És az nem merült fel még benned, hogy esetleg az is megoldás lenne, hogy nincs büntetés, nincs órás szopatás, amúgy nemes bosszú gyanánt, hanem érett felnőtt emberek felfogják, hogy hol mennyivel szabad?
Te miért vagy képes 30-cal menni suli mellett? Mert szénné bírságoltak, ha nem mentél annyival? Aligha hiszem.
Ha csak akkor és ott mérnétek, ahol értelme van, a népek komolyan vennék. De minthogy 1000 mérésből 990 olyan, hogy semmi értelme, a maradék 10-et se veszi komolyan senki.
Ha csak azon a 10 helyen mérnétek, de ott AZONNAL lenne komoly büntetés, megállitással, egy óra vesztegléssel - de csak ott - az jó lenne.
Ehhez dolgozni kéne, és nyilván kevés bevétel lenne, de kevesebb ovodást utnének el a zebrán.
Jól értem, hogy azt mondod, hogy azért hajtanak csakazértis a Fillér utcában agyatlanul, életveszélyesen, mert a Győri RK. mért az M1-esen 130-nál? Akkor is, ha tudják, hogy 30-45-60e Ft-ba kerülhet nekik a gyorshajtás!?
Támogatom (persze csak elviekben, hiszen máshogyan nem tudom) a megállításos sebességellenőrzést.
De hol is voltál, amikor a szégyentáblában a megállítással megbüntetett szitkozódik? Hol voltál, hogy megmondd neki szemtől szemben, hogy sokkal jobb ez a megoldás???
Nekem is van más, ami fontosabb az autónál, csak szolok. Amugy jöhet a NAV, minden fillér legális (jött is amugy pár éve de akkor még APEHnek hitták). És kibaszott sok adót fizetek, lehet havonta többet, mint amit te egy évben keresel.
Az autópálya nem érdekel, mint már többször említettem, felőlem menjen mindenki, ahogy akar, a szelekció meg majd működik, ha akar, remélem, én nem leszek részese vétlenként.
Lakott területen pedig...
Tudod, én már mértem rendőrrel egymás utáni 3 napot a Fillér utcában. Ha valaki nem ismeri, egymás után van a lejtőn lefelé óvoda, iskola (bölcsi is talán). Pártíz méterenként zebrával.
Nos, a rekorder egy szőke hölgyike volt 96-tal, valami nagy dög terepjáróval...
Mellette minden mérésen (1,5 óra mindössze) megvolt 20-25 gyorshajtó.
Tudom, hogy nem csak ilyen (indokolt) helyeken mérnek. De ameddig ilyen indokolt helyeken ennyire leszarják az autósok a VALÓBAN indokolt korlátozást, akkor miről is van felháborodás?
Másik kedvenc hely az Újbuda Center bejárata a Budafoki útnál.
Szintén zebra. A hely adottságából eredően elég nagy gyalogosforgalommal.
Egy időben ott is volt mérés. 112 volt a rekorder és 100 felett is mentek többen is.
Szerinted valóban helyes, hogy egyes autósok véleményezik a megengedett 50-et, és úgy gondolják, van ahol 60, van ahol 70 és van ahol 100-at, vagy még többet jelent a valóságban???
Nem szaladok bele trafiba - évente 30-50 ezer km-t vezetek, autopalyan az elmult 15 évben nem buntettek meg, azon kivul tán volt 2 zarovonal ugyem, amit simán kifizettem, na bumm, jogos.
Amugy nem számolom össze, hogy mennyit gyorshajtok - sokat - kb mindig. A zarovonal sincs betonbol. Autom bőven a felső kategoria (300 loerő - de nem BMW és nem vagyok kopasz:))
Ja, balesetem se volt. Olyan se, hogy én voltam a vétlen - mert elkerülöm azt is. Városban ovodánál simán megyek 30-cal, mert pontosan tudom, hol állok meg, ha kell. Autopályán ha olyanom van, 230-cal is. (nem ebben a nyálkás időben persze, elég most a 180)
Egyik eddigi kormány sem merne ilyet meglépni, mert az lenne az utolsó hete a Parlamentben.
Ugye te sem gondoltad komolyan?
22 év alatt nem volt még olyan kormány, aki fel mert volna vállani valam iehhez hasonló, ennyire népszerűtlen döntést, mert ragaszkodik a húsosfazékhoz...
