Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Ja, es "termeszetesen" a regi akkuja tovabb birta egy toltessel mint az uje... Ez valami rakfeneje az uj kutyuknek (biztos tobbet fogyasztanak, nem hiszem hogy az akkuk valnanak egyre xarabba), hogy minden generacio kevesebbet bir egy toltessel mint az elozo...
Na igen... Mi is igy jartunk, hogy a regi navi jobban tetszett mint az uj (csak sajna ot es fel ev utan felmondta a szolgalatot). Annyi elonye van az ujnak, hogy 5"-os a kijelzoje nem 3.5"-os mint a regie, nem nyomunk olyan konnyen melle rajta. Termeszetesen a terkepe is sokkal ujabb. Es csak £70 volt. De... A reginek sokkal logikusabb volt a kezelese. Sokkal hamarabb indult el. Valamivel hamarabb talalta meg a muhold jelet. Mondta hogy mikorra varhato az erkezes idopontja (es is mondja, csak nem alapbol a fokepernyon mint a regi, hanem menukben kell keresgelni hozza). Valahogy jobban kidolgozott volt a terkep, pl. mutatatta hogy van beepitett terulet, erdo, mezo stb., az uj csak az utakat mutatja, hogy eppen varosban vagy azon kivul vagyunk-e azt nem. Egyik sem tudja kiegeszito antenna nelkul a kozlekedesi infokat. A savnavigacio mindkettonel csak autopalyan mukodik (pedig ott kell a legkevesbe, otkijaratos korforgalomhoz erve ha mondana hogy melyik savba alljak az x savbol ha a harmadik kijaron akarok kimenni, na az jo lenne). Mindketto pontossaga hagy maga utan kivannivalokat, pl. ha ket ut megy parhuzamosan egymastol 20 meterre, akkor fogalma sincs a navinak hogy melyiken is haladok. De ami a leginkabb hianyzik mindkettobol (es semmilyen mas naviban sem lattam), az egy a fokepernyore helyezett "a jelenlegi/most kovetkezo utszakasz jarhatatlan" gomb. Tobbszor volt mar, hogy eltereles volt, vagy utlezaras, vagy baleset stb., es egyszeruen egy utszakaszon ezert nem lehetett vegigmenni. Ilyenkor mindkettonel el kellett menni tobb merfold tavolsagra mire vegre adott egy utvonalat ami nem ugyanazon a szakaszon akart vegigvinni, addig mindig vissza akartak forditani a lezart szakasz fele. Persze be lehet menni a menube, vegignyomogatni az utvonalat, es ha az ember tudja az ut nevet bejelolni hogy azt az utszakaszt mellozze, de ez minimum 2-3 de inkabb 5 perc... Valos kozlekedesben erre nincs ido. Ezert lenne jo egy gomb, amire az ember csak ranyom, es a navi automatikusan szamit egy uj utvonalat, amiben az aktualis es a soron kovetkezo utszakasz nincs benne, hanem masfele visz... Nem tudom ez miert olyan nagy ugy... (Ugyanolyan, mint hogy nem ertem hogy miert nem tudjak meg a £200-as hifik sem megjegyezni, hogy a pendrive-on levo 47 album 1132 szama kozul hol tartott a lejatszas eppen es onnan folytatni legkozelebb, hogy ne kelljen ujra megkeresgelni... vagy hogy miert nem tudjak meg mindig azonos hangerore keverni a zeneket, a halkakat felhangositani, a hangosakat lehalkitani, ...)
A macskám, akinek a gyógyszert akartam és nem kaptam meg időben. Tegnap kényszerből elvittem egy itteni klinikára, egész jól volt (fitt, stb) a szemétől eltekintve. Az sem volt irritált (nem piszkálta, csak kicsit összehúzva tartotta mégcsak nagyon csipás sem volt). Mondtam szerintem mivel kéne kezelni, bólogattak, elvették negyed órára ami alatt nem tudom mi történt. Mikor visszértünk vele már teljesen meg volt hülyülve (magatartászavarok) és nem tudta kinyitni a szemét csak apró résre. Este még evett két falatot (szoptat, 6 naposak a kicsik), ma már se nem evett, sem nem ivott, a szemét se hagyta hogy megnézzük, az egész fel volt dagadva. Férj elrohant vele egy másik klinikára és most útban van egy szemklinikára mert a macskám kikaparta a saját szemét attól amit csináltak vele vagy adatak neki. És nem tudjuk mi lesz vele az kb tuti hogy a szemét kiveszik és vak lesz ha túléli a bulit.
Ebben az ellustulásban lehet valami. Én most kapcsoltam be hat hónap pihenő után a satnavot, és jelentősen hosszabb időbe tellett, amíg rákapcsolódott a műholdakra. Már kezdtem azt hinni, hogy bedöglött. Azóta párszor használtam, és ismét hozza a régi formáját, nem tököl sokáig.
Lehet, a Nokianal is ingyenesek a terkepek :) Még...
A Blackberrynel is, csak az adatforgalmat fizeted.
Nekunk 2 osoreg Tomtomunk van a telefonokon kivul, van amit elneznek, de jol elvagyunk sw frissites nelkul is.
A VW vadiuj beepitett szara elvben allandoan automatikusan frissul, ehhez kepest szarabb, mint a kb 5 eves TomTom.
