Keresés

Részletes keresés

sosiforda Creative Commons License 2016.05.05 0 0 62236
JLW-470 Creative Commons License 2016.05.04 0 0 62235

Azért vannak olyanok,akik buszjogsit szereztek a programban.Bár a betanítást végzők szerint ritka tehetségtelen ...-ok,akik itt végeztek.Nagy részük kb. 1 hónap alatt lemorzsolódik.Másik nagyobb részét meg kénytelenek kirúgni(bár a végsőkig küzdenek a megtartásukért),mert annyi kárt csinálnak(pl az egyik ilyen 1 hét alatt 2 buszt is összetört).De azért páran maradnak is. :)

Előzmény: trizs77 (62234)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.04 0 0 62234

 

Mondjuk a program eredetileg az ingyenes nagytehergépjármű- és autóbuszvezetői jogosítvány megszerzéséről szólt, valójában ez egy "E" kategóriás képzés, Waberers részére.

Varga miniszter autóbusz telephelyen  (VT-Andor utca)  jelentette be, hogy a kormány pénzt ad ilyenre de ahogy a dolgok ma állnak az autóbusz vezetői képzés ebből kimaradt vagy marginálissá vált.

 

----------------------------------

 

 

 

Több százan szereztek ingyen jogosítványt

 

2016. 5. 4. 05:00

 

Harmincezernél is többen érdeklődtek az ingyenes nagytehergépjármű- és autóbuszvezetői jogosítvány megszerzése iránt, és csaknem háromszázan már végeztek is, és elhelyezkedtek.

 

 

Eddig mintegy háromszázan szereztek ingyenes nagytehergépjármű-vezetői  (C+E) jogosítványt az e célú program keretében – mondta el a Világgazdaságnak a szervező Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit (OFA) Kft. ügyvezető igazgatója, Pákozdi Szabolcs.

Tekintettel a képzési idő hosszára és a program időtartamára, ez a szám hétről hétre folyamatosan emelkedni fog. Az eddig végzettek elhelyezkedtek, jelenleg is munkaviszonyban állnak.

 

A kormány tavaly döntött úgy, hogy ötmilliárd forintos uniós és hazai támogatással mintegy hatezer leendő gépjárművezető számára fedezi a „C” és „E” kategóriájú jogosítvány megszerzésének költségeit.

Ma körülbelül ennyien hiányoznak a piacról, részben azért, mert sokba kerül a képzés.

Az OFA teljes egészében állja a közel hatszázezer forintos képzési költséget – tette hozzá az ügyvezető.

A kabinet Wáberer Györgynek, az ágazati szövetség elnökének, az időközben miniszterelnöki megbízottá avanzsált nagyvállalkozónak is köszönhetően adott pénzt a fuvarozók évek óta hangoztatott problémájának megoldására. A konstrukció lényege, hogy a képzést a kormány finanszírozza, az esetleges ösztöndíjat, illetve végzés után a munkahelyet a fuvarozók biztosítják a hivatásos jogosítványt megszerzőknek.

 

Eddig közel 32 ezren regisztráltak a programra az OFA honlapján, és több mint 4200 fő vett részt a személy- és árufuvarozóknak szervezett tájékoztatókon. Minden megyében és Budapesten is kiválasztották a képző intézményeket, és eddig 69 képzési csoport indult el országszerte.

A képzésben minden 18., autóbuszvezető-képzésnél 21. életévét betöltött, legalább alapfokú végzettséggel és minimum kétéves „B” kategóriás jogosítvánnyal rendelkező magyar állampolgár részt vehet, aki megfelel a további szűrési feltételeknek (egészségügyi, pszichológiai és pályaalkalmassági vizsgálat).

 

A csoportos tájékoztatókon először a munkáltató ismerteti vállalkozását, az alkalmazás körülményeit, a munkavégzés jellemzőit és eszközparkját. Ezt követően a képző intézmény szintfelmérővel állapítja meg, hogy az egyén alkalmas-e a képzés követelményeinek elsajátítására.

 

A szintfelmérőt sikeresen teljesítők további alkalmassági teszteken vesznek részt (pszichológiai, szimulációs és orvosi vizsgálat). Végül a munkáltató személyesen beszélget a jelentkezővel, s a nap végére mindkét fél tisztában van azzal, hogy megfelelnek-e egymásnak – ismertette a folyamatot az igazgató.

 

Ha a program résztvevője nem rendelkezik megfelelő pályaalkalmassági vizsgával (PÁV), akkor a képzés előtt meg kell szereznie. Ez kissé lassítja a folyamatot, de mivel nagy az érdeklődés, jó az esélye annak, hogy sikerül feltölteni a létszámot.