Nem látjátok, hogy ha 4 évvel a szigorítás után is ugyanannyi renitens van, nem sikerült rákényszeríteni a szabálykövetésre azokat, aki csakazértsem hajlandók betartani a szabályokat, akkor az nem a betartatók szégyene.
De annyiban egyetértünk, hogy nem tartom szerencsésnek a lakott területen 65-tel közlekedőket, mert ők beálltak a közigbírság miatt még "szabályosnak tekintett" sebességre, ami viszont egy esetleges (a gyalogos figyelmetlensége miatt bekövetkezett) gyalogosgázolás esetén halálos lehet.
Ebből következik, hogy nagyon sürgősen át kellene állni a megállításos mérésre.
Felvenni még 2x ennyi rendőrt, olyanokat, akiknek csak az lesz a dolguk, hogy a megállításos mérésben részt vegyenek. Ez azért is jó - mint most bebizonyítottátok - mert a bevésődés azonnali lesz. Kisebb bírságokkal a közignél, de mindenkinek járjon ki az 5 rugó ha túllépte 5 km/h-val a megengedettet.
Te, biztos ilyet szeretnél?
Vagy egy (ön)kontroll nélküli világot???
Tulajdonképpen mi is a problémád?
Hetente szaladsz bele trafiba? Vagy miért ez a stílus?
Kösz, hogy bebizonyitottad, hogy a rendőri mérésre semmi szükség - mármint leszámitva a pénzbehajtást. Tehát sem a mérést végző rendőrökre, sem a segítőikre semmi szükség.
Azzal az idióta autóvezetővel mit lehet kezdeni, aki másodszorra is, harmadszorra és negyedszerre is belemegy fél év alatt a trafiba???
Valóban nem a rendőri munka miatt csökken a balesetek száma. Ez 100%!!!
Elég megnézni a benzinfogyasztás alakulását az elmúlt 3-4 évben. Nagyjából ilyen mértékben csökkennek a balesetek is, mint a tankolások száma/mennyisége.
Megdöbbentő, hogy továbbra is arányaiban ugyanannyi a gyorshajtók száma, pedig májusban lesz 4 éve, hogy MINDENKI tudja, 30e Ft a legolcsóbb bírság!
Ehhez elébb az kellene, hogy mindenkinek a jövedelmi viszonyai nyilvánosak legyenek, és a valóságot tükrözzék.. Mondjuk Svédországban, Norvégiában nyilvános az adóbevallás, megnezheted a szomszédét a neten. Ha nem tetszik, szólsz a megfelelő helyen. Igaz, ott azt, aki tisztességesen lett vagyonos, elismerik és tisztelik ezért.
Aham, ezért pl kéne egy jo kis hajnali fagy már, és teljesen jól lehetne utána közlekedni, mert a hulyék összetörik magukat, csak a gyakorlottak maradnak.
Nem tartom szerencsésnek a gyorshajtás pénzzel való megvásárlásának lehetőségét.
Jogosítvány-bevonással honorálnám. Az az EGYETLEN, amivel egyformán lehet fegyelmezni mindenkit.
Pénzbüntetés nem lehet azonosan húsbavágó/nevelő egy tényleg minimálbéren dolgozó 10 éves Suzuki-tulajdonosnak összehasonlítva egy minimálbér után adozó Hummer-essel.
Pénzbüntetés csak úgy lehetne igazságos, nevelő hatású, ha úgy csinálnák, ahogy pár európai kultúrállamban, hogy a jövedelmi viszonyok igen komoly szorzóként működnek.
Én úgy csinálnám, hogy első alkalommal (mondjuk 50%-os túllépésig) nem büntetnék, mindössze egy hivatalos, iktatott levelet küldenék ki tértivevénnyel, melyben értesítem, hogy megvolt az első gyorshajtása, amelyre ezúttal még csak figyelmeztetés a reakció, de ismétlődés esetén már figyelmeztetés nélkül 1 hónap jogsibevonás lesz. Esetleges további ismétlődés esetén pedig emelkedik a bevonási idő.
És ne panaszkodjon senki, hogy neki munkaeszköz a jogosítvány, nélküle éhenhal a családja.
Akkor mondja ezt magának, akkor gondolja ezt végig, amikor beletapos a gázpedálba!!!
Erre rímel az a kedves hölgy, aki rákérdezett az őt megállító rendőrnél, hogy érti ő, hogy ebben az utcában ezen a szakaszon megállni tilos, de mennyire? Kicsit vagy nagyon?