A maga nemében jó kis traktor. Többet tud mint szalagfűrészt hajtani. A fogyasztása miatt ment fel az ára. Könnyű munkánál szinte alig fogyasztott. Szántásnál már kb ugyanannyi volt a fogyasztása mint egy mtz-ének. Én elboldogultam a 7év alatt vele. Csak sok volt a munka az idő meg kevés ezért lett mtz helyette.
Láttam a tárcsád,még le is mentettem ! Az a gép csak oda jó,ahol nincsenek komolyabb emelkedők,és nem nagyon kötött a talaj. Felétek elhiszem hogy ügyesen eldolgozgat, de nekem felfelé ,még a permetezőt sem bírta megfelelő fordulattal hajtani..lefelé nagyon jól ment!
Az enyémbe is fent volt már a műszerfal hiába 94-es kiadású volt. Az enyém a barnásvörös színű volt. 26,5kW-os 36Le-ős motorral. A T25-ösök közül a faluban a "falu bikája" volt.
Lehet annak már megvan csinálva központi olajzásúra. A miénk annó 94-es kiadású volt és abban cserélni kellett. 15-20 üzemóra után már hallatszott a traki hangján, hogy az adagolóban fel van hígulva az olaj. A könyve meg 10üzemórát írt.
Én ismerek 1 ürgét,anyám szomszédjában lakik.Ő például, 10 éve vette újonnan,most 2700 az üzemóra állása,és még soha nem cserélt olajat..azt sem tudja,hogy egyáltalán kell benne! :-)
Üdv! Csak akkor kell tölteni bele kb 2dl motorolajat mikor le van véve pl javítás céljából és utánna rakod vissza. Amúgy nem kell mert központi olajzású. A t25-ben kell cserélni az olajat 20üzemóránként.
Igen kéne..!(Kéne..) Már elfelejtettem..hol is lakol ? A kocsin nincs műszaki,a jövő hónapban fogom vizsgáztatni. ...éééés..mennyiért is gondoltad ? Most nős vagyok..pénz az nem sok !!!:-)
Én egész jól éltem...anyagilag..aztán mikor megnősültem,már szinte semmire sem volt pénzem! Aztán mikor elváltam,megint jutott mindenre..:-) Sajnos már azóta, megint megnősültem,és gyerek is van(Hál istennek!) a többit tudod.. ugye...? Szerintem nálad is így lesz..vagyis most,a pénzes periódusod fog következni..:-)
Egyezkedek, de a tulaj makacs. A felesége már szólt, hogy vigyem el, mert már a kereke is eldurrant álltó helyben................. meg a vasgyűjtő kissebbség is kiszemelte............
Csak az a legnagyobb baj, hogy most minden pénzem máshova kell...............((válok..))
A szétszedésére még nem jöttem rá teljesen. Segítenél egy kicsit. A 26-os számú csavarokat kiveszem és akkor elméletileg az egész lejön. A hűvely kiszedéséért a sonkát szét kell szedni? A 19-es alkatrész kibányászása után kijön a hüvely? Általában könnyedén vagy nehezen jön ki. Nekem a 19-es alkatrész levan hegesztve. Ez normális?
Azért kérdeztem, mert nekem elkezdett lötyögni egy picit és ki kellesz cserélni. Mikor bevan kapcsolva az elsőhajtás és teljesen alávan szedve akkor látszik, hogy mozog. Erről az alkatrészről beszélek:
Üdv rég jártál erre? Már találkoztam Uk kipufogóval 1 év alatt széthullott. A króm cső a vastagasága miatt lett csendesebb. Amit az előbb felraktam kék mtz-én lévő kipufogóval is sokkal csendesebb a traki.
Kellene nekem 1 kis segítség! A kipufogó cső végére, szeretnék klappantyút csinálni. Én csináltam egyet,de nem szívesen mesélném el, hogy mi lett a vége ,mikor élesben is kipróbáltam...(De az biztos,hogy sikerült föld körüli pályára állítani,1 db kócerájt..) Közeli fénykép kellene nekem,vagy rajz ,vagy akármi ami a klappantyút ábrázolja.Vagy megvenném,ha van ilyen eladó valakinek a tulajdonában.
Volt nekem három tubos Mtz re való crom cső . Amire ivet és vastagabb csövet hegesztettek mert ugye azt csak argonnal lehet. Nem nehezebb viszont még a hangja is halkabb lett . A hossza az agyárinak a megfelelője. Viszont azt nem mondanám ,hogy eltörik a gyári . annak nagyon idősnek kell lennie. újba is lehet venni UK t ami fele anyagú és egy nagy Xar. A gyári viszont nagyon is strapa .
Ha télen sikerül anyagot szereznem akkor csinálok egy új kipuffantót. Úgy fog kinézni, hogy kb 100-110mm-es dob lesz benne egy kb 60mm-es cső ami apró lyukakkal lesz kifurkálva a dob részig. Ez lesz a dob közepében a maradék üres teret kitöltöm bazalt vagy kőzet gyapottal. Magyarul egy kb 60mm átmérőjű hosszú csőre lesz a dob ráhúzva. A cső végére meg kap egy kipufogó zárósapkát vagy taréjt ki hogy nevezi. A dob magasabb lesz mint a gyári. És az egész kipufogó a fülke tetejéig fog érni. Így elméletben csendes lesz belülről nyitott ajtónál is. Kb így fog kinézni mint a képen:
Ezek rémtörténetek..(Tiszta horror:-) Te sem tudsz meggyőzni! Van 1 optimális súly,amit elbír a könyök,és az biztos hogy nem a 2 mm-es cső a vége..amúgy is ez csak 1 cső, még dob sincs rajta (Ami plusz súlyt jelenthetne..h..mitől lenne az olyan kúrva nehéz..?)
Pontosan! Minél nehezebb a kipufogó annál hamarabb törik el az öntvény könyök. Még az a szerencsés ha csak a könyök törik el. Volt már rá nem egy példa, hogy a nagy kipufogó(nehéz) miatt a kipufogó gyűjtőcső szakadt ki a hengerfej falából. Így a hengerfej kuka lett. Én azt mondom kipufugó gyártásnál óvatosan a cső és dob falvastagságával. Én véleményem szerint max 2mm.
Én megcsinálnám, de nagyon sokba kerülne az első hídat cserélni. Nincs meg rajta a munkahenger felfogatásának a helye. Ha meg lett volna akkor megcsinálnám. Mostanában volt szerencsém egész nap (10órát) egy 920-assal dolgozni abban gyárilag orbit kormány van és ott éreztem a különbséget. 550-est sokkal olcsóbb megcsinálni orbitosra. Mivel az elsőhíd közepe max 20ezer körül van újjonan. Nekem meg 100ezer csak elsőhíd közepe, bontóba meg még nem nagyon van orbit kormányos elsőhíd. Forschritt kombájn kormány orbit vezérlése állítólag jó az mtz-ébe is. Még az oldalváltón spekulálok, hogy a télen megcsinálom oldalváltósra.
Én mikor veszélyes kezd lenni a helyzet, kinyúlok az ajtón, és lehúzom a kéményt a csonkról (aztán ledobom a motorházra, úgyse esik le onnan).... naggyon férfias hangja lesz tőle. Tanulságos, hogy mekkorát tompít a gyári dob a gép nyers hangján....
Hali ! Jó dolog az biztos..de beszeltünk már itt a fórumon az áráról is, amibe bele kerülne..valahogy nekem nem ér annyit. Azt a keveset amit megyek vele,eltekergetem így is. De ha sikerül kerítenem ,vagy szereznem hozzá cuccokat,csak úúúgy..akkor talán megcsinálom én is. A tiéden már van ? Vagy szándékozol megcsinálni ?
Ja..a 3 és a 7 kg között, bizony elég nagy a különbség..csak hogy a 2mm és a 3mm-es cső között nincs ekkora többlet ! És az eredeti, gyári cső sem 3 kiló..kicsit nehezebb.
1 erősebb cső,(Főleg ha megfelelő a merevítése) nem tud úgy rezonálni...és ezáltal jobban védi a könyököt ! :-) Amúgy Szaby-nak igaza van,tényleg szép a kipufogó amit csináltál !
ismerős vett 1 892.2-t kb 1 hónapja és ha könnyebb münkáknál vagy üresen járkál vele mindig 85fokig megy a víz vagy a műtató csal vagy mi a gond?nekünk tárcsával mindig 80 alatt van picivel.
Ha emlékeim nem csalnak a 76,1 mm a külső átmérő ebből levonod a falvastagságot vagyis 74,1mm a belső átmérő. Amúgy a két csőméret amit leírtál teljesen egyforma.
Éjszaka mind a kétfajtát kinyűvöd és mind a kettőből csinálsz kipufantót. A traktoros hajlított csöve tetszik a legjobban nekem. (Lehet csinálok is egyet) 3" fűtéscsőből meghajlítod a könyök és a cső közzé esztergáltatsz egy közbetétet a korábban leírt módon. Lefújod hőálló festékkel (650°C-ig hőállóval) és kész a kipuffantó.
Nagyon jó a videó..! Rengeteg hasznos információval..például,hogy a szőke hölgynek,nem csak rövid fehér,hanem hosszú piris nadrágja is van..és hogy nagyon nehezen szakad el a szüretelő masinától..:-) (Biztos hogy valami, kulcs szereplő lehet a történetben..)
