Ja, ide a zord északra már ma reggel ideért a -20 fok, így az autó be sem indult, de ezen nem csodálkoztam, mert a tegnapi 50 km alatt nem töltött annyit, hogy ezt a hideget kibírja.
Ezért kérdeztem az akkut.
Bár... ha belegondolok, hogy ha minden nap nem megyek vele legalább 20 km-t, akkor az új is lemerül szerintem pár nap alatt ebben az időben.
Ha legközelebb beindítom, beviszem egy akkushoz, hogy jó e még az akku.
Ha nem, veszek újat.
Milyet vegyek?
Márka?
Méret?
Gondolom, zártat vegyek, amibe nem kell már a savat öntögetni?
A gyári 32 Ah-s.
Vehetek ugyan bele nagyobbat, de azt írják, felesleges nagyobbat venni, mert az akku a dinamóhoz/generátorhoz van méretezve, és hiába veszek nagyobbat, mert akkor a dinamó/generátor sosem fogja bírni teljesen feltölteni, és ez ugyan olyan mint ha állandóan kicsit lemerült akkuval járnék.
Köszönöm a tippet, de maradok inkább ennél a hosszabbítónál, amit csináltam. Maga a szegecsanya nem lenne drága, de a szegecshúzó 2500-2600 Ft. Szerintem a feladatát ellátja ez is. Egy ilyen kis autó, ha ütközik akkorát, hogy a 6x40 laposvas nem nem él túl, azt az autóban ülők, már akkor se élnék túl, ha nem lenne ez a toldás.
Írd be a keresőbe szegecsanya van mindenféle méretben, hasonlóan működik mint a popszegecs.Az aixamban sok helyen ilyet használnak. A képen az a pont látszik ahol az átalakítást végezted, ezzel a módszerrel hosszabbítás nélkül megtudod oldani, csak lejjebb befúrsz egyet.
A modern diesel motoros autók az autópályán vannak elemükben, a hibridek meg a városban verhetetlenek. Ezért gondoltam, hogy majd az autópályán 140-es tempónál a mi autónk fog jobban fogyasztani, de a Prius még ott is kevesebbet evett.
De a városban van igazán nagy különbség. Országúton hiába van 5 liter alatt a diesel motor fogyasztása, ha túlnyomórészt városban használjuk, akkor 7-8 liter között fogyaszt lábtól függően. A Prius viszont a városban bőven 4 liter alatt fogyaszt, szerintem sok olyan mopedautó van, ami többet eszik nála. Ja és a Priusnál nem kell kuplungolni, váltogatni, ha dugó van és araszolni kell, akkor a benzin motor be se kapcsol.
Nem akadályozza semmi az elfordulás ellen. Miért kéne megakadályozni? Eredetileg is úgy van, hogy el tud fordulni, hogy be tudjon állni irányba az öv. Ahol pedig a toldóval csatlakoztattam össze az eredeti fület, ott menet van a laposvasba és a csavar végére kontra anyát tettem. Így az a része fix.
Nézd meg, hogy meg vannak-e húzva a csavarok. Az ajtót pedig a kis lapkákkal lehet állítani, amik a zsanér alatt vannak. Nekem is lógott nagyon, de az alsó zsanér csavarja alól kivettem két lapkát és betettem a zsanér alá, most két ujjal záródik, pedig a keret beleért a hátsó ablakba.
Lehet hogy már tárgyaltátok .:)Nekem új! Inditásrásegítő-gyorsinditó kis készülék/Mercator/ pláne téli nehézségekhez 14-15.000 -től Nézzetek utánna a neten /Árgép katalógus/
A bátyám Suzuki -Ignise nem indult egy reggel,egy öregúr a zsebéből vette elő és lőn!
Szerintem a Prius hajtáslánca sokkal egyszerűbb szerkezet, mint a common rail diesel motor+kettőstömegű lendkerék+váltó a Corollában. A közös nyomócsöves diesel motornál letérdel az ember, amikor kezdenek előjönni a hibák, márpedig nálunk 250e km-nél szinte minden egyszerre kezdte el bedobni a törölközőt. Injektorok, railcső, nagynyomású szivattyú, kéttömegű lendkerék, horror árban van minden. Ráadásnak még a kábelköteg is leégett, kész csoda, hogy nem gyulladt ki az autó...
Ezzel szemben a Priusban alig van valami ami elromolhat, az atkinson ciklusos benzinmotor is nagyon tartós konstrukció, a villanymotorok meg sose romlanak el. Az aksiktól sem kell félni, cellánként is lehet cserélni ha szükséges, 8000 Ft darabja a bontóban, de nem jellemző hogy tönkremennének, sokkal tartósabbak, mint azt gondolták.
Nekem a Prius formája nagyon tetszik, de vannak hagyományosabb formájú hibridek is, akinek az tetszik. Az Auris és a Yaris ára hasonló hibrid és diesel változatban, a kérdés az, melyiket érdemes venni. Én nem kedvelem a közös nyomócsöves dieseleket, se a kis turbós benzineseket, ha új autót kellene venni, akkor egyértelműen hibridet vennék. De azt a pár évet kibekkeljük már a régi Fiattal, amíg megjelennek a megfizethető elektromos autók...
Ezt csak azok állítják akik nem láttak ilyet közelről. Akinek van az sose ülne vissza nem hibridbe. Van egy pár a környezetemben, valóban működőképes dolog.
Bár nem kell cserélni, de ha kellene cellánként cserélhető a prius akksija.
Ha az egészet megveszed újonnan, 500eFt környéke lenne a Toyota szervizben, bár még senki se vett ilyet.
Az pont annyi mint 4 porlasztó egy mai dízelbe. Vagy egy dpf szűrő, vagy lendkerék, vagy sorolhatnám....
Ezt nézhetjük úgy is, hogy egy nem agyonbonyolított 7 személyes kocsi csak 1 literrel evett többet egy 5 személyesnél. Megérte-e a hibrid? Hasonló kasztnival az sem enne kevesebbet. Szervizelés akkor lesz érdekes, ha az akksikat kell cserélni. Az eladó hibridek zöme 2017-ig "garanciális" akksikkal rendelkeznek.
Az Aixamba a biztonságiöv magassága nem állítható és nem az én méretemre határozták meg a felső rögzítési pont magasságát, ezért kénytelen voltam 5 cm-el lejjebb hozni a rögzítést. A hosszabbítót 6x40 laposvasból csináltam. Valószínű, hogy nem szabályos ez a módszer, de zavart, hogy a nyakamnál volt az öv. Ha akkora ütközés lenne, hogy ez a toldás végett nem tudná ellátni a biztonságiöv a feladatát, akkor már amúgy is mindegy lenne.