Keresés

Részletes keresés

Macika Creative Commons License 2012.02.23 0 0 22506

a térfigyelő kamerák alapján érdekes módon ilyenkor nem büntették meg...

 

Megjegyzem, te szoktad kérni, hogy ehhez hasonló állításaimra írjak valami linket (ami hivatalosan bizonyítja az állításomat).

Gondolom, ha ezt most én fogom kérni tőled, akkor szép nagy kibúvót fogunk olvasni mindannyian.

Esetleg egy visszatámadást valami módon?

Netalán egy terelést más téma felé?

Előzmény: Törölt nick (22504)
Macika Creative Commons License 2012.02.23 0 0 22505

Ez annyira ultraprimitív hozzáállás (nem a tiéd, az újságíróké).

Valahol meg kell próbálni támadni minden rendőrt, hátha az lesz az eredménye, hog ysikerül még nagyobb közlekedési anarchiát csinálni...

Még hozzá lehetett volan tenni, hogy:

"Sőt lehet, hogy otthon a WC-n ülve az orrát is túrja!!"

És ez mindenkire ráhúzható, mert ha valaki kiéri magának, akkor már lehet is mondani, hog ynem zörög a haraszt, ha.

Ha pedig szó nélkül hagyja, akkor beismerte...

Úgy ki van ez találva.

 

Csak az a baj, hogy e mögött lehet látni az indítékokat is...
Jó, hogy megtaláltál egy 5 éves történetet, úgy látszik, nincs elég friss történés, amivel lehetne savazni a rendőrséget, vissza kell nyúlni a régmúltba... :) 

Előzmény: Törölt nick (22504)
BoGar Creative Commons License 2012.02.23 0 0 22503

Ha jól tudom, Garamvölgyinek hívják.

Előzmény: Törölt nick (22500)
Byk001 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 22502

Ráadásul, aki Ámerikába megy, jó eséllyel ennyit azért tud angolul. De hány német, olasz, török vagy ukrán értené meg, hogy "Jobbra bekanyarodni tilos"? :)

Szóval azért nyelvi akadályok bőven lennének Európában. Egyszerűbb nemzetközileg elfogadott jelzéseket használni.

Előzmény: Macika (22494)
Macika Creative Commons License 2012.02.23 0 0 22501

Amennyiben el tudtad VOLNA kerülni a gázolást, de nem tetted, akkor igen, egyértelműen te vagy a hibás, ebbe épeszű ember nem köt bele.

Előzmény: Törölt nick (22500)
BoGar Creative Commons License 2012.02.23 0 0 22499

Egyébként kiváncsi lennék, melyik hülye találta ki az új "Mindenki gyalogosnak születik" kampányt. Jó lenne, ha most már a gyalogosokat is megrendszabályoznák, nem hogy még fals infókkal támogatják is őket! (Minap a rendőrség szóvivője bátorkodta az nyilatkozni, hogy a zebrán elgázolt gyalogosnak van igaza, az autós a hibás minden esetben. Hogy mer ilyet kimondani?! Azért ez így, ebben a formában nem állja meg a helyét, mert a lámpás zebráról nem nyilatkozik.) Valamelyik nap a nagykörút Podmanicky utca sarkánál a gyalogosok tömegekbe verődve mentek át a piros lámpán a zebrán. A troli ment keresztbe én a mellette lévő sávban, kicsit lemaradva, és látom, hoyg ezek az eszementek körültekintés nélkül mennek át, futkároznak a busz elől, amikor az ráfeküdt a dudára. Kedden meg a Keletinél, a Kerepesi úton flangáltak át a pirosba, a hülya autós pedig megállt, amikor neki van zöldje és szótlanul megvárta, míg átkelnek az egyáltalán nem siető gyalogosok, akik valószínűleg a 24-es villamoshoz tartanak. És ezek után hallom, hogy több felszíni átkelési lehetőséget akarnak a gyalogosok részére. Hát ha így haladunk, elég érdekes helyzet lesz.

BoGar Creative Commons License 2012.02.23 0 0 22498

Megállításnál kisebb sebességtúllépés esetén is büntethetnek, helyszíni bírság van, ergó több pénz folyik be.

