koszonom a biztato szavakat! a valtoszelep annak idejen ki lett cserelve, de kicsivel utana ujra voltak gondok, de azert trukkozessel mukodott. a piros lampa a javito gomb nyomogatasra nem alszik el. a kazan kemenyes. hozza kell tennem, hogy parszor probaltam elzart gazcsap mellett inditani, de utana mar megnyitottam es a helyzet mar nem valtozott. a lakas most eppen nem lakott, ezert volt elzarva a gaz, de egy honapja meg minden mukodott. utolso karbantartas 2-3 eve lehetett, lenyitottam az ajtot es nagy osszevisszasag van bent, drotok keresztul kasul, plusz nagy por. hat mit mondjak, nem egy meggyozo latvany, nem tudom, hogy gyarilag igy terveztek a vezetekezest vagy csak a legutolso szerelo ganyolta ossze. koszonom a tippeket is, ezeket mind leellenoriztetem a szerelovel es ha ezek utan is a panelt akarja cserelni, akkor ahogy irtatok megjavittatom. ha tudtok tippet, hol foglalkoznak ilyennel, megkoszonnem. egyebkent mi szokott elromolni a panelen? mert a felvezetok jol birjak altalaban. inkabb kondik vagy relek vagy erintkezok?
mielőtt aranyárért szakit hívnék gondoltam megkérdezem az itteni szakártőket:
mi lehete a gond, ha egy Ferroli átfolyós kombinál a fürdőszobai csapok nyitásakor beindul a HMV fűtés, konyhai mosogatónál nem. újonnan minden oké volt (1 éve) de most soxor (de nem állandóan) ez van. Lehet, hogy lerakódás van a csapban, és nem elég nagy a nyomáscsökkenés a csap kinyitásakor?
mindenhol egykaros csapok vannak, (persze a konyhai bekötése kis kizda szűkített flexicsöves)
Ferrolit örököltük az előző tulajtól, kb 13-14 éves lehet.
Egyetértek Pipanccsal,több minden lehet a hiba oka! Kéményes vagy turbos ez a készülék?Mikor volt utoljára karbantartva? Lehetsége hibák még a füstgáz szenzor/nyomáskapcsoló,biztonsági vésztermosztát és akár fázisérzékenység az emliteteken kivül! Ha mégis a vezérlöpanel a hibás,probáld meg megjavitatni egy jó elektromüszerésszel!Az esetek nagy többségében ezek javithatóak,csak egyszerübb/gyorsabb a szerviznek a csere!
"5 evesen elromlott a valtoszelep, 35000Ft. kicsereltek, utana se lett tokeletes gyakran sz@rakodott, melegviz csak akkor volt, ha feltekertuk a termosztatot es hasonlok..."
Most jó? Ha igen mitől javult meg?
"most pedig, eg a piros lampa es semmi. se futes se melegviz, semmilyen hang sem jon ki a torkan"
A piros lámpa jelentése: reteszelt leállás lánghiányra. Próbáld meg a hibatörlő gombbal újraindítani. Oka sokminden lehet: gázhiány, a lángőr elektróda elkoszolódása, a kazántest elkoszolódása, gázszelep hibája, gyújtási hiba és akár még panelhiba is.
Szerintem ennyi durvaság még simán belefér ebbe a szerelésbe:))).A szivattyúról ezen a képen nem lehet kitalálni,hogy honnan szív,hova nyom.A két szines pötty?Az passz!A víz gyakorlatilag összenyomhatatlan.A radiátoros osztó-gyüjtőnél sem lehet tudni mi-micsoda.A víz hőmérséklet és nyomás közötti összefüggést zárt rendszerben pedig ki lehet számolni.
Na, most megint megnéztem a képet, ha a padló osztón levő kék és piros pötty a hideg-meleg oldalt jelöli, akkor a termoszelep érzékelője a hőcserélő előtt van... szóval biztos nem a piros a meleg oldal, az már nagyon durva lenne. A szivattyúról így meg lehet állapítani, hogy merre teker? Illetve hogy a radiátor osztók közül melyik az előremenő?
