Keresés

Részletes keresés

bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 302
Láttad már ezt az oldalt?
Előzmény: csufi.rulez (301)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 301
csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 300
Köszi a ZIU-t!
bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 299
Köszönöm. De a tiéd sem rossz.
Előzmény: csufi.rulez (298)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 298
Egyébként pedig jó a honlapod!
Előzmény: bgabor86 (296)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 297
Köszönöm :-)
Előzmény: bgabor86 (296)
bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 296
2 percen belül ott lesz.
Előzmény: csufi.rulez (295)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 295
Igen!
Előzmény: bgabor86 (294)
bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 294
Kell a Tanuló ZIU eredeti méretben?
Előzmény: csufi.rulez (292)
bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 293
Micsoda fejlődés, már ZRt-s logo van a végán.
Előzmény: csufi.rulez (291)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 292

Mai képek IV (utolsó felvonás).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 291

Mai képek III.

 

 

 

 

 

 

 

 

csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 290
Aha :-)
Előzmény: bgabor86 (288)
bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 289
vagy az a K korszeűsítettet jelent?
Mindegy.
Előzmény: bgabor86 (288)
bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 288
A kép címe nemes egyszerűséggel lehetne ez:
KCSV*
(* = Közúti Csuklósok Viadala)
Előzmény: csufi.rulez (284)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 287

Néhány mai fotó II.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 286
(mindjárt lesz II. rész, csak lassan tölt a rendszer)
bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 285
Jó képek, várom a II. részt.
Előzmény: csufi.rulez (282)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 284

A mai fotóim közül ez a kettő tetszik a legjobban:

 

 

 

 

bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 283
A te fotóid mikor, és hol lesznek láthatóak?
Előzmény: csufi.rulez (281)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 282

Néhány mai fotó I.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 281
Jók a fotók :-)
Előzmény: bgabor86 (278)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 280
Ha lehet, mindenről :-)
Előzmény: n-misi (276)
bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 279
Mai FÉNYKÉPEIM galériába gyűjtve.
bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 278
Ma délelőtt nem tudom milyen okból a 1310-1406 kb. 30-40 percen keresztül a Moszkva téri BAL kihúzón (rozsdáshoz közelebbi) pihent. Ezzel jó nagy torlódást okozva a 4-6-on.
A rozsdáson pedig a frissen kozmetikázott 1400-1401 párost szerelgették.
Amint 1400-1401 elhagyta a rozsdást, 1310-1406 forgalomba állásáig 2 db 4-es szerelvény a rozsdásról indult.

Képek sorrendben:
  • 1400-1401 a rozsdáson
  • 1369 indulásra készen a rozsdáson
  • 1435 indulásra készen a rozsdáson I.
  • 1435 indulásra készen a rozsdáson II.

  • kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.07.04 0 0 277
    Ehh... én ettől se fogom megszeretni a Játékmetrót
    Előzmény: bgabor86 (273)
    n-misi Creative Commons License 2006.07.04 0 0 276
    A kocsikról vagy a segédvezérlő ("B") pultról?
    Előzmény: csufi.rulez (249)
    bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 275
    833-as Tanuló ZIU, Füredi utca
    Tudom nem villamos.
    De szokatlan helyen volt.
    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 274

    A lóvasutas képekhez egy kis történeti áttekintés.

     

    A lóvasút kötöttpályás, lóval vontatott közlekedési eszközöket jelent. A lóvasút a vasút egyik elődje. A kötöttpályás közlekedési kezdeteit a bányákban használt fa nyompálya jelentette, amelyen emberi erővel mozgatott csillék közlekedtek. A fapályát a 18. században vasszerkezetekkel erősítettek meg, majd vaspályával váltottak fel. A vaspálya jelentős tömegű áru mozgatását tette lehetővé, amihez 1767 körül kezdtek lovaskat használni. A lóvasút előnye a szekerekhez képest a kisebb gördülési ellenállás miatt a nagyobb terhelhetőség volt, illetve a nedvességtől független használhatóság. A közforgalmú lóvasutak korai közúti vasutak voltak.

     

    Személyszállításra 1803-ban használta először a Surrey Iron Rail nevű társaság Dél-Londonban indított menetrendszerű lóvasútjáratokat. Magyarországon a Pesti Közúti Vaspálya Társaság indított először közforgalmú lóvasúti szolgáltatást Pest, Széna tér (ma Kálvin tér) és Újpest, Városkapu (ma Újpest-Városkapú metrómegálló) között 1866. június 30-án.

     

    Magyarországon először 1827-ben a pest-kőbányai telepi vasúton próbálták ki a lóvasúti technikát, de a kísérleti üzemet 1828-ban felszámolták. 1836-ban a hazai vasúti közlekedési hálózat kiépítésekor még számoltak a lóvontatással, de mire 1844-ben megkezdődött a Pest-Pozsony-Bécs vasútvonal építése, a technológia teljesen elavultnak számított.

    A gőzüzemű vontatás a lóvasutat a távolsági közlekedésben versenyképtelenné tette a jóval nagyobb sebesség és terhelhetőség miatt. A gőzüzem a városokban azonban nem igazán vált be, ezért az omnibuszok, majd a lóvasutak a 19. század második felében gyorsan terjedtek az egyre nagyobbá váló városokban. A városi közlekedésben a lóvasutat a villamos szorította ki.

    Az utolsó hazai városi lóvasút 1927-ig üzemelt a Margitszigeten.

     

    A ma üzemelő lóvasutakat többnyire hagyományörző egyesületek állították helyre. A Man-szigeti Douglas Horse Tram a II. világháború kivételével 1876 óta folyamatosan üzemel, igaz, évtizedek óta már csak a nyári szezonban. Bécs városában a villamosmúzeum szintén üzemeltet lóvasutat nyaranta.

     

    Forrás: Wikipédia

     

     

    bgabor86 Creative Commons License 2006.07.03 0 0 273
    Előzmény: csufi.rulez (272)

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!