Keresés

Részletes keresés

nixon70 Creative Commons License 2009.11.24 0 0 40627
szerintem aszivattyú direktbe megy és jobban megnézve a képet a "szaki"ráadásul a termosztátot a visszára rakta,úgyhogy el lehet gondolkodni,hogy milyen szekunder megy a padlóra,még ha az 30 fokra van beállítva!Amúgy meg extraként ráadásul a hőcserélőt egyenáramba kötötte így a hatásfoka sem az igazi!(szakmunkásképző 3. osztályában tanítják,lehet hiányzott a szaki:))).Szerinted a padlót milyen csővel fűzte le? Úgy látom ugyanolyannal,mint a radiátorost.
Előzmény: enginer (40615)
NRZ Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40626
Értem.
Akkor nem kell a tágulási, úgyis bírja. Szmájlit nem rakok.
Előzmény: enginer (40624)
enginer Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40625
Ha az olcsóság lenne a lényeg, akkor ~14E az automata keverőszelep + még ~4-5E Ft-os csőtermosztát és egyből nagyságrendekkel jobb PF-et dob össze, mint ez.

Én inkább arra tippelnék, hogy kb. fogalma sincs, hogy mit miért csinált, csak hallot dolgokról mint újdonság és beépítette!
Előzmény: Wattocsak (40619)
enginer Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40624
"kiakad a mutató, ami 4 bar-os lehet."

10 felett, de inkább 15 környékén kezd alakot változtatni a rézcső, de a leggagyibb idomokra is 10bar van ráírva és az nem a robbanási nyomásuk, hanem a maximális üzemi. :D

Szerintem akkor ilyen 4bar környékén ne rémisztgessük a jónépet, hogy felrobban a ház! :)
Előzmény: NRZ (40621)
enginer Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40623
Nem önfényezésből, hanem azért írtam, hogy még a harmincpárfok is hőgutát tud fűteni, mig mások 50C-al fűtenek a padlóban.
Előzmény: HegyenVolgyon (40622)
HegyenVolgyon Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40622
"Nekem most megy vagy 32-34C-on és bőven sok is, mert kb. pont hőgutát kapsz olyan meleg van így is"


Miért nem kapcsolod ki? Vagy félsz, hogy megharagszik az időjáráskövető szabályzó, ha beleszólsz a működésébe? :-)
Amúgy pont egy mérnöktől nem várnám, hogy belenyugszik abba, hogy hőgutát kap a saját házában, ráadásul fűtési szezonban, amikor nem hűteni kell az elkerülése érdekében, csak lekapcsolni.

De most komolyan. Ez csak amolyan önfényezés volt, vagy tényleg nem tudsz mit kezdeni a túlfűtéssel?

Csak azért kérdezem, mert nálam is ekörül van az előremenő, illetve a padlóba csak 30-at engedek, de ott van a prüttyprütty Rev24, ami lekapcsolja a kazánt, mielőtt túl meleg lenne bent. Ha nem tenné, én is hőgutát kapnék...
Előzmény: enginer (40616)
NRZ Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40621
Nagyon messze van az még a "szétdurran a padlókör"-től. :D

Szerinted mennyire mehet fel benne a nyomás? Azt írta, hogy 5 perc után kiakad a mutató, ami 4 bar-os lehet.
Előzmény: enginer (40620)
enginer Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40620
"De itt most nem is ez a fő probléma, hanem az, hogy szétdurran a padlókör"

Nem kell rémisztgetni!

Sacc/kb a rendszer leggyengébb elemének is 10Bar, amit elbír!
Nagyon messze van az még a "szétdurran a padlókör"-től. :D
Nem azt mondom, hogy jó ez így, tágulási nélkül, de nem is kell egy katasztrófát jövendőlni. :D Nem Ámerikában vagyunk.

"lehet hogy úgy gondolta a szaki, hogy a termofejjel beállítja a hőcserélő szekunder körét, aztán jolvan. "

1db termofejet sem látok a képen. :D

"de nem lett volna egyszerűbb, olcsóbb fehér csövekkel megoldani? "

Nembiztos, mert az idomok drágábbak, meg az "olcsóbb fehér csövek"-ből léteznek 6-7barosak is mig a rézcső 10-15 bar felett kezd púposodni csak.