 

Szerző : Diószegi József

 

------------------------------------------

 

A programnak még nincs vége de elgondolkodtató, hogy a jelentkezők kevesebb mint 1%-a végzett eddig.

A jelentkezők többsége el se jut a tanfolyamig, mert az alap feltételeknek se felel meg.

Ekkora az önismeret hiánya ma Magyarországon.

 

htibor Creative Commons License 2016.05.03 0 1 62233
Előzmény: Gyötör (62232)
Gyötör Creative Commons License 2016.05.03 0 0 62232

Lenne még helyi közlekedéshez állami normatív támogatás?

Nem szűnt az meg kb. 3-4 éve? Azóta ilyen-olyan maradványpénzekből pl. BM tartalékalap stb-ből hírdettek meg lényegében esetileg erre a célra pályázatot az önk-oknak.

Előzmény: trizs77 (62209)
sosiforda Creative Commons License 2016.05.03 0 1 62231
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.02 0 1 62230
Előzmény: Törölt nick (62213)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.02 0 0 62229

Sajnos nem tudom. :-(

 

BPO-105 vagy Lobbanórotor olvtársaknál érdeklődj.

Előzmény: RAN 19-77 (62224)
BX 59-76 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 62228

Sziasztok!

Olyanról szeretnék érdeklődni, hogy a Volánbusz érdi és szigethalmi Mercedes Connecto O345G típusú autóbuszaiban milyen váltó van?

Szigethalmiakat Voith-nakrippelném, de az Érdieket Allisonra vagy Zf-re. De nemigen találtam a hangjukban jellegzetességet.

trizs77 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 62227

Nem volt.

 

Kedvenc Közlekedési ismeri alapok 2. című példa volt dolgozatíráskor :

 - sorolja fel az a 9 települést ahová nem jár menetrendszerinti autóbusz ?

 

A nebullók fejből nyomták a Nemesmedves, Ibafa, vmilyenszenterzsébet, Tiszabezdéd, satöbbi település neveket.

helyesen le is írták a dolgozatokban.

 

de Csömört majdnem mind (nem mind) kifelejtette.

 

 

Előzmény: 18-09 (62226)
18-09 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 62226

A Csömörbusz megindulása előtt volt valamilyen busz Csömörre? 

Előzmény: sosiforda (62225)
sosiforda Creative Commons License 2016.05.01 0 4 62225

Ma 25 éve indult - a már 10 éve megszűnt - Hód-Mező magán autóbuszjárat Hódmezővásárhely, vasútállomástól Szeged, Nagyállomásra.

 

A Szegedről induló első járatuk első utasa voltam:)

Akkoriban adtak lehetőséget a Volánok mellett magáncégek megjelenésére is, ez a Budapest,Örs vezér tere-Csömör, Zalaegerszeg, vasútállomás - Budapest, Déli pu.,stb. magán autóbuszjáratok megindulásának időszaka.

 

Valószínűleg piaci lehetőséget láttak a távolsági járatokat és néhány szentesit nem számítva óránként, bár akkoriban többnyire csuklóssal kiszolgált Szeged-Hódmezővásárhely vonalon új utasok szerzésére, akár azzal is, hogy a 2 városban a Volánnál nagyobb területet látnak el, a városhatárok között viszont nem állnak meg.

 

Megjelenésük kétségtelenül felkavarta az állóvizet, hiszen a MÁV erre Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely között bevezette a virtuális km számítást (eggyel alacsonyabb díjövezet) és a békéscsabai vonatok mellett Bz-kkel "vásárhelyi kirohanós" vonatokat is indított, amelyek azonban hamarosan megszűntek.

A Volán is felvette a kesztyűt, 1991. november 18-tól indítottak Szegedről Hódmezővásárehelyre a meglévő lassú járatok mellett naponta óránként gyorsjáratokat, véletlenül ők is éppen a vásárhelyi vasútállomáshoz.

Tarifálisan is léptek, bevezették a kiegészítő jegy/bérlet váltásának lehetőségét a szegedi helyi bérlethez Algyőtől.

 

Az egyértelmű nyertes az Utas lett, aki a korábbinál jóval nagyobb kínálatból választva a korábbinál olcsóbban is megtehette a két város közötti utat. 

 

 

RAN 19-77 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 62224

a BX 98-54 Zalás 256-os mi lett utána?

Előzmény: Törölt nick (62223)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.01 0 0 62223

Nem tudom, mennyire ismert képek ezek...