Előzmény: M.Sanyi (22496)
BoGar Creative Commons License 2012.02.23 0 0 22497

Jó lenne, ha az oktatók, és a rendőrök több figyelmet szentelnének ennek az ügynek. Amíg a magyar ember fejében az van, hogy "én, én, én", addig nem nagyon lesz változás. Akkor is bemegy a kereszteződésbe, ha a fene fenét eszik is, mert nem akar még egy lámpaváltást kivárni, inkább elállja a keresztező út forgalmát.

Előzmény: BringasLevy (22491)
M.Sanyi Creative Commons License 2012.02.23 0 0 22496

Mellesleg tegnap a Harmat utcában megállításos mérés volt.

Csak pillogtam.

M.Sanyi Creative Commons License 2012.02.23 0 0 22495

"Tipikus hülyeség. Ha egy szabályt nem tudnak kellően betartatni, akkor a szabályon szigorítanak és nem betartatáson. Nem tudom, hogy milyen pedagógiai módszer ez, de én csak röhögök az ilyen gyakorlaton.  "

 

Általában hülyeségeket írsz, de ez előtt meg kell hajolnom.  :))

Előzmény: BringasLevy (22491)
Macika Creative Commons License 2012.02.23 0 0 22494

Ne haragudj, hogy vitatkozom Veled!

 

De, egy tábla értelmét felfogni SOKKAL rövidebb idő, egyetlen szempillantás (még akár a perspektivikus látással is a speciális alakú tábláknak köszönhetően), mint végigolvasni pár szót, egy rövidebb mondatot.

Nem véletlen, hogy kialakultak a KRESZ piktogramjai. Hidd el.

 

Az amerikai "norma" nem azért jó, nem azért működik, mert logikus, gyakorlatias, hanem mert ott szinte mindenki elfogadja a játékszabályokat és FÉLIK a rendőrt.

Előzmény: Pitrinkó (22493)
Pitrinkó Creative Commons License 2012.02.23 0 0 22493

Látjátok, amcsiknél eccerűbb.

Ott pl az államok többségében piros lámpánál szabad jobbra fordulni, ha nincs forgalom (tök jó amugy)

 

Ahol nem szabad, nem vacakolnak piros, kék, lila, akármi táblákkal - viszont van egy fehér alapon fekete betűkkel tábla: NO RIGHT TURN  ON RED.

 

Feltételezik, mindenki tud olvasni, legalább ennyit. (bár lehet lassan Kaliforniában ki kéne irni spanyolul)

 

Ugyanez, ha amugy lehetne balra fordulni, de megfordulni nem, semmi nyil meg hulyeség - tábla feketén fehér alapon - NO U TURN.

 

Zebra - - ami ott nem zebra amugy - előrejelzése, nem tábla, hanem utburkolaton jelek: PED XING. (pedestrian crossing)

 

 

Gyakorlatias népek. Olvasni azért ennyit mindenki elvárhatóan tud.

Előzmény: BoGar (22490)
Macika Creative Commons License 2012.02.23 0 0 22492

Ha egy szabályt nem tudnak kellően betartatni, akkor a szabályon szigorítanak és nem betartatáson.

 

Ezt hányszor írtam le én is...

EZ az igazi hungarikum...

 

Folyamatosan szigorítják, növelik a büntetést, hátha majd egyre többen ijednek meg a kilátásba helyezett (de igazából nagyon ritka) szankcióktól.

 

Az eredményt meg látjuk...

Előzmény: BringasLevy (22491)
BringasLevy Creative Commons License 2012.02.22 0 0 22491

Ez így van. Csak az a baj, hogy a közlekedés szervezők meg a szabály átfogalmazók lenevelik erről a gondolkodásról. Nézdd csak meg a kereszteződéseket. 

 

A KRESZ alapból valahogy úgy fogalmaz, hogy csak akkor lehet behajtani egy kereszteződésbe, ha azt el itudod hagyni. Ezzel akadályozná meg a szabály alkotója, hogy a keresztező út forgalmát elállja a feltorlódott sór.

 

Vagyis a szabályok szerint nem lehet beragadni szabályosan egy keresztezősbe.

 

Erre pár elme bajnok, kitalálta a sárga csíkozott kereszteződést, ahol nagyon nem szabad beragadni.

