Ez annyira ultraprimitív hozzáállás (nem a tiéd, az újságíróké).
Valahol meg kell próbálni támadni minden rendőrt, hátha az lesz az eredménye, hog ysikerül még nagyobb közlekedési anarchiát csinálni...
Még hozzá lehetett volan tenni, hogy:
"Sőt lehet, hogy otthon a WC-n ülve az orrát is túrja!!"
És ez mindenkire ráhúzható, mert ha valaki kiéri magának, akkor már lehet is mondani, hog ynem zörög a haraszt, ha.
Ha pedig szó nélkül hagyja, akkor beismerte...
Úgy ki van ez találva.
Csak az a baj, hogy e mögött lehet látni az indítékokat is... Jó, hogy megtaláltál egy 5 éves történetet, úgy látszik, nincs elég friss történés, amivel lehetne savazni a rendőrséget, vissza kell nyúlni a régmúltba... :)
Ráadásul, aki Ámerikába megy, jó eséllyel ennyit azért tud angolul. De hány német, olasz, török vagy ukrán értené meg, hogy "Jobbra bekanyarodni tilos"? :)
Szóval azért nyelvi akadályok bőven lennének Európában. Egyszerűbb nemzetközileg elfogadott jelzéseket használni.
Egyébként kiváncsi lennék, melyik hülye találta ki az új "Mindenki gyalogosnak születik" kampányt. Jó lenne, ha most már a gyalogosokat is megrendszabályoznák, nem hogy még fals infókkal támogatják is őket! (Minap a rendőrség szóvivője bátorkodta az nyilatkozni, hogy a zebrán elgázolt gyalogosnak van igaza, az autós a hibás minden esetben. Hogy mer ilyet kimondani?! Azért ez így, ebben a formában nem állja meg a helyét, mert a lámpás zebráról nem nyilatkozik.) Valamelyik nap a nagykörút Podmanicky utca sarkánál a gyalogosok tömegekbe verődve mentek át a piros lámpán a zebrán. A troli ment keresztbe én a mellette lévő sávban, kicsit lemaradva, és látom, hoyg ezek az eszementek körültekintés nélkül mennek át, futkároznak a busz elől, amikor az ráfeküdt a dudára. Kedden meg a Keletinél, a Kerepesi úton flangáltak át a pirosba, a hülya autós pedig megállt, amikor neki van zöldje és szótlanul megvárta, míg átkelnek az egyáltalán nem siető gyalogosok, akik valószínűleg a 24-es villamoshoz tartanak. És ezek után hallom, hogy több felszíni átkelési lehetőséget akarnak a gyalogosok részére. Hát ha így haladunk, elég érdekes helyzet lesz.
Jó lenne, ha az oktatók, és a rendőrök több figyelmet szentelnének ennek az ügynek. Amíg a magyar ember fejében az van, hogy "én, én, én", addig nem nagyon lesz változás. Akkor is bemegy a kereszteződésbe, ha a fene fenét eszik is, mert nem akar még egy lámpaváltást kivárni, inkább elállja a keresztező út forgalmát.
"Tipikus hülyeség. Ha egy szabályt nem tudnak kellően betartatni, akkor a szabályon szigorítanak és nem betartatáson. Nem tudom, hogy milyen pedagógiai módszer ez, de én csak röhögök az ilyen gyakorlaton. "
Általában hülyeségeket írsz, de ez előtt meg kell hajolnom. :))
De, egy tábla értelmét felfogni SOKKAL rövidebb idő, egyetlen szempillantás (még akár a perspektivikus látással is a speciális alakú tábláknak köszönhetően), mint végigolvasni pár szót, egy rövidebb mondatot.
Nem véletlen, hogy kialakultak a KRESZ piktogramjai. Hidd el.
Az amerikai "norma" nem azért jó, nem azért működik, mert logikus, gyakorlatias, hanem mert ott szinte mindenki elfogadja a játékszabályokat és FÉLIK a rendőrt.
Ez így van. Csak az a baj, hogy a közlekedés szervezők meg a szabály átfogalmazók lenevelik erről a gondolkodásról. Nézdd csak meg a kereszteződéseket.
