebb vasárnap délelőtt, közölte honlapján a katasztrófavédelem.

Egy sérültet, aki a buszban rekedt, a tűzoltók szabadítottak ki. Az első információk szerint hárman súlyosan megsérültek, a többi utas könnyebb sérülést szenvedett. 

Az utat teljesen lezárták arra az időre, amíg a hatóságok dolgoznak.

Az esetről a rendőrség is kiadott közleményt, aszerint a baleset 10 óra 10 perckor történt a 8402-es számú főút 10. kilométerszelvényénél, az okok egyelőre tisztázatlanok. A rendőrség hat sérültről ír.

 

http://index.hu/belfold/2016/05/08/sulyos_buszbaleset_tortent_a_bakonyban/

BPO-105 Creative Commons License 2016.05.08 -1 0 62243

Tudom, hogy kissé körülményes tíz évvel ezelőtti hozzászólások kapcsán vitázni, de akkor most hogy is van ez? Van egy ACC-s rendszáma, amit kapott 1990-ben, majd később egy MTV-s egyedi rendszámot, és utána a filmeseknél megint ACC-s rendszámmal közlekedett?

Előzmény: Tector (28534)
BPO-105 Creative Commons License 2016.05.08 0 0 62242

Nem ez az egyedüli wtf a hozzászólásban...

Előzmény: RAN 19-77 (62240)
BPO-105 Creative Commons License 2016.05.08 0 0 62241

Kiskanál. Nem kapott új rendszámot.

Előzmény: RAN 19-77 (62224)
RAN 19-77 Creative Commons License 2016.05.08 0 0 62240

395 Scania pávatollas

 

???

A Volánbusznak nincs pávatollas busza!

Előzmény: f_k (62239)
f_k Creative Commons License 2016.05.07 0 0 62239

Ma Volánbuszos kocsikkal zajlik a vonatpótlás Soroksár és Kunszentmiklós-Tass között.

A buszok késnek, el eltévednek néha, vagy épp nem tudják , hogy magasságkorlátozás van , ha nem a pont kijelölölt útvonalon mennek. 395 Scania pávatollas is felbukkan HHY812? vagy az egyenfehér LLB 712 a MAN tipusból. 

dundalk Creative Commons License 2016.05.05 0 0 62238

Az egyik vidéki városban 10 fő kezdte el amiből végül 1 lett alkalmazott és kezdett el dolgozni.

------

Egyébként mi az a kitétel, hogy "alapfokú végzettség"? 8 általános vagy 6 is elég?

Így érthető, ha sokan lemorzsolódnak, mert aki 8 ált. után abba hagyta a tanulást és most sofőr akar lenni, az valszeg. nem a legelhivatottabb tanuló és azért itt tanulni kell.

Illetve már 4-5 éve abba hagyta a tanulást.

 

Egy szakmunkás szintű végzettséget elő kellett volna írni legalább, bár akkor nem lesz ennyi érdeklődő csak 800 amiből 653-an ténleg végeznek is..

Előzmény: JLW-470 (62235)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.05 0 0 62237

Csak pénz is legyen rá. Mert az még nincs.

Előzmény: sosiforda (62236)
sosiforda Creative Commons License 2016.05.05 0 0 62236
JLW-470 Creative Commons License 2016.05.04 0 0 62235

Azért vannak olyanok,akik buszjogsit szereztek a programban.Bár a betanítást végzők szerint ritka tehetségtelen ...-ok,akik itt végeztek.Nagy részük kb. 1 hónap alatt lemorzsolódik.Másik nagyobb részét meg kénytelenek kirúgni(bár a végsőkig küzdenek a megtartásukért),mert annyi kárt csinálnak(pl az egyik ilyen 1 hét alatt 2 buszt is összetört).De azért páran maradnak is. :)

Előzmény: trizs77 (62234)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.04 0 0 62234

 

Mondjuk a program eredetileg az ingyenes nagytehergépjármű- és autóbuszvezetői jogosítvány megszerzéséről szólt, valójában ez egy "E" kategóriás képzés, Waberers részére.