 

De ez csak egy példa a kicsit tilos - nagyon tilos gyakorlatásra. Bár szabály szerint már eleve tilos valami, pár okos kitalálja, hogy bizonyos esetekben nagyon tilos. Jogilag, logikailag nehéz értelmezni, de elég ahhoz, hogy az egyszeri ember agyában átminősítse a tilos fogalmát kicsit tilos és nagyon tilos fogalommá. Innen csak lépés, hogy a nagyon tilos sem adszolút tilos... :-)

 

Tipikus hülyeség. Ha egy szabályt nem tudnak kellően betartatni, akkor a szabályon szigorítanak és nem betartatáson. Nem tudom, hogy milyen pedagógiai módszer ez, de én csak röhögök az ilyen gyakorlaton.  

Előzmény: Macika (22488)
BoGar Creative Commons License 2012.02.22 0 0 22490

Szerintem meg teljesen mindegy a szín. A táblák azért vannak, hogy észrevegyük, felfogjuk őket. Aki nem veszi észre a kéket, az a piros karikát sem fogja. Aki nem érti a kék alapon fehér nyíl táblát, az fehér alapon piros karika áthúzva táblát sem fogja annyira. Hiába lovagoltok színeken, aki az egyiket nem képes felfogni, megérteni, annak nem való az autóvezetés!

Előzmény: Byk001 (22485)
Macika Creative Commons License 2012.02.22 0 0 22489

És ha már észrevetted, akkor igenis játszik az, amit gyerekkorunk óta sulykolnak belénk (és mi is a gyerekekbe), hogy a "piros-tilos".

 

És a kötelezőt milyen színnel azonosítják a gyermekmondókában?

 

Semmilyennel???

 

Na, itt a baj!!!

Előzmény: Byk001 (22485)
Macika Creative Commons License 2012.02.22 0 0 22488

Szerintem ez beleduma.

Amikor először ültél le KRESZ-ből vizsgázni, tudtad, hogy mik a szabályok, mik azok, amiket be KELL tartani.

 

Nincs a KRESZ-ben kicsit tilos/nagyon tilos, kicsit kötelező/nagyon kötelező dolog

Csak tilos vagy kötelező.

Ennyi.

 

A többi sima maszatolás, bepróbálkozás a felelősség megúszására.

 

Szerintem...

Előzmény: nopánick (22483)
Macika Creative Commons License 2012.02.22 0 0 22487

OK :)

 

Ha végigolvasod még egyszer, nem komolyan gondoltam, azt hittem ez lejött az írásomból. Cinikus volt, na...

Előzmény: Byk001 (22482)
Macika Creative Commons License 2012.02.22 0 0 22486

Sajnos jogos. Elég, ha egyvalaki nem veszi észre az elhúzást (ráadásul sok elhúzásnál hiányzik a logika is meglehetősen, lásd Nyugati tér előtt a Sz. István körút a Nagy Ignác/Visegrádinál a Nyugai Pu. felé, Rákóczi út a Berzsenyinél a Keleti felé, stb...)

Előzmény: nopánick (22480)
Byk001 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 22485

Az a "kis" piros sokkal figyelemfelkeltőbb, mint az a sok kék.

Akik megtervezték  táblákat, nyilván tudják ezt, és ezért is nem lett a piros az alapszín. Annyi bőven elég a figyelemfelkeltéshez, amennyi van. Ráadásul a fehér alapon fekete jelzés maga is észrevehetőbb, mint a kék alapon fehér, már csak a nagyobb kontraszt miatt is.

 

És ha már észrevetted, akkor igenis játszik az, amit gyerekkorunk óta sulykolnak belénk (és mi is a gyerekekbe), hogy a "piros-tilos".

Előzmény: BoGar (22484)
BoGar Creative Commons License 2012.02.22 0 0 22484
Na de ha az egyik tábla alapszíne kék, a másiké meg fehér, akkor nem tudom miről beszélsz. Ha tök piros lenne a tábla, elfogadnám az érvelésed, de így nagyon nem állja meg a helyét,amit mondasz.
Előzmény: nopánick (22483)
nopánick Creative Commons License 2012.02.22 0 0 22483

Nem  a meglátás a gond, hanem a döntésre gyakorolt hatás.

 

Egy szaros kék tábla kevésbé fontos, mint

a piros>>tilos logika, ami már beégett az agyunkba.

 

Lassan evoluciós szinten is  :-)

Szóval a jobbra tilos szerintem sokkal erősebb inger

a nem telejsen koncentráló sofőrnek is,  mint

egy veszélyt nem kommunikáló kék-fehér nyílas tábla.