:-))) Elképzelni sem tudom ,hogy miért kéne 1 kipufogó csőnek könnyűnek lennie..?(..oldalra dűl tőle a traktor..vagy mi a faxom..!?:-)Az nem olyan nagy súly különbség,viszont masszívabb az egész. Senkivel nem értek 1-et, aki 2mm-es falvastagságú csövet javasol!(Persze használható..) De nincs tartása..rezonál és kész..
Szép estét. A 2mm-es falvastagságú cső bőven elég,csak csináltass hozzá egy passzdarabot ami nagyon picit nagyobb mint a könyök, nem több miliméter csak esetleg egy fél, mert ha lötyög nem tudod meghúzni a bilincsel ,ha meg szoros egy idő után úgy rágyógyul hogy nem tudod csak flex-el leszedni a könyökről, és a bevágások amit Fredi barátunk említ.
lehet hogy a munkahengerben a karmantyúk mentek el, és még hidegen tud dolgozni de melegen nem. Érdemes lenne megnézni, egy feljavító készlet nem kerül sokba.
Az alumíniumnak 658 fok az olvadás pontja ! A hőt az is bírná..de én nem javaslom,az nem oda való! Csináltass 1 perselyt,aminek a fal vastagsága 5-6 mm. (A kipufogó csonkra)1-ik vége a csonkra passzoljon,flexel 4hejen bevágni,1 mással szemben ,és bilincs rá.A másik a 3mm-es falvastagságú csővel passzoljon össze,ráhúzni,és kőrbe hegeszteni. (Ennyi az egész..)
Én nemrégen csináltam 1 kipufogót,de 3mm-es falvastagságú csövet használtam.A hőt bírja a 2mm-es is,de a rezgéseket nem nagyon..! (Hiába a merevítés...szart sem ér..)A könyökre meg ,olyan csövet érdemes rakni ,ami passzol..(Kis esztergályos munka)és kivágni belőle,(Pár helyen elosztva) hogy a bilincs, rátudja szorítani. De ezeket biztos te is tudod..A lényeg,én 3mm-es falvastagságú csövet ajánlanám!
Üdv mindenkinek, a következő jelenségre tudna-e valaki okosat mondani: új 820.2-es hátsó emelőhidraulikája melegen csak nagy gázadással, túráztatással emel. Már ki van cserélve a szivattyú, a vezérlőtömb, és a helyzeterőszabályozó is. Sőt, az utóbbiból már a harmadik van rajta (természetesen újak), mert a nyomás odáig rendben, csak az után veszik el, melegen 70, hidegen 110 bar. Az első szétszedésnél találtunk ugyan a vezérlőtömbben egy 6x10 mm-es esztergaforgácsot, de annak kártételi nyomát nem. Köszönettel vennék minden ötletet.
Én Porcsalmán kubikolok :) Tegnap tárcsáztunk, a parlagfű miatt! Földszomszédokat fel is szólították!
Továbbá még egy kérdés, elvittem az adagolót felújítani és kérdezte a szerelő, hogy gyári értékre vagy kicsit magasabbra állítsa. Fickósabb legyen a gép. Vagy maradjak inkább a gyári értékeknél?
Szia Akácúr... egyik horgászmegoldás se közelíti meg a bronzperselyezést azon a könyöktengelyen, amit Freddy most épített be az ötötvenesébe... biztosan laffog a mankóstengely a mostani kikopottban...
Ma belenéztem a 80-as hűtőjébe üzem közben (hideg motornál),a víz keringésben volt. (Bár le kellett engednem a vízből ,hogy a beöntő nyílásban lévő cső alá essen a szintje,ekkor lett látható a keringés) Tehát valószínűleg csak egy termosztátot kell beleraknom. Köszönöm hogy foglalkoz(tak)tatok a témával.
Megtisztelnél... hadd gyűjjön! Egyetlen cucc amire harapnak a moderátorok, ha felnőttoldalakra vezető linket teszel be... de ha a "fehér nadrág"-ról szóló Youtube felvétel, akkor a Trafópálcába éppen illik...
Állítható hűtőredőny a vízhűtő elé... A kirohadt termosztát tartórészt pedig LOCTITE 5699- es szürke tömítőpasztával vissza"glettelni"...az nem ecetsavtartalmú sziloplaszt, és nem is ragasztó, hanem éppen vízpumpa és termosztát tömítő anyag. Én már szinte mindenhová ezt használom, mert bár nem olcsó, de ez mellett se benzin, se olaj, se fagyálló nem talált még ki eddíg semmimből se. Különben jön a télapó, és "szíjjee"kopik az a motor a túlhűtéstől...
Köszönöm a segítségeteket víz(túl)hűtéssel kapcsolatban. Hamarosan kiderül mi okozza ,majd megírom. Üdv. (Tudja valaki Yutubra hogy lehet feltölteni videót ??)
Szép estét. Azért ez kissebb gondot okoz mintha forralná a vizet, de tény hogy ez sem jó. Az idősebb traktoroknál van hogy hiába van benne a termosztát , a házát úgy szét eszi a vízkő hogy a termosztát zárt álapotban is átereszti a vizet. Vegyél bele új tipusú termosztátot házzal eggyüt és jó lesz , szó szerint filléres dolog, és jobb a tömítettsége mint a réginek.
Üdv mindenkinek. Nem kell neki aggódnia ugyanis 12-éve amikor eladtam puskáimat a lőszereket is vitték,sörétest,brenekkét,golyóst,lámpákat csak a kereső távcsövet tartottam meg azt meg a nagyobbik unokám bitorolja. Más, endrebá néhány videót el kellene helyeznem valahol de ide nem merem betenni mert erősen OFF és hátha kiszántanak,megoldható?
Köszönöm a választ. Ha nincs termosztát az nem észlelhető úgy, hogy hideg, járó motornál leveszem a hűtősapkát és figyelem hogy kering-e a víz ?? Egyébként én is a termosztátra gondolok(ha lesz időm mindenképpen megnézem),csak kíváncsi vagyok mi a tapasztalat e téren olyan jó szakiknak mint itt egy jópáran vannak. Üdv.
Nézd meg a termosztátot lehet, hogy az előző gazdája kivette vagy rossz. Másik eset az lehet, hogy rossz a vízpumpa elvannak rohadva a lapátjai ez a rosszabbik eset de előbb nézd meg a termosztátot.
Üdvözlet Kérdésem a következő: A 80-as mtz nemhajlandó a vizet 60 foknál jobban felmelegíteni ,csak nehezen bírom 'felgyilkolni' 80 fokra (partnak felfele 4 köbméter fával). Termosztát nem tudom van-e benne (nemrég vettem a gépet).Néztem a hűtőben a vizet ;nem mozog,nem pezseg. Ez a hőfok egészségtelen szerintem, mit ajánlanátok ??
Megjöttem tegnap estére a két napos állatkínzásról.
Endrebátyó!
Majd mondd azt,hogy nem Te mentél a mozdonyhoz,hanem,mint a kutya az követett téged és rádugorva bekebelezett.Te meg hát nem tiltakoztál a szép piros,vagy kék mozdonnyal szemben.:DDDDDDDDDDDDDD
Már meg csináltam! A kerék összetartás beállításával szarakodtam tegnap..Mértem a távolságot a felnin elől és hátul, (Szemben 1 mással) Hátul 10 mm méterrel nagyobbra állítottam,vagyis oldalanként elől 5 mm befelé tartás. Van aki szerint 2-3 mm-az ideális..viszont mivel úgy csinálom ahogy akarom,az 5mm-es változót nekem pofásabb..:-) (Annyit úgy sem megyek,hogy nagyon féltenem kéne a gumikat)
Üdv Mindenkinek. A turbós könyökcsonkra 72mm belső átmérőjű cső a jó , kisflex vékony tárcsával vagy fűrészlappal 3 db sliccet vágni bilincselni és hagy szóljon.
Szerintem jó a monoblokkos hidraulika. Csak egy pici gond van vele lefele nem müködik vagyis csak a munkagép saját súlyánál fogva tud süllyeszteni. A hagyományos hidraulikát lefele is lehet nyomatni. A kuki még türhető felénk. Majd este leszek.
Szevasztok MTZ-sek! Hallott már valaki az új monoblokkos mtz-k -ről? Ezeknek már egyben van a tank és 2 függőleges munkahenger van a hidraulikájának. 5tonnát bír emelni és a hátulja is egészen nyugatias. A pótkocsi vontató sem a hagyományos. Nem kell szétszedni vontatáskor mert olyam mint egy mostani nyuszié. Ja és van rajta rendes alsó hasi húzó. Az agrosat kft forgalmazza. Ha tud valaki róluk valamit vagy van valakinek akkor kérem írjon. Forgalomba lehet ezeket helyezni? Ezt azért kérdem mert régebben azt mondta egy kereskedő hogy nem helyezhető forgalomba igaz nem agrosatos.Ja és ezeknek a diffi-t az elsőhajtást és a tlt-t is gombbal lehet kapcsolni. Belül elvileg BOSH szelepekkel oldották meg.
Üdv! Kösz megvagyok. Az alma jelenleg érik. A korai fajták leszedve. Az ekém típusa: osztrák gyártmány KMF 2-35 Villach. Egy pár éve vettük Gyulaházáról.Már ilyen névvel 1971 óta nem gyártják, mert a Vogel&noot megvette a gyárat. 1972-től Vogel&noot névvel gyártják. Úgyhogy benne van a korban. Országúti 6.ikban szántunk vele. 7.ikben is vinné de akkor már nagyon terít.