Igaz mutatja, hogy hol all a kocsisor. Viszont hogy mikor mondja, hogy "Now turn right" az abszolute kiszamithatatlan, van, hogy 50-rel az elott, hogy fordulni kell es vagy ugy, hogy 20 meterrel utana (=> csaladi perpatvarok okozoja nem egyszer!). Na ilyent a TomTom nem csinal. Viszont amit csinal, hogy ahogy kozeledsz olyan ponthoz, ahol valami tenyleg csinalnod kell, ott szepen kinagyitja a terkepet, nem fix a zoom, hanem okos, rapillantasz es latod, hogy mi-merre-hogyan - marmint osszevetve az IRL-fal ;)
Varj csak nem ezt hivjak demokracianak? Amikor egy kisvaros ugyanugy kinyilvanithatja a velemenyet mint egy nemzetkozi iranyito szerv, mint pl EU parlament?
Minap lattam egy Garmin hirdetest egy magazin hatuljan, miszerint a legtobb Garmin satnavhoz ingyenesen jarnak a terkepfrissitesek, amig csak mukodik a kutyu. Azert ez eleg jo, mert tudtommal masoknal (Tomtom, Mio stb.) borsos penzekert kell megvenni a frissiteseket (ileltve Mio-nal lehet 1-2 hetre bereleni is par fontert, mondjuk mesz franciakhoz, akkor berelhetsz egy legfirssebb Franciao. terkepet 5 fontert egy hetre stb.).
A képviselő-testület visszanyalt. A komlói városatyák combos határozatban ítélték el az Európai Parlament korábbi határozatát, amely elítélte Magyarországot. Az írásbeli intőt a szokásos rendben megküldték Martin Schulz EP-elnöknek.
[...] Bővebben!Tovább »
Off! Ezt szerintem is jól hiszed ;-) (Hasonló összezördülési lehetőség, mint a közös tapétázás :D) A gyerek pont itthon volt a múlt hónapban és kirándultunk az abonyi állatkertbe. Odafele semmi gond nem volt a navival, de visszfele elvitt majdnem dunaharasztiig észak-pest helyett :-( Ha a párom navigált volna….. Hááát?! Biztos Ő kapta volna azt amit a navi kapott :D
De egyébként egy általános kérdés navit használókhoz: Lehet, hogy hülyeség de úgy vettem észre, hogy ha sokáig (1-2 hónap) nem használom, akkor "ellustul" :-( Valahogy lassabban találja meg a műholdakat és pl. egy körforgalomban a megfelelő kijárot is nehezebben jeleníti meg!
Szóval, ha nem akarsz megint kijönni értünk az állomáshoz, akkor postázd. (o:
De egyébként nem sürgős, csak netszkvid elkezdte rágni a fülem, gondoltam a kérdezés még nem kerül semmibe.
(bár szerintem csak annyira elkényelmesedett mellettem, hogy mostmár felpillantani sem akar az újságjából, amíg én vezetek, hogy ránézzen a térképre és az irányt firtató kérdéseimre válaszoljon)
Bakker, mondtam, hogy ott van a fiokban es vigyetek el :) Postazzam?
Mindegy mit veszel, a lenyeg, hogy postcode-dal mukodjon, pl a VW beepitettje ugy szar, ahogy van. Illetve nem szar, csak ha nincs utca/hazszam, akkor szinte remenytelen megtalalni vele barmit is.
A Tomtom-ok - szerintunk - a leghasznalhatobbak. Pl ez jonak nez ki TomTom Start 20 UK, ROI and Europe 4.3in Widescreen Sat Nav. sku: 504/3938, az argosban 99 penz.
Csak annyit kiegészítésül, hogy óriási különbség van a kinti és a hazai munkáltató-foglalkoztatott viszonyban! A kinti (helyes és normális) alap= Te adod a munkád, cserébe tőlem fizetést, megbecsülést, stb. kapsz! Ergo, kölcsönösség. A hazai= örülj, hogy itt dolgozhatsz :-(! Az írigy mirigyben volt egy jelenet ami híven jellemzi a viszonyainkat (nem szó szerint): "Urak és hölgyek! Igaz, hogy válság van és sok embernek nincs munkája, de mától Önök két munkakört is betölthetnek ugyanannyiért!"
Magyar kivitelezés? Szabadság: talán(!) kiveheti a dolgozó a neki járó napokat :-( (Sokan az rendes éves szabinak csak egy részét vehetik ki. És a ki nem vett napokat is csak a munkaviszony megszűnésekor lehet pénzben kifizetni!) Betegszabadság: jó esetben nem rúgnak ki :-( (Általános gyakorlat, hogy azt a pár napot a rendes évi szabi terhére írják, vagy íratják a dolgozók ha nem akarják kirugatni magukat!) Szabadság alatti betegség: ki vagy rúgva, ha utólag az így kiesett napokat "bepótolod" :-( (Mert egyértelmű hogy nem vagy lojális a céghez!) A törvényeket pedig sokszor a "hivatalos" szervek is magasról…. Csak egy pl.: Törvény és tiltott az életkori megkülönböztetés pl. az álláshirdetésben. Az állami munkaügyi központ simán kiközvetít olyan munkáltatóhoz, aki a hírdesésében megjelöli a max 35. éves életkort! Na akkor ki a simlis?
„..Talan rosszindulatu vagyok, de mar latom a szemem elott a "duplazokat", akik okosabbak a tobbinel. :/ "