 

Azaz kisebb eséllyel "feldekezik meg" egy általa látott piros-tilos

tábláról dekoncentráltan is, mint egy kék-fehéről...

Előzmény: BoGar (22481)
Byk001 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 22482

Tudom, hogy idézted (ráadásul, velem ellentétben pontosan). Azért írtam azt, mert az a fogalom volt az, ami jelezte azt a tevékenységet, amiről eltérő a véleményünk.

 

Az én hozzászólásaimba ne láss bele támadást, még ha esetleg más véleményt is képviselek. Tudom, nem könnyű, mert elég gyakran repkednek a személyeskedések meg az indulatok, de szerintem azok nem valók ide, igyekszem is kerülni őket.

Előzmény: Macika (22473)
BoGar Creative Commons License 2012.02.22 0 0 22481
Mi is piros a jobbra/bálra kanyarodni is táblán? A köríve! Egy vékony csík. Maga a tábla fehér alapúés abban van egy ív, majd az egész megint áthúzva egy vékony piros vonallal. Ez aztán nagyon piros! Aki a kék táblát nem veszi észre, az ezt sem fogja, es az ilyen ne üljön autóba, ahogy andd írná. :-D
Előzmény: nopánick (22477)
nopánick Creative Commons License 2012.02.22 0 0 22480

Sőt a felfestések zöme esőben sem látszik ...sajnos...

 

Különösen utálom, azt a jó pesti szokást,

ahogy a sávokat össze-vissza húzogatják.

CSAK felfestéssel....

 

Aztán basszák normálisan újra festeni, amikor lekopik.

A hülye ritkán arra járó vagy a magamfajta vidéki meg csak néz,

hogy "na bezmeg most hol-merre is van a sávom ?!"

 

Főleg esőben-sötétben, trutyiban szívás.

Előzmény: Macika (22479)
Macika Creative Commons License 2012.02.21 0 0 22479

Van 1-1, pár m2-es egyenesen mutató nyíl is az aszfalton...

Igaz - már hallom is az érvet - az sűrű hóesésben nem látható :)

Előzmény: nopánick (22477)
Macika Creative Commons License 2012.02.21 0 0 22478

Hányszor láttam ott már én is ilyet.

A másik, amikor az Állatorvosi Egyetemről (István út, a Dohány folytatása) kikanyarodik jobbra az agyatlanja...

És szembe találja magát a trolival... :)))

 

Igaz, hogy bent a sorompónál ott a köthalír balra. Na de ki figyeli azt...

Előzmény: BoGar (22467)
nopánick Creative Commons License 2012.02.21 0 0 22477

Nos, nem vagyok elégedett... bár a szabályozás értelmezhető.

 

Az első táblát ugye bármikor kitakarhatja egy teharautó/busz/furgon.

De, ez kisebb baj, és talán nem is túl gyakori...

 

 

A lámpánál viszont sokkal jobb lett volna egy jobbra kanyarodni tilos tábla!

Mert az egy durvább tiltás, mint amit egy lazább hangulatú kék tábla sugall.

 

A kék tábla hamarabb csábít egy kis szabály szegésre...

Illetve könyebben siklik át rajta a figyelem.

Hisz a semmire sem kötelező tájékoztató táblák is kékek, mégha szögletesek is.

 

Nem véletlen pirosak... a piros táblák!

Előzmény: Macika (22475)
Macika Creative Commons License 2012.02.21 0 0 22476

Így van, szokásos megállító hely a rendőröknek, ott állnak az Amrikai Iskolánál...

Mondjuk én őszintén semmi értelmét nem látom ott a köthalir egyenesnek.

De gyanítom, hogy tehermentesíteni akarják a Wesselényit, a Rákóczira terelve a Duna felé haladni kívánókat.

Előzmény: BoGar (22463)
Macika Creative Commons License 2012.02.21 0 0 22475

Ma jártam arra.
Kérem szépen az Erzsébet körúton a Wesselényi kereszteződés előtt kb. 30-40 méterrel van egy besorolás rendjét jelző tábla, 2 db egyenesen mutató nyíllal.

Akinek ez nem elég, annak a lámpánál van egy köthalir egyenesen tábla.

 

A norc.hu-n itt és itt tekinthető meg mindkettő.

Előzmény: BoGar (22462)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!