Ajtóél javításban kérnék egy kis segítséget. Sajnos már rozsdásodik is a vezető ajtó éle. A többi ajtó is itt ott meg volt ütve, de azok hála az égnek nem rozsdáltak, rájavítottam sima javító festékkel, viszont a vezető ajtót hogy tudnám a lehető legkisebb javítással helyrepofozni ? Milyen csiszolópapírral álljak neki, milyen alapozót javasoltok rá ?
Sziasztok! Alufelni fényezésbe tudna valaki segíteni? A menete érdekelne,akár privátba is,hogy ne rakjam tele a fórumot képekkel a hibákról. Sérülések vannak pár helyen. Köszönöm.
Jó csak én úgy értelmeztem hogy úgy vitték oda neked az autót hogy jött fel a gitt. Meg kérdés hogy milyen papírral van alácsiszolva a gittnek. Nekem ilyennel soha nem volt még baj.
Akkor azt mondod fújhatom bátran a 930-as Body alvázvédő alá, a 992-vel ?
Igazából most kicsit változtattam az alvázvédőzésen. Amennyire tudom megpróbálom fémtisztára drótkorongozni a felületeket, a maradék rozsdát meg leszedem RO 55-el. Utána csiszolás, áttörlés nitrohigítóval, majd rá 2 réteg korant, és erre menne a 992 majd a 930.
Meg vettem már mindent hozzá, de azon filózok érdemes lenne inkább cink-kromátos alapozót, vagy valami 2 k-t használni inkább.
Már paranoiás vagyok hogy minden mindent felmar :D
Azért kérdeztem mert van egy alufelni át akarom fújni feketére.
Gondoltam 1000-el megcsiszolom a lakkot megy rá egy szóró, majd füller, utána bázis aztán lakk...
Igaz az hogy gittet nem ajánlatos vizesen csiszolni csak a füllert ? Szárazon viszont elég hamar eltömődik , vagy elég ha csak 600 körülivel csinálom és majd a füllert 1000 el ?
Van egy felni.... picit visszacsiszolom , megy rá szórógitt(2k) utána 1K matt bázis(festék spray)..Erre rakhatok színtelen 2K lakkot ?Vagy van valami olyan szabály hogy csak 2K a 2k val csak 1k az 1k-val használható egymással ?
Hali! Én egyszer vettem spray formában egy motorháztetőre fújtam vele és ahol ez az alapozó volt ott szétdobálta a festéket. Sima dobozosban ecsettel használtam de lassan szárad, csíkozódik... ezerszer jobb a rapid cinkkromátos igaz az sem a régi már.
Szerintem a padlólemezt inkább 2k-s alapozóval fújd le ne a body 992-vel (mert az szerintem amúgy is egy szar) utána ki kell tömíteni az illesztéseknél és a foltozásoknál (ha van) Utána rücsi. A hidakra elég szerintem csak a festék nem kell rá rücsi legalábbis szerelhetőség szempontjából jobban jársz ha nem rücsized le. Műanyagoknál jó a plastofix alapozó de jobban jársz ha le is alapozod a műanyag részeket is töltőalapozóval. És a 2k-s akril-t nem kell lakkozni.
Mindennek a végén pedig Body 900-as üregvédővel az alvázat kifújnám, de ezt hogyan tudom megoldani ha nincs speckó palackra való pisztolyom ? Elég keménynek tűnik a palack, ezt is melegíteni kell fújás előtt ?
Rövidem összefoglalnám hogy képzeltem el az alvázvédőzés, tengely festés, és műanyag elem festés folyamatát, ha bármilyen problémát észleltek, kijavítanátok még mielőtt egy nagy szopás lenne az egész ? :)
Az autó egy merevhidas terepjáró, most lemezig le van szedve minden az aljáról.
A padlólemez rozsdás részeit fémig lecsiszolnám, majd RO 55-ös áztatás után újabb csiszolás, rá Body 992-es korróziógátló alapozó, utána pedig Body 930 gumi-bitumen bázisú alvázvédő.
Ahol a gyári alvázvédő még megvan, ott nem akarom fémig leszedni, csak drótkoronggal megtisztítom, és már menne is rá az alvázvédő.
Próbálgattam egy rozsdás darabon a korant-ot, de nem igazán győzött meg, egy-két drótkefés húzás után ott volt a rozsda, pedig csak vékony felületi volt.
A hidakat, egyéb különálló szerkezeteket lecsiszoltam fémig, ezután RO-55, majd ismét csiszolás, 2k-s alapozó, majd egy 2 k-s festék. Erre érdemes lenne még alvázvédőt fújni, vagy felesleges ?
A műanyagelemeket alapos tisztítás után műanyag alapozóval lefújnám, csak azt nem tudom hogy pl. 2k-s AUTOEMAIL 2K AKRIL festék alá jó-e a Plastrofix 1 K-s műanyagalapozó ? Erre rá pedig menne a 496-os lakk. A festékbe és a lakkba gondolom kellene vmi rugalmasság növelő adalék.