Mondjuk a program eredetileg az ingyenes nagytehergépjármű- és autóbuszvezetői jogosítvány megszerzéséről szólt, valójában ez egy "E" kategóriás képzés, Waberers részére.
Varga miniszter autóbusz telephelyen (VT-Andor utca) jelentette be, hogy a kormány pénzt ad ilyenre de ahogy a dolgok ma állnak az autóbusz vezetői képzés ebből kimaradt vagy marginálissá vált.
----------------------------------
Több százan szereztek ingyen jogosítványt
2016. 5. 4. 05:00
Harmincezernél is többen érdeklődtek az ingyenes nagytehergépjármű- és autóbuszvezetői jogosítvány megszerzése iránt, és csaknem háromszázan már végeztek is, és elhelyezkedtek.
Eddig mintegy háromszázan szereztek ingyenes nagytehergépjármű-vezetői (C+E) jogosítványt az e célú program keretében – mondta el a Világgazdaságnak a szervező Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit (OFA) Kft. ügyvezető igazgatója, Pákozdi Szabolcs.
Tekintettel a képzési idő hosszára és a program időtartamára, ez a szám hétről hétre folyamatosan emelkedni fog. Az eddig végzettek elhelyezkedtek, jelenleg is munkaviszonyban állnak.
A kormány tavaly döntött úgy, hogy ötmilliárd forintos uniós és hazai támogatással mintegy hatezer leendő gépjárművezető számára fedezi a „C” és „E” kategóriájú jogosítvány megszerzésének költségeit.
Ma körülbelül ennyien hiányoznak a piacról, részben azért, mert sokba kerül a képzés.
Az OFA teljes egészében állja a közel hatszázezer forintos képzési költséget – tette hozzá az ügyvezető.
A kabinet Wáberer Györgynek, az ágazati szövetség elnökének, az időközben miniszterelnöki megbízottá avanzsált nagyvállalkozónak is köszönhetően adott pénzt a fuvarozók évek óta hangoztatott problémájának megoldására. A konstrukció lényege, hogy a képzést a kormány finanszírozza, az esetleges ösztöndíjat, illetve végzés után a munkahelyet a fuvarozók biztosítják a hivatásos jogosítványt megszerzőknek.
Eddig közel 32 ezren regisztráltak a programra az OFA honlapján, és több mint 4200 fő vett részt a személy- és árufuvarozóknak szervezett tájékoztatókon. Minden megyében és Budapesten is kiválasztották a képző intézményeket, és eddig 69 képzési csoport indult el országszerte.
A képzésben minden 18., autóbuszvezető-képzésnél 21. életévét betöltött, legalább alapfokú végzettséggel és minimum kétéves „B” kategóriás jogosítvánnyal rendelkező magyar állampolgár részt vehet, aki megfelel a további szűrési feltételeknek (egészségügyi, pszichológiai és pályaalkalmassági vizsgálat).
A csoportos tájékoztatókon először a munkáltató ismerteti vállalkozását, az alkalmazás körülményeit, a munkavégzés jellemzőit és eszközparkját. Ezt követően a képző intézmény szintfelmérővel állapítja meg, hogy az egyén alkalmas-e a képzés követelményeinek elsajátítására.
A szintfelmérőt sikeresen teljesítők további alkalmassági teszteken vesznek részt (pszichológiai, szimulációs és orvosi vizsgálat). Végül a munkáltató személyesen beszélget a jelentkezővel, s a nap végére mindkét fél tisztában van azzal, hogy megfelelnek-e egymásnak – ismertette a folyamatot az igazgató.
Ha a program résztvevője nem rendelkezik megfelelő pályaalkalmassági vizsgával (PÁV), akkor a képzés előtt meg kell szereznie. Ez kissé lassítja a folyamatot, de mivel nagy az érdeklődés, jó az esélye annak, hogy sikerül feltölteni a létszámot.
Szerző : Diószegi József
------------------------------------------
A programnak még nincs vége de elgondolkodtató, hogy a jelentkezők kevesebb mint 1%-a végzett eddig.
A jelentkezők többsége el se jut a tanfolyamig, mert az alap feltételeknek se felel meg.
Ekkora az önismeret hiánya ma Magyarországon.