Szeva Szaby! Hogy vagy? Mi van az almával? Nagyon jók a videók! Azt az 50-est gyéklelik rendesen. Láttam a szántósat is, király. Nagyon jól borít az ekéd. Milyen fajta? Hanyadikba vitte?
Üdv! Ránézésre mtz adagoló. :) A röpsúlyt kell megnézni, hogy melyik van benne. Fehérgyarmaton van egy jó adagolós emailben elküldöm a számát. Sokkal olcsóbb a felújítás mint egy új. Új kb 100ezer. Felújjítás meg max 30ezerből megvan.
Nagyon-nagyon szépen köszönöm a képeket, valóban ez a típus a szívem csücske. :-) 12 éves koromtól "Ő" volt a legkedvesebb "játékszerem".
Ezeken a képeken már az általam favorizált változat utáni kiadás látható, (a pontos típusjelzést meg nem mondom, de szerintem ez is még MTZ 5L elnevezéssel futott) mert amin én ültem, annak még a keskeny hátsó sárvédője volt, mint a katalog barátunk által megalkotott szépségnek. No meg látom, hogy ennek már csak egy olajszűrője van. A miénken egymás mellett volt egy papír és egy centrifugál szűrő.
Kicsit irígyellek, hogy ott állhattál mellette, nekem a nyugdíjamból nem sok pénz jut benzinre, ezért nagyon messzire nem tudok elmenni.
Te Akác.. eztán minden szolgálatom "trombitaszóló"- val fog kezdődni, ha bármellik főnököm olvassa, hogy a Freddy bora után én meg merem közelíteni a mozdonyt.... :-)))
Ott be kell regisztrálni ,bejelentkezni és utána simán be kell másolni a topikba a video linkjét az új hozzászólás mezőbe,mentés és már kész is.Ha bejön az oldal és a friss fórumozást akarod látni,akkor a ,,fórumok"-ra kell kattintani.Ha akarsz indíthatsz új topikot simán.Vannak ott az itteni elvetemültekből jónéhányan,csak el szoktak lustulni :DDDD,meg megisszák a JÓÓÓÓ mádi bort és bebújnak a mozdonyba,Csepelbe,stb.:DDDD,ahelyett,hogy oda is írnának.Aztán van,hogy kitör rajtuk és megtisztelnek a jelenlétükkel:DDDD
" Caps Lock" billentyű a bal szélső oszlopban nincsen véletlenül lenyomva? Az lenyomva tartja a Shift - et : csak nagybetűt tud tőle a billentyűzet. Tessék lenyomni újra...
Te már KO Vagy mára,már aludnod kéne,de nekem is,mert én meg 3-kor indulok Kecskére oxt nem bírok innen felállni.(már fizikailag se,mert a hátam lerohadt,meg a begyulladt lábam se akar megmozdulni.
Azért ha választanom kéne,hogy kint nézegetem egyben a 80-ast,meg a függesztett tárcsát,akkor inkább a Te formuládat választanám.,(új traki,szép ,erős vontatott tárcsa javítása a fasza műhelyben:o))
A ma 10 éves fiam jajgat,hogy ő nem tudna oda betolatni a tárcsával...:DD
Á nem érdekes,csak kíváncsi voltam.Olyan rossz állapotú gép volt és 300-ért akarták eladni.Na mindegy,de örülök,hogy sikerrel jártál végül.Csak megsúgom,hogy én ki nem bírtam volna,hogy a Keletin,vagy a közeli K 8-on ne fogdossak néhány szép nagy koncért.:o)No ,de helyismeret szügséges.Most is ha megyek Kecskre a pecabotot beteszem hátra....
Bocsi ! Ne haragudj..de a bánatos faxom se figyelte a krumpli szedőt..(Azt sem tudom,hogy néz ki..:-) És a kék színekre sem kapom oda hirtelen a fejemet. De ha akarod meg kérdezhetem neked ! És itt a telefon számuk is: 06302408073
Az mind semmi...1 első felnit végigcipelt Magyarországon..hogy elhozza nekem vonaton ! :-) Ahhoz képest ,hogy soha nem ivott..most már, szinte bármit megtesz 1 kis Mádi bor ért... Persze ez csak vicc volt...Mindég szívesen látom..sok mindenben segített már rajtam ! Most például legutóbb, a felnivel együtt,hozott 1 nagy 80-köbcentis Husqvarna láncfűrészt..(Nem túl sok pénzért)De azt mondta ,legközelebb már csak akkor jön,ha kész az új bór :-)
A legkomolyabban ,,mondom",hogy kezdek rátok irígykedni.Van időtök szerelni,restaurálni és ilyen csodaszép gépeket ALKOTNI.Mert ez már művészet.Én meg itt kutyafuttában ecsettel átmázoltam Szergelyt,meg megy,amíg megy-mint én is- és ha megáll ,akkor átkozodok,meg javítok.No azér nem olyan vészes,csak legalább a hidraulikaolaj ne folyna orrán-száján.
A pajtában hideg van,máskor meg munka látástól mikulásig.
Gratulálok!
Ja!Majd elfelejtem:van itt 1 45-ös az ismerősömnek és azt csinálja,hogy elmegy vele tápért vagy tizenvalahány kilométerre,de csak hátulra a gépre teszi a zsákokat,pótkocsit nem visz.Szépen lépésben a Gazsi bácsi.:o)
Szifarm KFT,Nyugati sór 9. Igen.. a Tesco nincs messze tőle kb 7-800méter. Tudod mondtak..? Ha vittem volna egy 20literes kanna Mádi bort,a másik oldalit is komplett ide adták volna érte..!!!
Köszi,majd ha lesz időm megnézem,de ahhoz még emtézéileg fejlődnöm kell agyilag :DD.Mindenesetre elmentem,amit beírtál.:o)Szedjük a krumplit ezerrel,meg a hétvégén már suli:o((((((((((
Mire jutottatok almaügyileg?Itt a szomszédban az afro- szaGGmunkások :DDD botokkal verik az (jövő évit is) almát.
Amúgy ezek arugócserék mennyi időt vesznek igénybe,meg az egész művelet?(előhasú :DDD váltószerelőként minimum a duplája,meg amúgy is a legkisebb csavart is drótkefézés után ,zsírozva szerelem be bárhová is)No mindegy ,ma edzettem bicikliszereléssel:DDDD Olajat le kell ereszteni a váltóból előtte?
Üdv! Szerintem először vedd le a váltó fedelet és a kullisszákat újítsd fel. Vagyis cseréld ki benne az összes rugót és golyót. Ha szerencséd van pár száz forintból meg van javítva. De a kuliszát is lehet venni darabokban. Váltófedelet szerintem nem szükséges venni kompletten. Legrosszabb esetben is komplett kulissza kel bele. Ami kb 10-15ezer Ft.
Ha egy-egy fokozatot kidobál a váltó,akkor lehet-e azon állítani,vagy egyből léptetővillacsere,vagy fel lehet hegeszteni? Láttam kompletten váltótetőt a boltban és az összes léptetővilla is rajta volt.Mondjuk,ha egy olyat veszek,akkor azon kell állítani valamit,vagy csak ráteszem és mehet?
Köszi Füge ! Ma 1 kölcsön kocsival voltam Hajdúszoboszlón,1 MTZ bontóban. 18000ft-ért vettem komplett 1 erősített könyöktengelyt,könyöktengely házzal,és kerékaggyal csapágyastól..már bele is tettem :-) ( Erre már az a kerék agy is jó ,amit Endrebá- tol kaptam) Holnap rárakom a kereket, oszt mehet.. !:-)
Köszi Füge ! Ma 1 kölcsön kocsival voltam Hajdúszoboszlón,1 MTZ bontóban. 18000ft-ért vettem komplett 1 erősített könyöktengelyt,könyöktengely házzal,és kerékaggyal csapágyastól..már bele is tettem :-) ( Erre már az a kerék agy is jó nekem,amit Endrebá- tól kaptam) Holnap rárakom a kereket, oszt mehet.. !:-)
Köszönöm az infót. Lecseréltem az olajat ,ezzel az olajnyomás esett egy keveset,de így is megfelelő (hidegen erős 3 bár). más: Torokizzításnál hogy tudom megállapítani működik-e ? Gyújtáskulcsot elfordítom szépen beizzik a figyelőben a szál . Az önindító külön nyomógombon van a kulcsot nem használom semmire .(most jól indul a gép, csak ideje felkészülni hidegebb időkre )
Mi azt használunk a cégnél (John Deere,MTZ,IH,Valmet),még nem volt vele gond. 250 üzemóránál kezdi el csipegetni a gép,de akkor már úgyis cserélni kell.
Heló mindenkinek ! Mi a véleményetek a MOL olajokról ? Akciósan hozzájutottam MOL turbós olajhoz ,sae 15-40 "magas teljesítményszintű" . Eddig sae 40 volt benne de már lecserélném .
A nyílllal jelölt végét szokták leesztergálni, és csinálnak rá egy ugyanolyan méretű perselyt. A perselyt szorosan illesztik a házba, és abba teszik bele a tengelyt.
A tengely hátra megy ki a váltóházból, de nekiütközik a hátsóhidház falának. A sebváltófedél leszerelése után tudod levenni róla a rögzítőanyát. De nem vagyok biztos benne, hogy kifér a fogaskerék és a csapágyak, csak a traktor széthúzása után.
Az orosz az extakönnyű fűtőolajjal is vidáman füstölgött, pedig azt eléggé elvetemültek merték csak a tankba önteni... fekete volt mint a Fred Krueger lelkiismerete...
