Ezzel én is így vagyok, viszont nem szórom a pénzt felesleges dolgokra. A Brembo és az LPR között az égvilágon semmi különbség sincsen, mindkettő vasöntvényből van, és a méretei miatt pont felrakható a Puntora, egyik viszont kb fele árban van.
Nekünk mióta 13 éve megvettük sőt még volt Punto a családban mindig Brembo féktárcsát vettünk és mindíg bevált és ezért sem váltok, de ez olyan hogy másnak a Bosch jön be a harmadiknak az Delphi és sorolhatnám.............Sosem lesz egyöntetű válasz ilyen kérdésekre hogy kinek milyen márka jött be!
Azt mondták, 1 év gari van rá, csak vizsgáltassam be egy szervízben, és ott adnak papírt. Te is be tudod vizsgálni? Mert akkor átdobnám :) Az újat megrendeltem, úgyhogy ma este ki is cserélem.
Én mikor elkezdtem 2 éve európai autózni, utánaolvastam az alkatrészgyártóknak, és az olcsó de jó nálam az LPR lett. Vettem is már több mindent, hátra fékdobot két garnitúrát is, rendben vannak. Persze ez normál felhasználásra van, minden ettől eltérő használat komolyabbat kívánhat, viszont hiába van fúrt tárcsád, ha a lényeg az a fékezésnél, hogy állj bele a fékbe, és majd az ABS szabályozza. A fúrt tárcsa egyébként is eszi a betéteket... Nekem az LPR fékcucock bevált dolgok kedvező áron, én nyugodt szívvel ajánlom. Európai, (sőt, olasz) cégről beszélünk, 1952 óta létezik, és már akkor az olasz autógyártók fék beszállítója volt, 2001-től pedig TÜV minősítéssel rendelkeznek... Egy ilyen LPR tárcsa most pl a forensis-nél pedig 4600Ft, ami a tények tükrében több mint kedvező.
Nekem is ez volt a tippem. Csak azért tettem fel a kérdést, mert kb 4 hónapja volt cserélve az AC vadonás új Magneti Mirellire, és mielőtt kiadok megint 17 pénzt, előtte azért jobb alaposabban átgondolni a dolgokat... számomra kicsit hihetetlen, hogy 4 hónap alatt megpusztul egy AC, mikor a 20 éves mercimben még a gyári volt és vígan dalolt. Jó tudom, ez nem egy mercedes, de akkor is kicsit fáj. Ha 5 pénz lenne, nem érintene ennyire.
Én pár hete vettem Punto 1.2 16V cabrio-t, de szerenencsére még újszerű tárcsák vannak rajta. Az viszont biztos, hogy ha cserélni kell, akkor olasz CAR ( http://intercar.org) típusú HPD fúrt- mart sporttárcsákat veszek rá erősen jóárusítva az Unixnál.
Régen a néhai Lancia Kappámon volt először CAR, mert akkor viszonylag olcsó volt a kínálatban, de soha semmi bajom nem volt vele - sőt.. Aztán a kappa utódra már fúrt-mart kivitelben vettem és nagyon meg vagyok vele elégedve azóta is ( https://picasaweb.google.com/103220166446302840291/ChryslerPTCruiserProject#5721315562010679474 )
A punto előd Lancia Y10-re elől-hátul brembo-t vettem, mert nevetséges áron volt - de őszintén szólva abban sem vagyok biztos, hogy az ilyen gagyi régi autókhoz való tárcsákat egyáltalán maga a brembo gyártja és nem csak átcsomagolja..
Ha nincs a Bárdi/Unixnál ismerősöd, akkor érdemes megnézni pl az http://alkatresz.vezess.hu/ -t. Nekem olyankor is segítettek, amikor máshol nem találtam az adott autóhoz egy alkatrészt jó áron. Ha írsz nekik Bárdi vagy unix cikkszámot, arra is szoktak jobb árat adni.
Totál feleselges, ugyanis az akksi csak és kizárólag a motor beindítására szolgál, arra tökéletes a gyári is. Ha zenét akarsz, ahhoz kellhet másik generátor, másik akksi, kondi, de az teljesen más tészta. Normál esetben felesleges.
Végre eljutottam oda, hogy nekiessek az autónak. Kiszedtem az ac-t, kitakarítottam a tankot, mert valami tejszerű fehér izé volt benne... csodálatos magyar üzemanyagok... utána visszatettem, próba. Ment egy darabig rendesen, aztán elkezdte, hogy nem megy 4000 fölé a fordulat, majd újra rángatózik és leáll. De közben figyelmes lettem egy fura hangra az ac felől. Az elején zúg, ahogy kell, majd megáll. Indít, megy, majd elkezd hátulról fura nyekergő/sípoló hangot adni, ami egyre magasabb hangon és egyre hangosabban szól, majd az autó rángatni kezd, a pumpa még mindig sípol, az autó leáll, a pumpa még mindig sípol majd leáll. Ezután nem is lehet újra beindítani, csak ha várok vele kicsit...
Előszörn azt hittem, hogy valahogy nem jut benzin a pumpához, mert pl eldugult a múanyag tartón a luk, ami felszívja és ettől üresben pörög, de nem.