Igen, mint nagykanizsai utas, éppen erre akartam utalni, hogy a Venezia jelenlegi menetrendje kedvezőbb a nagykanizsaiaknak, nagyobb utazóközönséggel bír Nagykanizsáról/ra, gyorsabb mint az ütemes gyorsok.
Nekem egyébként nincs semmi bajom vele, de csak azért tud gyorsabban a Keletibe érni, mint az ütemes gyorsok Délibe, mert az ütemes gyorsok Balatonszentgyörgyön 12 percet állnak. Nagykanizsáról/Nagykanizsára naná, hogy megéri ezzel a vonattal utazni.
Visszatérve a délutániakra: én úgy hallottam, hogy a Venezia nem fog közvetlen keszthelyi kocsikat kapni, tehát minden marad a jelenlegi felállás szerint (talán annyi különbséggel, hogyha végre egyszer elkészül az elővárosi szakasz, ott csökken a menetidő). Elvileg minden marad így, a 30-as vonalon én is csak a Varsovia megszüntetéséről hallottam.
Viszont nem sokat hallok a Kvarner IC-ről. Várhatóan lesz ez a vonat jövőre is?
Nemolyanrég utánaérdeklődtem a Startnál hogy miért nem IC a Citadella. Azt mondták azért mert nincs benne étkező és leegyszerüsítve a mondottakat túl sok helyen megáll. Az utóbbit értem,de én úgy tudom régebben sem továbított étkezőt, és mégis csak" Helybiztosítás nélküli IC pótjeggyel vehető igénybe" mondta hangzott el mindig amikor jött.
Én sem emlékszem, hogy a Citadella IC-ben valaha is lett volna étkezőkocsi. De ha így nézzük a dolgokat, akkor a Kvarner sem lehetne IC, mert abban sincs étkezőkocsi. És ez csak egy példa volt a sok közül. :-D
Az idén már alig van étkezős IC! :((( Sőt az 1. osztály is rendszeresen hiányzik! A Halászbástyánál ez durva azért, meg minden Szombathelyi IC-nél! (nem mindegyikből hiányzik, de volt, amikor egy nap kettőben* sem volt!!!)
Én sem értem. Nézegettem a railjetek menetrendjét, és abban is van zavaró 4-5 perces eltérés a Bécs-Müncnen vonalon, meg ronda egy ütemtörés! Egy vonat napközben csak Salzburgig megy, míg visszafelé a csonkamenetek reggel és este jellemzőek csak!
Nemolyanrég utánaérdeklődtem a Startnál hogy miért nem IC a Citadella. Azt mondták azért mert nincs benne étkező és leegyszerüsítve a mondottakat túl sok helyen megáll. Az utóbbit értem,de én úgy tudom régebben sem továbított étkezőt, és mégis csak" Helybiztosítás nélküli IC pótjeggyel vehető igénybe" mondta hangzott el mindig amikor jött.
Mind páratlanban, mind párosban van egy szakasz, ahol az. Páratlanban Siófokról indul 9.00-kor Budapest felé (ahogy a többi gyors egészkor, kétorás ütemben), párosban pedig Budapest-Kelenföld és Siófok között ütemes. Jó persze ez nem teljes, de ha így nézzük, akkor a gyorsvonatok sem teljesen ütemesek a 30-as vonalon, mert pl. a 858-as nem áll meg Zalaszentjakabon, s 6 percet várakozik Siófokon (ha pontos).
A megállás rend bővítése, s ezáltal a vonat ütemessé tétele érdekes kérdés. Reggel nem annyira gond a kevesebb megállás, mert ott megy előtte a 8529, este meg akkor a nyári 18606 léte kérdőjeleződne meg.
Én Balatonszemesről szoktam utazni. Itt nem gond, mert a gyorsok megállnak, de pl. a Kvarnerre/Kvarnerről vagy a Veneziára/Veneziáról Balatonföldváron szoktam felszállni/leszállni. A 8529 még hagyján, túléli az ember, bár érezhetően korábban jön a Veneziánál, de a 18606 csak nyáron közlekedk és az is Budapestről jön. Télen viszont nincs átszállási lehetőség sem az IC, sem az EN vonatra. Tapasztalataim szerint egyébként már nem nagyon van értelme annak, hogy a 30-as vonalon IC vagy EN vonat járjon, mert a Kvarner jóformán mindig üres, a Venezián meg számtalanszor utaztam olyan utasokkal, akik Balatonszárszóig, Balatonszemesig, Balatonfenyvesig vagy Balatonmáriafürdőig utaztak, s akkor még nem is beszéltem a keszthelyi utasokról... Mindenesetre szerintem a Kvarner IC már csak a horvátoknak éri meg, hogy közlekedjen, mert Magyarországon nem szokott túlzsúfolt lenni, a Venezia meg szerintem jobb lenne, ha nemzetközi gyors lenne, több megállóhellyel. Régen is az volt.
Ennek ellenére én a jelenlegi menetrenddel abszolút meg vagyok elégedve. Jó ez a sok ütemes gyorsvonat, s végre hosszú idő után reggel is lehet normálisan Budapestre utazni.