A minap megnéztem,hogy mennyi olaj van még a tankban és rettenetes hígító vagy körömlakk szag csapott meg. Vajon mitől lehet. A gépet elég ritkán használom, kicsi a gyümölcsösöm. Lehet,hogy megromlott az olaj? A gép megy tőle,de vajon nem árt e neki? köszi.
A szellőzőnyílás a felmelegedett olaj gőzeit engedi a szabadba, különben az olajtérben nyomást okozna. Vagyis eltömődött szellőzőnyílás esetén okoz is. és a nyomás ráveszi az olajat, hogy kiutat keressen - szorgalmasabban, mint a normál viszonyok között. A zsír nem keres kiutat, de télen nem is folyik vissza a kenendő helyekre, ha már egy körbefordulás kipasszírozta a fogak közül...
Nyolcadikig feltétlenül... a kilencet is lehet reccsmentesen kapcsolni kis szerencsével. Legalábbis mikor ilyen kisfülkéssel lentépőztünk, a TótJencebácsinak se ment tíz esetből kilencszer rastogás nélkül kapcsolni a rettenetest... A JUMZ- on ha jókedvem van, egyik sebesség se reccsen (se fölfelé, se lefelé) - ha meg két balkezet teszek fel reggel, akkor bezzeg kiabálnak szegény fogak...
Kösz! Igen bovdennel müködött de a műszerfalon volt a müködtetőkarja. Valamikor a difizárat vezérelte. Két állása volt automata difizár mikor egyenesen állt a kormány akkor működött a difizár és ha a kormányt 10foknál többet fordult akkor kikapcsolt. A másik állás meg a kényszer üzem volt akkor elfordított kormánynál is bekepcsolva maradt a difizár.
A szellőztető megoldásod jó. Gratula! más: Az a kérdésem hogy a kormányoszlop bal felsö részén lévő 'állitó henger' mit állít ? Nekem nincs bekötve ,de úgysejtem hogy bovdennel csatlakozhatott a kézigáz melletti állítóhoz valamikor régen . ((gondoltam feldobok egy új témát,nem gond ?))
Ilyesmit keresnék a kisfiamnak,vagy ha tudtok modellépítő készletet,vagy csak sima SIKU,vagy Bruder,vagy mittudomén milyen márkájút írjátok már be.Az Axialnál néztük,de gyenge és drága,meg hát semmirevalók 25 ezerért.
Nem megy bele a víz,már csak azért sem mert az olaj kicsapódása vízzáróként,víztaszítóként működik.Azon kívűl elég szűkösen van a furatban a sasszeg,éppen csak körülfordul.Ha meg elindul a gép,akkor a melegedő olajtól kifelé terjedő nyomás keletkezik,tehát a pára akkor sem tud bejutni.
Én a kora tavasszal állítottam,nekem is kisfülkés van,de már nem emlékszem az adatra.Valószínűleg a Freddy által említett a jó.Én is kérdeztem,valahol március táján..
Heló ! Nekem a munkahelyemen is van egy MTZ 80 ,elötte meg egy 50-es volt . Szerettem az 50-est ,de a 80-ast is szeretem ! Jó az orosz technika (jól áttekinthető , egyszerű megoldások ,robosztus ,könnyen szerelhető, stb.) Ha lehet akkor én főleg kérdésekkel foglak zaklatni titeket,de segítek is ha tudok. Van némi műszaki érzékem ,megszerelek ezt-azt.
Ma leszedtem a szelepfedelet mert szivárgott az olaj a tömítés mentén és tiszta olajos volt a blokk oldala . Majd letakarítom a tömítéseket meg a felületeket és szilikonnal összerakom újra. Összerakás előtt le szeretném ellenőrizni a szelephézagokat, ti mennyire szoktátok állítani 80-ason ?? köszi
Heló mindenkinek ! MTZ-80 (kisfülkés) tulaj vagyok. Régóta figyelem ezt a fórumot ,sok témát kitárgyaltatok és rengeteg képet felraktatok(nagy részét elmentettem) ,szerintem jó hely ez.
Ezekben nincs gyárilag szellőző?Az LTZ-n volt gyárilag.Nem kell az a nagy cső rá.Az LTZ-n csak a csavar volt kifúrva vékony fúróval és egy sasszeg volt beleépítve a furatba.Belül volt a feje,kívűl meg szét volt hajlítva a sasszeg két lába.Ha netalán eldugult volna-ami sosem történt meg-,akkor csak körbe kellett volna mozgatni a sasszeget és kész.Ez a csavaros spirál ha eldugul elég körülményes a kitisztítása.Nem kell az rá...Láttam más gépeken is csövest,de csak 2-3 centi U alakban meghajlítva.Az LTZ-st jobbnak tartom,főleg olyan helyen,mint a véglehajtás,ahonnan bármikor le is törhet.
82-sem első hajtásából folyik az olaj / 1 éves hüvelycsere eddig bírta / Mit gondoltok, ha rakok rá egy levegőző nyílást akkor talán nem fog majd folyni ????
Mer ugye:a Miskolc Nyíregyháza vasúton kell jönni,de azt már nem tudom,hogy Tokajban,vagy Szerencsen,vagy a fene tudja,hogy hol szállnál fel.(lehet,hogy tőled indul a vonat és véletlenül nekiment az MTZ-nek,mert ott hagytad a sineken :DD)
...hmmm..szóval..neked sem egyszerű..:-) A Ligeti- vel még nem beszéltem,de ha esetleg hozzád megyek..valamikor..Miskolcot minden -képpen kihagyom !:-)
A sunyi ,,embert" is a saját módszerével kell lerendezni és hát többet ésszel,mint erővel.A felügyelőganéval meg nem tudok mit kezdeni,mert nagyon nagy vadász és mindenütt kimosdatják.Képes volt perrel rámhúzni a vizeslepedőt,csakhogy ne legyen a szavamnak hitele.Múltkor is volt ,mint bűnöző a tévéügyvédjében és mégsem csináltak vele semmit,pedig egy olyan munkakörben csak feddhetetlen ember működhetne.Fél megye az övé és a bandájáé,rokonaié.
Azt csinálják,ahogy hallottam,hogy járja a határt és ahol gazost talál,akkor meglebegteti a büntetést a tulajnak,de ha neki eladja a földet,akkor eltekint a feljelentéstől.Ha meg tudja a tulajról,hogy tutira nem adja el-mint pl én-arra meg azonnal küldi a zúzóst és mily érdekes,hogy a zúzós vállalkozó az évszázados vadász cimborája.A szomszédom a 9 hektáros parlagfüves is valami nyalogatója és az ismerősöknek legrosszabb esetben is csak ,,szól",hogy csinálják meg,vagy valami.Ezek az igazi kiskirályok....
Na de a p...csába,majd Katalog mindjárt a fejünkre baxik,amiért elcsesszük a topikot.Ha ilyen téma van amoda megvan a helye,ott is megvitathatjuk.Nehogy kikapjunk.
Mire jutottál a ligeti csávóval?Ide hozzám simán el tudsz jönni vonattal:Miskolc-Nyíregyháza és utána meg Bátorba.
Holnap megyünk Nyíregyre a piacra almapaprikát venni berakni .:o)
Ja még csak annyit,hogy Magyarországon és itt tisztelet a kivételnek,de Nyírbátorban mindenképp jó tett helyében jót ne várj!Itt egy ember van,akitől szinte bármit kérhetek.
Ez az a gyönyörűség, ami katalog barátunk keze munkáját dícséri. :-)))
A magam részéről nagyon örülök, hogy feltetted, azonnal lementettem a legféltettebb veterán képeim közé. Nagyon szívesen megnézném élőben is, csak nem tudom hol van kiállítva.
Engem 2004-ben vagy 2005-ben büntettek 250 ezerre egy erdő közepén lévő földért.Itt meg közvetlenül mellettem a FŐUTCÁN most is 9 hektár van a házak tőszomszédságában totál parlagfüvesen.
Az én esetemben abban az évben 3x tárcsáztam meg a területet és szeptember közepére nőtt fel kb fél lábszárig a parlagfű.A szomszédomban 7 hektár meggy van és a meggyszedéskor 2 napig a rohadék teherautóját cibászoltam a traktorommal a sárban.Egyszer csak megállt bent a gyümölcsösben a gép.Kitoltuk onnan,hazagyalogoltam több kilométerről-mert a telefonját se adta ide egy hívásra-,miután hozzámvágta a két napos melóért az általam elkért 7 ezer forintot.(az adagoló ment tropára)Az apósom volt iskolatársa vontatott haza este 11 órára.
No ez a meggyes ember jelentett fel annál a felügyelőnél,akinek nem adtam el a félig-meddig erőszakosan ,,kért" földemet.Mocsok munka ez,de az egész ország.
Kimentem és láttam,hogy a meggyes szomszéd meggyesében a 1,.5-2 méteres gaz van frissen letárcsázva.Tehát az övét letárcsáztatta és utána azonnal kivitte a felügyelőt engem feljelenteni.A kényszerzúzós előttem ment ki és egyik rohadék sem szólt,hogy menjek tárcsázni,mert baj lesz.
Nem maradtam adósa a meggyesganénak:következő évben kijártam meggyszezonban hallgatózniu,hogy van-e már ricsaj.Volt.(előző évről tudtam,hogy illegális ukrán munkavállalókat sátoroztat a meggyesben a férge)Én már tárcsáztam is a vámosoktól,munkaügyig akit csak tudtam a föld közeléből és ,mint egy amatőr dzsipiesz :DD kinavigáltam oda őket.A többit gondolom,nem kell ecsetelnem.