"és a csap kinyitásával még működik is (de akkor minek a csap?)"

Nem kell felakadni ezen a csapon.
Az kivételesen pont jó, ahogy van.
Az csak a PF kör töltésére szolgál.
Az megint egy másik kérdés, hogy nincs tágulási, meg biztonsági és üritő a PF körben. :D
Előzmény: B-road (40611)
Wattocsak Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40619
"Nekem az furcsa, hogy félig ilyen, félig olyan rendszer, van hőcserélő, de nincs tágulási, és a csap kinyitásával még működik is (de akkor minek a csap?)... és évekig fog ilyet gyártani a szakember. :-("

Majdnem jól látod a dolgokat. A szaki évek óta gyártja ennek a típusnak az elődjeit, és ez már majdnem kiforrot kapcsolás. Ha ez ilyen akkor képzeld a többit. A kapcsolás kétségtelen előnye a túlfűtésre való hajlam. Ez vitathatatlan.
Enginer rosszul látja a dolgokat. A szakinknak sikerült eljutni odáig, hogy fűt és szerintem ebben sok munkát fektetett. Az hogy takarékos legyen az nagyon messze van, szerintem korai lenne még ilyet követelni, bár a pénz felvette a produktumért, és a tulaj meg erre ácsinózik.

Ötletes példa arra, hogyan lehet megspórolni a tágulási tartályt és a biztosnsági szelepet. Ez az összeköttetés jó dolog, viszont vigyázni kell, mert ha elzárod a csapot akkor a táguló víz valamit szét fog nyomni. Ezt hívják roncsolásos anyagvizságatnak, ha jól emlékszem, de azt gondolm, hogy itt nem ez a cél.
Ha a két rendszert összekötötte akkor minek a hőcserélő? A secunder körben lévő szeleppel is meg tudta volna oldani a keverést egy befecskendező kapcsolással, és akkor nem is akar szétpukkani a padlófűtési kör.
Így a hőcserélő árát nyugodtan elihattuk volna, és a következő munkáját a kocsma asztalon lerajzoltuk volna egy szalvétára, hogy holnap is legyen miből inni.
Előzmény: B-road (40611)
Wattocsak Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40618

"Nekem az furcsa, hogy félig ilyen, félig olyan rendszer, van hőcserélő, de nincs tágulási, és a csap kinyitásával még működik is (de akkor minek a csap?)... és évekig fog ilyet gyártani a szakember. :-("

Majdnem jól látod a dolgokat. A szaki évek óta gyártja ennek a típusnak az elődjeit, és ez már majdnem kiforrot kapcsolás. Ha ez ilyen akkor képzeld a többit. A kapcsolás kétségtelen előnye a túlfűtésre való hajlam. Ez vitathatatlan.
Enginer rosszul látja a dolgokat. A szakinknak sikerült eljutni odáig, hogy fűt és szerintem ebben sok munkát fektetett. Az hogy takarékos legyen az nagyon messze van, szerintem korai lenne még ilyet követelni, bár a pénz felvette a produktumért, és a tulaj meg erre ácsinózik.

Ötletes példa arra, hogyan lehet megspórolni a tágulási tartályt és a biztosnsági szelepet. Ez az összeköttetés jó dolog, viszont vigyázni kell, mert ha elzárod a csapot akkor a táguló víz valamit szét fog nyomni. Ezt hívják roncsolásos anyagvizságatnak, ha jól emlékszem, de azt gondolm, hogy itt nem ez a cél.
Ha a két rendszert összekötötte akkor minek a hőcserélő? A secunder körben lévő szeleppel is meg tudta volna oldani a keverést egy befecskendező kapcsolással, és akkor nem is akar szétpukkani a padlófűtési kör.
Így a hőcserélő árát nyugodtan elihattuk volna, és a következő munkáját a kocsma asztalon lerajzoltuk volna egy szalvétára, hogy holnap is legyen miből inni.
Előzmény: B-road (40611)
sujgojo Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40617
2001-ben vettem egy Vaillant kazant, 5 evesen elromlott a valtoszelep, 35000Ft. kicsereltek, utana se lett tokeletes gyakran sz@rakodott, melegviz csak akkor volt, ha feltekertuk a termosztatot es hasonlok... most pedig, eg a piros lampa es semmi. se futes se melegviz, semmilyen hang sem jon ki a torkan. a szerelo, aki csutortokon jon, azt mondta a telefonba, hogy lehet hogy alaplap es az 55000nel kezdodik.