Varga miniszter autóbusz telephelyen  (VT-Andor utca)  jelentette be, hogy a kormány pénzt ad ilyenre de ahogy a dolgok ma állnak az autóbusz vezetői képzés ebből kimaradt vagy marginálissá vált.

 

----------------------------------

 

 

 

Több százan szereztek ingyen jogosítványt

 

2016. 5. 4. 05:00

 

Harmincezernél is többen érdeklődtek az ingyenes nagytehergépjármű- és autóbuszvezetői jogosítvány megszerzése iránt, és csaknem háromszázan már végeztek is, és elhelyezkedtek.

 

 

Eddig mintegy háromszázan szereztek ingyenes nagytehergépjármű-vezetői  (C+E) jogosítványt az e célú program keretében – mondta el a Világgazdaságnak a szervező Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit (OFA) Kft. ügyvezető igazgatója, Pákozdi Szabolcs.

Tekintettel a képzési idő hosszára és a program időtartamára, ez a szám hétről hétre folyamatosan emelkedni fog. Az eddig végzettek elhelyezkedtek, jelenleg is munkaviszonyban állnak.

 

A kormány tavaly döntött úgy, hogy ötmilliárd forintos uniós és hazai támogatással mintegy hatezer leendő gépjárművezető számára fedezi a „C” és „E” kategóriájú jogosítvány megszerzésének költségeit.

Ma körülbelül ennyien hiányoznak a piacról, részben azért, mert sokba kerül a képzés.

Az OFA teljes egészében állja a közel hatszázezer forintos képzési költséget – tette hozzá az ügyvezető.

A kabinet Wáberer Györgynek, az ágazati szövetség elnökének, az időközben miniszterelnöki megbízottá avanzsált nagyvállalkozónak is köszönhetően adott pénzt a fuvarozók évek óta hangoztatott problémájának megoldására. A konstrukció lényege, hogy a képzést a kormány finanszírozza, az esetleges ösztöndíjat, illetve végzés után a munkahelyet a fuvarozók biztosítják a hivatásos jogosítványt megszerzőknek.

 

Eddig közel 32 ezren regisztráltak a programra az OFA honlapján, és több mint 4200 fő vett részt a személy- és árufuvarozóknak szervezett tájékoztatókon. Minden megyében és Budapesten is kiválasztották a képző intézményeket, és eddig 69 képzési csoport indult el országszerte.

A képzésben minden 18., autóbuszvezető-képzésnél 21. életévét betöltött, legalább alapfokú végzettséggel és minimum kétéves „B” kategóriás jogosítvánnyal rendelkező magyar állampolgár részt vehet, aki megfelel a további szűrési feltételeknek (egészségügyi, pszichológiai és pályaalkalmassági vizsgálat).

 

A csoportos tájékoztatókon először a munkáltató ismerteti vállalkozását, az alkalmazás körülményeit, a munkavégzés jellemzőit és eszközparkját. Ezt követően a képző intézmény szintfelmérővel állapítja meg, hogy az egyén alkalmas-e a képzés követelményeinek elsajátítására.

 

A szintfelmérőt sikeresen teljesítők további alkalmassági teszteken vesznek részt (pszichológiai, szimulációs és orvosi vizsgálat). Végül a munkáltató személyesen beszélget a jelentkezővel, s a nap végére mindkét fél tisztában van azzal, hogy megfelelnek-e egymásnak – ismertette a folyamatot az igazgató.

 

Ha a program résztvevője nem rendelkezik megfelelő pályaalkalmassági vizsgával (PÁV), akkor a képzés előtt meg kell szereznie. Ez kissé lassítja a folyamatot, de mivel nagy az érdeklődés, jó az esélye annak, hogy sikerül feltölteni a létszámot.

 

Szerző : Diószegi József

 

------------------------------------------

 

A programnak még nincs vége de elgondolkodtató, hogy a jelentkezők kevesebb mint 1%-a végzett eddig.

A jelentkezők többsége el se jut a tanfolyamig, mert az alap feltételeknek se felel meg.

Ekkora az önismeret hiánya ma Magyarországon.

 

htibor Creative Commons License 2016.05.03 0 1 62233
Előzmény: Gyötör (62232)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!