Néhány év alatt megtanulta mindenki a városban,hogy jobb,ha nem kezdenek velem,pedig rengetegen bepróbálkoztak.Mondjuk most is itt eszi az egészségünket a szomszéd 9 hektár gazza,de már jártam vele annyit a rendőrségre,bíróságra,hogy ott egye a fene.Majdcsak letárcsázza.Attól viszont tartok,hogy ha valaki felnyomja,mert rengetegen látják,akkor majd a hülyéje azt hiszi,hogy én voltam és majd megint vergődni fog a primitív agyával.
A múlt héten is kihívtam a rendőröket éjfél körül,mert a tőlem 100 méterre levő tanyánál valaki lámpázott,meg járkált.A rendőrök meg átmentek a másik közvetlen a lámpázós tanya melletti házhoz is,akik majd szívrohamot kaptak tőlük.No másnap jön a 120 centis ember,hogy én miért küldtem a rendőrőket rá,meg a családjára.Noirmális?Küldte a nyavaja rájuk.Mondtam neki,hogy idio örülj,hogy a rendőr járkál,nem pedig a cigánygyilkoló....Én voltama hibás,engem tett bűnbakká,hogy én küldtem őrá a rendőrt a hülyéje.Ez a magyar ugar.
A kommandóhoz még annyit,hogy a megyei szolgálat vezetőjét hívjátok fel,de ha vannak fényképeik,akkor még fellebbezni sem érdemes.
Melyik megye az?
Ez kell ide :vizigecik,parlagfűkommandó,nulla felvásárlási ár,meg tolvaj,no meg a kommunisták és már rendbe is vagyunk téve egy életre.
Hát ez is megtörtént.... Megbüntetett a parlagfűkommandó......... Ma jött a levél 4 helyrajziszámmal amik már egy hete fel vannak tárcsázva és még azelőtt sem volt rajta parlagfű az tuti!!!
Köszi ! Hol is lakol te pontosan ? Ma feladtam hirdetéseket is..mert lehet ilyesmiket venni..újonnan..csak az nekem túl drága! 10000-ért van 1bontóban komplett..de messze van,és másik 10-es az út. Várok még pár lehetőségre,ha nem lesz más a közelben, akkor lehet hogy majd kooperálunk:-)
Na ez már más..a képeket nézegetve,nekem is szüreti hangulatom lett..:-) A felső képen, a napszemüveges szőke hölgynek,én is tudnák munkát adni...akár a szőlőben is..:-)
Hát én nem tudom, hogy mit csinálnak az mtz alkatrésze-kell, de egyre silányabbak. Pl.:Eltört az első féltengely 6 év után. Meg vettem az újat, csapágyakkal együtt és két hét múlva megint eltört ráadásul úgy hogy nem is rúgattam mert csak a pótkocsit toltam fölfele a dombra.
Mankostengelyt tudok (golyaláb)de mejik kell a régebi, vagy az erösitett, ujabb tipus. (ezé a nagyobb kerékagy hoszebb erösebb a tengeje az agynál de a szára ugyanaz.) Tartohüvelyt nem tok.
Helló mindenki! Keresnék nagy fülkéshez régebbi tipusú ajtózárat (a hosszukás tipus) Az eleje kiadású 80-as és 55-ös jött ki ilyennel. Békés megye és környékéről. Email cimem: sandika5919@freemail.hu
Hali ! Ilyen gépesített szüretet még nem is láttam..se puttonyos,se napszámos szüretelők..!Se pogácsa.. se 1 féldeci kezdéskor..? (..aztán 25 percenként..h..miféle szüret ez...? :-) ...ha nem adod fel,csak meg lesz az a videó..(..vagy végleg bele őrűlsz..:-)
Amit említettem az mindenki számára publikus , és nem tévedek ha azt mondom , mindenki ért a számokból .
Tóni ! Tanácsot adni azt a legkönnyebb de én átnyálazmán azt a szivattyút és a csöveket . De alaposan . Igen a centrifugál szűrőről beszéltem én is de ha lecserélted és az jó akkor az kizárva . Viszont lehet még a főtengelyen a záró dugók és a 3. nyugvó csapágy amit le lehetne ell .
Figyusz..! Takard le valamivel azt a kúrva órát,hogy nelássad..mert ha nem látod nem idegesít...és el is felejted..:-) Ha jól működik a gép,le van szarva hogy mit mutat az óra..! Remélem hogy segítettem...!:-)
Ja..hát azt tudtuk,és érezzük is....hogy mindég és folyamatosan velünk van kibaxva..A nyugati uniósok,elpusztítanak mindenféle belső konkurenciát,kötelező szabályzók hozatalában,és érvényesítésében nagyon jók..!(Ami nekik előnyös,nekünk meg igen szar...ez nem unió..csak 1 nagy ló.asz..nekünk..!!!) És a kormányaink, ehhez végig asszisztáltak.
Ez úgy van,hogy a próbálnának ilyen patkányok,mint nálunk a felvásárlók kibabrálni a francia paraszttal.....
Itt lehet,mert ez a BIRKA magyar nép eltűr mindent és inkább eladja az őt tönkretevőnek e földet.De milyen ,,érdekes",hogy azok,akik a magyar parssztot tönkreteszik alig várják a moratórium leteltét.Épp ma hallottam a rádióból,hogy az új Orbán kormányzat a zsebszerződéses földeket is vissza fogja csinálni,kb 1 millió hektár.
Mondok két jó növénykét:csemegekukorica=20tf/ cső x 50000 tő,krumplika,körtécske,csemegeszőlő,meg a dísznövények és egyéb zöldségfélék.Kötelezte valaki a magyar parasztot,hogy a felvásárlót gazdagítsa kukoricával,stb?
Van egy felvásárló ismerősöm,aki ezelőtt 6 évvel még szinte földdel nem is rendelkezett.Rá két évvel már 80 millióért vett földet és 120-ért JD gépsort rá.Biztos ,nem a homoki tengeriből...
Nekem elegem lett a kombájnosból,műtrágyaboltosból,szárítósból...
a szivattyúcső nem törött le, se nem lazult fel, mikor néztük, semmi baja sem volt, se egy szabad szemmel látható lyuk. Az az érdekes, hogy megy a gép, jár a motor és egyszer csak csapkod az óra mutatója, majd ujra reális bar-t mutat, majd megint csapkod és újra reálisat mutata és így csinálja végtelenségig. :S
Ehhez is van egy kis hozzáfüzni valóm és el lehet gondolkodni a mezőgazd. termelésével kapcs. dolgokon . A Mg-i tehnika juliusi száma összegzi a nyugat Európában országonként eladott traktorok számát . Ezen számadatokból ki lehet szürni ,hogy hol termelnek az EU nak . Németek 32 ezer a Franciák 31 ezer traktort vásároltak .
Hát igen..így van ez..csak hát a nem tudom fizetni traktorok,már inkább kényszer kategóriás történetek..és nem siker sztorik..(Mostanában minden csak haldoklik,ami a mezőgazdasággal kapcsolatos.. ill..többnyire..:-(
Van egy bontós Bátorligeten is.Ha nem boldogulsz,megkérdezem az elérhetőségét a haveromtól.Csak szólj rám!A trakidnak jobbulást kívánok!Add át neki a jókívánságomat!
Szaby!
Köszi a T 25-öshöz az infokat.Arra is gondoltam,hogy egy olcsó 50-re feldobni azt a sorközművelőt és az ápolási munkákra dosztig elég volna.Megfontolandó a T 25 is,bár annak örülnék a legjobban,ha jövőre már a következő gazdája művelné a területet.A krumplival meg nagyon jól beletaláltam,ha tízszer ennyi lett volna,azt is elvinnék .Szétszednek érte,nagyon szép a termés a homok miatt.
Szép estét. Az a gond a használt nyugati traktorokkal hogy mocskos drága az alkatrész, ez régen a nyugati kocsikkal is így volt ,de mostmár a kocsikhoz a kopóalkatrészek nem drágábbak mint régen pl. a zsigulihoz voltak mert annyi az aránylag jóminőségű utángyártott. Hogy ez traktoroknál mikor fog bekövetkezni, vagy be fog -e az nagy kérdés. Egy példa Class kombájnra vágóasztal motolla lánchajtás védőburkolat ( kb. 1m2 1mm-es lemez meghajtogatva+ festés, semmi extra) asszem 80 000 ft , hát lehet hogy én vagyok a hü..e de ezt nem értem hogy abba mi kerül annyiba.
Ez így igaz,aki vesz nyugatit újonnan az nem szereti ha ráöregszik. Hajta pár ezer órát és mielőtt levénül+ elkezdenének jönni elő a bajok megválnak tőlük.
Jó a hasonlatod ! Igen , be próbálkozunk másikkal és lehet ,hogy nem is jártunk olyan jól . Van a közelben egy cég , akinél gyűjtik a / nem tudom fizetni traktorokat / , ősszel megtelik a nyugatival azt is látom . Nehéz dönteni , hisz ismered a mondást ( rév - vám ).