szerintetek hol a hatar egy ilyen regi sz@arnal, mennyit erdemes meg rakolteni? amugy is a t.. televan mar vele, es legszivesebben kidobnam az ablakon, ha tudnam hogy nem jar arra senki.
annak idejen azt mondtak vegyek vaillantot, mert az mennyivel jobb mint a beretta. hat nem tudom, lehet hogy maximalista vagyok, de se a valtoszelep se az elektronika meghibasodasat nem tudom elfogadni ilyen idotavon, foleg egy magat igenyesnek beallito cegtol.

szoval most azon gondolkozom, hogy veszek inkabb egy uj, de gagyinak beallitott kazant, annyit meg az is kibir, vagy ha szerencsem van garancia alatt romlik el. mert ezt a vaillantot, ha meg is javitjak 55ert, az tuti hogy nem telik el 3 ev es megint rakoltok egy 50est. ahol egyszer elromlik a teljes elektronika, ott akar naponta is elromolhat, vagy nem?
enginer Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40616
Az odáig OK, hogy amikor a szekunder oldal eléri a mondjuk 50C-ot (bár én ezt is baromságnak tartom! Nekem most megy vagy 32-34C-on és bőven sok is, mert kb. pont hőgutát kapsz olyan meleg van így is!) lekapcsolja a hőcserélőt, de a PF szivattyúját is lekapcsolja.

Ez így szerintem nem jó.
Primer oldalra egy termoszelep, szivattyúnak meg egy csőtermosztát, aztán mehet is. :D
Előzmény: nixon70 (40613)
enginer Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40615
Nem sokat látni a képen, de kb. van ott egy szelep a primer oldalon, ami a szekunder oldalról van vezérelve, meg a szivattyú is arról kapja a "vezérlést".

Szerintem ez így (messze) nem a legjobb megoldás.
Előzmény: nixon70 (40613)
nixon70 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40614
Tényleg kicsi a kép,lehetne nagyobb felbontású!
nixon70 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40613
A csőtermosztátos szelep nem engedi feljebb az előremenőt 50 foknál
Előzmény: enginer (40609)
nixon70 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40612
igen!Legteleníts le minél hamarabb!
Előzmény: zbzbzb (40604)
B-road Creative Commons License 2009.11.23 0 0 40611

Lehet hogy van egy termo-kapcsoló ami lekapcsolja a szivattyút, csak nem látszik.

De itt most nem is ez a fő probléma, hanem az, hogy szétdurran a padlókör.

 

A szabályzást lehet hogy úgy gondolta a szaki, hogy a termofejjel beállítja a hőcserélő szekunder körét, aztán jolvan. A szivattyú pörög, a padló fűt, az osztón meg elosztja a tömegáramokat...

Nekem az furcsa, hogy félig ilyen, félig olyan rendszer, van hőcserélő, de nincs tágulási, és a csap kinyitásával még működik is (de akkor minek a csap?)... és évekig fog ilyet gyártani a szakember. :-(

 

Meg mennyi réz, mennyi forrasztás... Bár mondom én inkább műkedvelő megrendelő kategóriába tartozom, de nem lett volna egyszerűbb, olcsóbb fehér csövekkel megoldani? (najó, lehet hogy nem, a sok elágazás, idom miatt, meg gondolom így alapból van tartása, nem kell a csöveket hajlítgatni..)

Előzmény: enginer (40609)
Wattocsak Creative Commons License 2009.11.22 0 0 40610
A kép jó eséllyel bekerülhet a VGF újság mekk mester rovatába.
A kék gömbcsap nyitvatartása csak segít a rendszeren a két kör így egy nyomástartással rendelkezik. A szivattyúk összedolgozása egy vezetéken nem lehetséges.
A padlófűtés szabályzására van valami fehér dobozka van ott amit nem tudok felismerni. Ha az az. Remélem az. :-)
Előzmény: nixon70 (40603)
enginer Creative Commons License 2009.11.22 0 0 40609
"padlóba tartós hideg esetén 50 foknál magasabb hőfokú víz kerülhet!"

