Azt elfelejtettem írni, hogy ha levesszük a légbeszívó cső tisztítónyílásáról a sapkát, és a kazán ezen keresztül szívja be a levegőt (a lakás légteréből), akkor a "huppogás" alig hallható, leginkább csak a gázláng meggyulladását követő pár másodpercben. Így kiküszöböljük a kb. 5 méteres légbeszívó csövet.
A nyomást kéményseprők vagy kazánosok tudják megmérni vajon?
Elvileg a kazán egy bizonyos nyomásig tudja produkálni a füstgáz elvezetést a megfelelő sebességgel. Ennek bent kell lennie a kazán papírjaiban sztem (valahány Pa). Ez a méter dolog igazából a nyomás átszámítása valamilyen módszerrel, és itt pl a keresztmetszet is erősen befolyásoló tényező. Ezt a nyomást kellene valahogy lemérni a kéményben, hogy ez alatta van-e vagy fölötte annak, amit még a kazán tud. Sztem ezt legegyszerűbben a kazán felett lévő füstgázelvezetőbe épített mérőidomnál lehet megtenni. Lehet hogy nincs külön beépítve, nekem pl a kazánban van, de mindenképpen kell hogy legyen ilyen mérőpont. Amikor a kazán működik, nyomja kifelé a füstgázt, na akkor kellene megmérni a nyomást. Ezt összehasonlítani a kazán adataival. Ha alatta van, akkor szar a kazán. Ha felette, akkor meg a kéménnyel van a gond.
Kiemelném, hogy nincs semmiféle szakképesítésem, ezt csak privát vélemény, de azért érdemes lenne felvetni a szakembereknek, hogy megpróbálhatnák.
Más...
Nem kell valakinek egy Saunier Duval ExaCONTROL E7 vezetékes termosztát? Megvettem, de kiderült, hogy nem jó a kazánhoz, és nem veszik vissza a boltban, mert rendelésre lett hozva.
Sziasztok! Kezdem magam úgy érezni, mintha egy Kafka-regényben szerepelnék. Hátha ti tudtok segíteni...
2 hónapja gázfelújítást végeztek a társasházunkban, és mikor visszakapcsolták volna a lakásunkban a gázt, valami szabálytalanságot láttak a vezetéken, ezért kérték a gáztervet. Odaadtuk, és ekkor kiderült, hogy ezt a felújítást végző cég (3 éve újíttattuk fel a lakást) nem fogadtatta el a Főgázzal. Azonnal rátették a piros plombát a gázóránkra, és szevasz. (Persze, mi voltunk a hibásak, nem ismertük a dolog hivatalos menetét, és megbíztunk a kivitelezőnkben. Na ilyen nem lesz többet.) Az előszobában egy Saunier Duval ThemaClassic nyílt égésterű kombi kazán volt, kiderült, hogy ezt a 2008-as új gáztörvény miatt zárt égésterűre kell cseréltetnünk. Kerestünk egy minősített gáztervezőt, aki elkészítette a gáztervet, ennek megfelelően kibéleltettük a kéményt, kialakítottak egy 80/80-as osztott füstgáz/légelvezető rendszert, és felszerelték a falra a Ferroli Domitech F24 kombi kazánt. Kéményseprői szakvélemény OK, gázterv elfogadva, gázmeónak tetszik, gázt visszakapcsolják, kihívjuk a beüzemelőt... Ő bekapcsolja a gépet, és a ventillátor "huppogni" kezd, a kazán küszködik. A beüzemelő szerint a kazán nem hibás, csak nem bírja el a kéményhosszt. Tudni kell, hogy földszinti lakásban lakunk, a kémény 21 méteres,van benne egy enyhe elhúzás, és 3 db. könyök is van a füstgáz-elvezető csőben (2 db 90 és 1 db 45 fokos), valamint 2 m vízszintes szakasz is van benne (még a lakáson belül). Az összes csőhossz a gázmérnök szerint a veszteségeket is belekalkulálva max. 46 m. A Domitech a gépkönyve szerint 60-at tud!
A kéménybélelők szerint a kémény jó, a kazán rossz. A beüzemelő szerint a kazán jó, a kémény rossz, és/vagy a gáztervező hibázott. A gázmérnök szerint a terv jó, a kazán vagy a kémény rossz.
Náluk van fűtés és meleg víz, úgyhogy a téma nem igazán érdekli őket, ráadásul a pénzét is megkapta már mindenki. Nálunk egyik sincs, már 2 hónapja.
Van bárkinek ötlete, hogy mi lehet a hiba oka? És hova fordulhatunk vajon, hogy orvosolják? Több mint 700 000-be van eddig a "korszerűsítés". Minden választ köszönök, eléggé el vagyok keseredve...
Pont az ellenkezője a nyílt égésterűnek.:)) A zárt égésterű nem abból a helyiségből veszi az égéshez szükséges oxigént ahol felszerelték , hanem parapeten vagy turbócsövön , vagy kéményen keresztül a külvilágból.
A bojler körbe azért raktam, mert nálam visszacsapó nélkül gravitációsan visszahűlt a bojler. A kazánkörbe azért nem raktam, hogy áramszünet esetén gravitációsan keringjen a puffer és a kazán közt a víz. A rajz valóban hibás, itt a javított rajz.
A zárt tartályt olcsón használtan kaptam, szóval nem volt drága, viszont a tágulási elfagyás miatt tettem be, hogy legyen még hova tágulni. Mivel én már jártam így hogy elfagyott, és majdnem szétment a kazán. Jó tudom van biztonsági szelep de ez inkább ilyen túlbiztosítás. A pufferból meg azért keverőszelepen keresztül veszek ki 60-65 fokos vizet, hogy ne legyen hirtelen túlfűtés, és ne hűljön ki túl hamar a tartály, szóval kicsit egyenletesebbé komfortosabbá teszi a hőleadást. A tömegkályhás padlófűtés a sajátom. Ez egy új radiátoros rendszer teljesen máshol. Most már legalább értem mi a nyomott meg a szívott. Kösz a segítséget. Sajnos átszerelni nem fogom tudni mostanában, mert kicsit messze van.
Na a SET gombbal kapcsolatban. Ha be van kapcsolva a HOLD funkció (ami ugye a program ideiglenes felülírásához szükséges, és a kulcs szimbólum jelzi, gyakorlatilag akkor is alaphelyzetben van a készülék, olyan szempontból, hogy nincs programozásban és semmilyen egyéb beállításban), akkor ha nem nyomod meg a SET gombot, a DAY és PROG előtt, akkor sem adja ki a szivattyúvédős opciót.
Jó, hogy mondtátok a szivattyúvédelem kikapcsolását, én is kinyomom, mert egyrészt van ilyen alapból a kazánban is, másrészt 12 termosztátom van, ami ugye nem másodpercre pontosan egyformán jár, és poén lenne, ha minden éjfélkor pár percig tekergetné a szivattyút, meg a kazán is magát.
Ez így ebben a formában nem játszhat, mert az enyém tudja a hiszterézisállítást és a szivattyúvédőfunkció ki-be kapcsolást is, de a kijelzése 0,5 fokos.