....hmmm..mostanában a válások számi is nagyon meg emelkedett..szerintem hasonló okok miatt..:-) (Nem ragaszkodunk már senkihez,és semmihez...ami több bosszúságot okoz,mint örömet..:-)
A Nyugati traktor tulajok, kicsit másképpen gondolkodnak..Úgy van ez mint személykocsiknál a Mercédesz ,BMW stb..5-6 évesen,még mindég kapnak érte annyi pénzt,hogy "relatíve csak 1 kicsit" kell pótlói,és vesznek 1 újat..Aki megteheti ,annak ez a legjobb módszer,hogy mindég viszonylag új gépet hajtson..Hosszútávon ez a módszer nagyon megéri! MTZ-nél már más a helyzet..mert ha megveszed újonnan 6-7 millióért, 5 év múlva, nem kapsz érte még 4-et sem ..! (Jó esetben három és felet..:-) Hacsak nem kúúúrvára jól megy,és ki keresi az árát ez idő alatt..amiből kilehet pótolni megint 1 újra..ha eladod..
tavaly egyszer már írtam ez ügyben, újra megkérdezném. Van egy 80-asom, és olyan problémám van vele, hogy menetközben vagy műuton vagy a földön, a motorolaj nyomásmérő órá(k) (!) szerint elmegy a motorolajnyomás, a mutató leüt 0-ra majd pár mp múlva ujra mutat értéket, majd ujra le 0-ra és ujra mutat értéket, de van olyan is hogy 3 bar-ról lemegy 1,5-re majd ujra vissza 3-ra. Mi lehet a baj? Órákat cseréltem sorban, olajnyomásmérőhöz csövet is, és centrifugálszűrőt is tettem rá újat. A probléma azóta is fent áll. Ha vki tud segítsen. Előre is köszönöm. Üdv Tóni
Kezdő trakisként azt a felfüggesztési technológiát én sem ismerem, ezért kérlek Titeket,hogy küldjétek át nekem ,ha lehet. zsiga12@axelero.hu Köszönettel : zsiga
Termeszt valaki it tököt???Én idén 15 hektárt elvetek próbbaképpen. Ismerőseim akik tökkel foglalkoznak aztmondják hogy nagyon megéri. 40000-é szedik ki hektárját, a szárítás 9000 ft egy hektárba pedig 4.5 kg vetőmag kell. Egy ismerősöm már hatodik éve tököt tesz a földjébe, első évbe 15 mázsa volt, most már csak 7 mázsa. Ha kiszámolom 7 mázsával (ami nagyon rossz termés) levonva a permtezést, talajmunkákat, kiszedést, szárítás és a vetőmagot, még így is 300 000 forint felett van a nyereség(730 forint volat tavaly a kilója). Szerintem nagyon megéri
Nos nálunk az a szokás, ha mondjuk szinte csak földmunkát csinál a régi 50/80-as: 3500-4000 körül váltó felújítás. 7000-8000 körül motor... Apámnál valahogy így jött ki...
Hmm... Kicsit eljátszottam a gondolattal. Mi lenne , ha esetleg megnyerne az ember pl 10 millió kezdő gazda támogatást? Nézegettem a hirdetett 90-110 lóerő közti trakikat (nálunk elég kötött a talaj, a 80 lóerő sokszor csak nyög). Hát szinte semmi kínálat:-( Ami megfizethető áron van, az régi nyugati... Vagy mtz... De az újakról nincs tapasztalatom... Igazából 10 millából csak egy használható traki jönne ki, semmi más... Vagy venne az ember más dolgokat, a régi Mtz meg maradna továbbra is... Egyszóval nem csodálom, hogy az egyik ismerős inkább vett 3.5millióért egy leharcolt IH-t 15000 üzemórával. (aztán panaszkodott, hogy az ugyanolyan lóerős Zetorja jobban viszi az ekét) Egyszóval nagy tőke nélkül marad alternatívának az Mtz...
ha mégis van pénz,akkor is csak a leg fanatikusabbak vesznek 7-8 milláért új MTZ-t, mert a többség ennyiért már másmilyen gépet vesz.
Hát igen,ez miatt szerintem ki fognak szorulni az MTZ-k nemsoká'. És ez nálam is eldöntötte,hogy új MTZ-m mégegyszer nem lesz,mert ha lenne is 6 milla+ ÁFA-m akkor sem adnék ilyen irreális összeget egy MTZ-ért! A minőségről nem beszélek mert a 2006-os előttiek szerintem megbízhatóbbak voltak. És az akkori árak voltak a reálisak. Kiábrándultam az újakból.
Helló. Az nagyon jó ár érte. Sztem lépd meg. Azt nem tudom nekem mennyire vannak a lapok egymástól de még soha nem ragadt be, pedig lett már vele sáros időben dolgozva. Ha aranykoronában annyit tudnak a földjeid akkor tuti vinni fogja benne.
Új a tarktor 25 üzemóra van benne asszem.Igen nekem is tetszik a tárcsa meg is fogom rendelni.Áfakörös vagyok úgy h visszajön az áfa meg még a géptámogatás is 25 % úgy h össz vissz 750 000!!!Én nógrádmegyében lakom a zagyva mellett, itt jó homokosak a földek 30-35 aranykoronásak. Elmentem egy ismerősömhöz aki iet vett megnézni h mien. Ő 920.3 assal húzza de kb oan 20-25% os partokon. Azt monta viszi csak néha ugrál a traki mert nincs súlya. Am a lapk 56 osak és 23 centire vannak egymástól a beragadás elkerülése végett és a váz is elég erős. Szerintem ha az ismerősömneki viszi a 920.3 a hegynek akk nekem itt simán fogja vinni a 820.2 es remélem :D
Szia ropikaaa. Szerintem bőven elvinné de azért nagymértékben számít a talaj fajtája is. Nekem egy omikron 2.8m-es középnehéz v-tárcsám van a hátulján rögtörővel És 560-as spanyol bellota lapokkal. Hát kapaszkodik vele főleg tarlóhántásnál mert akkor agyig eleresztem. De ha magágyelőkészítésre használod akkor úgyse kell nagyon mélyre menni úgyhogy ilyenkor sztem simán vinné. Agyig eresztve meg terep 3 oszt kész. Az amit írsz nagyon jó ár kérdezz rá hohy milyen csapágyakkal szerelik és sztem rendeld meg gyorsan persze ha neked is tetszik. A rögtőrőt mindenképpen vedd meg hozzá nagyon sokat jelent. 1 tör a rögökön 2 kicsit visszatömöríti a talajt így nem szárad ki olyan gyorsan 3 egmenetben 2 két munkát végez (ü.anyag és idő megtakarítás). A metalwolfot azt ismerem de a soltvadkertiről még nem hallottam de a képet látván naon f@sz@. Az enyém nettó ára 1.200.000.-volt + a rögtörő nettó 270ezer ft. Úgyhogy már több mint másfél. De nagyo meg vagyok vele elégedve. 2007-es és eddig probléma mentesen használtam (rendszeresen zsírzom) Hány éves a trakid? mennyi ü.óra van benne?
Valami rémlik. Alma méretétől sok függ. A nagy konténer ha jól emlékszem 100x120x75, a kicsi meg 80x120x75 Mi ma egy 120x120x120-as big-bag zsákot megmértünk 10q20kg volt benne. Itt is lehet szorozni. Nyögött is vagyis kopogott az elsőhajtás rugózása. :)
Amit a multkor föltettél videót a négy pótkocsi buzáról, hogy húzza az MTZ, az fölmenne egy ilyenre mint amivel viszitek az almát.Én is vittem ilyesmivel búzát, 150g volt rajta de nem volt tele.
Szép estét. Nem rosszak a soltvadkerti dolgok, de ennek szerintem gyenge az a zártszelvény amire a tárcsatagok vannak fogatva, a másik a rögtörő sokszor egy jól eltalált símító többet ér utána, bár jól néz ki rajta és jó árnövelő tényező is. Nem tudom ez a 3.2-es hány lapos , de a 820.2-nek a 2x14 lap elég (középnehéz tárcsából 560-as lapokkal) mert nem lessz menetsebesség . A metalwolfos tárcsák nagyon jók erős masszív váz , erős csapágyház , minőségi (belota, spanyol ) lapok, volt már vele dolgom csak ajánlani tudom, és még árban is elfogadható. Én Metalwolfost vennék az biztos.
Mit gondoltok a Soltvadkerti vvt 3.2 tárcsáról???Jobb mint a metalwolfos tárcsa???? 1.000.000 nettóba kaptam ajánlatot rá rögtörővel és ingyen házhoz szállítva:D
Köszi szépen...:-) Azt hiszem hogy nincs más megoldás...tőrvényt kell hozni,hogy az utak szélétől 6 méteres távon belől,semmilyen objektum nem lehet..!!! Se villanyoszlop,se fa....egyáltalán semmi..! :-)
katalog bocs h még nem küldtem a képeket de nincs itthon a fényképezőm.... remélem hétvégér sikerül elküldenem
Vettünk egy új V&N farmer 3 sl 950 ekét (vagyis nem is új 2005 ös évjáratú).... Lényegesen szebben dolgozik mint az ih eke!!!Mongyuk a 820.2 es is köpi rendesen a varjakat 5ödikben!!!!
Freddy!!Én még új vagyok itt de szeretném kinyílvánítani eggyüttérzésemet:D Egyszer én is jártam így a 80 assal csak én egy fának mentem neki.... :D
Köszönöm az együtt érzést Mester !De majd csak megoldódik valahogy...Még mindég jobb hogy vasakat kell cserélni,mintha a fejemet kéne.. amit jól bevertem a kormányba..:-)
Ejnye ejnyét én is kaptam...! Mert leszakadt 1 telefon vezeték,és 1 család internet nélkül maradt. 1 egész napra..!!! (Azóta nem is köszönnek..:-) Kicsit talán...árnyalja a képet,hogy én még csak nem is ittam....