"A Citadella is InterCity volt anno. Ott mégis lemondtak a pótdíjakról. "
Az a vonat még mindig az nemzetközi tekintetben...
A pótjegy (mert a pótdíj az, amikor a kalauz bűntet:) napjai meg amúgy is meg vannak számlálva...
"Persze az alapvető probléma a Venezia kapcsán nem az ütembe való beillesztéssel van, mert az már megtörtént, hanem azzal, hogy az ütemen belül a Balaton mentén ez a vonat kevesebb helyen áll meg, pedig mind reggel, mind délután úgy közlekedik, hogy azokról az állomásokról is lenne forgalom, ahol csak a személyvonatok és a gyorsvonatok állnak meg."
Most akkor ütemes vagy sem? :)
Szerintem nem, s nem is lesz az egy darabig, mert délnyugati szomszédunk eléggé
makacs vasút...:(
A megállás rend bővítése, s ezáltal a vonat ütemessé tétele érdekes kérdés. Reggel nem annyira gond a kevesebb megállás, mert ott megy előtte a 8529, este meg akkor a nyári 18606 léte kérdőjeleződne meg.
Ugyanis egy hagyományos gyorsvonati megállásokkal közlekedő vonat mögött leosztó személyt indítani Siófokról még nyáron is felesleges...
Érdekes dolog, hogy pl. a 30-ason a távlati jövőben az órás gyorsvonati ütem cél-e, vagy a megállók szezonalitása miatt nem érdemes egy adott vonattípusból kétórásnál sűrűbb követés, s kell a több típus...
A MÁV(-Start) a legtöbb nemzetközi vonatát azért közlekedteti IC/EC-ként, mert ha nemzetközi gyorsként üzemeltetné, akkor elesne az IC pótdíjaktól.
A Citadella is InterCity volt anno. Ott mégis lemondtak a pótdíjakról. Persze az alapvető probléma a Venezia kapcsán nem az ütembe való beillesztéssel van, mert az már megtörtént, hanem azzal, hogy az ütemen belül a Balaton mentén ez a vonat kevesebb helyen áll meg, pedig mind reggel, mind délután úgy közlekedik, hogy azokról az állomásokról is lenne forgalom, ahol csak a személyvonatok és a gyorsvonatok állnak meg.
Csak egy érdekes észrevétel: volt, hogy az IC kocsira vettem jegyet a 858-ra, de a helyjegyen így szerepelt: Ex868. A 868 világos, mert az IC kocsi Keszthelyre megy, nem Kanizsára, de hogyhogy a helyjegyen expresszként van feltüntetve?
Ha expresszvonatként van feltűntetve a jegyre, akkor elvileg nem szabadna elkérnie érte az IC pótdíjat, csak a helyjegy árát. Csak az más kérdés, hogy a SZÜSZ mit mond erre...
Egyszer utaztam le a Balatonra, az akkor még 852-es számú gyorsvonattal. (7:15, Déli indulással) A Veneziával menetrend szerint Siófokon lett volna a kereszt. A vonatom 80 perc késéssel indult a Déliből, Siófokig 100 perc lett belőle, és így volt ez a kereszt Zamárdi felsőn. Elképzelhető az is, hogy a Venezia is mennyit késhetett.
A Veneziát páratlanban még nem láttam 30 percnél kevesebbet késni.
Gyorsvonati ütembe való integrálása szerintem ezért nem jó ötlet.
Ez pedig már más "tészta": A MÁV(-Start) a legtöbb nemzetközi vonatát azért közlekedteti IC/EC-ként, mert ha nemzetközi gyorsként üzemeltetné, akkor elesne az IC pótdíjaktól.
Bobától ZEG-re késik? Lefelé? Na ne!!! Aztán miért? Mert felfelé még a hosszabb úton lenne lehetősége késést összeszedni, na de lefelé semmi sem indokolja!
Régebben sokat jártam vele Veszprém-Boba, de nem szokott késni!
Celltől Győrig egy nagyon korrekt pesti gyors van alig több mint egy órás menetidővel. Ám félek lassan már ez is a múlté, a spórolásnak hála újabban zötykölhetek min. 3-4 órát kb. 3 átszállással heringjáratokon Csornán át amik Mucsaröcsögén is megállnak.
Háromszor jöttem eddig haza Győrből Zegre a Citadellával, de olyan még nem volt hogy ne késett volna. Első ízben 1 órát, másodszor 45 percet harmadszor fél órát, negyedszer meg nem veszem igénybe. Kár érte.. a leggyorsabb transzfer Boba és zeg között.
Azt nem tudtam, hogy náluk is csak a Venezia maradt. Mert amikor megszüntették a Goldoni EC-t, asszem vagy Zágráb-Velence vagy Ljubljana-Velence viszonylatban továbbra is közlekedett egy ideig (legalábbis nekem ez rémlik). Akkor ezek szerint az a vonat már nem csak Magyarországon nem közlekedik. Kár érte... :(