" ... a GTL technológiára nem találtam utalást ... "
A Helix Ultra sorozatot a PurePlus technológiával vezették be/reklámozzák. A PurePlus technológiáról meg többek között azért tesznek említést.
"A Shell PurePlus technológia áttörést jelent a motorolaj-fejlesztésben. Ez egy szabadalmazott, földgázt felhasználó (GTL) eljárás, amely több mint 40 év kutatómunka eredményeképpen jött létre, és amely a természetes gázt kristálytiszta alapolajjá alakítja."
Akkor lefordítom a saját nyelvemre: az 5W-30 dexos2 olajok közül ez a legjobb? Megpróbáltam utánanézni ennek az olajnak, a GTL technológiára nem találtam utalást, viszont API SN, ami alátámaszthatja a megállapításomat. A legtöbb (általam megnézett) dexos 2 "csak" API SM még a legjobbnak kikiáltott PAO alapolajjal készült Mobil 1 ESP 0W-40 is.
Persze ez csak egy laikus okoskodás, a hozzáértők lehet, hogy lehurrognak.
"A jelenlegi (nem PAO vagy észter) alapolajok közül a GTL (Gas to liquid, vagyis földgázból készült alapolaj) nyújtja a legjobb minőséget de nem éri el minden téren a PAO jellemzőit."
A biztonsági adatlapon szereplő "lubricating oils, Hydrotreated neutral oil based" (CAS: 72623-87-1) egy "jólnevelt" hidrokrakk (vagyis félszintetikus) alapolajat takar.
Még egy kérdés: én Motul X-Max 0W-40-et használok. Biztonsági adatlapján a következő két összetevőt említi: "DEC-1-ENE, Trimers Hydrogenated" és "Lubricating oils (Petroleum) C20-50 Hydrogenated neutral".
" .. a mai technológiákkal már hasonló értékű alapolajaokat gyártanak hidrokrakkolással vagy egyéb más eljárásokkal. .. "
A jelenlegi (nem PAO vagy észter) alapolajok közül a GTL (Gas to liquid, vagyis földgázból készült alapolaj) nyújtja a legjobb minőséget de nem éri el minden téren a PAO jellemzőit.
Azok után hogy már 0W-40 olajnál sem garantált a PAO alapolaj, semmin sem csodálkozom (pl. Mobil1 New LIfe).
Egyáltalán manapság még érdemes ragaszkodni a PAO-hoz? Gondolok itt arra hogy már egyre ritkább, és állítólag a mai technológiákkal már hasonló értékű alapolajaokat gyártanak hidrokrakkolással vagy egyéb más eljárásokkal.
Köszönöm, akkor azthiszem maradok a 10w-40-es olajnál. Jól látom, hogy ilyen viszkozitással nem létezik szintetikus alapú olaj? Vagy csak nem voltam elég alapos a keresésnél.
Jól sejtettem, nagyjából ott tartunk ahonnan elindultunk vagyis jelenleg HC (félszintetikus) olajat használsz, a SAE 10W-40-es olaj ehhez a modellhez (az 5W-30 és a 10W-60 között) nagyjából az arany középút, szvsz normál közúti használatra hibátlan megoldás.
A 10W-60-as (PAO bázisú) olajat csak digitális üzemmódban (padlógáz/padlófék) javasolnám.