Én speciel most sem látok semmi olyat a képen ami meggátolná, hogy 50 foknál magasabb hőfokú víz kerülhessen a padlófűtésbe. :D

Jó lenne egy nagyobb felbontású kép.
Előzmény: nixon70 (40603)
NRZ Creative Commons License 2009.11.22 0 0 40608
Szívesen.
stevemegane Creative Commons License 2009.11.22 0 0 40607
Köszi a segítséget.
Előzmény: NRZ (40606)
NRZ Creative Commons License 2009.11.22 0 0 40606
Előzmény: stevemegane (40605)
stevemegane Creative Commons License 2009.11.22 0 0 40605
Sziasztok!

Sgítségre lenne szükségem.

A lakásban a régi Radar típusú alumínium radiátorokat szeretném lecserélni új lapradiátorokra, de nem tudom mekkorát vegyek, hogy a teljesítményük egyezzen a régiekével?
Tud valaki segíteni, hogy a 600mm magas Radar radiátorok teljesítménye mekkora?

A jelenleg beépített radiátorok mérete:
600mm-es magasság, 1/2"-os csőcsatlakozás
- 4 tagú
- 5 tagú
- 6 tagú
- 10 tagú

Köszi.
zbzbzb Creative Commons License 2009.11.21 0 0 40604
szia!

nálam is új a rendszer, és néha "csörög" a kazánban a szivattyú - ilyenkor lehet, hogy kavitál?
van olyan radiátorom, ami nem teljesen légmentes, csak még nem volt időm kiengedni belőle a levegőt.
ki fogom nyírni a szivattyút rövid úton?
Előzmény: nixon70 (40600)
nixon70 Creative Commons License 2009.11.21 0 0 40603
Az a gömbcsap a padló töltésére szolgál,ha üzem közben nyitva van nem szerencsés: 1.a kazán és a padló szivattyúja egymás ellen dolgozhat(a radiátoros körön nem lesz vízmennyiség)2.a padlóba tartós hideg esetén 50 foknál magasabb hőfokú víz kerülhet!
Előzmény: B-road (40602)
B-road Creative Commons License 2009.11.20 0 0 40602

És ha csak kinyitja a kék gömbcsapot?

Az összeköti a kazánkört, a padlókörrel nem?

 

Csak laikuskent kérdezem.

Előzmény: nixon70 (40600)
sks2 Creative Commons License 2009.11.20 0 0 40601
Aha értem,igy már kicsit más a helyzet!:)
Be kell épiteni a tágtartályt és probléma megoldva!

Előzmény: NRZ (40599)
nixon70 Creative Commons License 2009.11.20 0 0 40600
a víz alacsony nyomáson,vagy kis hozzáfolyásnál "kavitálni" fog,azaz kis buborékok keletkeznek a szivattyúházban,ez zajjal jár és hazavágja a szivattyúlapátot!Tetess be a "szakival"egy 10l-es tágtartályt 1bar előnyomással és a biztonsági szelepet se felejtse ki-))!
Előzmény: somi55 (40595)
NRZ Creative Commons License 2009.11.20 0 0 40599
A kazánban jó a nyomás! A padlókör le van választva róla egy hőcserélővel, külön tágulási kellene, ami nincs a rendszerben.
Előzmény: sks2 (40598)
sks2 Creative Commons License 2009.11.20 0 0 40598
SOMI 55!

Nem biztos hogy a rendszerben van a hiba!
A készülékben hátul van egy gyári 7literes kiegyenlitötartály!
A szivattyuház és a tágtartály között van egy 10-15cm-es flexicsö,az a flexicsö megtud törni(gyárilag hibás) és nemengedi eljutni a fütésivizet a tartályba,ezáltal megnö a nyomás!
Ha a készülék hivatalosan nem lett üzembehelyezve ezt kellene ellenörizni és a tartályban a nyomást is!(0.8-1bar az ideális)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!