 

https://www.flickr.com/photos/denis13009/sets/72157657775594019

 

 

htibor Creative Commons License 2016.05.01 0 0 62222

"4. = Hogyan lehetséges az, hogy Szekszárd városa (megyei jogú város) nem részesül az állami normatív támogatásból ?"

Úgy, hogy Szekszárd 2015. évben nem nyújtott be igényt állami normatív támogatás igénylésére.

 

"3. = Hogyan lehetséges az, hogy Szekszárd megyei jogú város évente nulla forinttal támogatja a saját helyi közlekedését ?"

 

Passzolom, de ez talán beszédes lehet, hogy 2016-ban lesz döntés arra vonatkozóan, hogy 2011-2013 évi veszteségek egy részét kifizetik...

"Az egyeztetések lefolytatásra kerültek, melynek eredményeként az előterjesztéshez mellékelt megállapodás-tervezet készült. A megállapodás értelmében az Önkormányzatnak az eredetileg kimutatott 112.572.800.- Ft, bevétellel nem fedezett indokolt költség helyett 63.668.700.- Ft-ot kell megtéríteni a Gemenc Volán Zrt. jogutódja, a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. részére a 2011-2013. évi tevékenységhez kapcsolódóan.
Kérem a T. Közgyűlést az előterjesztés megtárgyalására és a határozati javaslat elfogadására.
Szekszárd, 2016. január 20."

Előzmény: trizs77 (62221)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 62221

Nincs valami hiba a polgármesternek küldött beszámolóban ?

 

Az 1.számú melléklet 3. és 4. sora is nulla forintot tartalmaz.

 

------------------

 

4. = Hogyan lehetséges az, hogy Szekszárd városa (megyei jogú város) nem részesül az állami normatív támogatásból ?

 

3. = Hogyan lehetséges az, hogy Szekszárd megyei jogú város évente nulla forinttal támogatja a saját helyi közlekedését ?

 

 

Előzmény: htibor (62216)
htibor Creative Commons License 2016.05.01 0 0 62220

Csalóka a lakosságszám és a helyi járati költségek és bevételek számainak az aránya. Vannak durva különbségek.

 

Az eddigi kigyűjtések alapján, ahol "gyengébb" a helyi közlekedés, ott 30-35% jön a menetdíjbevételekből. (pl. Szombathely, Békéscsaba, Szekszárd, de Szekszárd eddig inkább a "közepes" csoportba tartozott a 130 millió körüli bevétel és 276-300 millió körüli költség oldallal.

Átlagban inkább elmondható a 45-55% környéki fedezeti arány(Nyíregyháza, Kecskemét, Tatabánya, Veszprém, Eger, Nagykanizsa, Dunaújváros) ahol egyáltalán ismertek a számok.

De mellettük bizony van néhány erősebb város, ahol 60% vagy feletti az utasoktól szedett bevétel a költségekhez képest.

(Pl. Székesfehérvár 2014. évben 1.074.253.000 Ft az utasoktól szedett bevétel és 1.746.620.000 Ft költség, Szolnok 2015. évben 838.000.000 Ft az utasoktól szedett bevétel 1.264.000.000 költség mellet.)

 

De ismételten: Pécs, Győr, Kaposvár, Sopron, Zalaegerszeg, Salgótarján anyagát az elmúlt 4-5 évből nem tudtam előbányászni, így ezekről továbbra nincs semmi adat.

Előzmény: trizs77 (62218)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 62219

Elég ha a garázsban egy db 36 éves csoportemelő helyett vettek egy újat.

Máris megvan az oka az eszközpótlás növekményének.

Vagy valami hasonló.

 

 

Előzmény: setra415HD (62217)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 62218

Összes ráfordítás 2015-ben = 420 millió Ft.-

Utasoktól szedett menetdíj = 120 millió Ft.-

 

költségfedezeti arány = 29%

 

 

------------------------------------------------

 

Az mindegy hogy ez Szekszárd vagy más város, ökölszámnak jó.

Egy kb. 30.000 lelkes hazai városban, ma, a helyi, városi közlekedésben a költségek kb. 30%-a szedhető be utasoktól.

 

Természetesen több bevétele van a cégnek de a többi már nem utasoktól jött.

Előzmény: htibor (62216)
setra415HD Creative Commons License 2016.04.30 0 0 62217

Pár észrevétel:

 

1. A személyi jellegű költségek 80-ról 100 millióra emelkedtek.

2. Eszközpótlás költsége 25 millióról 146 millióra emelkedett.

 

Ezeknek mi az oka? Tudja valaki?

  

Eközben a közlekedési bevétel 201-ről 194 millióra csökkent.