A nyomáshoz:
gyakorlatban nem tudom, hogy egy lezárt ledugózott csőszakaszban az eredetileg 20C-os vizet ha felfűtjük 50C-re akkor mennyi lesz a nyomás. Elméletileg, ha a csőszakasz nem szenved alakváltozást, tehát a térfogat adott, a víz térfogata meg ügye megpróbál megnőni (hőtágulás), akkor a nyomás végtelen. Persze ez túl egyszerű modell. Nyilván a víz is összenyomható némileg, illetve a csőszakasznak is van hőtágulása, illetve némi rugalmassága. Szerintem simán lehet 10bárt csinálni így. :-)
szerintem a szivattyú direktbe megy és jobban megnézve a képet a "szaki"ráadásul a termosztátot a visszára rakta,úgyhogy el lehet gondolkodni,hogy milyen szekunder megy a padlóra,még ha az 30 fokra van beállítva!Amúgy meg extraként ráadásul a hőcserélőt egyenáramba kötötte így a hatásfoka sem az igazi!(szakmunkásképző 3. osztályában tanítják,lehet hiányzott a szaki:))).Szerinted a padlót milyen csővel fűzte le? Úgy látom ugyanolyannal,mint a radiátorost.
szerintem aszivattyú direktbe megy és jobban megnézve a képet a "szaki"ráadásul a termosztátot a visszára rakta,úgyhogy el lehet gondolkodni,hogy milyen szekunder megy a padlóra,még ha az 30 fokra van beállítva!Amúgy meg extraként ráadásul a hőcserélőt egyenáramba kötötte így a hatásfoka sem az igazi!(szakmunkásképző 3. osztályában tanítják,lehet hiányzott a szaki:))).Szerinted a padlót milyen csővel fűzte le? Úgy látom ugyanolyannal,mint a radiátorost.
Ha az olcsóság lenne a lényeg, akkor ~14E az automata keverőszelep + még ~4-5E Ft-os csőtermosztát és egyből nagyságrendekkel jobb PF-et dob össze, mint ez.
Én inkább arra tippelnék, hogy kb. fogalma sincs, hogy mit miért csinált, csak hallot dolgokról mint újdonság és beépítette!
10 felett, de inkább 15 környékén kezd alakot változtatni a rézcső, de a leggagyibb idomokra is 10bar van ráírva és az nem a robbanási nyomásuk, hanem a maximális üzemi. :D
Szerintem akkor ilyen 4bar környékén ne rémisztgessük a jónépet, hogy felrobban a ház! :)
"Nekem most megy vagy 32-34C-on és bőven sok is, mert kb. pont hőgutát kapsz olyan meleg van így is"
Miért nem kapcsolod ki? Vagy félsz, hogy megharagszik az időjáráskövető szabályzó, ha beleszólsz a működésébe? :-) Amúgy pont egy mérnöktől nem várnám, hogy belenyugszik abba, hogy hőgutát kap a saját házában, ráadásul fűtési szezonban, amikor nem hűteni kell az elkerülése érdekében, csak lekapcsolni.
De most komolyan. Ez csak amolyan önfényezés volt, vagy tényleg nem tudsz mit kezdeni a túlfűtéssel?
Csak azért kérdezem, mert nálam is ekörül van az előremenő, illetve a padlóba csak 30-at engedek, de ott van a prüttyprütty Rev24, ami lekapcsolja a kazánt, mielőtt túl meleg lenne bent. Ha nem tenné, én is hőgutát kapnék...
"De itt most nem is ez a fő probléma, hanem az, hogy szétdurran a padlókör"
Nem kell rémisztgetni!
Sacc/kb a rendszer leggyengébb elemének is 10Bar, amit elbír! Nagyon messze van az még a "szétdurran a padlókör"-től. :D Nem azt mondom, hogy jó ez így, tágulási nélkül, de nem is kell egy katasztrófát jövendőlni. :D Nem Ámerikában vagyunk.
"lehet hogy úgy gondolta a szaki, hogy a termofejjel beállítja a hőcserélő szekunder körét, aztán jolvan. "
1db termofejet sem látok a képen. :D
"de nem lett volna egyszerűbb, olcsóbb fehér csövekkel megoldani? "
Nembiztos, mert az idomok drágábbak, meg az "olcsóbb fehér csövek"-ből léteznek 6-7barosak is mig a rézcső 10-15 bar felett kezd púposodni csak.
"és a csap kinyitásával még működik is (de akkor minek a csap?)"
Nem kell felakadni ezen a csapon. Az kivételesen pont jó, ahogy van. Az csak a PF kör töltésére szolgál. Az megint egy másik kérdés, hogy nincs tágulási, meg biztonsági és üritő a PF körben. :D
"Nekem az furcsa, hogy félig ilyen, félig olyan rendszer, van hőcserélő, de nincs tágulási, és a csap kinyitásával még működik is (de akkor minek a csap?)... és évekig fog ilyet gyártani a szakember. :-("
Majdnem jól látod a dolgokat. A szaki évek óta gyártja ennek a típusnak az elődjeit, és ez már majdnem kiforrot kapcsolás. Ha ez ilyen akkor képzeld a többit. A kapcsolás kétségtelen előnye a túlfűtésre való hajlam. Ez vitathatatlan. Enginer rosszul látja a dolgokat. A szakinknak sikerült eljutni odáig, hogy fűt és szerintem ebben sok munkát fektetett. Az hogy takarékos legyen az nagyon messze van, szerintem korai lenne még ilyet követelni, bár a pénz felvette a produktumért, és a tulaj meg erre ácsinózik.