Megnyugtatlak, az én "kedves" barátaim röhögtek rajtam helyetted is, épp eleget.
Én már annak is örültem, hogy egyáltalán haza találtam. Másnap vettem észre azt is, hogy a hátsó fejemen nincs rajta az ekevas!!! Nem tudom mennyit szántottam így vele, de akinek szántottam a háztájiját, meg volt elégedve a munkával. :)
Ekkor fogadtam meg, hogy "portalanításra" legközelebb nem a kisüsti szilvát használom.
Két nap múlva a brigádvezetőnk megkérdezte, (addig nem találkoztunk) miért olyan friss a festés a traki bal elején. Mondom a biciglimet festettem, csak oda tettem a festékes dobozt, és kiborult....... Erre ő: persze, én meg tegnap ikreket szültem...... Naná, hogy végül minden kitudódott, akárhogy próbáltuk titkolni.
Szivesen segítenék,de sajna a mi kölcsönkért trakeszünk is így járt az erdőbe a télen és nekem sincs pluszba.Meg ugye ami hozzám kerül javításra azt azután a gazdája mindig elviszi.Veled érzek én is és sokat gondolok rád,még ha nem is írkálok sokszor.
Látod borÁsz... mit eredményez, ha megerőszakolod az alapvető hozzáállásodat, és próbálsz barátságosnak, és szeretetreméltónak látszani... (...gyünnek a barátok, és kihúznak a... aaaa...csávából, na...)
Köszönöm! Tapogatózni fogok..minden felé..! Sajnos nagyon rosszkor jött ez az egész..mert 1 láncfűrészt is vennem kell,és az is el visz pár tízezret..Ezért lenne jó,1 bontóból venni..1 tízesem még lenne rá,legfeljebb..nem eszünk..vagy..másfél hétig...
Üdv! Szívesen segítettem. Itt nézd meg az új árát. Nincs nálam a katalógus és nem tudom a könyöktengely számát, de ha jól néztem akkor 19ezer az új. http://www.zso-eni.hu/images/stories/arlistakisker/arlistakis.pdf
Vagy még ezt a céget hívd fel itt is jó árak vannak. http://www.farmtraktor.hu
Még ezt a bontóst hívd fel ő Tégláson van: 06303408489
Mindenkinek köszönöm, az "együtt érző" hozzászólásokat...:-) És az alkatrész kereső segítségeket is..!
Tóni bácsi! Neked, külön köszönöm a vigasztaló szavakat !!!:-) És hogy végre megint hallattál magadról...A történet nagyon jó amit elmeséltél..ha élőben láttam volna a produkciót,biztosan halálra röhögtem volna magamat !:-) Aztán én is megpróbáltalak volna vigasztalni..
Szaby ! Hajdúszoboszlóval beszéltem....10000ft-ért van kompletten.(És vonaton kb 8000ft az út.(A kocsin lejárt a műszaki,csak helyben merek vele mozogni) A fickó akivel beszéltem,adott 1 Felső zsólcai címet,ott is van 1 bontó...azt mondta 1 új ára kb 14000ft körül mozog. (De ezt nem nagyon hiszem) Szóval 1N lőre semmi..:-( Illetve endrebá ad 1 felnit..! Ennek viszont, nagyon örülök:-)
Az öcsémnek csak egy panellakása van, mégis jóhelyt van közöttünk (mondjuk neki van hátszele...:-)))))... magának meg TÖRTÉNETEI vannak... Tessék visszaszokni közénk... :-)))
Itt vagyok én többnyire, olvasgatom írásaitokat. Csak tudod, nekem sem traktorom, sem mozdonyom, sem fűrész gépem, sem egyéb olyan gépi meghajtású alkalmatosságom nincs, amiről itt (meg amott) jobbára folyik a társalgás, ezért nem nagyon tudok beleszólni a dolgokba.
Csak most Freddy barátunkat szerettem volna kicsit vígasztalni, mert ahogy az előbb írtam, egyszer én is találtam magamnak egy olyan szűk helyet (volt vagy 6 méter!) :-))) ahol hozzá hasonlóan nem fértem el a Belorusszal.
Szóval itt vagyok, és minden jót kívánok mindnyájotoknak!
Bár nem mész vele semmire, de biztosítalak maximális együttérzésemről!
Egyszer én is jártam így, csak én az istálló sarkát kaptam el, a bal első kerékkel úgy éjfél tájban, mert legalább egy métert csalt az "éjjellátó készülékem". A rosszakaróim tőlem is rögtön azt kérdezték, mit és mennyit ittam mielőtt végrehajtottam ezt a "sikeres manővert".
Hát, volt a falunkban egy-két éjjel-nappali bögrecsárda, a talajmunka porát meg csak le kellett öblögetni valamivel. :) Tudod, nekem kabrióm volt.......
Szerencsére a javítást nem az én zsebem bánta. :)
Remélem mihamarabb sikerül helyre pofozni azt a szép kis gépet.
Jó lett a kipufogó, és ahogy olvasom a hangja is tetszik. Csinálsz rá csappantyút és szépen lefested akkor majd minden MTZ-snek ilyen kell a környéken. A felnit látván nagyon eltaláltad azt az oszlopot, csináld meg minnél hamarabb a trakinak mennie kell főleg új kipuffal.
Az okok most nem számítanak....(Csak a következmények..:-( Szerintetek,bontott alkatrészekből (Már ha sikerül kerítenem)...mennyiből jövök ki..? Újra gondolni sem merek..! Felnit, azt ad a szomszéd.. kölcsön..ideiglenesen.
Ezt teszi az alkohol és a rendszertelen nemi élet.(félrehúzott a t...köd)Mindig mondtam,hogy egy ördögfióka vagy.A szőlőben mentél neki az oszlopnak?Ha a jedi kardod nálad lett volna,akkor megvéd a balesettől.
Volt ma 1 "kis balesetem"...más irányú elfoglaltságom miatt,figyelmetlenségből neki mentem 1 villanyoszlopnak..!:-) Az oszlop nem tőrt ki,de a kerék az igen..és elhajlott pár dolog,amit cserélnem kell majd valahogy..[image1]
3 keréken jöttem haza,és be is tolattam..[image2]
Ezeket komplett cserélni kell mindent..elhajoltak:-([image3]
Volt ma 1 "kis balesetem"...más irányú elfoglaltságom miatt,figyelmetlenségből neki mentem 1 villanyoszlopnak..!:-) Az oszlop nem tőrt ki,de a kerék az igen..és elhajlott pár dolog,amit cserélnem kell majd valahogy..
3 keréken jöttem jöttem haza,és be is tolattam..
Ezeket komplett cserélni kell mindent..elhajoltak:-(
Üdv! Neked a legjobb variáció ilyen árak mellett és nem vered bele magad hitelbe. Igen létezik állítható kormányú olyan mint a t-30-asba van csak ritka mint a fehér holló.Majd holnap teszek fel képet róla. Az állítható kormányú T-25-ösben már orbitszervó kormányzás van és két kuplungpedál. Külön a Tlt-nek. A tipusszáma: T-30a70, ez már a 36 lovas. A sima t-25 amit mi t-25nek nevezünk az kint ruszkiban T-30a69 a száma. A 4x4-es T-30-asnak meg T-30a80. Ezen az oldalon tudsz a vlagyik után olvasni, ha tudsz oroszul: http://www.vladtractor.ru/ Én sohasem veszek ukrajnából alkatrész mert nem tudom, hogy honnan származik, meg már egy párszor megjártam. Én csak alkatrészkereskedőtől veszek aki garanciát is vállal. Igaz így drágább, de tudom, hogy jó. Én a 80-asra nem nagyon ajánlom a felnit mert állandóan szerelgetni(cserélgetni kéne) A tárcsát pótkocsit stb nem bírja azzal a vékony kerékkel. Én a helyedben a t-25 felé nézelődnék. És szerintem egy kis ráfordítással meglehet csinálni orbit és állíthatós kormányúra a T25-öt. A nyugatiból is alig tudnál kimászni az ilyen munka után. Miért nem veszel egy normálisabb ülést a 80-asba és máris kényelmesebb. Alma téma: Most van egy prototípus szedőgép összeállítás alatt talán holnap kipróbálják. Úgy működik, hogy egy meggyrázógépen a ponyva kivan cserélve erőssebbre és a végéről a láda tartók le vannak szerelve. Annak a helyére egy kis daru van csinálva amin a big-bag zsák(10-11mázsa fér bele) lóg abba húllik a szállítószalagról a tisztított alma a zsákba. Mikor telement a zsák akkor a kis daruval le lehet tenni és egy másik traktor segítségével amin van homlokrakodó azzal kivan hordva és pótkocsira van rakva. Minimális emberszügséglet és pillanatok alatt le van szedve több száz fa. Emberszükséglet 2 traktoros 5-6 rázógépkezelő és 1 ember aki a big-bag zsákokat a pótkocsin kiengedi max 10 ember. A teli zsákok a sorok között maradhat mert nehéz és így nehéz ellopni. Ha minden jól megy hamarosan videó és kép lesz a technikáról. Ha így számoljuk egy korszerű ültetvényben (5x2,5-es-ben) Re fajtával és ennyi emberszükséglettel még 11ft-nál is hasznot termel az alma. Ja és kb min 4-5ha-nál. Visszatérve a T-25-re nekem bordó volt és a faluban az összes piros t-25 verte. Emlékszel a kis tárcsámra a vontatottra a t-25-ösöm terep 3-ba kényelmesen vitte egész nap. Más t-25 nem birta a faluban. Nekünk a bordó t-25 bevált nagyon bánom hogy eladtam soha nem lesz olyan hálás kis trakim mégegyszer. Igaz nálunk ment rendesen kb 4000ezer üzemórát toltunk bele 7év alatt. Garanciális problémák voltak, de mindet kijavították. Utánna tankoltuk meg a könyv szerinti karbantartásokat állításokat elvégeztük rajta, a márkás jó minőségű olajat nem sajnáltuk bele és soha semmi gond nem volt vele. Azt hiszem az indítómotor javítás volt rajta garancián kivül. Üdv majd később visszanézek.