 

Az anyag egy jelentős hányada arról szól, hogy folyamatosan csökken az utasszám, és túlkínálat a jelenlegi menetrend.

Nyilván nem vitatva ennek valódiságát, de érdekes, hogy a 3%-os bevételcsökkenést vastagon kiemelik, míg a kb. 140 millió Ft-os költségnövekedésről csak egy mondatot írnak. 

 

Előzmény: htibor (62216)
htibor Creative Commons License 2016.04.30 0 0 62216

Szekszárd helyi 2015. évi helyi beszámoló:

Szekszárdon kezdenek elszállni a költségek, a helyi utasszám meg 20%-al csökkent az előző évhez képest...

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.30 0 1 62215
Naigen. Mondjuk, az lepett meg, hogy munkaidőn kívül is elérhető volt a honlap. Lehet, hogy az informatikus túlórázott, vagy egyszerűen elfelejtették lekapcsolni a szervert hazamenetelkor...
Előzmény: matteo14 (62214)
matteo14 Creative Commons License 2016.04.30 0 1 62214

Ha a DDKK-féle utastájékoztatást be szeretnénk mutatni, arra szvsz még mindig ez a hirdetmény a legalkalmasabb.
http://www.ddkk.hu/?q=content/hirdetm%C3%A9ny-22
Bámulatos, hogy mennyire nyitottak a XXI. század technikája felé a cég cakemberei.

Előzmény: Törölt nick (62212)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.30 0 0 62213

A KNYKK is csatlakozik új buszokra kiírt tenderével:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:150067-2016:TEXT:HU:HTML&src=0

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.29 0 0 62212
Utastájékoztatás 2016.

http://ddkk.hu/?q=content/inform%C3%A1ci%C3%B3-k%C3%A9r%C3%A9se
MCA-001 Creative Commons License 2016.04.29 0 0 62211

Nem ugyanarról beszélünk.

 

Az általam bemásolt adatok a használt busz beszerzésre vonatkoznak:)))

Előzmény: fhusimiki (62210)
fhusimiki Creative Commons License 2016.04.29 0 0 62210

Micsoda pech: pont egy centivel rövidebb a magyar busz

Kigolyózza tendereiből a Volánbusz a magyar buszgyártókat, csak hosszabb buszok lennének jók, mint az egyetlen elérhető magyar helyközi típus. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Előzmény: MCA-001 (62207)
trizs77 Creative Commons License 2016.04.29 0 0 62209

 

Szerintem hiányzik róla a :

 - fogyasztói árkiegészítés összege. Se vasút, se volán,

 - hiányzik róla a városi közl. állami normatív támogatása.

 

----------------------------

 

http://mfor.hu/cikkek/makro/Milliardokert_szuntetik_meg_a_Deli_palyaudvart_.html

 

Bár a cím a Déli pályaudvarról szól, szerencsére most jó, hogy felületes az újságíró, mert valójában a közlekedés 2017 évi (tervezett) finanszírozásáról szól a cikk.

 

 

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.04.28 0 1 62208
Előzmény: Snake-Mojzi (62203)
MCA-001 Creative Commons License 2016.04.26 0 0 62207

És ez is a VB-n keresztül megy...

 

Pár részlet:

Egyszintes, 2 tengelyes, kétajtós

Hosszúság: 11,90 m – 12,50 m
Magasság: maximum 3,50 m
Szélesség: 2,40 m – 2,55 m

A járművek ajtóképlete 1-2-0.

Az autóbusz az utastér és vezetőtér „klimatizálására” alkalmas berendezéssel
szerelt legyen, teljesítménye min. 30 kW. Elvárás, hogy a klíma berendezés
és kapcsolt részei új állapotúak vagy dokumentumokkal alátámasztottan
felújított állapotúak legyenek.

Maximális motorteljesítmény minimum 210 kW.

Minimum Euro V.

A jármű utazósebessége a legmagasabb sebességfokozatban a
sebességkorlátozóval megengedett maximális motor fordulatszámon 100
km/h.

A járó padlószint magassága maximálisan 860 mm, a belső tér magassága a
folyosó szint felett érje el minimum a 2100 mm-t.

Az autóbusz életkora 2008.01.01. utáni gyártású lehet, melyet forgalmi
engedéllyel igazolni kell.

A futásteljesítmény (kilométer telítettség) nem haladhatja meg egyik
autóbusznál sem a 450.000 km-t.

 

http://www.volanbusz.hu/hu/tarsasagunkrol/kozbeszerzes/tender/2695?tender_token=97c3c281fbaa0d1a561a2041ce8039e4

 

Előzmény: Törölt nick (62206)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!