A KRESZ alapból valahogy úgy fogalmaz, hogy csak akkor lehet behajtani egy kereszteződésbe, ha azt el itudod hagyni. Ezzel akadályozná meg a szabály alkotója, hogy a keresztező út forgalmát elállja a feltorlódott sór.
Vagyis a szabályok szerint nem lehet beragadni szabályosan egy keresztezősbe.
Erre pár elme bajnok, kitalálta a sárga csíkozott kereszteződést, ahol nagyon nem szabad beragadni.
De ez csak egy példa a kicsit tilos - nagyon tilos gyakorlatásra. Bár szabály szerint már eleve tilos valami, pár okos kitalálja, hogy bizonyos esetekben nagyon tilos. Jogilag, logikailag nehéz értelmezni, de elég ahhoz, hogy az egyszeri ember agyában átminősítse a tilos fogalmát kicsit tilos és nagyon tilos fogalommá. Innen csak lépés, hogy a nagyon tilos sem adszolút tilos... :-)
Tipikus hülyeség. Ha egy szabályt nem tudnak kellően betartatni, akkor a szabályon szigorítanak és nem betartatáson. Nem tudom, hogy milyen pedagógiai módszer ez, de én csak röhögök az ilyen gyakorlaton.
Szerintem meg teljesen mindegy a szín. A táblák azért vannak, hogy észrevegyük, felfogjuk őket. Aki nem veszi észre a kéket, az a piros karikát sem fogja. Aki nem érti a kék alapon fehér nyíl táblát, az fehér alapon piros karika áthúzva táblát sem fogja annyira. Hiába lovagoltok színeken, aki az egyiket nem képes felfogni, megérteni, annak nem való az autóvezetés!
Sajnos jogos. Elég, ha egyvalaki nem veszi észre az elhúzást (ráadásul sok elhúzásnál hiányzik a logika is meglehetősen, lásd Nyugati tér előtt a Sz. István körút a Nagy Ignác/Visegrádinál a Nyugai Pu. felé, Rákóczi út a Berzsenyinél a Keleti felé, stb...)
Az a "kis" piros sokkal figyelemfelkeltőbb, mint az a sok kék.
Akik megtervezték táblákat, nyilván tudják ezt, és ezért is nem lett a piros az alapszín. Annyi bőven elég a figyelemfelkeltéshez, amennyi van. Ráadásul a fehér alapon fekete jelzés maga is észrevehetőbb, mint a kék alapon fehér, már csak a nagyobb kontraszt miatt is.
És ha már észrevetted, akkor igenis játszik az, amit gyerekkorunk óta sulykolnak belénk (és mi is a gyerekekbe), hogy a "piros-tilos".
Na de ha az egyik tábla alapszíne kék, a másiké meg fehér, akkor nem tudom miről beszélsz. Ha tök piros lenne a tábla, elfogadnám az érvelésed, de így nagyon nem állja meg a helyét,amit mondasz.
Tudom, hogy idézted (ráadásul, velem ellentétben pontosan). Azért írtam azt, mert az a fogalom volt az, ami jelezte azt a tevékenységet, amiről eltérő a véleményünk.
Az én hozzászólásaimba ne láss bele támadást, még ha esetleg más véleményt is képviselek. Tudom, nem könnyű, mert elég gyakran repkednek a személyeskedések meg az indulatok, de szerintem azok nem valók ide, igyekszem is kerülni őket.
Mi is piros a jobbra/bálra kanyarodni is táblán? A köríve! Egy vékony csík. Maga a tábla fehér alapúés abban van egy ív, majd az egész megint áthúzva egy vékony piros vonallal. Ez aztán nagyon piros! Aki a kék táblát nem veszi észre, az ezt sem fogja, es az ilyen ne üljön autóba, ahogy andd írná. :-D
Ma jártam arra. Kérem szépen az Erzsébet körúton a Wesselényi kereszteződés előtt kb. 30-40 méterrel van egy besorolás rendjét jelző tábla, 2 db egyenesen mutató nyíllal.
Akinek ez nem elég, annak a lámpánál van egy köthalir egyenesen tábla.