Létezik olyan T 25-ös-én nem tudok róla- ,amelyikben a kormányt lehet állítani?A fixestől kijön a porckorong a derekamnál és nem tudok még menni sem.
A trógerok miatt zártam le,de hát persze,hogy le lehet szedni a képet...
Most írkálnak Jancsikáék Koppánnyal az agron a T 25-ről és a bordókról nem írnak jót egyáltalán.
Azt mondta itt az alkatrészkereskedő-hát már mér ne mondaná:o)-,hogyí Ukrajnában nagyon felmentek az alkatrészárak.Komolyabb alkkatrészt onnan szoktam csak venni.Erről van valami infod?Ha netán a sorközművelőfelnit meg akarom venni,csak kintről hoznám.Itt a használt is 30 körül van,csak a felni.
Kényelem:nem tudni,hogy mi lesz,de nem biztos,hogy megválok a 80-tól amig itt vagyok.Viszont alig tudtam kimászni belőle a majd egész napos hátratekeredett póz után.Nézni kell (volt egy gazosabb rész),hogy nem tömődik-e el.
Almának 11 ft-ot hallottam.A piacon tegnap vett a lányom 150-ért kilóját,de 200-ért is árulják a kupecek kilózva.
Hali! Lehet megveszem tőled a licenszet:-) Már régóta terveztem én is a kipuff-gyártást csappantyús kivitelben, csak nem találtam sehol megfelelő méretű csövet a dobhoz... Milyen vastag anyag a poroltó? Nem túl nehéz?
MTZ-Betyár..! Félig elkészült az új kipufogó..még le kell festeni,és teszek 1 csappantyút is a tetejére,mert jól fog mutatni,mikor a nyomás mozgatja,és nem is fog beázni. Jó ordítós hangja lett..nekem nagyon teccit..! A szomszédokat,még nem is kérdeztem...:-)
Valamelyik város piacára vidd majd eladni. Vagy iskolák konyhájára azok is szokták venni. Én is tárolom be az étkezésit és majd később veszem elő eladásra. Két konyhára szoktam eladni, meg a faluban is elmegy pár mázsa. Van egy két román meg ukrán telefonszám akik érdeklődtek almáért. A léalmának valót azt egyből viszem leadni. Megmondom őszintén még tavaly kezdtem bizniszelni étkezési almával eddig lébe hordtuk mert oda is megérte és egyszerűen és gyorsan ment. Szedésnél nem kellett vigyázni az alma minőségére, leráztuk a földre onnan kosárba és úgy öntöttük fel a pótkocsira onnan meg vittem egyből a léüzembe.
Üdv! Forgalmazzák a 622-est is. Én a helyedben a 80-ast meghagynám(majd később lecserélném panorámás 80 vagy 82esre) és vennék egy jó T-25-öst mondom jót. A krumpliszedőd jó de azt egy t-25 röhögve viszi. Szerintem még ha felmérgesítenek akkor te is elhúzod csak a kardánt nem tudod forgatni. :) A permeteződ is jó egy t-25-nek. A sorművelőddel is simán elbír. Én ezt csinálnám a helyedben a 80-as szántana, tárcsázna, pótkocsizna. A többi munkát meg a T-25 csinálná. És így nem költöttél több millát gépre, max 1-et, de azért már nagyon jó t-25 vettél. Egy jó t-25 kb 700ezer mire a neveden van 750. Úgy kezded a géppel, hogy az összes olajat és szűrőt lecseréled benne, nem gagyi olajjal hanem márkással min.: MOL olaj. Ami megint +50ezer kb. Meg esetleg ha fel kell gumizni a gépet az kb 200ezer. Így értettem az 1millát de ez a max. És hálás kis gép lesz neked. Egy jó tanács még T-25 ügyben olyat keres amin már a nagy műszerfal van és az irányváltója már külön van. Évjáratban azt hiszem 1993-tól felfelé. Meg a motorra 22,5kW vagy 26,5kW legyen irva. Ezek a 30 és 36 Lóerősek. Van még 18kW-os is ami 25 lóerő de azok általában 1993-tól fiatalabbak. A fórumodat szoktam olvasni és képet is letudom menteni hiába kikapcsoltad a letöltést. :)
Helló ropikaaa. Először is üzem közben amikor a műszer az általad írt értéket mutatja meg kéne mérni a nyomást valami komoly hitelesített mérőműszerrel. Ha tényleg olyan nagy a nyomás akkor a tartály elején lévő szabályzóegységen lejjebb kell venni ill pontosan be kell beállítani a nyomás értékét. De lehet az is hogy csak a műszer rossz mint ahogy a 892.2-es kolléga írja. De ezt csak egy mérés után tudod meg. Sok szerencsét az új trakihoz!
Ezeket forgalmazzák itthon is?A rókakomagépet(422.1) biztosan,de vajon a többit is?
A szántást és tárcsázást csinálom csak nagy gépnek való eszközökkel.A töltögetést,permetezész,szedést simán megfcsinálná egy sokkal kisebb gép is.Annyi a bibi,hogy a 80-as a fogyasztásával minimálisan többe kerül(viszont kopás,amortizáció,stb-vel szinte semmibe egy újhoz képest),mint egy kisebb gép,ami többmilliós .No a lényeg:erre a gépre kellene egy pár sorközművelő kerék jövőre a krumpliba....és majdnem meg lenne oldva a gondom.Azért csak majdnem,mert valami nagyon kisegítősdi csak kellene cuccolni a földről,hogy ne kelljenn szerelni.
Vettem egy háromfelé válogató krumplikombájnt a nyáron.Kipróbáltuk és nem lehetett szépen szedni vele a krumplit,szedte a héját és nagyok voltak a gumók,nehezen és lassan hordtza fel a szalagra.Eladtam és a képen láthatót vettem Újfehértóról.Bakker fel sem tudom tölteni ide a képet.A fórumon fent van,ha érdekel.
Lenne egy kérdésem.Tegnap szállították le az újjMTZ 820.2 es traktorom, és mikozben járkáltam vele ,azt vettem észre h a levegő nyomásnak a műszere 1000 kPa felett van míg a gépkönyvben 500 - 800 kPa között kell lennie. Én nem értek hozzá (eddig 80 assal dolgoztam) ezért kérem a segítségeteket.
Jah és még eggy kérdés! Ennek csak akkor kell 500 és 800 között lennie ha a pótkocsi rá van csatlakoztatva??? Köszi előre is!
Helló! Kössz h írtál:D Am az Agrosat 2000 Kft. nél vettem. Zalaegerszeg mellől hozták ide nekem a Mátrába:D De még így is megérte mert mindenhol 5.200.000 ropi az Agrosatnál pedig 4.400.000 !!!! Csak az a gond h a garancia opció ami 800 Euró!!! de a főbb részekre (motor, váltó) van jótállás. Nekem pozitív tapasztalataim vannak a cégről! Ajánlom mindenkinek:D
Helló! Kössz h írtál:D Am az Agrosat 2000 Kft. nél vettem. Zalaegerszeg mellől hozták ide nekem a Mátrába:D De még így is megérte mert mindenhol 5.200.000 ropi az Agrosatnál pedig 4.400.000 !!!! Csak az a gond h a garancia opció ami 800 Euró!!! de a főbb részekre (motor, váltó) van jótállás. Nekem pozitív tapasztalataim vannak a cégről! Ajánlom mindenkinek:D
Lenne egy kérdésem.Tegnap szállították le az újjMTZ . es traktorom, és mikozben járkáltam vele ,azt vettem észre h a levegő nyomásnak a műszere 10000 kPa felett van míg a gépkönyvben 500 - 800 kPa között kell lennie. Én nem értek hozzá (eddig 80 assal dolgoztam) ezért kérem a segítségeteket. Köszi előre is!
Lehet hogy rossz helyen kérdezem, de már nagyjából mindenhol próbálkoztam:
Nem tudtok véletlenül olyan áramtalanító reléről, amivel a kulcsos áramtalanítót lehetne kiváltani?
Nekem van egy , valószínűleg meglehetősen régi darabom, amiben egy 300A es, 12V-os polár-relé foglal helyet, közvetlenül az akksisarura lehet felszerelni, a kimenete pedig egy M8 as réz csavar. Sajnos a fedele már nincsen meg (így kaptam, beépítve), így semmi adatot, gyártót nem tudok róla. bekapcsoláskor meghúz a relé, és úgy marad, még akkor is, ha közben kiszerelem az akksit, csak úgy kapcsol ki, ha a munkatekercsre fordított polarítással kötöm a feszültséget.
Van 5letetek, hol találhatok ilyen, vagy hasonló relét?