Ötletes példa arra, hogyan lehet megspórolni a tágulási tartályt és a biztosnsági szelepet. Ez az összeköttetés jó dolog, viszont vigyázni kell, mert ha elzárod a csapot akkor a táguló víz valamit szét fog nyomni. Ezt hívják roncsolásos anyagvizságatnak, ha jól emlékszem, de azt gondolm, hogy itt nem ez a cél. Ha a két rendszert összekötötte akkor minek a hőcserélő? A secunder körben lévő szeleppel is meg tudta volna oldani a keverést egy befecskendező kapcsolással, és akkor nem is akar szétpukkani a padlófűtési kör. Így a hőcserélő árát nyugodtan elihattuk volna, és a következő munkáját a kocsma asztalon lerajzoltuk volna egy szalvétára, hogy holnap is legyen miből inni.
"Nekem az furcsa, hogy félig ilyen, félig olyan rendszer, van hőcserélő, de nincs tágulási, és a csap kinyitásával még működik is (de akkor minek a csap?)... és évekig fog ilyet gyártani a szakember. :-("
Majdnem jól látod a dolgokat. A szaki évek óta gyártja ennek a típusnak az elődjeit, és ez már majdnem kiforrot kapcsolás. Ha ez ilyen akkor képzeld a többit. A kapcsolás kétségtelen előnye a túlfűtésre való hajlam. Ez vitathatatlan. Enginer rosszul látja a dolgokat. A szakinknak sikerült eljutni odáig, hogy fűt és szerintem ebben sok munkát fektetett. Az hogy takarékos legyen az nagyon messze van, szerintem korai lenne még ilyet követelni, bár a pénz felvette a produktumért, és a tulaj meg erre ácsinózik.
Ötletes példa arra, hogyan lehet megspórolni a tágulási tartályt és a biztosnsági szelepet. Ez az összeköttetés jó dolog, viszont vigyázni kell, mert ha elzárod a csapot akkor a táguló víz valamit szét fog nyomni. Ezt hívják roncsolásos anyagvizságatnak, ha jól emlékszem, de azt gondolm, hogy itt nem ez a cél. Ha a két rendszert összekötötte akkor minek a hőcserélő? A secunder körben lévő szeleppel is meg tudta volna oldani a keverést egy befecskendező kapcsolással, és akkor nem is akar szétpukkani a padlófűtési kör. Így a hőcserélő árát nyugodtan elihattuk volna, és a következő munkáját a kocsma asztalon lerajzoltuk volna egy szalvétára, hogy holnap is legyen miből inni.
2001-ben vettem egy Vaillant kazant, 5 evesen elromlott a valtoszelep, 35000Ft. kicsereltek, utana se lett tokeletes gyakran sz@rakodott, melegviz csak akkor volt, ha feltekertuk a termosztatot es hasonlok... most pedig, eg a piros lampa es semmi. se futes se melegviz, semmilyen hang sem jon ki a torkan. a szerelo, aki csutortokon jon, azt mondta a telefonba, hogy lehet hogy alaplap es az 55000nel kezdodik.
szerintetek hol a hatar egy ilyen regi sz@arnal, mennyit erdemes meg rakolteni? amugy is a t.. televan mar vele, es legszivesebben kidobnam az ablakon, ha tudnam hogy nem jar arra senki. annak idejen azt mondtak vegyek vaillantot, mert az mennyivel jobb mint a beretta. hat nem tudom, lehet hogy maximalista vagyok, de se a valtoszelep se az elektronika meghibasodasat nem tudom elfogadni ilyen idotavon, foleg egy magat igenyesnek beallito cegtol.
szoval most azon gondolkozom, hogy veszek inkabb egy uj, de gagyinak beallitott kazant, annyit meg az is kibir, vagy ha szerencsem van garancia alatt romlik el. mert ezt a vaillantot, ha meg is javitjak 55ert, az tuti hogy nem telik el 3 ev es megint rakoltok egy 50est. ahol egyszer elromlik a teljes elektronika, ott akar naponta is elromolhat, vagy nem?
Az odáig OK, hogy amikor a szekunder oldal eléri a mondjuk 50C-ot (bár én ezt is baromságnak tartom! Nekem most megy vagy 32-34C-on és bőven sok is, mert kb. pont hőgutát kapsz olyan meleg van így is!) lekapcsolja a hőcserélőt, de a PF szivattyúját is lekapcsolja.
Ez így szerintem nem jó. Primer oldalra egy termoszelep, szivattyúnak meg egy csőtermosztát, aztán mehet is. :D